Aihe: Tunnetko softasi kuin omat taskusi?
1 2
-septimisti-
08.01.2007 01:02:57
Olen viettänyt viimeiset viitisen tuntia itselleni uuden Reaper ohjelman parissa. Tulikin tässä softaa vastaan tapellessa mieleen, että kuinkahan hyvin te muut tunnette omat softanne. Paljonko aikaa kuluu softan käyttölogiikkaa vastaan kamppaillessa, onko pikanäppäimet tiiviisti takaraivossa ja osaatteko omasta mielestänne halutessanne hyödyntää softan kaikkia ominaisuuksia ilman, että aika kuluu turhaan säätöön?

Itselleni tämä on varsin mielenkiintoinen kysymys sikälikin, että saan päänsärkyä kun vain ajattelenkin esimerkiksi Cubasen tai Logicin käyttöä ja opettelua nollapisteestä. Mulle jättiläismäinen Cubase ja sen hirvittävä oppimiskäyrä on edelleen ylitsepääsemätön vuori. En ole tosin näitä SX -sarjan versioita kokeillut, mutta se joku 5. jotain jätti kyllä aika pahat traumat, kun sillä piti tehdä ja vieläpä muutenkin vähän vieraassa ympäristössä. Se pianoroll, ei helvata! Enhän mä saanut sillä tehtyä yhtikäs mitään ennen kuin sain kädestä pitäen apua.

Olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa, että olen oman rakkauteni löytänyt jo vuosia takaperin. Fruity Loops, eli nykyiseltään FL-Studio. Oikeastaan kaikkien muiden sekvensserien interface tuntuu meikäläiselle todella sekavalta ja vaikeaselkoiselta FL:llään verrattuna. Yhdenkään, siis yhdenkään softan pianoroll ei pääse käytettävyydeltään edes lähelle. Toisaalta ikäviäkin puolia on, sillä varsinaisiin äänityshommiin en minäkään FL:llää saa oikein taipumaan. Tämän vuoksi painun tästä takaisin tahkoamaan Reaperin kanssa. Tai sitten menen suoraa nukkumaan.

Oletko noin muuten ylipäätään tyytyväinen softasi käyttölogiikkaan ja ominaisuuksiin? Minkä haluaisit olevan toisin ja mitä ominaisuuksia et puolestaan vaihtaisi mistään hinnasta? Mikä softassasi on sinun mielestäsi tehty paremmin ja mikä huonommin kuin muissa?
Torniojaws
08.01.2007 01:13:29

Cubasen "piano roll" eli Key Editorihan toimii täsmälleen samanlailla kuten Fruity Loopsissa? Mielestäni jopa paremmin kun kerralla saa virtuaalipianolaudasta näkymään enemmän kuin Fruity Loopsissa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Mohla
08.01.2007 08:33:16

Cubasen "piano roll" eli Key Editorihan toimii täsmälleen samanlailla kuten Fruity Loopsissa? Mielestäni jopa paremmin kun kerralla saa virtuaalipianolaudasta näkymään enemmän kuin Fruity Loopsissa.

Cubasessa se toimii hyvin samankaltaisesti, mutta ei täsmälleen samallalailla. Minäkin annan kyllä tässä pianoroll-kysymyksessä pisteet fruitylle, vaikka kyllä mulla cubasenkin kautta homma hoituu.

Tämmönen softaan jumahtaminen on kyllä ärsyttävää itsellekin. Mulla on jäänyt Logic opettelematta, vaikka aikoinaan mahdollisuus siihen oli, mutta tuntui jotenkin turhan isolta vaivalta silloin. Nyt sitä miettii, että olishan sen kiva hallita vähän paremmin, vaikken sitä tarvitsekaan käyttää kun on ProTools, Cubase ja Fruity käytössä.
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Sertzo S
08.01.2007 08:51:42
Pääpiirteittäin oman musan tekemisen suhteen Cubase VST32 on tarvittavissa määrin hanskassa, mutta ei suinkaan aivan täysin. Kyllä opettelu vei aikansa.
Saattaa tuottaa vaikeuksia muihin softiin tutustuminen, mutta tuokin aika ehkä lienee on tulevaisuudessa edessä
Jurza
08.01.2007 10:44:59

Tulikin tässä softaa vastaan tapellessa mieleen, että kuinkahan hyvin te muut tunnette omat softanne.
Hyvä kysymys.. Viimeiset pari vuotta on mennyt Renoisen kanssa häärätessä ja oikestaan vasta nyt ihan viimeaikoina on tullut sellanen fiilis, että pystyy toteuttamaan sillä edes suunnilleen ne asiat mitä päässään kuulee ja mitä haluaa.
Viimeiset pari päivää on tullu yhtä biisiä tahkottua aika tosi huolella ja onneksi nyt ihan tietoisesti aloin testaileemaan ton ohjelman ominaisuuksia kunnolla, heti aukes ihan uusia mahdollisuuksia ja ideoita.
Varmaankin kaikille träkkerivelhoille efektikomentojen ym. käyttö on ihan arkipäivää, mutta itse tajusin vasta nyt ton ohjelman todelliset mahdollisuudet ja sen mihin se oikeasti pystyy.

Oletko noin muuten ylipäätään tyytyväinen softasi käyttölogiikkaan ja ominaisuuksiin? Minkä haluaisit olevan toisin ja mitä ominaisuuksia et puolestaan vaihtaisi mistään hinnasta? Mikä softassasi on sinun mielestäsi tehty paremmin ja mikä huonommin kuin muissa?
Aa.. nyt pääsee mainostamaan! :)
Itse tykkään siitä tavasta miten Renoisessa pystyy helposti käsittelemään sampleja ja kaikenlaiset hienosäädöt on helppo ja nopea tehdä suoraan sinne raidan koodiin.
Ehkä tärkein ominaisuus on juuri tuo monipuolisuus ja se että asiat saa tehtyä ykskertaisesti ja nopeasti, ilman että tarvii surffata sadan eri ikkunan välillä..
Renoisen uudessa 1.8 versiossa ominaisuudet päivittyi sille tasolle, että itse en enää muita ohjelmia musiikin tekemiseen tarvitse.. Oikeastaan isoin puute mielestäni ennen tuota uutta päivitystä oli nauhoitusominaisuuden puuttuminen, mutta nyt sekin puute on korjattu. Renoise ei todennäköisesti ole yleisesti kovin tunnettu ohjelma, joten tuolta voi käydä kurkkaamassa www.renoise.com
lindo
08.01.2007 14:12:59 (muokattu 08.01.2007 14:20:16)
Olen viettänyt viimeiset viitisen tuntia itselleni uuden Reaper ohjelman parissa. Tulikin tässä softaa vastaan tapellessa mieleen, että kuinkahan hyvin te muut tunnette omat softanne. Paljonko aikaa kuluu softan käyttölogiikkaa vastaan kamppaillessa, onko pikanäppäimet tiiviisti takaraivossa ja osaatteko omasta mielestänne halutessanne hyödyntää softan kaikkia ominaisuuksia ilman, että aika kuluu turhaan säätöön?

Itselleni tämä on varsin mielenkiintoinen kysymys sikälikin, että saan päänsärkyä kun vain ajattelenkin esimerkiksi Cubasen tai Logicin käyttöä ja opettelua nollapisteestä. Mulle jättiläismäinen Cubase ja sen hirvittävä oppimiskäyrä on edelleen ylitsepääsemätön vuori. En ole tosin näitä SX -sarjan versioita kokeillut, mutta se joku 5. jotain jätti kyllä aika pahat traumat, kun sillä piti tehdä ja vieläpä muutenkin vähän vieraassa ympäristössä. Se pianoroll, ei helvata! Enhän mä saanut sillä tehtyä yhtikäs mitään ennen kuin sain kädestä pitäen apua.

Olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa, että olen oman rakkauteni löytänyt jo vuosia takaperin. Fruity Loops, eli nykyiseltään FL-Studio. Oikeastaan kaikkien muiden sekvensserien interface tuntuu meikäläiselle todella sekavalta ja vaikeaselkoiselta FL:llään verrattuna. Yhdenkään, siis yhdenkään softan pianoroll ei pääse käytettävyydeltään edes lähelle. Toisaalta ikäviäkin puolia on, sillä varsinaisiin äänityshommiin en minäkään FL:llää saa oikein taipumaan.

Melkein on kuin meikäläisen päästä nuo ajatukset :P
Cubasea olen yrittänyt moneenkin otteeseen ihmetellä, ei ole vain avautunut. Kaiken maailman säätöjä pitää tehdä ennen kuin voi aloittaa itse äänittämisen. En sitten tiedä pyrkikö Steinperg alunperin siihen mitä vanhassa äänitysmenetelmässä oli, eli piuhoja ja nappuloita piti aina muistaa miljoona ennenkuin mitään sai tehtyä.
Aloitin koneella äänittämisen Cool Edit Pro 1.0 softalla ja nykyään käytän Audition 1.5 softaa. Sen kun avaa niin ei tarvitse mitään ajatella, raita päälle ja REC. Siinä se. Adobe ryssi uusimman version niin pahasti että en edes harkinnut demon kokeilun jälkeen päivitystä.
Cubasessa en ikinä ymmärtänyt sitä että kaikkin toimintoihin tarvitaan eri työkalu (Pro Toolssissa sama ongelma) Siinä se aika menee klikkaillessa työkalupalkkia, ja miettiessä mitäköhän tää tekee. Auditionissa kaikki onnistuun samalla työkalulla, ja hiiri+näppäin yhdistelmällä lisätoiminnot.
Raiturissa esim zoomaaminen onnistuu hiiren skrollilla, vain niin että hiiren vie sivulle raita numeroiden päälle, ja vaakatasossa zoomaaminen viemällä hiiri ala tai ylä "ruleriin".
Ainoa asia jota olen CEP->Auditionissa kaivannut on näkyvä "grid". "snap to grid" jne. toiminnot kyllä löytyy mutta itse tuota gridiä en ole ikinä löytänyt.
... mutta voin sanoa muuten että tunnen softan melkein kuin omat taskuni.

FL-Studiota olen myös käyttänyt versiosta 2.5 saakka, ja rumpuja lahinnä teen ja niiden teko onnistuu melkein yhtä helposti/nopeasti kuin Auditionin käyttö. Uuden biisi-idean tullessa ohjelma auki ja rumpusetti template aukeaa automaattisesti. Ei tarvitse MITÄÄN säätää, vaan siitä vaan biisin rumpuidea pianorolliin ja hop, siinä se. File>Export ja raita/raidat auki Auditionii jne.
FL-Studiossa tosiaankin tuo äänityspuoli on ihan onneton, joka on outoa koska on kyse jo aika vanhasta softasta, mutta toisaalta se on vähän sama kuin MIDI sekvensserin puute Auditionissa, ja siksi käytänkin molempia.

Tämän vuoksi painun tästä takaisin tahkoamaan Reaperin kanssa. Tai sitten menen suoraa nukkumaan.

Nukkumista suosittelen, mutta jos olet tyytyväinen FL-Studioon sekvensserinä, niin suosittelen Auditionia (1.5 ainakin) äänittämiseen.

(ps. Cubase tuntija voivat kumota työkalu ym. väitteeni jos ne eivät pidä paikkaansa)
Rok rok
Klezberg
08.01.2007 16:35:47

Ennen käytin Logic audiota, jossa tunnetusti oli korkea aloituskynnys. Ensimmäiseksi piti tajuta, että mukana tulleella enviromentilla ei tehnyt mitään, se piti tuhota ja luoda sinne eräänlainen lohkokaavio omasta setupista.

Logic audio siirryttyä puhtaasti Mac-softaksi tuli lopulta seinä vastaan ja siirryin Cubaseen. Siihen pääsi nopeasti alustavasti sisälle, mutta jatkuvasti tulee ongelmia. Audiopätkällä on punaiset reunukset eikä siihen pääse laittamaan fadeja. Pianorollissa en pääse editoimaan velocityjä suoraan hiirellä kuten Logicissa. Tai sitten en vain osaa. Manuaali on vain sähköisenä eikä oikeaa kohtaa ole aina helppo löytää.

Toisaalta olen kiinnostunut asentelemaan ja kokeilemaan erilaisia ohjelmia. Silti on turhauttavaa kun juuttuu johonkin niin simppeliin kuin faden tekoon tai rumpujen velocityjen editointiin.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
Wk
08.01.2007 16:59:08 (muokattu 08.01.2007 16:59:47)
Cakewalk Sonar on aika hyvin hallussa, MIDI-ominaisuuksia en tosin osaa hyödyntää kovin hyvin kun ei tule juurikaan käytettyä, mutta audion editointi onnistuu OK.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Pop Corn
08.01.2007 17:14:36
Mä aloitin tietokone-muusikon urani guitar pro:lla ja wingroove:n soundeilla.
Guitar pro:n tabulaattori systeemi on todella loistava, sen oppi nopeasti ja
luovuus sai kukkia, oli kysymys musiikin tekemisestä eikä mistään säätämisestä!
Oli mahtavaa istua akustinen sylissä ja oikea käsi nuoli- ja numeronäppäimillä
ja säveltää kitaralla kaikki soittimet. Wingrooven soundit oli tietysti mitä oli,
mutta kun ne oppi tuntemaan niin homma toimi kokonaisuutena yllättävän hyvin.
Biisejä syntyi ja hauskaa oli.

Sitten tuli hommattua uusi kone, kiippari, äänikortti, Cubase, mikseri, mallintavia,
pedaaleja, mikrofoneja, plugareita, piuhoja, softasynia...ym., niin ja TIETOA, ja kuten
tunnettua, tieto lisää tuskaa. Homma räjähti käsiin. En mä enää katso olevani edes
amatööritason muusikko, mä oon joku hemmetin puoliammattilainen säätäjä!

No täytyy sanoa että nyt voi soundit hieroa vimosen päälle, ja niinhän mä hieronkin,
mutta sitten kun soundit on viimein kohdillaan ei energiaa enää riitä säveltämiseen introa
pidemmälle! No kai sitä saa mitä tilaa :)

Mutta joo, mulle softien käytön opettelu ei sinällään ole ollut hankalaa tai vasten-
mielistä. Saan Cubasen tekemään mitä haluan ja enemmän. Mutta tässähän se ongelma mun
kohdallani onkin; saan sen tekemään liikaa ja homma menee säätämiseksi, tai oikeammin
eri mahdollisuuksien kokeilemiseksi. Vaihtoehtoja on tuhansia, ja kun tietää että niitä
on käden ulottuvilla niin tuleehan niitä kokeiltua. Osaltaanhan se on sitä, ettei
tiedä mitä haluaa - mutta eipä aina niinkään.

No onhan tämä säätäminenkin ihan mukavaa, jätetään musiikilliset ambitiot muille ;)

Cubase on äänityksiin, äänen hienosäätöön, softasynien käyttöön ja miksaamiseen hyvä
- puhumattakaan automaatiosta. Score-systeemiin en koske pitkällä
tikullakaan, vaan kieli-instrumentin näplääjä tekee midit Guitar pro:lla.
.
WanhaWetäjä
08.01.2007 17:35:14

No en varmasti tunne, ostin ekan koneenkin vasta 2002, eli siinä meni aikansa kun pääsi Windows-maailmaan sisälle, onneksi äänikortin mukana tuli Logic Audio tms -ilmaissofta, eli heti alkuun aloitin Logicilla, nyt se kantaa hedelmää kun on Mac ja Logic Pro 7.1.

Aivan utopiaahan tuo ekakin Logic alkuun oli, lähinnä audioo äänittelin, saikohan siinä 8 raitaa väännettyä jotenkin, tuossa ekassa ei ollut vissiin edes miditukea, tai en vaan osannut sitä käyttää.Sitten OSTIN Logic Platinium 5.5.1-version käytettynä, siinä olikin sitten ihmettelemistä yllin kyllin, onneksi se oli pc/mac- versio, päivitys sittemmin Logic Prohon oli vajaat 400€...
Mulle riittänee "lopuks ikää"tuo softa, siinä on niin hitosti kaikenmoista opettelua, onneksi on manuaali, sitä voi selailla vaikkapa keikkareissuilla, ja kun väkertää himassa jotain ja tuleekin uus asia/ongelma, niin kyllä sen ratkaisun yleensä sieltä etsimällä löytää.
Muista softista mulla ei ole kokemusta, mutta Logicin kaa ei ole ollut mitään ongelmia, varsinkaan nyt Macin kaa...jotain pientä sählinkiä aluksi, mutta se menee ihan omaan piikkiin, nyt toimii kaikki aiwan stanan hyvin.Ja toi enviroment-osasto on saanut olla kyllä ihan rauhassa, mä en vaan tajua siitä mitään,HOHO!Eikä sitä tarvikkaan, kun on niin simppeli setuppi.

Käyttökelpoisia tai jopa erinomaisia plugareita tossa on yllin kyllin+GarageBand helppoon demoiluun, ja softasynat on mulle ihan riittävän hyvät, kitarat ja bassot teen yleensä audiona, ts en tee ns konemusaa.Luonnollisen kuulosen rumpuohjelman kun tuohon vielä hankkii, niin se on siinä,ja tuplaa muistin 4:jään gigaan.

Ja EHKÄ myöhemmin joku hyvä klasarisampleohjelma ja....ja.....ja parin vuoden päästä Macci uuteen ja tehokkaampaan, ja varustelukierre vaan jatkuu!Kai sieltä kohta pukkaa joku Logic 8...?
Ostan Casion kun täytän 50v...
M.i.k.key
08.01.2007 18:00:07
Mulle riittänee "lopuks ikää"tuo softa, siinä on niin hitosti kaikenmoista opettelua, onneksi on manuaali, sitä voi selailla vaikkapa keikkareissuilla, ja kun väkertää himassa jotain ja tuleekin uus asia/ongelma, niin kyllä sen ratkaisun yleensä sieltä etsimällä löytää.
Muista softista mulla ei ole kokemusta, mutta Logicin kaa ei ole ollut mitään ongelmia, varsinkaan nyt Macin kaa...jotain pientä sählinkiä aluksi, mutta se menee ihan omaan piikkiin, nyt toimii kaikki aiwan stanan hyvin.Ja toi enviroment-osasto on saanut olla kyllä ihan rauhassa, mä en vaan tajua siitä mitään,HOHO!Eikä sitä tarvikkaan, kun on niin simppeli setuppi.

Jep, toi enviromentti menee multakin yli... Oon kyllä joskus sivusta katsonut ja ei se kyllä taida sit kuitenkaan niin vaikeaa olla!
möllisty
BotneLapio
08.01.2007 18:54:49
Voidaan sanoa, että tunnen Cubasen hyvin.

Protarin tunnen kohtalaisesti.

Cubasessa saa nopeammin aikaiseksi kuin PT:ssä.

PT on softana ehkä hieman "vanhentuneen oloinen".

Cubasen mikserin karkkigraafisuus ärsyttää.

Protari on mulla standardisuutensa vuoksi, voin tuoda / viedä proggiksia isoista studioista. Protarista puuttuu monia käteviä ja elämää nopeuttavia asioita.

Cubase on vaikeampi opetella, ja äänittäjälle hiukan epäloogisempi.

Cubasen midi-editointi on kehittyneempää.
-=Botnee!!=-
Mohla
08.01.2007 19:36:09

Logic audio siirryttyä puhtaasti Mac-softaksi tuli lopulta seinä vastaan ja siirryin Cubaseen. Siihen pääsi nopeasti alustavasti sisälle, mutta jatkuvasti tulee ongelmia. Audiopätkällä on punaiset reunukset eikä siihen pääse laittamaan fadeja.

Fadet saa laitettua kun ottaa sen kynän ja piirtää siihen audiopätkän päälle.

Pianorollissa en pääse editoimaan velocityjä suoraan hiirellä kuten Logicissa.

En muista miten tuo logicissa menee, mutta ei se musta mitenkään vaikeaa ole Cubasessakaan ollut.

No, ainakin tuo fade juttu saattaa helpottaa elämää.

Ei mulla muuta, moi.
Adamantium Studios
-Charlie McCharty
Klezberg
08.01.2007 20:16:23

Fadet saa laitettua kun ottaa sen kynän ja piirtää siihen audiopätkän päälle.

Tää ei ollut se pointti, vaan että audiopätkä on punaisilla reunuksilla eikä sitä pääse editoimaan. Joku on ennenkin kertonut miten siitä pääsee pois, mutta olen taas unohtanut. Fadet haluan tehdä niillä reunasta vedettävillä enkä kynällä, niin niitä pääsee säätämään helposti.

En muista miten tuo logicissa menee, mutta ei se musta mitenkään vaikeaa ole Cubasessakaan ollut.

Mulla on vaan veressä että siinä pianorollin alla olevia volyymipylväitä voi suoraan hiirellä säätää. Cubasessa ne palkit on siinä mutta en ole onnistunut niitä säätämään. Ehkä pitäisi painaa jotain näppäintä yhtaikaa?
oodee1
08.01.2007 20:30:39 (muokattu 08.01.2007 20:32:01)
Tää ei ollut se pointti, vaan että audiopätkä on punaisilla reunuksilla eikä sitä pääse editoimaan. Joku on ennenkin kertonut miten siitä pääsee pois, mutta olen taas unohtanut. Fadet haluan tehdä niillä reunasta vedettävillä enkä kynällä, niin niitä pääsee säätämään helposti.

Mulla on vaan veressä että siinä pianorollin alla olevia volyymipylväitä voi suoraan hiirellä säätää. Cubasessa ne palkit on siinä mutta en ole onnistunut niitä säätämään. Ehkä pitäisi painaa jotain näppäintä yhtaikaa?

Hassua!

Itse käytän Cubasea ja teen juurikin fadet vain vetämällä raidan yläreunassa olevasta pallukasta ja zoomaan faden kohdalleen. Volume automaatiot teen kynällä. Ja velocityt napsauttelen hiirellä siitä alareunassa olevasta volumepylväästä ko. nuotin ollessa aktiivisena(teen eniten rumpu-edittiä mutta sama asia)

Eli en ymmärtänyt että miten et ole törmännyt näihin näin?

Ja tarkoitus ei ole v****illa=)
All you need is someone to sweat on.
Timo JM
08.01.2007 23:54:47

Tunnetko softasi kuin omat taskusi?

Ainakin yhtä hyvin kuin vanhojen farkkujen taskut missä toisessa on niin iso reikä, että avaimet valahtaa siitä nilkkoihin.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
Klezberg
09.01.2007 00:07:22

Itse käytän Cubasea ja teen juurikin fadet vain vetämällä raidan yläreunassa olevasta pallukasta ja zoomaan faden kohdalleen.

Toki näin se menee normaalisti. Mutta välillä jokin pätkä onkin punareunainen ja siihen ei pääse koskemaan. Varmaan olen tehnyt jotain väärin että pätkä on yleensä mennyt tuohon tilaan.

Volume automaatiot teen kynällä.

Joo, tätä teen minäkin.

Ja velocityt napsauttelen hiirellä siitä alareunassa olevasta volumepylväästä ko. nuotin ollessa aktiivisena(teen eniten rumpu-edittiä mutta sama asia)

Oliskohan sitten että nuotit eivät ole olleet aktiivisena. Hiirellä olen koettanut niitä pylväitä säätää, kunnes kyllästyin ja menin muuttamaan numeroina. Ja rumpuedittiä minäkin tarkoitin.

Eli en ymmärtänyt että miten et ole törmännyt näihin näin?

Kuten edeltä ilmenee niin törmättyhän tässä juuri on. Sekvenssereitä olen käyttänyt 1990 asti, logic audiota käytin 1999 alkaen kuutisen vuotta ja nyt sitten cubasea.
En halunnut tässä cubasea moittia vaan mainitsin nuo pari juttua jotka ovat jääneet kiusaamaan. Kun tuollainen tulee vastaan, niin siinä ei viitsi kauan tapella tai selvitellä vaan mieluummin kiertää asian jotenkin että pääsee eteenpäin.
kivi
09.01.2007 00:20:31 (muokattu 09.01.2007 00:21:00)
Toki näin se menee normaalisti. Mutta välillä jokin pätkä onkin punareunainen ja siihen ei pääse koskemaan. Varmaan olen tehnyt jotain väärin että pätkä on yleensä mennyt tuohon tilaan.

Bouncaa se. Sitten toimii fadet ihan nuolellakin taas.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mohla
09.01.2007 01:00:11

Bouncaa se. Sitten toimii fadet ihan nuolellakin taas.

Joo juu, olikos tää se juttu jota se tekee jos audiofaileja liimailee sillä liimatuubilla? Ton takia en oo koskaan viittinyt sitä käyttää, kun ilmankin pärjää.
Kieltämättä vähän ärsyttävä tuo juttu, en vaan aluksi muistanut koko hommaa.

Nyt tarkemmin ajateltuna tuo pianoroll ongelmakin kuulostaa etäisesti tutulta, pitää tarkistella aamulla nää hommat kun pääsen koneelle.
Adamantium Studios
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)