HeavyMachinery 05.01.2007 14:02:19 | |
---|
Itse taas pidän pienistä, koska niissä on usein nopeampi ätäkki...Tosin pakko myöntää, että syy voi olla myös peltejä hiplailevassa soittotyylissäni;) Jos soittaisin turskaa niin en ostaisi isoja peltejä mutta kun en soita niin ostan ...... Isot pellit on sitä paitsi paljon hienomman näköisiä, nayttää pelleitä ei splasheiltä :D Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Narcosynthesis 05.01.2007 15:42:59 | |
---|
Nii-in...olen kyllä kelannut, että joku 18' voisi olla hyvä lisäys settiin, jotta saisi enemmän mahtipontista peltimassaa, silloin kun sitä tarvitsee. Noilla pikkupelleillä (pienillä klovneilla?) isoin ongelma on se, etteivät ne oikein "täytä" tilaa, kun soivat niin lyhyen aikaa. |
HeavyMachinery 05.01.2007 15:46:34 | |
---|
Nii-in...olen kyllä kelannut, että joku 18' voisi olla hyvä lisäys settiin, jotta saisi enemmän mahtipontista peltimassaa, silloin kun sitä tarvitsee. Noilla pikkupelleillä (pienillä klovneilla?) isoin ongelma on se, etteivät ne oikein "täytä" tilaa, kun soivat niin lyhyen aikaa. Mulla kun siellä on isopelle isojen klovinien takana niin näky on komea :D Pienien huonoin puoli on se ettei ne tosiaan soi kauaa. 18" piisaa sustainia... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Vic Firth 07.01.2007 22:46:56 | |
---|
Zildjianin Avedis ja A-custom,... Sitten vituttaa vuoden päästä, kun et ostanutkaan K-customia.. Nimim.:kokemusta löytyy! Mihin vittuun mä jätin sen etutomin?? |
Narcosynthesis 08.01.2007 10:27:14 | |
---|
Mulla kun siellä on isopelle isojen klovinien takana niin näky on komea :D Pienien huonoin puoli on se ettei ne tosiaan soi kauaa. 18" piisaa sustainia... ...Riippuu kyllä tietenkin isopellestä:) Osaatko sanoa jotain 18' crashia, joka olisi hyvä all-around-pelti siten, että sillä olisi nopea ätäkki, hyvä sustaini, hyvä kellosoundi, mutta toisaalta sopisi hyvin myös komppicrashiksi? Sellainen olisi nyt hakusessa! Itse harkitsin aluksi K-Customin 20' ridea ns. crashrideksi, mutta se ei ollutkaan ihan kyllin sopiva nimenomaan ätäkiltään.. |
grind 08.01.2007 11:09:41 | |
---|
...Riippuu kyllä tietenkin isopellestä:) Osaatko sanoa jotain 18' crashia, joka olisi hyvä all-around-pelti siten, että sillä olisi nopea ätäkki, hyvä sustaini, hyvä kellosoundi, mutta toisaalta sopisi hyvin myös komppicrashiksi? Sellainen olisi nyt hakusessa! Itse harkitsin aluksi K-Customin 20' ridea ns. crashrideksi, mutta se ei ollutkaan ihan kyllin sopiva nimenomaan ätäkiltään.. Paisteen 602 20" ride pelaa ainakin hyvin crashina, jos 18" tulee vastaan niin kannattaa tyypittää. Kait siinä kohtuunopea atakkikin on. |
Narcosynthesis 08.01.2007 11:18:33 | |
---|
Paisteen 602 20" ride pelaa ainakin hyvin crashina, jos 18" tulee vastaan niin kannattaa tyypittää. Kait siinä kohtuunopea atakkikin on. Ok, kiitos...mitä sellaisesta kannattaa varautua maksamaan? |
grind 08.01.2007 12:12:51 | |
---|
Ok, kiitos...mitä sellaisesta kannattaa varautua maksamaan? No ridet on pyörinyt siinä 200-240€ haarukassa torilla, jotain parisataa kannattanee enintään pulittaa. Pienemmät siitten vähemmän, elleivät satu olemaan harvinaisempia eli kalliimpia. 18" 602 ei muuten juuri ole myynnissä näkynyt, nyt kun rupesi miettimään, ainoastaan ride- sekä haitsunpeltejä on tullut vastaan. |
Rockster 08.01.2007 14:41:37 | |
---|
Sitten vituttaa vuoden päästä, kun et ostanutkaan Paisteen 2002:sta Nimim.:kokemusta löytyy! "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Ai minuako? Paljonko 2002:set sitten kustantavat? Itselläni on Paisteista aika vähän kokemusta... |
Rockster 08.01.2007 14:53:45 | |
---|
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Narcosynthesis 08.01.2007 15:23:05 | |
---|
|
Rockster 08.01.2007 15:30:28 | |
---|
No niin just...eikä ole ees liian kalliita...pitänee tsekata! Kannattaa ehdottomasti... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
lommi 11.01.2007 14:21:41 | |
---|
Nyt tarttis ehdotuksia käypään symbaalisettiin juuri ostetulle setille. Valinnan vaikeus on yllättänyt ja kaipaankin nyt apua vähän kauemmin soittaneilta ja miksi ei juuri aloittaneiltakin. Koulussa projekteissa soittelin Paisteen Alpha -sarjan pelleillä ja nyt omaan settiin haluaisin vähän kirkkaammin soivan sarjan. Budjettina näin opiskelijalla on noin 300 Euroa. Säästää tietty pitäsi, jotta sais pro kamaa, mutta ilman peltejä on vaikea soittaa. Ehdotuksia siis otetaan vastaan. |
jdrum 11.01.2007 14:58:54 | |
---|
Kun noin pienellä budjetilla ollaan liikkeellä, niin minä hakisin ainakin haitsuja staggin valikoimasta. Huolellisesti valkkaamalla löytyy varmaan kelpo pellit kohtuulliseen hintaan. Samoin ridet ovat staggilla ilmeisesti ihan ok, omakohtaista kokemusta niistä ei ole. Staggin crashit eivät oikein taas ainakaan minua hirveästi miellytä ja eivät tunnu oikein kestävänkään. Omia kokeuksiani nistä voi käydä lukemassa tuolta stagg-ketjusta. Joten ehkä crashia kannattaa metsästää käytettynä tai sitten säästää hiukan lisää... http://www.mikseri.net/thelazywhale |
Narcosynthesis 11.01.2007 15:12:43 | |
---|
Kun noin pienellä budjetilla ollaan liikkeellä, niin minä hakisin ainakin haitsuja staggin valikoimasta. Huolellisesti valkkaamalla löytyy varmaan kelpo pellit kohtuulliseen hintaan. Samoin ridet ovat staggilla ilmeisesti ihan ok, omakohtaista kokemusta niistä ei ole. Staggin crashit eivät oikein taas ainakaan minua hirveästi miellytä ja eivät tunnu oikein kestävänkään. Omia kokeuksiani nistä voi käydä lukemassa tuolta stagg-ketjusta. Joten ehkä crashia kannattaa metsästää käytettynä tai sitten säästää hiukan lisää... Jeps, Staggin haitsu, Meinlin crashi (esim. Amun-sarjasta saa Thomannilta n.100 eurolla 16' crash ja 10' splash-settiä), wuhanin china ja joku perussabiani/paiste rideksi...ei tule kauheen kalliiksi.. |
lommi 11.01.2007 15:42:49 (muokattu 11.01.2007 15:47:52) | |
---|
Ite oon tykästynyt tohon Amun -sarjan rässeihin ja toi spläsh pakettikaan ei kovin kallis ole. Rideksi ajattelin näin aluksi Paisteen Alpha 20", joka on soudiltaan ihan kelpo rokki ride. Haitsun valinta onkin sitten jo niin kriittinen, ku sitä eniten soitetaan ja sen rooli yleis soinnissa on keskeinen. Stagg:in DH sarjasta oon tota 12" 14" tuumasta, medium brilliantteja miettiny. Onko niiden soundista kokemusta? |
jdrum 11.01.2007 15:56:43 | |
---|
Haitsun valinta onkin sitten jo niin kriittinen, ku sitä eniten soitetaan ja sen rooli yleis soinnissa on keskeinen. Stagg:in DH sarjasta oon tota 12" 14" tuumasta, medium brilliantteja miettiny. Onko niiden soundista kokemusta? Mulla on Staggin 14" SH:t (hinta n. 120€ millbrookilla....) haitsuina ja tykkään todella paljon. Mutta aika monta paria sain kokeilla, ennen kuin löysin mieleiset. Siellä oli DH:ta ja furiaa yms., mutta eniten mellytti nuo SH:t, jotka oli myös kaikkein halvimmat. Aika monet noista staggin haitsuista oli melko paksuja minusta, nuo oli ohuemmasta päästä. Ja yksilöerot tosiaan on isoja. Kannattaa kokeilla vaan huolella. http://www.myspace.com/thelazywhale |
lommi 11.01.2007 16:30:06 | |
---|
Staggeja pitäs joo päästä testailemaan, ku tosiaan monien puheiden perusteella erot erissä on aikast suuria.. Onkohan noita Staggeja mahdollisuus testailla Lahdessa tai lähialueilla? Ei viittis ihan heti lähteä patikoimaan..muuten on kait pakko :) kuitenkin haen haitsuillekin sellasta suht kirkasta soundia. |
lommi 20.01.2007 13:57:16 (muokattu 20.01.2007 13:57:34) | |
---|
Dodiin, päätökset ja ostokset on tehty. Haikoiks Meinl Amun 14" Soundwavet, 16" amun medium thin crash, Amun 10" Spläshi. Ride vielä hakusessa ja mahdollisesti kiinalainen ja 18" rässi Musta tuli kerta heitolla Meinlin mies. www.jatkoaika.com |