derpilz 01.01.2007 20:33:33 | |
---|
Moro olen aikomassa hankkia ekaa sähkökitaraani ja arvelin kysellä että onkohan mahdollista liittää sähkis suoraan kotiteatterivahvistimeen? ja millaiset liittimet / piuhat kyseiseen operaatioon tarvittaisiin.? Kiitoksia jo etukäteen. |
rontoo 01.01.2007 20:55:29 | |
---|
Kitara piuhan päähän rca-liitin niin saat tökättyä sen vahvariin. Kitarasta tulee aika heikko signaali pelkiltään, joku esivahvistus olis hyvä olla. Kyllä tällä systeemillä äänen ulos saa, vaikkei oikeelle kitara vahvarille pärjää. |
hq 01.01.2007 21:12:21 | |
---|
Joku mallintava vehje välissä lienee aiheellinen, muuten voi kuulostaa melko surkealta. "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
shovi 01.01.2007 22:29:36 | |
---|
Joku mallintava vehje välissä lienee aiheellinen, muuten voi kuulostaa melko surkealta. Tässä pitäisi hakea jotain vehjestä, mikä on todellakin mallintava säröistä, vahvistimista ja kaapeista lähtien ja mistä saa sen rcana ulos. Kyseisen operaation järkevyyttä voi kyseenalaistaa aika pitkälle tietysti riippuen erityisesti sun kotiteatterin laadusta. Tommonen poksi kuitenkin sitten maksaa saman verran kun se erillinen vahvistin. "Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla |
Wolfie 02.01.2007 17:55:35 | |
---|
Kitara piuhan päähän rca-liitin niin saat tökättyä sen vahvariin. Kitarasta tulee aika heikko signaali pelkiltään, joku esivahvistus olis hyvä olla. Kyllä tällä systeemillä äänen ulos saa, vaikkei oikeelle kitara vahvarille pärjää. Joo. Äänen saa aikaan. Saa vääntää melko isolle ennen kuin kuuluu oikeastaan paljon mitään. Näin ainakin minun laitteistossani. Mutta kyllä sillä toimeen tulee paremman puutteessa. Mikäli haluaa vain vahvistaa kitaran ääntä ja ei välitä niin paljoa millainen soundi on, niin toimiva vahtoehto. Basso on muuten myös mielenkiintoinen tällä tavalla. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
ravensoul 02.01.2007 21:19:17 | |
---|
No yks vaihtoehtohan olis käyttää jotain pedaalia, jossa on kaiutinmallinnus. Ainakin joissakin Digitechin speduissa näkyy olevan mallintava toinen lähtö. Noidenkaan soundista tiedä mutta varmaan ainaki parempi ku kuiviltaan ja pedaalista vois sit ottaa ne särötki (tai vaikka delayn nättiä kliinimaalailua varten, jos sitä ennemmin haluaa). Tosin tiedä tuonkaan järkevyydestä sit, kun Microcuben saa kuitenki jo alle huntilla.. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Kirk_Hammett 03.01.2007 12:36:22 | |
---|
joku multiefekti kitaran ja kotiteatterin väliin niin alkaa jo kuulostamaan joltain. You know it's sad but true... |
ravensoul 03.01.2007 17:02:14 | |
---|
joku multiefekti kitaran ja kotiteatterin väliin niin alkaa jo kuulostamaan joltain. Tämäkin sillä edellytyksellä, että multipaavosta löytyy kaappi-/vahvistinmallinnus. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Jarski 03.01.2007 17:39:53 | |
---|
jos budjettia on, niin podxt / live, niin on saundit kohdillaan. |
Kirk_Hammett 04.01.2007 16:07:24 | |
---|
Tämäkin sillä edellytyksellä, että multipaavosta löytyy kaappi-/vahvistinmallinnus. eikös niistä yleensä löydy? tai ainakin niin minä olen ymmärtänyt You know it's sad but true... |
Fortune 05.01.2007 16:52:29 | |
---|
eikös niistä yleensä löydy? tai ainakin niin minä olen ymmärtänyt "Multiefekti" tarkoittaa laitetta, jossa on paljon efektejä samassa laitteessa, etuvahvistimen olemassaoloa se ei lupaa. Useimmiten ns. kunnollisissa multiefekteissä onkin keskitytty pelkästään niihin efekteihin, vahvistus erikseen. Ihmiset sotkevat termejä urakalla, nuo etuasteelliset ja mallintavat vekottimet ovat etuasteita, joissa on efektejä. Look behind you, a three-necked guitar!
|
Joku mallintava vehje välissä lienee aiheellinen, muuten voi kuulostaa melko surkealta. Kyllä riittää treenikäyttöön. Jontekin laittoi tietokoneen aktiivikajareihin, ja ihan välttää siihen hommaan. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |