Aihe: sähkövika kitarassa?
1
MastahC
08.01.2007 02:22:36
Huomasin tuossa että kitarani rätisee yllättävän paljon taustaääntä vahvarin kautta. Sama rätinä joka mikkiä käytettäessä. Sitten huomasin vibrakampea silitellessä että siinä sillein jännästi tuntuu sähkövirta ja se rätinä reagoi muutenkin noihin metalliosien kosketteluihin. Kun laittaa sormen kaikkien kielien päälle rätinä vähän vaimenee. Maadoitusvika? Olen myös joskus saanut sähköiskuja koskiessani jollain tavalla kitaraan ja patteriin yhtäaikaa :D kitarani on siis ibanez rt-250. Takaa kun poistaa pleksin niin näkyy ainakin että yksinäinen johto on hitsattu hyvin kiinni tallajousien vastuspalaan (vai mikä sen virallinen nimi on.. noh, kummiskin). Mistä mahtais johtua? Voin kyllä varmaan fiksata itekkin, osaan kolvata ja kitara on revitty ennenkin osiin :)
Teoria ei ole koskaan pakollinen väline luomiselle.
Murgo
08.01.2007 07:02:56

Taitaa olla ongelma vahvarin päässä,tulee jostain syystä jännite maadoitukseen. onko kytketty maadoitettuun pistorasiaan? Onko rakennuksen sähköasennukset kunnossa? Kokeile kääntää pistoke seinässä toisinpäin, sekin voi auttaa. Voi olla myös vikaa vahvarissa, onko putki vai trankku, uusi vai vanha?
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
Muuki
08.01.2007 07:36:54
Minulla on - tai ainakin on ollut - sama vika. Pistorasian maadoitukset ne uupu.
Europe on maailman paras bändi.
fox
08.01.2007 11:49:40

Voin kyllä varmaan fiksata itekkin, osaan kolvata ja kitara on revitty ennenkin osiin :)

Sittenpä suosittelen sulle tuota vähän jokaselle markkinoimaani ns. lifesaver-kytkentää, eli kitaran oikosulkusuojaus:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=65990&o=0#p1403058

Ei poista pikku räpsyjä mutta estää sun siirtymästä osaksi "valtakunnan verkkoa"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)