Aihe: Uuden kitaran haku
1
cheburator
08.01.2007 01:02:51
Olen soittanut puolisen vuotta 150€:n kitaralla. Suoraan sanoen janoan hankkia jotain kunnollisempaa. Olen katsellut kitaroita muutamaan viikkoon, mutta on todella vaikea tehdä oma valinta, kun kokemusta tosi vähän. Silmään osui ESP LTD F- ja MH- sarjan kitarat sekä Ibanez RG. Suositelkaa jotain noista perusteluin. Soitan pääosin heviä ja olen valmis antamaan 1000€. Olkaa hyvä ja auttakaa aloittelijaa.
McNulty
08.01.2007 01:23:27 (muokattu 08.01.2007 01:23:41)
Olen soittanut puolisen vuotta 150€:n kitaralla. Suoraan sanoen janoan hankkia jotain kunnollisempaa. Olen katsellut kitaroita muutamaan viikkoon, mutta on todella vaikea tehdä oma valinta, kun kokemusta tosi vähän. Silmään osui ESP LTD F- ja MH- sarjan kitarat sekä Ibanez RG. Suositelkaa jotain noista perusteluin. Soitan pääosin heviä ja olen valmis antamaan 1000€. Olkaa hyvä ja auttakaa aloittelijaa.

Ensiksi... tee itsellesi niin tarkka lista valmistajista ja malleista joista olet kiinnostunut. Sitten katsastat vaikka thomannin sivuilta ko. skebojen hintoja ja karsit niistä ne pois joihin ei ole varaa. Kun lista hankittavista soittimista on valmis, otat pirssin tai jonkun muun kulkuvälineen alle ja päräytät musaliikkeisiin tekemään alustavia testejä... sinne voi kyllä mennä ihan ilman mitään listauksiakin :)

Sillä testireissulla saat enemmän irti, kuin yhdenkään meistä arvosteluista ja suosituksista.

Jos siis tuollainen Strato-johdannainen kiinnostaapi, niin Ibanez RG Prestiget ovat tuossa n. 1000e luokassa ihan päteviä. Samoin S, SA ja SZ-sarjaiset Ibanezit kannattaa tsekata. http://www.ibanez.com/

F-sarjanen LTD on vekkuli, mutta niitä ei taideta 400-sarjaa "parempia" valmistaa (LTD:n nimellä siis... ESP:ltä toki löytyy Forestia). LTD:n 400-sarja on laadultaan ihan ok, mutta 1000-sarja eli Deluxe on laadukkaampi. M, MH tai H Deluxen voisi löytää käytettynä johonkin sopuisaan 500-700e hintaan ja siinä on soittopeliä kerrakseen. http://www.espguitars.com/

Eniten autat itseäsi kun käyt kokeilemassa erilaisia soittimia. Silloin tiedät mikä on omaan lapaseen se parahin!
Twinkle
08.01.2007 03:32:26
Yksi tärkeä ohje vielä tähän: Sama se minkä ostat, viimeiseksi se ei tule jäämään. Ennemmin tai myöhemmin niitä tulee lisää ja kun mieltymykset vaihtuu niin kitaraa voi vaihtaa.

Kitaran ostaminen ei ole avioliitto. Se valinta ei ole tehty kestämään ikuisesti, vaan vaihtaa saa jos siltä tuntuu. Vaikka toisen vaimon kokeileminen ei olekaan usein sallittua, niin kitaroissakaan sekään ei päde.

Ei tässä mitään muuta, joskus vaan tuntuu siltä että ihmiset stressaa kitaran hankkimista liikaa, koska kun tätäkin sakkia täällä katsoo niin yllättävän monella niitä on useampia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)