Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 531 32 33 34 35122 123 124 125 126
bedlam
05.01.2007 21:59:08 (muokattu 05.01.2007 22:00:27)

DT äijät tekee varmasti just sellasta musiikkia kun niitä huvittaa tehdä. Ei se niiden vika ole, jos joku ei tykkää. Joten olkaa hiljaa.

ei muuta sanottavaa.

Mutta kun ei se aina niin yksinkertaista ole. Minusta tuntuu että heitä kyllä varmasti itseäänkin huvittaisi tehdä parempaa musaa, mutta kun ei vaan luonnistu enää syystä tai toisesta. Tai liekö tarpeenkaan, myyhän ne levyt kai näinkin. Kyllä luulen, että Hetfieldiäkin "huvittaisi" tehdä parit maailman kovimmat tapporiffit, mutta kun ei enää irtoa.
Petrukki
06.01.2007 02:22:52
Tai liekö tarpeenkaan, myyhän ne levyt kai näinkin.

Arvaappa miksi ne myy?
"Duncaneita katon pelkästään, mutta kyllä muutkin käy..." -Legenda-statuksen (hoho) saanut Mnettiläinen
Kampela77
06.01.2007 12:31:51
Arvaappa miksi ne myy?

Uskollisten fanien takia, jotka ostaisivat vaikka DT:n räppilevyn? Siihen päälle vielä uudet nuoret fanit, joista on tullut myös uskollisia faneja uskollisten vanhojen fanien ylistyksen kautta.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Petrukki
07.01.2007 16:53:23
Uskollisten fanien takia, jotka ostaisivat vaikka DT:n räppilevyn?

Hoho, vaikka noin. :)

Mutta, pääsyy miksi levyt myy, on varmaan se, että fanit tykkää silti niistä, myös minä.
"Duncaneita katon pelkästään, mutta kyllä muutkin käy..." -Legenda-statuksen (hoho) saanut Mnettiläinen
ballfish
07.01.2007 17:52:12
Nyt vasta tajusin, että The Mirror biisissä on pätkä Queensr˙chen kappaleesta Suite Sister Mary.
Tässä kirjoituksessa ei todellakaan ole oma mielipiteeni, eikä se sisällä ollenkaan informaatioarvoa.
gorgonoidi
08.01.2007 14:21:56 (muokattu 08.01.2007 14:24:07)

Miksi jokaisen joka ei enää pidä yhtyeestä, täytyy yrittää todistella sitä kuinka paskaan suuntaan bändi on mennyt, vaikka kyse on kuitenkin mielipiteistä.

Itse diggaan ihan oikeasti Octavariumista, vaikka ei se mikään uskomaton olekkaan. En silti diggaa bändin kaikista levyistä.
bedlam
08.01.2007 14:57:19

Miksi jokaisen joka ei enää pidä yhtyeestä, täytyy yrittää todistella sitä kuinka paskaan suuntaan bändi on mennyt, vaikka kyse on kuitenkin mielipiteistä.

Mitä ihmettä meinaat todistelulla? Eikös nyt ole parempi, että mielipiteet - olkoon ne positiivisia tai negatiivisia - edes koetetaan perustella jotenkin?
gorgonoidi
08.01.2007 15:42:41 (muokattu 08.01.2007 15:45:29)

Mitä ihmettä meinaat todistelulla? Eikös nyt ole parempi, että mielipiteet - olkoon ne positiivisia tai negatiivisia - edes koetetaan perustella jotenkin?

Ei aleta vääntään kättä, koska et ilmeisesti ymmärtänyt mitä tarkoitin. Jos pitää vähän tarkentaa niin sanon että saan sellaisen kuvan puheistasi että, olet sitä mieltä että DT:n pojat eivät ole itsekkään tyytyväisiä tuotoksiinsa ja olet myös sitä mieltä että fanit ostavat heidän tuotoksensa vain koska se on DT:tä vaikka se olisikin heidän mielestään paska ja täynnä räpäyttelyä. Unohdat mielestäni sen että joku voi oikeasti pitää siitä helvetisti enemmän kuin joku muu. Mielipiteet pitää toki perustella. Mielipiteesi on ainakin tullut jo selväksi monta kertaa.
bedlam
08.01.2007 16:12:02 (muokattu 08.01.2007 16:23:11)

olet myös sitä mieltä että fanit ostavat heidän tuotoksensa vain koska se on DT:tä vaikka se olisikin heidän mielestään paska ja täynnä räpäyttelyä.

Hei, se oli tuo Kampela joka niistä räppilevyistä ja uskollisista faneista selitti! ;)

Kyllä minä uskon, että jotkut näistä uusistakin levyistä aidosti tykkäävät. Itse en vain oikein osaa arvostaa tuota uutta tuotantoa, kun tiedän että miehet ovat paljon parempaakin musiikkia vääntäneet.

Olenhan mäkin ostanut bändin uusimmat levyt, vaikka ne ovatkin pääosin paskaa. Koska olen täten euroja bändille lahjoittanut, on mielestäni oikeuteni myös antaa levyistä mielipiteeni.
Novac
08.01.2007 20:28:16

Makuasioista ei voi kiistellä.

Paitsi Muusikoiden.netissä:D
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Rakoni
09.01.2007 16:29:05
Tilalla on vain muovista tilutusta ja alhaalle viritettyjä mukaraskasta hevimättöä.

Tätä en kyllä edelleenkään tajua. Mikä helvata on mukaraskas hevimättö? Ensimmäistä lausetta en jaksa alkaa analysoimaan pidemmälle.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
bedlam
09.01.2007 18:09:11 (muokattu 09.01.2007 18:09:55)

Tätä en kyllä edelleenkään tajua. Mikä helvata on mukaraskas hevimättö?

Tarkoitan sellaista alhaalle viritetyillä kitaroilla soitettua heviriffittelyä, jonka selkeästi olisi tarkoitus kuulostaa raskaalle, mutta joka siinä kuitenkin jostain syystä epäonnistuu. Falling Into Infinity-levyltä löytyvä Burning My Soul on varmaankin "paras" esimerkki tästä. Monasti itse riffi saattaisi ollakin ihan raskas, mutta meiningin pilaa joku hilipatipippam-urkusoolo.

No okei, koetan olla hiljaa seuraavaan levyyn asti ja tulen sitten jälleen päätä aukomaan.
Rakoni
09.01.2007 18:30:24
Tarkoitan sellaista alhaalle viritetyillä kitaroilla soitettua heviriffittelyä, jonka selkeästi olisi tarkoitus kuulostaa raskaalle, mutta joka siinä kuitenkin jostain syystä epäonnistuu. Falling Into Infinity-levyltä löytyvä Burning My Soul on varmaankin "paras" esimerkki tästä. Monasti itse riffi saattaisi ollakin ihan raskas, mutta meiningin pilaa joku hilipatipippam-urkusoolo.

No okei, koetan olla hiljaa seuraavaan levyyn asti ja tulen sitten jälleen päätä aukomaan.

Menee E-vireestä ;) mutta joo, olen hiljaa.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
tommijk
09.01.2007 18:31:21

Burning My Soul menee normaalivireessä ;) Siinä olen kyllä samaa mieltä että itse biisi ei ole kovin onnistunut, varmaan yksi DT:n heikoimpia. Tuosta "mukaraskaudesta" syyttäisin kyllä enemmänkin levyn tuotantoa. Sillä levyllä kun juuri mikään riffi ei kuulosta perin raskaalta. Eikä mun mielestä DT:n musiikin ei ole tarkoituskaan kuulostaa miltään panteralta tai slayeriltä. DT kuulostaa DT:ltä ja minä pidän siitä. Ei mulle ainakaan tullut yllätyksenä ettei "pantera hengessä" työstetty glass prison kuulostanutkaan panteralta ;)
pöö..
bedlam
09.01.2007 18:56:40 (muokattu 09.01.2007 18:58:34)

Näiden uudempien levytysten hevimmät biisit menevät kaiketi suurimmalta osin alemmassa vireessä, eikä se vire nyt edes ollut mikään pointti. Burning My Soul on vain mielestäni se kaikista osuvin esimerkki siitä mitä mukaraskaalla tarkoitin.

Eikä mun mielestä DT:n musiikin ei ole tarkoituskaan kuulostaa miltään panteralta tai slayeriltä. DT kuulostaa DT:ltä ja minä pidän siitä. Ei mulle ainakaan tullut yllätyksenä ettei "pantera hengessä" työstetty glass prison kuulostanutkaan panteralta ;)

Ei toki. Mutta jotenkin ne DT:n heveimmät jutut kuulostavat mun korvaan tavallisesti hieman irrallisilta. Varsinkin kun bändin esikuvat ovat hieman liiankin selkeästi kuultavissa näissä rokimmissa väännöissä.
Astral Dog
12.01.2007 02:21:28

Burning My Soul on vain mielestäni se kaikista osuvin esimerkki siitä mitä mukaraskaalla tarkoitin.

Höh. Burning My Soul on yksi DT:n heveimmistä ja parhaimmista biiseistä (ihan oikeasti!). Mielestäni myös Sherinianin jutut tuovat hieman "kieroutta" mukaan ja sopivat siksi loistavasti.
ballfish
13.01.2007 19:32:59 (muokattu 13.01.2007 19:42:54)
Tuli ostettua se I&W. Kova lätty. Ei kuitenkaan ohita Awakea, joka on ehdottomasti yksi parhaimmista omistamistani levyistä.

E:Onko tuon Pull Me Underin tarkoitus loppua tälleen erittäin tökerösti??
Tässä kirjoituksessa ei todellakaan ole oma mielipiteeni, eikä se sisällä ollenkaan informaatioarvoa.
xrayeyes
13.01.2007 19:53:28 (muokattu 13.01.2007 19:54:16)
E:Onko tuon Pull Me Underin tarkoitus loppua tälleen erittäin tökerösti??

Answers.comista :D ---> "A distinctive feature of the song is its lack of a conventional ending. The song simply stops, mid-note, at 8 minutes and 11 seconds. This emphasizes the song's theme of the sudden and unexpected nature of death."

e: Itseasias tuo kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä :)
ballfish
13.01.2007 19:56:28
Answers.comista :D ---> "A distinctive feature of the song is its lack of a conventional ending. The song simply stops, mid-note, at 8 minutes and 11 seconds. This emphasizes the song's theme of the sudden and unexpected nature of death."

e: Itseasias tuo kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä :)

Progee sääähhh!!! :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)