Loopis 07.01.2007 21:17:28 | |
---|
Eli olen siis tehny muutaman biisin muutamalle eri Tribute levylle tonne rapakon taakse. Mut nyt mua pyydettiin tekeen yks jo aikaisemmin nauhottamani biisi yhdelle cover kokoelmalle ja levysopparin mukaan mulla ei ole oikeutta julkasta biisiä vuoden sisällä muulle lafkalle, joten mietin että voinko käyttää valmiiksi nauhotetun biisin rumpuraitoja tähän ja nauhottaa bassot, skitat ja laulut uudestaan..? Kun levysopparissa lukee että en saa itse versiota käyttää vuoteeen sen julkaisusta, mut jos käytän pelkät rummut niin onko se pahastikkin väärin? :) Kiitos etukäteen. |
Eli olen siis tehny muutaman biisin muutamalle eri Tribute levylle tonne rapakon taakse. Mut nyt mua pyydettiin tekeen yks jo aikaisemmin nauhottamani biisi yhdelle cover kokoelmalle ja levysopparin mukaan mulla ei ole oikeutta julkasta biisiä vuoden sisällä muulle lafkalle, joten mietin että voinko käyttää valmiiksi nauhotetun biisin rumpuraitoja tähän ja nauhottaa bassot, skitat ja laulut uudestaan..? Kun levysopparissa lukee että en saa itse versiota käyttää vuoteeen sen julkaisusta, mut jos käytän pelkät rummut niin onko se pahastikkin väärin? :) Kiitos etukäteen. Hm. Olisit siis tekemässä saman biisin uusiksi. On ihan mahdollista että tuon sopimuksen kielto koskee juuri sitä, siitä riippumatta äänitätkö kaiken uusiksi. Biisit on biisejä, esitykset asia erikseen. Tarkemmin ei voi sanoa tietämättä enemmän. Mikä musiikin laji, oma vai jonkun muun kappale jne. |
Loopis 08.01.2007 00:53:22 (muokattu 08.01.2007 01:03:13) | |
---|
Moka. Check below :) |
Loopis 08.01.2007 00:53:23 (muokattu 08.01.2007 00:54:36) | |
---|
Hm. Olisit siis tekemässä saman biisin uusiksi. On ihan mahdollista että tuon sopimuksen kielto koskee juuri sitä, siitä riippumatta äänitätkö kaiken uusiksi. Biisit on biisejä, esitykset asia erikseen. Tarkemmin ei voi sanoa tietämättä enemmän. Mikä musiikin laji, oma vai jonkun muun kappale jne. Juu eli tein tos joku aika sitten rapakon taakse yhdelle tribuutti levylle biisin eli cover biisin. Ja nyt mua pyysi yksi toinen lafka nauhottamaan yhdelle kokoelma tributelle saman cover biisin. Mut kun ne rummut on samperin hyvin soitettu ja aina oma urakkansa buukata studio niille ja roudata sinne koko setti ja checkata rummut jne ja vain yhden biisin takia. Eli mietin että jos käyttäisin jo kertaalleen nauhotettuja rumpuja mutta nauhotan kaikki muut uudestaan eli biisi kumminkin on "eri" mut samoilla rummuilla. Eli vähän eri sovitukset tulee muihin soittimiiin jne. EDIT: Ja kyseessä on kasarihevi a´la Whitesnake, Def Leppard jne. |
Agathon 10.01.2007 10:33:17 | |
---|
Juu eli tein tos joku aika sitten rapakon taakse yhdelle tribuutti levylle biisin eli cover biisin. Ja nyt mua pyysi yksi toinen lafka nauhottamaan yhdelle kokoelma tributelle saman cover biisin. Mut kun ne rummut on samperin hyvin soitettu ja aina oma urakkansa buukata studio niille ja roudata sinne koko setti ja checkata rummut jne ja vain yhden biisin takia. Eli mietin että jos käyttäisin jo kertaalleen nauhotettuja rumpuja mutta nauhotan kaikki muut uudestaan eli biisi kumminkin on "eri" mut samoilla rummuilla. Eli vähän eri sovitukset tulee muihin soittimiiin jne. EDIT: Ja kyseessä on kasarihevi a´la Whitesnake, Def Leppard jne. Mä itse ainakin käyttäisin rummut vaan uusiks uuteen versioon. Kuka sen voi huomata, että rummut on samat? Tai vaikka huomaisi, niin millä sen voi todistaa? Etenkin jos kysymys on kuitenkin tuon tyylisestä rokista, jossa rummut on aina samat... (ei pahalla). |
kivi 10.01.2007 13:32:07 | |
---|
Mä näkisin ongelman olevan ihan muualla kuin rummuissa: näkisin että olis sellainen mahdollisuus, ettei samasta biisistä saa tehdä uutta versiota edellisen sopimuksen aikana. Sen jälkeen vasta aletaan miettiä onko yksittäiset raidat samoja. Vielä kerran rautalangasta vääntäen ja toistaen. |
Agathon 10.01.2007 16:18:48 (muokattu 10.01.2007 16:18:59) | |
---|
Yhdyn Kiveen. |
varakeef 11.01.2007 10:33:23 | |
---|
Sopimuksia tulkitaan seuraavasti: Ensin katsotaan mitä siinä lukee. Lähtökohtaisesti sopimustekstistä ilmenee sopijapuolten yhteinen tarkoitus. Jos yhteinen tarkoitus jää tekstin perusteella epäselväksi, aletaan miettiä mitä osapuolet ovat tarkoittaneet tai mitä heidän voidaan katsoa tarkoittaneen. Tärkeintä on kuitenkin ymmärtää, että kysymys on sopimuksesta. Sopijapuolet voivat yhteisesti päättää tulkitsevansa sopimusta haluamallaan tavalla. Jopa täysin eri tavalla kuin ovat alunperin tarkoittaneet. He voivat sopia koko homman uusiksi tai sopia olevansa puolin ja toisin enään soveltamatta koko sopimusta. Tämän vuoksi kaikista helpointa on kysyä sopimuskumppaniltaan, mitä mieltä hän on siitä, että kappaleesta julkaistaan toinen versio. Jos sopimuskumppanin mielestä se on ookoo, niin sitten se on ookoo. Vasta kun sopimuskumppani vastaa "ei tod." on tarpeen alkaa kikkailemaan sillä mitä sopimuksella on tarkoitettu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
kipu69 18.05.2008 11:51:44 | |
---|
mietin että voinko käyttää valmiiksi nauhotetun biisin rumpuraitoja tähän ja nauhottaa bassot, skitat ja laulut uudestaan..? Kun levysopparissa lukee että en saa itse versiota käyttää vuoteeen sen julkaisusta, mut jos käytän pelkät rummut niin onko se pahastikkin väärin? :) Kiitos etukäteen. vanha ketju mutta pakko lisätä. onkohan nickelbakin pojat miettiny samaa kysymystä näitä biisejä tehdessään? http://www.thewebshite.net/nickelback.htm " I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames |
jannu 19.05.2008 13:30:42 | |
---|
Jos biisi on tehty "rapakon taakse", niin mahtaakohan sopimuksesta löytyä mainintaa maantieteellisestä alueesta, jolla sopimus on voimassa? "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
pimp 19.05.2008 14:23:05 | |
---|
Jos biisi on tehty "rapakon taakse", niin mahtaakohan sopimuksesta löytyä mainintaa maantieteellisestä alueesta, jolla sopimus on voimassa?
Selustat tässä mielessä turvataan yleensä toteamalla sopimuksessa sen olevan voimassa kaikissa tunnetuissa ja vielä toistaiseksi tuntemattomissa universumeissa. Kannattaa tarkastaa toki. |
kivi 19.05.2008 14:25:01 | |
---|
vanha ketju mutta pakko lisätä. onkohan nickelbakin pojat miettiny samaa kysymystä näitä biisejä tehdessään? http://www.thewebshite.net/nickelback.htm Ei toi oo ollenkaan sama asia. Kyllä samoja pohjia on kierrätetty kautta aikojen: siihen on kaiketi syyllistynyt jopa Beach Boysin Brian Wilson, joka sentään oli (ja on) populaarimusan kovimpia neroja. Ehkä hauskimmat esimerkit täydellisestä kierrätyksestä löytyvät kuitenkin Ruotsista. Kannattaa tsekata vierekkäin Rednecksin hittibiisit "Cotton Eye Joe" ja "Old Pop On An Oak" tai sen Dr. Bombaynakin tunnetun jätkän eri nimillä tehtaillut hitit... Mut siis asiaan: tässä oli mun nähdäkseni kyse siitä, että sama artisti tekee saman biisin samaan aikaan eri tahoille. Siinä on mun nähdäkseni ongelma ihan siitä riippumatta, onko äänitys tehty uusiksi vai ei. |
kivi 19.05.2008 14:27:40 | |
---|
Selustat tässä mielessä turvataan yleensä toteamalla sopimuksessa sen olevan voimassa kaikissa tunnetuissa ja vielä toistaiseksi tuntemattomissa universumeissa. Kannattaa tarkastaa toki. Noi ns. "Disney-"sopparit on kyllä yleistyneet, mutta ei niitä tarvitse allekirjoittaa, ihan oikeasti. Kannattaa ihan kylmästi vaatia perinteistä, sekä formaatin että keston suhteen rajallista sopimusta. Se on loppupeleissä kaikkien edun mukaista. |
jannu 19.05.2008 18:12:45 | |
---|
Ehkä hauskimmat esimerkit täydellisestä kierrätyksestä löytyvät kuitenkin Ruotsista. Kannattaa tsekata vierekkäin Rednecksin hittibiisit "Cotton Eye Joe" ja "Old Pop On An Oak" tai sen Dr. Bombaynakin tunnetun jätkän eri nimillä tehtaillut hitit... Pysytään offtopicissa. Mun mielestä paras tällainen on ehdottomasti Britney Spearsin Hit Me Baby One More Time/Oops I Did It Again -combo, pelkästään jo jälkimmäisen rehvakkaan nimen vuoksi. :D "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
ile.pop 20.05.2008 22:40:35 (muokattu 21.05.2008 11:10:02) | |
---|
Mua kiinnostais ihan jonkun verran tietää mitä tässä tarkotetaan sillä, että teit coveri-biisin? E: Katos vaan täähän olikin alunperin todella vanha ketju, jota kukaan ei varmaan mitenkään seuraa=D. On guuluu... |
jannu 21.05.2008 00:51:37 | |
---|
Mua kiinnostais ihan jonkun verran tietää mitä tässä tarkotetaan sillä, että teit coveri-biisin? Itseasiassa aika pirun relevantti kysymys. "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |