hirvensarvi 22.11.2006 02:22:28 | |
---|
mitkä ovat parhaat viulunkielet? |
micant 23.11.2006 21:16:34 | |
---|
mitkä ovat parhaat viulunkielet? Parhaista en tiedä, mutta ite oon tykänny Larssoneista (vai onko se nyt sitten Larsen). Riippuu hyvin pitkälti soitinyksilöstä, toisiin käy toisenlaiset kielet ja toisiin toisenlaiset. Ei auta muu kuin aloittaa suuri kokeilu. :D |
Miuq 03.01.2007 00:45:49 | |
---|
Larsen. Olet oikeassa, riippuu kovasti soittimen persoonasta ja iästä ja miljoonasta muusta asiasta. Vain kokeilemalla löytyy. Tosin, westminsterin e-kieltä suosittelisin kaikille kokeiltavaksi. Mielettömän avoin ja kirkas soundi olematta silti kireä, ainakin mun härpättimessä. |
aaki 05.01.2007 17:36:21 | |
---|
Pirastro Oliv merkkisiä kieliä itse käytän, kuulemma sopivat varsin hyvin vanhoihin soittimiin kuten omaanikin täydellisesti. Mukavan pehmeä-äänisiä, meni vaan aikaa siihen tottumiseen, kielet on ehkä hiukan vaikeammat soittaa kuin keskivertokielet. Mutta minulle saundi on tärkein :) |
Evah Pirazzi -kieliä käyttää aika monet ammattilaisetkin. Mun viulussani on sellaset ja kyllä soi hyvin ja nätisti. Hinta taisi olla parikymppiä kappaleelta. Toisaalta vastaus tietty riippuu siitä millanen viulu on. Ehkä helpointa käydä kysymässä joltain viulunrakentajalta tms vinkkejä. |
ADIIA 11.09.2008 17:06:13 | |
---|
Mä tilasin Obligatot, en oo vielä kokeillu, mutta opettaja sano että niiden pitäisi olla tosi hyvät:) |