Aihe: Varusmiespalveluksen vaikutus soittoon
1 2 3
Tigerstedt
05.01.2007 14:15:00

Armeija kutsuu maanantaina meikäpoikaa ja olen melko huolissani siitä, miten soittotaito ruostuu puolen vuoden aikana. Kertokaahan omia kokemuksianne ja kenties jotain helpottavia sanoja kun meinaa ahdistaa liikaa.
Still longing for fire.
Jake.e
05.01.2007 14:16:44
Jos ahistaa niin voi valita sivarin.
Jerk.
RekoS
05.01.2007 14:23:05
ota akustinen minikitara mukaan?
arska
05.01.2007 14:27:37
No olihan se elämys tarttua kitaraan ensimmäisen "gineksen" jälkeen... Kaula tuntui ihme pökkelöltä ja soitto tuntuma ihan hukassa. Kaikkeen tottuu kuten tähänkin. Oikeastaan viikon tai jopa kahdenkin "luovat tauot" toivat uutta ilmettä soittoon. Jos oli aikaisemmin kangistunut omiin kaavoihinsa niin nyt ne eivät haitanneet ja kuullostivat omaan korvaan yllättävän hyviltä. Tämän lisäksi viikonloppuisin tuli keksittyä paljon uusia ideoita yms. omaan soitantaan.

Jos varuskunnasta löytyy treenikämppä niin kannattaa käyttää sitä hyväkseen. Menee illat varsin rattosasti.

Eipä se intti niin paha paikka ole. Mukavasti se oma vuoteni siellä mäni.
Kaikki mikä on ilmassa on irti
futhermucker
05.01.2007 14:43:43
Jos varuskunnasta löytyy treenikämppä niin kannattaa käyttää sitä hyväkseen. Menee illat varsin rattosasti.

Eipä se intti niin paha paikka ole. Mukavasti se oma vuoteni siellä mäni.

Jep jep. Ainakin KarPr:ssa oli ihan ookoo soittokämppä. Ja oma skeba mukaan. Itsestä se on lähinnä kiinni jaksaako siellä mitään iltasin tehdä. Ja voihan se tehdä ihan hyvääkin soitella hetken aikaa vähän vähemmän. Saa vähän perspektiiviä omiin pikku ympyröihin. Itellä kävi näin.
Rok rok!
Kuha
05.01.2007 15:02:35

Kyl siitä soitosta jotenki täsmällisempää ja jämptimpää tuli.
Muistakaa venytellä.
Juzzu
05.01.2007 16:08:48
Kyl siitä soitosta jotenki täsmällisempää ja jämptimpää tuli.

:D
Toki tauot puuduttaa soiton ja tekniikan, mutta kyllä se sieltä taas reenin jälkeen löytyy. Tosin et varmaan myös ehdi/jaksa murehtia tuota palveluksen aikana niin paljon kuin ehkä nyt.
Herra Rapu
05.01.2007 16:12:49

Pyydä HV:ta ni ei ressaa.

Nim. joka päivä HV:lla 16.30-23.00.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
Fortune
05.01.2007 16:50:18
Minulla ko. puuhastelutuokio teki hyvää soitolle sikäli, että löin palveluksen alkaessa kitaran sängyn alle ja otin sen sieltä vasta reserviin päästyäni. Ennen inttiä oli nimittäin soittomotivaatio noin nolla.

Mutta tosiaan, kyllä siellä soittaakin saa.
Look behind you, a three-necked guitar!
kid ego
05.01.2007 16:52:39
Pyydä HV:ta ni ei ressaa.

Nim. joka päivä HV:lla 16.30-23.00.

Mutta jätkä onkin eläin kitarasi kanssa.

Mulla oli skitta kaapissa ja soittelin sitä välillä vapaa-aikana. Useimmiten ei edes huvittanut vaan harjoitin nukkumista ja munkkeja. Ei mun soittotaidossa vuoden aikaisella ruostumisella oo paljon merkitystä, sen verran kakka oon.
Jzci
05.01.2007 17:27:24

Armeija kutsuu maanantaina meikäpoikaa ja olen melko huolissani siitä, miten soittotaito ruostuu puolen vuoden aikana. Kertokaahan omia kokemuksianne ja kenties jotain helpottavia sanoja kun meinaa ahdistaa liikaa.

Itse olin myöskin huolissani miten tässä käy, mutta eipä tässä pahasti ole edes käynyt. Kitaran toin inttiin mukaan heti kun siviilikaapin sain anottua ja melkein kaikki kerrosvapaat olen sitä rämpännyt. Tekniikkakaan ei ole ruostunut paljoa yhtään, joskin lomille tultaessa sellaisen "tatsin" löytämiseen menee ehkä pari päivää. Uskoisin että intin jälkeen parin viikon soittelulla/treenillä olen vähintäänkin samassa pisteessä kuin palvelukseen astuessa. Ainiin hajoa aamuihisi T: TJ3 ;)
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Epi-
05.01.2007 17:41:44

Itellä lähtö vasta heinäkuussa mutta nyt kun tässä suurin osa kavereista lähtee maanantaina ni oon ruvennu kans miettimään tuota intin vaikutusta soittoon. Varsinkin kun olen lähiaikoina huomannut melkoista kehitystä soitossani, pitkästä aikaa.
öriöri.
Wespa
05.01.2007 17:51:45
Riippuu paljon palveluspaikasta, miten soittaminen itse paikan päällä luonnistuu. Itse olin sellaisessa paikassa, jossa P-kaudella olisi hyvinkin ollut aikaa ja halua treenata, mutta eipä vaan tullut vietyä kitaraa sinne. Sitten kun joskus J-kaudella tajusin kitaran sinne viedä, ei paljon tullut soiteltua, vaan vapaa-aika kului lähinnä hajoiluun ja nukkumiseen.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Techno-Allah
05.01.2007 18:06:31
Itse kävin Onttolan rajajääkärikomppaniassa suorittamassa asepalveluksen jokunen vuosi sitten ja voin sanoa, että ei pahemmin puoleen vuoteen tullut kitaraan koskettua. Varuskunnassa ei ollut oikein soittopaikkaa ja lomilla ei yksinkertasesti jaksanut tai aika meni ryypiskellessä ja hoitaissa muita velvollisuuksia...
"Congratulations. You've just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farmhouse".
Pande
05.01.2007 21:14:08

Yritin omalle "soitto-oppilaalle" joka myös lähdössä inttiin keksiä musiikillisia harjotuksia joita harjotella kun ei voi soittaa (harjoittavat otelaudan tuntemusta, nuotinlukemista, ja sävelten välisiä suhteita)... Intissä on paljon luppoaikaa aivoille, jonka ajan voi edes yrittää käyttää hyödykseenkin, musiikkiasioita voi yllättävän hyvin harjoitella mielessään.

Oman soiton taso muuttui yllättävän vähän intin aikana, vaikka olin lähes täysin soittamatta koko sen ajan (ei oikein lomillakaan jaksanut).
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Lesko
06.01.2007 11:07:44
Minä hommasin vapautuksen armeijasta juuri soittamisen, kirjoittamisen ja perhen vuoksi. Kyllä sse taitaa vaikuttaa melko paljon kuitenkin, kun tuo meitin basistin retale siellä vuoden viihtyi ja eipä kovinkaan paljon kerinnyt soittamaan sinä aikana, nyt alkaakin sitten kovat ajat... muah.. =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
mikkosah
06.01.2007 11:33:15
ei muuta kun tukka pois ja "riviin järjesty".

Nykypäivänä sieltä pääsee niin paljon lomille että sillä ei ole harrastuksiin mitään merkitystä. Ja kun siihen päivärytmiin tottuu niin päivät menee huomaamatta, ja taas onkin viikonloppu joten pääsee naisen ja kitaran viereen..........
Lets go through the wall!!!!
VR
06.01.2007 21:28:18
Itse ainakin huomasin eron ennen inttiä ja intin aikana tehdyissä nauhoituksissa. Ei vaan soitto kulkenut yhtä sutjakkaasti ja tarkasti. Oli mulla välillä kitara siellä mukana, mutta kovin vähän sitä tuli siellä soiteltua. VLV:lla jonkin verran. Nyt kun pääsin pois, alkaa taas intensiivinen treeni. Soittofiilikset on huipussaan.
Everything is a OK!
Imper
07.01.2007 04:03:27

No jospa tämän v-mäisen olon voisi sitten kääntää kovaksi soittomotivaatioksi niinä harvoina päivinä kun saa keppiä sormeilla tuon puolen vuoden aikana. Pitää kylläkin selvittää saako kepin ottaa kasarmille. Olen menossa Kainuun Rajavartiostoon, onko kenelläkään tietoa saako kyseiselle kassulle viedä kitaraa?

Kyllä joka paikkaan sen kitaran saa viedä, mutta sitten vähän komppanian tavoista riippuen kitaraa saa säilyttää joko omassa kaapissa (kunhan on piilossa takkien takana) tai sitten tupakaapissa (jos sellanen pelastus sattuu tuvasta löytymään) tai pahimmassa tapauksessa ainoastaan varuskunnan reenikämpän nurkassa.

Itse olin Keuruulla ja oli sähkökitara omassa kaapissa takkien takana. Myöhemmin tupakaapissa, kun sellanen saatiin. Mun soittotaito kärsi intissä paljon, mutta sen jälkeen oli kyllä kovin motivaatio tähän astisella soittouralla!
Everyone is a per-son
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)