Jesus Muerte 04.06.2003 22:13:03 | |
---|
Onko kellään kokemuksia em. vehkeestä? |
chief 09.07.2003 14:40:50 | |
---|
Itseänikin kiinnostaa. Mistähän näitä saisi muualta kuin Thomannilta? Siellä maksaa n. 170e. What's the last thing a drummer says in a band?
"Hey guys, let's do one of my songs." |
MattiAuer 30.11.2003 19:38:26 | |
---|
Itseänikin kiinnostaa. Mistähän näitä saisi muualta kuin Thomannilta? Siellä maksaa n. 170e. Käykää Soundatalla, Hämeentie 159 tai jotain, Hki. Behringeriä on läjäpäin. "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
chief 30.11.2003 19:43:40 | |
---|
Käykää Soundatalla, Hämeentie 159 tai jotain, Hki. Behringeriä on läjäpäin. Oliko pakko nostaa ylös? Ei mua oikeesti tollanen vehje kiinnosta, mä osaan tiskata ja kahvinkeitinkin mulla jo on. |
nikolai 30.11.2003 23:54:11 | |
---|
Jouluvalona ihan jees mutta vaikea keksiä muuta käyttöä. |
MattiAuer 03.12.2003 20:26:26 | |
---|
Jouluvalona ihan jees mutta vaikea keksiä muuta käyttöä. Et liene konemuusikko? Ihan JOKAISELLE maailman saundille on käyttöä. Vampitkin pörisee helvetin hyvin moneenkin käyttöön. Pitänee ostaa kaksi tai kolme heti ku jaksaa. "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
Kikka Korea 05.12.2003 09:35:43 | |
---|
Mulle tulee tommonen(se räkkimalli) ens viikon alussa. |
JKH 05.12.2003 09:40:21 | |
---|
Kertokaa kalkkikselle, mihin tota oikeesti tarttee?? Bassokitara, taivas ja tähdet... |
Anarkiapurilainen 05.12.2003 17:44:00 | |
---|
Kertokaa kalkkikselle, mihin tota oikeesti tarttee?? Kotiäänityksiin kai noita yleensä hankitaan. Jos on tarve äänittää bassoja kotona, hankkisitko mielummin 170 € purkin jolla saa kohtuullista jälkeä aikaan vai perusmallin bassovahvistimen, mikin, mikkietuasteen ja kompuran, joista saman soundin saaminen vaatii enemmän aikaa ja osaamista ja jotka tulisivat yhteensä maksamaan aika paljon enemmän? Itselläni on ollut Line6:n Bass Pod reilun puoli vuotta, ja olen sille käyttöä keksinyt (En tosin livesoitossa, ja efektipuolikin on jäänyt aika vähälle). |
absqua 05.12.2003 20:06:02 (muokattu 05.12.2003 20:07:40) | |
---|
Kotiäänityksiin kai noita yleensä hankitaan. Jos on tarve äänittää bassoja kotona, hankkisitko mielummin 170 € purkin jolla saa kohtuullista jälkeä aikaan vai perusmallin bassovahvistimen, mikin, mikkietuasteen ja kompuran, joista saman soundin saaminen vaatii enemmän aikaa ja osaamista ja jotka tulisivat yhteensä maksamaan aika paljon enemmän? Itselläni on ollut Line6:n Bass Pod reilun puoli vuotta, ja olen sille käyttöä keksinyt (En tosin livesoitossa, ja efektipuolikin on jäänyt aika vähälle). Mä hankkisin sillä parilla sadalla eurolla jonkun jumalanhylkäämän moulinex-purkin sijaan Sansampin Bassdriver DI:n jonka soundi suoraan linjaan on todella mehukas ja hyvin muokattava IMO. Yllättävänkin paljon se soundi on samalla tavalla hyvä kuin oikein mikitetyn rantasaunan soundi. Lämpöä siis. Podiin verrattuna soundeja on ehkä 195 kpl vähemmän, mutta se soundikirjo jonka sansampista saa ruuvattua on kauttaaltaan laadukas ja kuuntelua/käyttöä kestävä. Vehje pesee mun katsannossani Bass Podin 6-0 ja V-ampin ainakin 160-0. (molempia olen itse kokeillut) Kullanarvoinen työkalu. Kaiken lisäksi se on analoginen, yeah. Sansamppia voi käyttää keikoillakin sekä erittäin hyvänä DI-boksina että erittäin hyvänä overdrive-särönä tai vaikka molempina. Miksaajilta on tullut kautta linjan positiivista kommenttia hyvästä linjasoundista. Toimii myös kontran kanssa mainiosti. Jos nyt vielä kehutaan vähän niin soundipuolen lisäksi mekaanine rakenne on vakuuttava: laadukkaita osia, paksua metallia, jalkakytkin. Tarkoitettu lattialle siis. Omani hankin puolisen vuotta sitten eikä ole hetkeäkään kaduttanut, sen verran hyödyllinen kapine on kyseessä. Suosittelen lämmöllä. (By the way: Kiitokset Samotherille, joka antoi hyödyllistä infoa ja kaipaamiani lisätietoja Bassdriver DI:stä kun vielä vasta harkitsin investointia.) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
MattiAuer 06.12.2003 08:02:35 | |
---|
Mä hankkisin sillä parilla sadalla eurolla jonkun jumalanhylkäämän moulinex-purkin sijaan Sansampin Bassdriver DI:n jonka soundi suoraan linjaan on todella mehukas ja hyvin muokattava IMO. Mistäköhän tuota Hellsingissä sais? "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
absqua 06.12.2003 09:37:09 | |
---|
Mistäköhän tuota Hellsingissä sais? Musamaailmasta ostin omani. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
chief 06.12.2003 11:28:45 (muokattu 06.12.2003 11:30:57) | |
---|
Musamaailmasta ostin omani. Pyytävät n. 300e. Hiukan liikaa mun budjettiin. Kiinnostaisi kyllä. Äskettäin oli käytettynä 200e torilla ja mietin kovasti pitäisikö "sijoittaa". |
absqua 06.12.2003 13:14:09 | |
---|
Pyytävät n. 300e. Hiukan liikaa mun budjettiin. Kiinnostaisi kyllä. Äskettäin oli käytettynä 200e torilla ja mietin kovasti pitäisikö "sijoittaa". Mä sain muistaakseni 220 eurolla. Hinta jäi mieleen siksi että T-kaupassa oli kalliimpaa. Hyvä Suomi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Beelsebub 07.12.2003 08:46:13 (muokattu 07.12.2003 09:00:42) | |
---|
Behringerin hintaan saisi näköjään Korgilta tuollaisen "Ampworks bass" systeemin, joka on lähinnä vahvistin-/kaiutinsimulaattori sisältäen myös joitakin efektejä. On vaan tuossa Soundin mainoksessa niin pienellä kuvattu tuo bassoversio, että ei oikein saa sisällöstä selvää. Itseäni alkoi ainakin heti kiinnostaa tuommoinen laite. Edit: kirotusvirhe |
MattiAuer 07.12.2003 09:40:15 | |
---|
Olisiko Korgin halpa härpätin jotenkin parempi kuin Behringerin? Onko kellään näkemystä tämän Korgin vermeen toimivuudesta? "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
Beelsebub 07.12.2003 19:59:56 | |
---|
Itselläni ei ole kummastakaan kokemusta. Sattui vain tuo Korg silmään tuosta Suondin mainoksesta ja vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Yleisesti sanottuna Korgilla on ainakin huomattavasti parempi maine kuin Behringerilla. Korgin laitteen ominaisuuksista saa lisätietoa Korgin sivuilta http://www.korg.co.uk/ |
Maisteri 08.12.2003 15:53:53 | |
---|
Kotiäänityksiin kai noita yleensä hankitaan. Jos on tarve äänittää bassoja kotona, hankkisitko mielummin 170 € purkin jolla saa kohtuullista jälkeä aikaan vai perusmallin bassovahvistimen, mikin, mikkietuasteen ja kompuran, joista saman soundin saaminen vaatii enemmän aikaa ja osaamista ja jotka tulisivat yhteensä maksamaan aika paljon enemmän? Itselläni on ollut Line6:n Bass Pod reilun puoli vuotta, ja olen sille käyttöä keksinyt (En tosin livesoitossa, ja efektipuolikin on jäänyt aika vähälle). Noihin kotiäänitysjuttuhin tuollaset purkit on varmasti ihan käteviä. Tosin harvemmin luulis tarvivan mikkejä, mikkietuasteita ja kompuroita demo-/mallitason kotiäänityksissä. Pelkällä bassokoneen linjasaundillakin pärjää jo mainiosti. Ja jos ei pysty/jaksa roudata vahvistinta, voi laittaa basson vaan suoraan linjalla sisään. Livetilanteessa ja kunnon studioäänityksissä en näe noille multilaatikoille mitään tarkoitusta. |
Tosin harvemmin luulis tarvivan mikkejä, mikkietuasteita ja kompuroita demo-/mallitason kotiäänityksissä. Pelkällä bassokoneen linjasaundillakin pärjää jo mainiosti. Ja jos ei pysty/jaksa roudata vahvistinta, voi laittaa basson vaan suoraan linjalla sisään. Livetilanteessa ja kunnon studioäänityksissä en näe noille multilaatikoille mitään tarkoitusta. Niin, tämän takia minä kysyinkin, että oikeasti. Bassokitara, taivas ja tähdet... |
MattiAuer 09.12.2003 19:18:10 | |
---|
Livetilanteessa ja kunnon studioäänityksissä en näe noille multilaatikoille mitään tarkoitusta. ..mutta sepähän johtuu vain siitä, ettet sinä ole tuottajaguru. En sen puoleen ole minäkään, mutta esim. Podin kun vetää päättärin kautta kaappiin, saa ihan helmutin asiallista livesaundia aikaan. Eikä minä ja Trent Reznor olla edes ainoat jotka on tätä mieltä: “Live we use Line6 Pod Pros and Bass Pod Pros for the majority of the guitar and bass sounds.” -Butch Vig / Garbage http://www.apple.com/hotnews/articles/2001/11/butchvig/ "Uniikki unikorni olikin korni koni" |