pirkko 06.01.2007 15:58:56 | |
---|
Uusia vuosia kaikille! Nyt olen pähkäillyt tän asian kanssa jo aivan rikollisen kauan. Uusi tietokone pitää hankkia (kannettava mielellään) ja ProTools myös. Mulla on aina ollut Pc ja nyt taistelen tän ikuisen ongelman kanssa, mac vai pc?! Macit on tyylikkäitä koneita, jokamuusikon "pakollinen" laite. Mutta ovat tietenkin kalliimpia jne. Ostaisin macin samantein kaikkine hienouksineen, mutta kun on ehtinyt jo aikoinaan hankkia pc:lle erilaisia ohjelmia, Sibelius, Cubase, videoeditoinnit jne. Menee siis ikäänkuin "hukkaan". Osaako joku vastata että onko hyvä pc ja ProTools ihan yhtä hyvä yhdistelmä kuin protools ja mac? Pc suosituksia? Jotka kestää kovempaa käsittelyä? ps. amatöörikäyttöön: Mbox2 vai Mbox2 Pro vai Mbox2 Factory? |
rajajoki 06.01.2007 19:50:20 | |
---|
Riippuu mihin tarkotukseen nauhoitat, ite nauhotan ainoastaan oman bändini biisejä pcllä ja protools 6.4 digi001 ja toimii siinä helvetin hyvin... tietty macci on raha/tarve kysymys sun pitää punnita myös muu käyttö jos se tulee makaamaan studios pelkästään niin sanoisin tietämättömänä että mac! piiskaa sydäntalvella! |
Uusia vuosia kaikille! Nyt olen pähkäillyt tän asian kanssa jo aivan rikollisen kauan. Uusi tietokone pitää hankkia (kannettava mielellään) ja ProTools myös. Mulla on aina ollut Pc ja nyt taistelen tän ikuisen ongelman kanssa, mac vai pc?! Soittajana, äänimiehenä ja ennenkäikkea mäkkimyyjänä sanoisin että Mac Macit on tyylikkäitä koneita, jokamuusikon "pakollinen" laite. Mutta ovat tietenkin kalliimpia jne. Joo, mutta virustutkat jne on tarpeettomia ompun kanssa ja tehollista työaikaa on enemmän kun ei tarvi taistella käyttisperäisten ongelmien kanssa... Ostaisin macin samantein kaikkine hienouksineen, mutta kun on ehtinyt jo aikoinaan hankkia pc:lle erilaisia ohjelmia, Sibelius, Cubase, videoeditoinnit jne. Menee siis ikäänkuin "hukkaan". Ainakin Sibeliuksen ja Cubasen tämänhetkisten versioiden asennusmediat käyvät sekä puuceehen että mäkkiin... Osaako joku vastata että onko hyvä pc ja ProTools ihan yhtä hyvä yhdistelmä kuin protools ja mac? Pc suosituksia? Jotka kestää kovempaa käsittelyä? jäävään itseni tästä :) ps. amatöörikäyttöön: Mbox2 vai Mbox2 Pro vai Mbox2 Factory? Factory bundlessa tulee aika lailla hyviä plugareita.. Mutta jos tietää pärjäävänsä vähällä, niin kannattaa tsekata myös uusi mbox mini. Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna? |
Danko 06.01.2007 20:54:52 | |
---|
ps. amatöörikäyttöön: Mbox2 vai Mbox2 Pro vai Mbox2 Factory? Mbox2 Mini kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
Mikael 06.01.2007 22:02:08 | |
---|
Mulla on ollut aika pitkään Pro Tools sekä pc:llä että mäkillä ja jos pitäis vaan toinen valita niin valinta olis kyllä mäk. Jotenkin kaikki asiat tuntuvat sujuvan mukavammin, helpommin ja jouhevammin - siis kaikki muutkin asiat kuin musan tekeminen. Siitä mistä aita on matalin... |
pirkko 07.01.2007 14:42:34 | |
---|
Jotenkin veikkasinkin et vastaukset tulee olemaan mac-puoleisia. Kiitoksia, luulen että täytyy investoida maciin! |
thejmh 07.01.2007 19:15:58 | |
---|
Joo sanoisin kans mac. Kaikki vaan toimii heti eikä oo tarvinnut vielä koskaan takuta. |
Notefix 07.01.2007 22:23:22 | |
---|
Mac...Windows on kyl ihan hyvä, varsinkin jos on tietokoneorientoitunut. Mutta varsinkin audiohommissa mac tuntuu vieläkin jotenkin vain paremmalta. "Layers of layers of shit!" |
Mikael 08.01.2007 21:17:19 | |
---|
Windows on kyl ihan hyvä, varsinkin jos on tietokoneorientoitunut. Näin mäkin kelaan. PC:llä sais varmaan samalla rahalla enempi jos osais/jaksais perehtyä ja trimmata konetta. Ite käytän energiat mielummin johonkin muuhun ja siksi mac on mulle selkeästi parempi vaihtis. Mä vaan haluun et nää tietsikkavehkeet toimii ja mä voin keskittyä musan tekemiseen. Tosin myös mac on tietokone joten täysin ilman ongelmia on turha odottaa selviävänsä. Siitä mistä aita on matalin... |
lindo 09.01.2007 00:14:16 | |
---|
Rok rok |
Danko 09.01.2007 07:28:00 | |
---|
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
sami_sumea 09.01.2007 15:18:19 (muokattu 09.01.2007 15:18:44) | |
---|
Osaako joku vastata että onko hyvä pc ja ProTools ihan yhtä hyvä yhdistelmä kuin protools ja mac? Kertokaas muuten mulle onko seuraavanlainen ajatus aivan persiistä: Meillä on studiolla PC + Protools HD2-setuppi, jossa on ilmeisesti jonkinasteista rautavikaa koska kone kaatuilee itsekseen kerran-pari päivässä. Olen 99% varma että ongelma on rautapuolella, koska koko kone softapuolelta on suht' loppuun asti riisuttu ja rautakokoonpanonkin *PITÄISI* olla Digin speksien mukainen, mutta kone reboottailee silti satunnaisesti. Moinen alkaa luonnollisesti käymään hermoon, ja mietin, että nyt kun kaikki upgreidaavat Geevitosiaan pykälää järeämpiin systeemeihin, noita käytettyjä geefemmoja alkaa saada tuohon tonnin molemmin puolin. Koska koneella ei ole tarkoitus tehdä mitään muuta kuin pyörittää Toolsia, oletan että käytetyn G5:n ostaminen ei ole valtavan huono sijoitus? Mielipiteitä puolesta/vastaan? Toinen kysymys: ilmeisesti G5:stä on olemassa 1- ja 2-prosessorisia versioita, ja ilmeisesti vielä vastaavat 1:llä ja 2:lla corella, vai mitä hittoa - joku voisi valaista mua noiden eroista? Ts. kannattaako moinen ostaa, ja jos kannattaa, niin millainen? ... http://www.adamantiumstudios.com |
pirkko 10.01.2007 13:46:29 | |
---|
Mä tulin vielä kyselemään.. Olen vihdoin saanut asian päätökseen. Se on mac! Nyt vaan eräs mac-puolestapuhuja vihjasi että jos meinaa protoolsin hankkia niin kannettavista suosittelee macbook pro:ta (sitä pirun kallista!) täydellä RAM-muistilla ja ulkoisella kiintolevyllä tai sitten imac:ia 20-inch, samat rammit ja kiintolevyt. Mitä sanotte? Kokemuksia kellään tosta macbook pro:sta? Onko niin että "tavallinen" macbook kaatuu sitten? Ja hei, vielä siitä mbox ministä. Erot sen ja mbox2 Pron kanssa? Firewireliitäntä on kuitenkin vissiin aika hyvä juttu? -mie taas |
Wespa 10.01.2007 15:40:47 | |
---|
Oisko suositellu tuota Pro:ta sen takia kun siinä on FireWire800 (Macbookissa FireWire 400)? Näytönohjainhan Prossa on paljon tykimpi, mutta eipä sillä audiohommissa pahemmin henkseleitä paukutella. Kyllä minä kallistuisin MacBookin ja ulkoisen kovon kannalle, jos kannettavalle nimenomaan tarvetta on. Muutoin iMac. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
SBII 11.01.2007 13:00:11 (muokattu 11.01.2007 13:01:23) | |
---|
Nyt vaan eräs mac-puolestapuhuja vihjasi että jos meinaa protoolsin hankkia niin kannettavista suosittelee macbook pro:ta (sitä pirun kallista!) täydellä RAM-muistilla ja ulkoisella kiintolevyllä tai sitten imac:ia 20-inch, samat rammit ja kiintolevyt. Itselläni on perus macbookki täysillä rammeilla ja ulkoisella kovolla ja korttina 002r. Pelittää oikein hyvin, joten en näe oikeastaan mitään syytä miksi pitäisi hankkia audiokäyttöön macbook pro. |
T.M 11.01.2007 13:22:04 (muokattu 11.01.2007 13:24:13) | |
---|
Itsellä ibook on pelittäny kevyemmäs käytössä kuin unelma. Päivitystä olen kaavaillut macbook:iin mutta nykyisillä raitamäärillä ibook riittää vielä komeasti. Joten jos tämä olisi äänestys niin ääni lähtisi täältäkin mac:n suuntaan. Toisaalta käytetyissä mac:ssä hinta on suomen markkinoilla aika kova joten enpä tiedä saako kohtuuhintaista omppua mistään. Jos studiolla on PC-mylly niin entä jos siihen tuhlaa hieman aikaa ja energiaa eli. Virtalähde/emo/käyttis uusiksi ? Windowssilla olen todennut sen että kun koneen saa kuntoon niin kahden viikon käytön jälkeen kovalevyimage ulkoiselle levylle. Määräajoin tyhjennetään koneen levy ja alkuperäinen image tilalle. Määräajan pituus riippuu siitä kuinka paljon koneelle on asennettu ilmaisohjelmia/pluggareita/surffailtu epämääräisillä sivuilla yms... |
PIM 11.01.2007 14:18:07 | |
---|
Windowssilla olen todennut sen että kun koneen saa kuntoon niin kahden viikon käytön jälkeen kovalevyimage ulkoiselle levylle. Määräajoin tyhjennetään koneen levy ja alkuperäinen image tilalle. Määräajan pituus riippuu siitä kuinka paljon koneelle on asennettu ilmaisohjelmia/pluggareita/surffailtu epämääräisillä sivuilla yms... Ja jos toosalla on pakko surffailla niin sen voi tehdä muusta järjestelmästä eristettynä omassa hiekkalaatikossa esim. Sandboxie:n valvonnassa niin ei pääse pöpöt pesiytymään kovalevylle. Ei välttämättä huono idea noin muutenkaan. http://www.sandboxie.com/ |
Notefix 11.01.2007 21:19:14 | |
---|
Ts. kannattaako moinen ostaa, ja jos kannattaa, niin millainen? PT +G5 on ollut varsin toimiva järjestelmä, joten pakkohan sitä on suositella. Lapsentaudit sun muut on ratkaistu. Luulen että joku dual 2.0, 4 gigan muistilla pitäis riittää. Mulla on tollanen Logicin alustana ja en kyllä löydä valittamista.
"Layers of layers of shit!" |
sami_sumea 11.01.2007 23:25:01 (muokattu 11.01.2007 23:25:14) | |
---|
PT +G5 on ollut varsin toimiva järjestelmä, joten pakkohan sitä on suositella. Lapsentaudit sun muut on ratkaistu. Luulen että joku dual 2.0, 4 gigan muistilla pitäis riittää. Mulla on tollanen Logicin alustana ja en kyllä löydä valittamista. Ou jees. Mahtaiskohan 1.8ghz SP:ssä riittää tehot ku on kuitenki noi pari HD-kiihdytyskorttia? Noita meinaan lähtee suht' edullisesti näemmä... ... http://www.adamantiumstudios.com |