Aihe: bass pod
1 2
Pallisti
08.12.2003 16:37:32
Jou! Kelasin tollasta line6 bass podia vähän hommailla kotiin leikkikaluksi. Mieleeni juolahti ajatus, että onko sitä mahdollista kytkeä beisikkiin bassovahvistimeen (Hartke 3500), kun siitä bodista lähtee kaikkia hauskoja soundeja??

Kuka muuten nykyään line6 myy? Soundatahan ei sitä enää toimita..
"Ei olla mikään Collarbone. Onneksi." -arva www.collarbone.tk
Cornflake
08.12.2003 16:54:02
Pallisti:
Jou! Kelasin tollasta line6 bass podia vähän hommailla kotiin leikkikaluksi. Mieleeni juolahti ajatus, että onko sitä mahdollista kytkeä beisikkiin bassovahvistimeen (Hartke 3500), kun siitä bodista lähtee kaikkia hauskoja soundeja??

Jos bassopod futaa samaan tyyliin kuin kitara-versio voit joko:

a) Heittää sen basson ja nupin väliin
b) Lyödä sen suoraan efekti-paluuseen

Kohdassa: a) vermettä kannattaa käyttää pelkkänä efektinä ja kohdassa: b) kannattaa ottaa ne etuaste- ja kaappimallinnokset käyttöön. Tällöin siis ohitat nuppisi etusen ja käytät podia etusena.

(Kysymys kuitenkin kuuluu mitä tuosta on iloa? Etkai niitä ufo-soundeja oikeasti bändin sekaan kaipaa?!:-)
Lick my lovepump!
Pallisti
08.12.2003 16:55:42
(Kysymys kuitenkin kuuluu mitä tuosta on iloa? Etkai niitä ufo-soundeja oikeasti bändin sekaan kaipaa?!:-)

En minä tiedä. Jotain kivaa ja hyödyllistä tekisi mieli..
"Ei olla mikään Collarbone. Onneksi." -arva www.collarbone.tk
Maisteri
08.12.2003 16:57:26
En minä tiedä. Jotain kivaa ja hyödyllistä tekisi mieli..

Osta mialuummin vaikka muutamia hyviä erillislootia.
balzary
09.12.2003 13:15:53

mä oon nimenomaan hartkeen sitä välillä kiinni iskeny ja ihan ok soundit lähteny. en oo tosin pikkurilli pystyssä alkanut kuuntelemaan. mun mielestä hintaan nähden monikäyttönen boksi.
Str prd skrz prdel!
Lou
09.12.2003 16:08:20
Jos bassopod futaa samaan tyyliin kuin kitara-versio voit joko:

a) Heittää sen basson ja nupin väliin
b) Lyödä sen suoraan efekti-paluuseen

c) mahdolliseen power amp in:iin
d) suoraan linjaan (tätä vartenhan se on enimmäkseen suunniteltu)

Kohdassa: a) vermettä kannattaa käyttää pelkkänä efektinä ja kohdassa: b) kannattaa ottaa ne etuaste- ja kaappimallinnokset käyttöön. Tällöin siis ohitat nuppisi etusen ja käytät podia etusena.

Luulen että jos nuppiin laittaa efekti-paluuseen niin voi ne kaappi mallinnukset jättää pois. Koska kyllähän siinä oma kaappi vielä on.. Jos suoraan linjaan niin sitten on hyvä olla.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Cornflake
09.12.2003 17:38:33
Pallisti:
Meinaatteko, että kyseisestä kapistuksesta ei olisi niin paljoa hyötyä, että sitä kannatais ostaa?

Tämähän makuasia. Jos meinaat ottaa siitä useita erilaisia soundeja ulos tarvitset melkein sen laudan jolla ohjata valmiiksi tehtyjä soundeja. Pelkästä PODista säätäminen on reeneissä aika tahmeaa. Keikoilla se lienee jopa melko mahdotonta hankaluutensa ansiosta.

Floorboard taas maksaa (ja paljon).

Tarkennettakoot vielä että olen minäkin PODia harkinnut - kotisoittoon. Kerrostalossa tuo olisi omiaan. Muttei treenikselle.

Oma ideani lähtee siitä että haluan löytää sen hjyvän soundin. Se on siinä.

Olen tullut siihen tulokseen että POD ei tuollaisenaan auta tässä asiassa. Pienet mausteet sinne tänne on ihan ok, mutta tuo POD menee kikkailuksi. (Tämä siis IMO)

Lou:
d) suoraan linjaan (tätä vartenhan se on enimmäkseen suunniteltu)

Totta. Tuossa vain kysyttiin miten sen voi kytkeä Hartken nuppiin.

Veikkaisin tosin että Pallisti saa Hartke & Peavey pinkastaan terveemmät ja tiukemmat soundit kuin PODista nauhoitustilanteessa.

Luulen että jos nuppiin laittaa efekti-paluuseen niin voi ne kaappi mallinnukset jättää pois. Koska kyllähän siinä oma kaappi vielä on..

Makuasia.
Lick my lovepump!
Maisteri
09.12.2003 18:40:04
Meinaatteko, että kyseisestä kapistuksesta ei olisi niin paljoa hyötyä, että sitä kannatais ostaa?

Makukysymyksiähän nää on, mutta vastaisin kysymykseen kieltävästi. Oon hieman vanhan liiton edustaja näissä jutuissa, eli mieluiten yks hyvä saundi (=putkisaundi) ja mausteiksi/variaatioiksi tietysti vähän säröjä ja ehkä myös esim. eq:ta, envelope filteriä ja kompuraa yksittäispedaalien muodossa.

PODin kanssa livetilanteessa/treeneissä saundien vaihtoon kesken biisin tarttee tosiaan vielä sen floorboardin. Sitten rupee oleen jo kallis kokonaisuus. Sillä rahalla sais jo paljon vallan mainioita ja livetilanteessakin käytännöllisiä erillisspeduja.
labs
09.12.2003 19:09:35
Jos meinaat ottaa siitä useita erilaisia soundeja ulos tarvitset melkein sen laudan jolla ohjata valmiiksi tehtyjä soundeja. Pelkästä PODista säätäminen on reeneissä aika tahmeaa. Keikoilla se lienee jopa melko mahdotonta hankaluutensa ansiosta.

No ei se nyt nIIN hankalaa ole.. meet joskus rauhassa säätelemään soundeja treenikämpälle, ja ohjelmoit ne samaan pankkiin peräkkäisiin muistipaikkoihin esim. 1A, 1B, 1C ja 1D. Sillon ei tarvi näpäyttää sormella kun yhtä nappia niin pääset seuraavaan omaan soundiis. Mulla ei oo sitä FB4 floorboardia mut käytän silti keikoilla. Koko biisi samalla soundilla, tosin. Alkuinnostuksen kikkailujen jälkeen käytän podista käytännössä enää kompuraa, säröä, envelope filtteriä ja tietysti viritysmittaria!

Mulla pod on ollu aina basson ja nupin välissä. Pitääkin kokeilla sinne efektilooppiin joskus. Onko kellään kokemusta bass podista studiossa ? Kokeiltiin tossa vähän nauhottaa ja aikamoista suhinaa tuli jos outputin väänti yli puolenvälin??

Nii, ja varsinaiseen kysymykseen..
mä oon ainakin ollu ihan tyytyväinen podiin, etenkin kompuraan. Ehkä se kuitenkin on omiaan lähinnä kotona treenatessa ja toivottavasti myös studiossa.. jos halvalla saat niin osta pois vaan.
Cornflake
09.12.2003 20:11:31
labs:
Alkuinnostuksen kikkailujen jälkeen käytän podista käytännössä enää kompuraa, säröä, envelope filtteriä ja tietysti viritysmittaria!

Tuossa on muuten aika tarkalleen oma varustukseni, mitä erillisiin purkkeihin tulee.

Enkä usko (vaikka voltteja hyppisitte) että POD pärjäisi pelkällä "efekti-puolellakaan" purkkikamalle.

jos halvalla saat niin osta pois vaan.

Halvalla ostaisin minäkin. Kotiin leluksi, kuulokkeet korviin ja lätkyttämään.
Lick my lovepump!
balzary
10.12.2003 08:48:50

Mulla pod on ollu aina basson ja nupin välissä. Pitääkin kokeilla sinne efektilooppiin joskus. Onko kellään kokemusta bass podista studiossa ? Kokeiltiin tossa vähän nauhottaa ja aikamoista suhinaa tuli jos outputin väänti yli puolenvälin??

yhdessä studiosessiossa podin kautta vedetty, en huomannu mitään häiritsevää suhinaa. kotonakaan ei mitään hirveitä surinoita, tai jos on niin todnäk "laadukas" äänikortti on syypää.
Str prd skrz prdel!
labs
10.12.2003 14:27:38
yhdessä studiosessiossa podin kautta vedetty, en huomannu mitään häiritsevää suhinaa. kotonakaan ei mitään hirveitä surinoita, tai jos on niin todnäk "laadukas" äänikortti on syypää.

nauhotettiin suoraan Podista digitaalimikserille joten äänikortista ei ole kyse. Podin manuaalissa kerrotaan että paras soundi lähtee kun output on täpöllä, mut suhina häiritsee sen verran ettei sitä voi pitää täysillä..? Pitää vielä tsekata soundin säädöt (ite ruuvattu).

Podia ja muuta Line6 kamaa löytyy täältä kilpailukykyiseen hintaan:

http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html
balzary
10.12.2003 14:57:06

nauhotettiin suoraan Podista digitaalimikserille joten äänikortista ei ole kyse. Podin manuaalissa kerrotaan että paras soundi lähtee kun output on täpöllä, mut suhina häiritsee sen verran ettei sitä voi pitää täysillä..? Pitää vielä tsekata soundin säädöt (ite ruuvattu).

Podia ja muuta Line6 kamaa löytyy täältä kilpailukykyiseen hintaan:

http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html

et kai oo äänityksissä ollu monitorin lähellä? siitä lähtee helvetinmoiset suhinat. rec päälle, monitori kiinni ja sitten soittamaan.
Str prd skrz prdel!
Nelikielipiru
10.12.2003 14:58:39

Mä käytin kanssa viimeksi studiossa Podii(kitaraversio) ja siit suoraan mikseriin. Hyvät saundit tuli, miksaus vaiheessa ei tarttenu kun ihan pikkusen yhessä biisissä muutella saundii kun oli pikkusen liian tumma.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Reddie
10.12.2003 18:56:07
Mulle tuli vaan mieleen et jos sulta tosiaan sitä rahaa löytyy niin hanki sit samantien toi Bass PODxt Pro niin siitä saat sitten semmosen lelun millä kehtaa jo tehdä vaikka minkälaisia nauhotuksia. Eihän siinä mitään eroo sinänsä oo siihen munuais-malliin kun noi ulostulot ja sisääntulot on vaan paljon monipuolisempia. Ja sisänen virtalähde. Mutta tommosen kun sais niin en lähtis studioon/treenikselle ilman. Sen verran oon Line6sen vehkeillä leikkiny että luotan kokeilemattakin että tosta kyllä löytyy soundeja.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Ulle
13.12.2003 12:14:24

Soitin eilen keikalla suoraan linjaan podin läpi. Soundchekissä yritin käännellä siitä mukavaa soundia, mutta ajan puutteen takia en saanu kunnolla otetta vehkeeseen. Kun on liikaa mahdollisuuksia säätää, niin se alkaa vituttaa. Muuten en ole laitteeseen tutustunut

Jäi vähän sellanen mielikuva, että ihan kiva vehje, josta löytyy kyllä perkeleesti kaikkee, mutta ilman sitä floorboardia aika turha keikalla. Jos on ylimääräistä rahaa, niin siitä vaan.

Tää viesti ei todellakaan tarjonnu mitään mullistavaa, mutta menköön.
balzary
13.12.2003 12:38:56

Jäi vähän sellanen mielikuva, että ihan kiva vehje, josta löytyy kyllä perkeleesti kaikkee, mutta ilman sitä floorboardia aika turha keikalla. Jos on ylimääräistä rahaa, niin siitä vaan.

tarvinneeko sitä pedaaliakaan ihan välttämättä keikalla?
joskus sitä tuli kovastikin etsittyä eri soundeja, mutta
myöhemmin soitellu vaan yhdellä soundilla keikat läpi. pidemmän päälle tullu sen verran laiskaksi, että ei joka keikalle jaksa roudata nuppia ja kaappia jos vaihtoehtona on podin iskeminen linjaan kiinni.
Str prd skrz prdel!
Ylläri
13.12.2003 13:43:53
pidemmän päälle tullu sen verran laiskaksi, että ei joka keikalle jaksa roudata nuppia ja kaappia jos vaihtoehtona on podin iskeminen linjaan kiinni.

Pelkällä PODilla keikkailu vaati toisaalta kunnollisen monitoroinnin (oman ryhmän ja järeän wedgen), eikä sellaista ihan joka paikassa ole.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
balzary
13.12.2003 18:17:10

Pelkällä PODilla keikkailu vaati toisaalta kunnollisen monitoroinnin (oman ryhmän ja järeän wedgen), eikä sellaista ihan joka paikassa ole.

jep, näinhän se on, unohtui mainita. monitorit kulkenu aina keikalle mukana joka tapauksessa, joten ei oo vaffareita jaksanu sitte...
Str prd skrz prdel!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)