Aihe: Miksaaminen korvatulpilla
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Lennu
06.01.2007 18:54:34

Älä muuta sano, hyvästi selvä päivä. Mistä näitä sikiää kuule Lennu?

Emmä tiedä. Eilen olis voinu kyllä olla korvatulpat, kun oltiin miksaamassa viittätoista haitaria.
"Yritinhän joskus perehtyä intialaiseen nuorisokulttuuriin katsomalla intialaista musiikkikanavaa töllöstä. Vähän sääliksi käy intialaista nuorisoa." -Derek Riggs
Lennu
06.01.2007 20:10:11

15 vodkapaukkua ajaa saman asian.

Harmi että olin autolla. Tänään tosin lasissa jallua ja omanamehua, jonka miksaaminen kyllä onnistuu vaikka korvatulpat nenässä.
"Yritinhän joskus perehtyä intialaiseen nuorisokulttuuriin katsomalla intialaista musiikkikanavaa töllöstä. Vähän sääliksi käy intialaista nuorisoa." -Derek Riggs
Marzi
11.01.2007 00:48:16

Suosittelen sekä yleisössä oleville kuin miksaajille :)

Joopa joo. Lukaisehan nyt tuota ketjua vähän ennenkuin alat.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Keppis
28.02.2007 20:34:42
Minusta ei ilmeisesti ole keikkamiksaajaksi. Festareilla lavaa lähestyessäni pistän viimeistään miksauskopin paikkeilla tulpat korvaan koska melu alkaa olla häiritsevän kovaa. Hevikeikoilla melu on niin helvetin kovaa, ettei kestä kyllä yhtään ilman tulppia, mitenköhän pystyisin miksaan ilman tulppia sellaista. Kummallista on se että olen esimerkiksi Ismo Alangon keikalla ollut ja silloinkin harmitti kun oletin ettei sen tyylisellä keikalla tulppia tarvi, olisin käyttänyt jos olisi ollut, vaikka ei melu kyllä ollut lähelläkään hevikeikkojen tasoa.

Miten on mahdollista, että hevi-/rock-/festarimiksaajilla on vielä ilmeisesti käyttökelpoinen kuulo? Vai olenko itse yliherkkä? Siis ihmettelen, miten tuollaisia keikkoja voi miksata suojaamatta kuuloaan? Tai oikeastaan miksi hemmetissä se möly tulee niin kovaa, että varmasti ollaan vauriooaiheuttavalla alueella?

Itselläni on tinnittäny joku pari vuotta, muutaman tulpattoman soittokeikan takia. Tuosta ininästä johtuen oon tosi tarkka melun ja tulppien kanssa.

Ihmetellään nyt tässä samalla sekin, että onko asia tosiaan niin että "soittajat soittavat liian kovaa"?. Oman bändini keikoilla yleensä on vahvistimet säädetty miksaajan kanssa yhteisymmärryksessä, eikä niitä olla ominpäin ruuvailtu sen enempää. Rumpalin soittovoimakkuudesta kiistelyn ymmärrän pienissä keikka paikoissa, joissa rummut on akustisestikin helvetin kovaääninen soitin, kun olan takaa hakataan.

Tässä nyt hetkeksi.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
Sytem
28.02.2007 23:32:58
Ihan sama täällä kuin tossa ylemmässä, en mä normaalisti viitti olla missään keikalla ilman tulppia, en sen takia että ilman se käy korviin keikan aikana ja myöskin sen takia että ilman ollessa vähintään illalla nukkumaan mennessä se vinkuna kiusaa aika ikävästi. Onneks on tähän mennessä aamulla hävinny.

Sellaset tilaisuudet jossa ite vääntelee nuppeja, tulee yleensä vedettyä alkuun ilman tulppia säädöt kohdilleen ja sit loppuilta tulppien kanssa ehkä volumeja tarpeen mukaan. Tähän mennessä harvemmin mitään sellaista on edes tullut tehtyä jossa keikan aikana säätämällä mitään saisi ainakaan positiiviseen suuntaan aikaan joten en usko tulppien käytölläni hirveää vahinkoa yhteiskunnalle tehneeni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)