zekeode 19.12.2006 13:27:13 | |
---|
Koska Reaper on suosittu puheenaihe tällä foorumilla, niin koitetaan pitää kaikki ohjelmaa koskeva keskustelu tämän alla. ja mikäs se Reaper oikein on?: REAPER is a powerful Windows application for multitrack recording and editing of audio. REAPER provides a flexible but easy to use interface that is suitable for amateurs and professionals alike. http://www.reaper.fm/ Ohjelma on sharewarea ja rekisteröinti maksaa 40$ (eli n. 30euroa?) ei kaupalliseen käyttöön. Ohjelma "vanhenee" 30 päivässä, mutta tuon ajan jälkeen ohjelmaa voi käyttää ja päivittää normaalisti. Käynnistäessä vain tulee ilmoitus, että ohjelmaa ei ole rekisteröity. Jos on olemassa musiikkisofta jota pitää tukea, niin tämä on ehdottomasti yksi niistä. Nyt viimeisen kolmen päivän aikana on tullut kolme uutta päivitystä ja muutenkin päivitystahti on huimaa. Lisäksi keskustelupalstoilla käyttäjien haluamia ominaisuuksiakin lisätään todella nopeasti. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
Verig 21.12.2006 14:42:10 | |
---|
Ohjelma on sharewarea ja rekisteröinti maksaa 40$ (eli n. 30euroa?) ei kaupalliseen käyttöön. Hieman huonosti ilmaistu. $40 versio on vain kotikäyttöön, mutta: Purchase commercial-use license for $199.95 USD |
Torniojaws 21.12.2006 14:44:19 | |
---|
|
janik 21.12.2006 14:51:44 | |
---|
Mä olen vakavasti miettinyt tuon ostamista, mutta jos odottelis vaikka kakkos versiota, noilla päivitys vauhdeilla luulis tulevan pian:) |
PIM 21.12.2006 15:39:08 | |
---|
Mä olen vakavasti miettinyt tuon ostamista, mutta jos odottelis vaikka kakkos versiota, noilla päivitys vauhdeilla luulis tulevan pian:) Mä sanoisin että kaikki syyt lykätä Reaperin ostamista on tekosyitä, vieläpä huonoja sellaisia;) Se muutama kymppi on kuitenkin paras sijoitus softaan mitä ylipäätään voi tehdä. |
nomidi 21.12.2006 16:39:41 | |
---|
Olen käyttänyt Reaperia versiosta 1.48 lähtien, nyt siis menossa 1.53 (non commercial lisence). Midiin liittyvien plugien käyttö tällä hetkellä mietityttää. Kyselin foorumilla jo vokooderin käytöstä ja selvisi, että Voctopus ei toimi. Olen kokeillut myös Toby bearin Arpimedesta, ilman menestystä. Onkohan tämä merkki siitä, että Reaperissa eivät toimi vst-plugit (ei siis vsti), joita ohjataan midi-datalla? Onko reaper.fm:ssä tai jossain muualla "to do" ja "known issues" -tyyppistä listaa ominaisuuksista? |
moikki 21.12.2006 16:42:43 | |
---|
Mulla reaper ei toistanut toista kanavaa, kaikki muut ohjelmat kyllä. Missä lienee vika tai sitten en vaan osaa. Jees jees |
Torniojaws 21.12.2006 16:55:43 | |
---|
Onkohan tämä merkki siitä, että Reaperissa eivät toimi vst-plugit (ei siis vsti), joita ohjataan midi-datalla? Softan kehittäjän "tuntien", ei noiden korjaamiseen mene kauaa. |
zekeode 21.12.2006 20:26:36 | |
---|
Onko reaper.fm:ssä tai jossain muualla "to do" ja "known issues" -tyyppistä listaa ominaisuuksista? Ei ole mitään virallista listaa ja tätä kysyin foorumilla jokunen kuukausi sitten. Mikäli ohjelmassa jokin mättää, niin kannattaa ehdottomasti mennä Reaperin foorumeille ja kertoa mikä on ongelma. Toinen on tietty purnata ja kiristellä hampaita kotona Suomalaiseen tyyliin. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
zekeode 21.12.2006 20:29:02 | |
---|
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
-septimisti- 21.12.2006 20:33:13 | |
---|
Olen laiska. Olen myös ajatellut ottaa tuon Reaperin tässä testiin kun kerran kaikki kehuvat noin pirusti, vaikka softan käyttöliittymä aiheuttaakin jo etukäteen aneyrysmejä. Vakoilin tuolta sivuilta nimittäin että Reaper tukee ReWireä. Onkos joku kokeillut miten hyvin ja vakaasti tuo toimii ja onko ollut Reaperin kanssa jotain erityisiä ongelmia? |
zekeode 22.12.2006 11:28:10 | |
---|
Tänään tulikin sitten uusi päivitys 1.54, jossa ei mitään uutta ja mullistavaa... # fixed recording midi items not updating track undo state # better handling of audio drivers that give error boxes (no reopening) ..mutta se päivän suurin pommi olikin ehkä tämä: MAC preview version available on the forums: http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=4220And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
zekeode 27.12.2006 19:13:31 | |
---|
Viime viestin jälkeen onkin taas muutama päivitys ehtinyt tulemaan. Viimeisimmässä tuli mukana virtuaalinen midi-koskettimisto. :) And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
janik 28.12.2006 01:04:42 (muokattu 28.12.2006 01:09:05) | |
---|
Viime viestin jälkeen onkin taas muutama päivitys ehtinyt tulemaan. Viimeisimmässä tuli mukana virtuaalinen midi-koskettimisto. :) Miten sillä pystyy soittamaan? edit: keksisin. |
Uusimmassa 1.61 versiossa tuli viritin mukana. "ReaTune tuner plug-in. This will be upgraded hugely in time" Itse en ole vielä päässyt testaamaan, mutta ainakin itselläni toivon mukaan tämä karsii yhden ylimääräisen ohjelman pois käytöstä. http://www.reaper.fm/download.phpAnd the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
Aki 06.01.2007 18:53:20 (muokattu 06.01.2007 18:54:49) | |
---|
Noin 39 euroa tuli visakortille kustannuksia veroineen. Tuossa siis mukana 6€ arvoinen latausturva, eli pitävät vuoden ajan mun lisenssiä tallessa siltä varalta että itse hukkaan sen. Tämä ohjelma olisi helposti hintansa arvoinen vaikka maksaisi viisinkertaisen määrän rahaa. Cubase SL 3.1 on jäänyt hyllylle ja käytän nykyään vain Reaperia. Janik, ihan suotta odottelet kakkosversiota, tämä on niin tehokas ohjelma jo nyt (versio 1.60) että on vain itsensä kiusaamista käyttää jotain muuta... ;o) Ja mitä päivityksiin tulee, ainakin kolme pelkästään minun ilmoittamaani bugia/toiminnallista vinkkiä on korjattu tässä muutaman kuukauden aikana, kaikki noin viikon sisällä. Mulla reaper ei toistanut toista kanavaa Tässä on luultavasti kyse ihan perusasetuksien kuten reititys yms asettamisesta. Siihen löytyy manuaali sekä muita oppaita Reaper foorumeilta. Edit: Oho, oli tosiaan ehtinyt taas päivittyä... Nyt menossa 1.61. Tällainen hemmottelu on ihan epäreilua. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
moikki 07.01.2007 17:35:32 | |
---|
Tässä on luultavasti kyse ihan perusasetuksien kuten reititys yms asettamisesta. Siihen löytyy manuaali sekä muita oppaita Reaper foorumeilta. Oho, oli tosiaan ehtinyt taas päivittyä... Nyt menossa 1.61. Tällainen hemmottelu on ihan epäreilua. Sainkin toimimaan tämän kun asensin uudelleen. Oli varmaan jotain mennyt vituralleen. Jees jees |
Ap-lab 07.01.2007 17:53:02 | |
---|
Maksan heti lisurimaksun, kun Reaper osaa jakaa miditiedoston instrumentin mukaan raidoille. Nyt se ei ymmärrä esimerkiksi kaverin Band-In-A-Boxilla tehtyä biisinpohjaa midinä. Oikeat muusikot eivät tätä ehkä kaipaa, mutta meille feikkaajille toi on tärkeä... :-) |
zekeode 07.01.2007 22:28:24 | |
---|
Maksan heti lisurimaksun, kun Reaper osaa jakaa miditiedoston instrumentin mukaan raidoille. Nyt se ei ymmärrä esimerkiksi kaverin Band-In-A-Boxilla tehtyä biisinpohjaa midinä. Oikeat muusikot eivät tätä ehkä kaipaa, mutta meille feikkaajille toi on tärkeä... :-) Öööh....Tietämättä asiasta yhtään mitään, niin oletko kysynyt tätä ominaisuutta foorumilla? Onnistuuko tuo muuten miten hyvin muilla softilla? Voisin joskus jopa innostua tekemään kitaransoittoon jotain hauskoja taustaraitoja tuolla tavalla. :) And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
jhakwe 08.01.2007 01:13:09 | |
---|
Öööh....Tietämättä asiasta yhtään mitään, niin oletko kysynyt tätä ominaisuutta foorumilla? Onnistuuko tuo muuten miten hyvin muilla softilla? Voisin joskus jopa innostua tekemään kitaransoittoon jotain hauskoja taustaraitoja tuolla tavalla. :) Cubase ainakin tekee tuon automaagisesti importatessa. Luulisi muidenkin softien osaavan. Save the whales, motherfucker. |