Aihe: Fender cyber deluxe
1
ulipalsternak
06.01.2007 00:25:35
Tollanen otsikossa mainittu mallintava härpäkkä. Tekeekö mitään,jos nimenomaan on ollut putkivehe ajatuksissa hommata? Kannattaako toi unohtaa oitis,vai saako siitä asiallisia soundeja aikaiseksi?
MadMatt
06.01.2007 07:55:34

Osta ehdottomasti oikea putkivehe jos sellainen oli tarkoituksesi.
Noiden mallintavien arvosteluista saa usein lukea tyyliin
"Melkein aito putkisoundi"
"kuulostaa lähes siltä ja siltä putkicombolta"

miksei sitä mielummin osta sitten oikeaa putkivahvistinta.

O.K Onhan tuo varmasti monipuolinen ja tiettyihin käyttötarkoituksiin varmaankin ihan käypä peli ja tietysti halvempi kuin täysveriset putkivahvistimet mutta luulen että jokaisesta mallinnuksesta jäädään kuitenkin juuri sen ratkaisevan verran alkuperäisestä etten ainakaan itse tuohon rahojani laittaisi.

Omakohtaisia kokemuksia tuosta mallista ei ole. Mallintavia vahvistimia on tullut jonkun verran testailtua enkä yhteenkään ole ihastunut.
mailbag
06.01.2007 10:22:09
itse en mallintavaa ostaisi, olise sitten kuinka kätevä tahansa
ulipalsternak
06.01.2007 12:22:59
Aikas rouhee tarjous T-kaupassa: ovh 1189,- tarj. 511,-
HemiRay
06.01.2007 14:18:28
Sehän on aina soittajasta ja omasta korvasta kiinni. Ja kuinka hyvin osaa sitä saundia säätää tietenkin. Eroahan ei ammattimiehen käsissä välttämättä kuulemalla huomaa. Mutta käsinkirjoitettu paperikirje on persoonallisempi ja aidompi kuin sähköposti. ;) Mun mielestä...
Tami
06.01.2007 18:51:56 (muokattu 06.01.2007 18:53:45)

Sehän on aina soittajasta ja omasta korvasta kiinni. Ja kuinka hyvin osaa sitä saundia säätää tietenkin. Eroahan ei ammattimiehen käsissä välttämättä kuulemalla huomaa.

Osta ehdottomasti oikea putkivehe jos sellainen oli tarkoituksesi.

itse en mallintavaa ostaisi, olise sitten kuinka kätevä tahansa.

Hmm! Tää on taas näitä mallintava vs. putkihommia johon ei sitä oikeaa vastausta ole. Putkivahvistimen osto on tällä palstalla enempi sitä "putkivahvistin-hypeä" eli nuorella miesillä ( ei tosin tän kysyjän tapauksessa) pitää olla putkivahvistin vaikkei välttämättä ole mitään hajua että miksi pitää olla putkivahvistin. Kitarakamapalstaa on luettu ja tultu vakaasti siihen tulokseen että mallintavat ja trankut on huonoja ja putkivahvistimet hyviä.
Toi cyber esimerkiksi on kuitenkin laite josta saa ulos ihan hyvät puhtaat ja säröt sekä toimivat soundit myös muuntyyppiseen musiikkiin. Ihan samoin kuin line6:n laitteista..
Vastapainoisesti esim ostamalla tällä palstalla kehutun classic 30:n (putkivahvistin Wau), niin saadakseen rankempaa ääntä ulos pitää olla säröpoljin tai 2 ja jäähaalin kokoinen soittotila, sitten kun tarttee tremoloa pitää olla erillinen pedaali, sama delaylle, virittimelle jne jne. Tuommosessa mallintavassa pöntössä ne on ainakin auttavan tasoisina siellä sisässä. Toisaalta mieltymykset ja tarpeet on monet...

Ongelma noissa mallintavissa on vaan se tuotekehittely eli kun uusi malli / sukupolvi tulee markkinoille niin vanha muuttuu käyttökelvottomaksi. Toisaalta marzi kuulosti ja kuulostaa edelleenkin flextone 2:n kautta jumalaiselle vaikka täällä palstalla flexut on sitä "pohjasakkaa" joilla ei 15-vuotias juippi pysty soittamaan edes pimeässä kerrostalossa...

Mun mielestä aloittelevan staran kannattaa ostaa joku mallintava pönttö, opetella soittamaan ja tutustua sen mallintavan lootan avulla eri soundeihin, efekteihin ja niiden säätöihin ja sitten kun tietää että mitä haluaa niin painella kauppaan ja aloittaa tiukempi investointi kamoihin. Valitettavan usein tuntuu palstaa lukiessa että soittamisen opettelu ja itse tulos (musiikki) jää GAS:n ja kamoista tappelun ja ruuvailun jalkoihin.. No harrastushan se on sekin.

Vastaan siis alkuperäiseen kysymykseen että: Saa asiallisia soundeja. Tosin itse kallistuisin ennemmin flextone 2:n suuntaan.
Yleensäkin mieti mitä haluat ( kotisoitto vs stadion, monipuolinen laite vs. 1 hyvä soundi jonka päälle mausteet erillisillä pedaaleilla jne jne) ja testaa eri laitteita ja tee sitten päätös omien kokemusten avulla.

Niin no putkia olen kokeillut ja itsellä on mallintava L6, kun sitä joku tuossa jo kerkesinkin ihmettelemään.....
Töissä intissä - vikaa vintissä
Lönnrot
06.01.2007 18:59:24 (muokattu 06.01.2007 19:05:25)

Olikse tää vai Cyber Twin mistä Buddy Guy taikoi ne makeet soundit Sweet Tea-lätylle?
Siitä oli joskus jossain lehdessä.

EDIT. Joo, Twin se oli.
http://www.fenderplayersclub.com/ar … ists_lounge/hall_of_legends/guy.htm
Colaphobia : The irrational fear of being crushed to death by a falling pop machine.
juini
07.01.2007 00:42:36
Mun mielestä aloittelevan staran kannattaa ostaa joku mallintava pönttö, opetella soittamaan ja tutustua sen mallintavan lootan avulla eri soundeihin, efekteihin ja niiden säätöihin ja sitten kun tietää että mitä haluaa niin painella kauppaan ja aloittaa tiukempi investointi kamoihin.

...tai vaihtoehtoisesti ostaa joku yhden soundin dynaaminen ihme, opetella soittamaan ja tutustua soittotekniikan mahdollistamiin eri soundeihin, mikrofoneihin ja potikoiden asentoihin...jne
Tami
07.01.2007 11:13:07

...tai vaihtoehtoisesti ostaa joku yhden soundin dynaaminen ihme, opetella soittamaan ja tutustua soittotekniikan mahdollistamiin eri soundeihin, mikrofoneihin ja potikoiden asentoihin...jne

Jees samaa mieltä, mutta mä luulen että suurin osa alottelevista kitarasta tahtoo soittaa kuin joku megasärö-idoli (kauheella säröllä ja sairaan nopeasti) eli laitteesta pitää saada metallica tai stamina ulos ja semmoista yhden soundin ihmettä ei halvalla saa ja harmikseni semmoisessa musiikissa dynamiikan vaihtelut rajoittuu piiseihin ja niiden välisiin taukoihin... (oho?? t:"kalkkis")
Töissä intissä - vikaa vintissä
elektra
08.01.2007 10:22:14

tami tuossa kertoikin olennaisimmat...molemmat on käytössä; putkifender ja cyber keikailussa, cyber pelittää kun ei tarvita valtavaa tehoa/volaa, efektit/mallinnukset toimii kun säätää miedosti, ja toimii myös perusclanifenderinä, todella käyttökelpoinen nykyhintaansa nähden.
... jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)