Aihe: Hauskoja/erikoisia muistoja keikoilta!
1 2
Jokunen
08.12.2003 05:02:04 (muokattu 08.12.2003 05:05:13)
Elikkäs, kertokaa jotain erikoisia ja hauskoja kokemuksia bändeistä tai yleisöstä keikalla!

Itse aloitan vuoden -98 Maidenin konsertista. Lämppärinä oli Helloween ja permannolla hihkuttiin aika edessä. Takanamme oli reilusti nauttineita miehiä kaksin kappalein ja toista alkoi pissittämään siinä Dirty Deedsin jälkeen. Kuulin vain, kun toinen sanoi "kun valot sammuu, kusen tähän lattialle". Siirryttiin kaverin kanssa vähän syrjempään ja siinä se äijä lorotteli edessä seisovan lahkeille naureskellen. Uhrin farkut olivat polvista alaspäin aivan läpimärät kusesta! Ei ollut turpaanveto kaukana siltä äijältä. Maidenin osuus meni jonkun yli-innokkaan virolaisen fanin pidellessä minua takaapäin olkapäistä ja hyppien täysin voimin koko keikan ajan.

Edit: Olisi kelvannut varmaan myös tuonne "Konsertit"-palstalle..
HA!
Shields
08.12.2003 11:37:48
Kumma juttu miten jotkut ihmiset osaavat olla kusipäitä... vittu että vituttais jos joku kusis lahkeille Maidenin keikalla, (tai ylipäätänsä missään muuallakaan) siinä menis koko keikka pilalle. Vois ainakin hyvällä omatunnolla vetää kaveria turpaan... saatana!
"Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away"
ghuul
08.12.2003 11:43:07
Tenhin keikka muutamakuukaus sitten Stella Clubilla. n. 3h ensin odottelua ja Tenhin ja Nestin soundchekin toljotusta. PAt vissiin poksahteli peräjäkeen ja lopulta keikkaa ei ollut ollenkaan. On mukava odotella 3 vuotta että pääsee kolmeksi tunniksi odottamaan keikkkaa jota ei pidetä!=(
Vain runoilija.
PomppoK
08.12.2003 12:07:42

Kaikki Vinokäyrän (R.I.P.) ja Puhtaan Hallinnon keikat. Vitseistä ei ole kyse kuitenkaan, soitossa on ideaa, mutta pirun hauskoja/erikoisia keikkoja jokatapauksessa. Yhtä väkevää (itse)ironiaa kaipaisi moni 'mainstream'-aktikin. Ei tarvitse välttämättä olla hemmoja laskemassa nesteitään päästä asti toisten lahkeille.
"Shut up and buy my new record."
Vilhelmus
08.12.2003 15:12:56

Kai se menee tuohon Flogging Mollyn keikkaan, on niin tuoreessa muistissa jostain syystä. Päin vittua järjestäjäin puolesta, orkesteri on paras. Sitäkään ei tosin nähnyt kun soitti yleisön kanssa samalla tasolla. Ja suomalaisirlantilainen tanssi on hienoa. Ja oluen heitto. And singing drunken lullabies

Moni muukin tykkäs ilmeisesti poprockosaston perusteella..
Ihan kuin Danny nuorena, paitsi ettet tarvi olkatoppauksia (-Steelin)
Burning Winter The Coveralls
Jokunen
08.12.2003 16:26:47
Vois ainakin hyvällä omatunnolla vetää kaveria turpaan... saatana!

Ongelma oli siinä, että se jätkä oli kai yksin keikalla, eikä uskaltanu käydä kahden äijän kimppuun.

Toinen muisto tuli juuri mieleen, joka tapahtui itselleni. Olin aikoinaan Lappeenrannan Monarilla kuuntelemassa Hornaa. Viinaa oli tullut otettua, mutta bändi ei oikein sytyttänyt. Jossain vaiheessa, en tiedä miksi, päätin edes hiukan moshata ja eikös kuulunut niskasta NAKS! Lähdin kotiin pää vinossa ja kaaduin vielä matkalla. Kolme päivää meni, ennen kuin pää kääntyili normaalisti. Ja kyseessä ei ollut lihaskivut, vaan joku paikka vaan naksahti. Samoin on käynyt muutaman kerran jalkapallopelissä, mutta ei niin pahasti...
HA!
karkki
08.12.2003 16:32:05

Jossain vaiheessa, en tiedä miksi, päätin edes hiukan moshata ja eikös kuulunut niskasta NAKS! Lähdin kotiin pää vinossa ja kaaduin vielä matkalla. Kolme päivää meni, ennen kuin pää kääntyili normaalisti. Ja kyseessä ei ollut lihaskivut, vaan joku paikka vaan naksahti. Samoin on käynyt muutaman kerran jalkapallopelissä, mutta ei niin pahasti...

Enpä olekaan nähnyt kenenkään moshaavan futismatsissa! Katsomossa vaiko pelikentällä?
Paas
08.12.2003 16:59:28
Enpä olekaan nähnyt kenenkään moshaavan futismatsissa! Katsomossa vaiko pelikentällä?

Se on varmaan joku uusi trendivillitys :)
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Jokunen
09.12.2003 19:09:08

Hoho! Maalia tuuletin aika rockisti... Niin siis samaan jamaan on niska mennyt myös futiksessa. Vähän vaan eri tyylillä.
HA!
Tellervo
09.12.2003 19:57:26
Vuonna kivi kun olin kesätöissä Tukholmassa, yhdelle klubille tuli Kumikameli (Eläkeläisten esiaste) keikalle. Keikan jälkeen jututimme maanmiehiämme - ts. bändin jäseniä - ja valitimme ruotsalaisten pystynokkaisuutta, maahanmuuttajamiesten limaisuutta ja koti-ikäväämme. Joku hemmoista antoi meille Tikkikset (muinainen, muistaakseni Fazerin tikkarimerkki). Liikuttuneina jyrsimme tikkareita tippa linssissä. Johan loppui valitus.
lapio
11.12.2003 15:50:21

Olin Ankkarockissa katsomassa motörheadia ja siinä hieman nyrkkiä heiluttelin (kuten asiaan kuuluu) ja yht äkkiä taivaasta tippuu ukko suoraan niskaani. Siis yleisösurffasi siellä ja selkäni takana oli tyhjää tilaa jonkun verran. Niin herra onnistui tippumaan suoraan selälleen niskani kautta tantereeseen. Mahtoi tehdä pipiä.

Yksi mielenkiintoinen ilmiö on se, kun kuljet jossain festareilla/keikoilla Judas Priestin paita päällä kaikki vieraat heput tulee taputtelemaan selkään ja selittämään: "Hei on jees paita kova jätkä jne, jne..." Se on varsin hupaisaa ja lisäksi tapahtuu melkein joka kerta.
-Viina on pahasta jos se on toisen mahasta, muuten se on ihan OK!
mr_b
11.12.2003 16:17:00

Olin Ankkarockissa katsomassa motörheadia ja siinä hieman nyrkkiä heiluttelin (kuten asiaan kuuluu) ja yht äkkiä taivaasta tippuu ukko suoraan niskaani.

Minä olin taasen 22-Pistepirkon keikalla Tavastialla ja melko edessä. Käännyin katsomaan taakseni, että missä joku kaveri oli ja kun käännyin takaisin, niin koko taivaankannen peitti juuri päälle lavalta hypäävä veikko. *Läiskis* tiukka koppi ja kauniisti lennettiin yhdessä 2 metriä taaksepäin muun yleisön sekaan. Ei se mitään, mutta luulisi nyt vähän katsovan lavalta hyppiessään, että mihin menee...
And that's the way it is. Even when we're pissed.
Deg
11.12.2003 16:28:51

Voisivat tuollaiset kusija- ja hyppijäpellet mennä helvettiin ja pysyä siellä. Toisten keikkaelämystä ei pitäisi pilata tuollaisella touhulla, vaikka kuinka oltaisiin humalassa. Ja kolmas vittumainen ryhmä ovat he, jotka rupeavat hyppimään ja tanssimaan yleensä noin kolmen hengen porukoissa pilaten noin 100 ihmisen tunnelman ympäriltään. Ör Ör.
Sexual Chocolate, Baby!!
Rappion Apostoli
11.12.2003 17:04:57
Voisivat tuollaiset kusija- ja hyppijäpellet mennä helvettiin ja pysyä siellä. Toisten keikkaelämystä ei pitäisi pilata tuollaisella touhulla, vaikka kuinka oltaisiin humalassa. Ja kolmas vittumainen ryhmä ovat he, jotka rupeavat hyppimään ja tanssimaan yleensä noin kolmen hengen porukoissa pilaten noin 100 ihmisen tunnelman ympäriltään. Ör Ör.

:D No, mun mielestä toi on jotenkin osa sitä juttua, mitä metallli- tai rokkikeikkoihin kuuluu. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät halua pomppia keikoilla, mutta silloin pitäisi ehkä ymmärtää pysyä poissa eturivistä. Sekin on tietysti hieman hämärää, jos ainoastaan yksi pieni porukka tanssii/riehuu ja pilaa toisten tunnelman.

Pahin näkemäni mosh pit oli The Hauntedin keikalla viime Tuskassa. Siinä lavan edessä oli 10m2 tyhjä alue, jota pari tyyppiä piti puhtaana, teltta oli muuten aivan täynnä ja ulkoakin vielä tähysteltiin sisälle. Itse en siihen uskaltanut mennä kukkakeppimäisellä olemuksellani. Oli turhan ankaran näköistä kilvoittelua minulle.

Siis, erittäin hauskaa, jos on sopiva keikka siihen. Kaikki jotka kaatuu pitää tietysti nostaa heti ylös, eikä kenenkään tahallinen vahingoittaminen ole tietystikään tavoite.

Niin, toi toisten päälle kuseminen ei kyllä mun mielestä kuulu rokkikeikoille.
aivokuolio
11.12.2003 17:57:06 (muokattu 11.12.2003 17:58:09)
pari viikkoa sitte fleimareiden keikalla oli eturivissä ja kesken close to disasterin eduardo antoi meikäläiselle tamburiinin keskellä sellaista suvanto-jamia. siinä sitte tarkkana paukutin kiimaisia rytmejä vaihtaen kiihkeitä katseita rumpali-jokelaisen kanssa. tiedä sitte katsoiko mies hyvällä vai pahalla...

viime kesänä hellacoptersien keikalla oulussa oli varsin hurja meininki, jengi riehui kuin hevikeikalla ja äijjää lensi lavalta yleisöön ja välillä suoraan asfalttiin sellaista tahtia että huh huh. noh, jossain välissä olin niin kiihkoissani että karjuin menossa olevan biisin sanoja silmät kiinni katse ylöspäin taivaaseen, kunnes jysähtää. TUM! tuntuu kuin kaksi nyrkkiä oli lasauttanut kerralla päähän, edestä ja takaa. vintti pimeni hetkeksi, kunnes tajusin missä olin. suurinpiirtein parimetrinen korsto oli daivannut lavalta suoraan meikäläisen päähän. KO! pikatarkastuksen jälkeen hälyyttävä huomio: silmälasit lentäny päästä, jumankauta! noh, jotenkin sain sitten lasit bongattua sieltä mesoavan yleisön jaloista, ja jopa täysin ehjinä. noh, rillit päähän, nyrkki pystyyn ja rokenrol!

lasit muuten lensivät myös ym. fleimareiden keikalla, tosin sillä kertaa se johtui vaan omasta vimmatusta päänvispaamisesta. ja ehjänähän ne sieltä jengin jaloista löytyi taas... pitäis varmaan kehitellä joku kumirenksu tuonne taakse, niinku joillain urheilijoilla on.
Jokunen
11.12.2003 20:21:34
:D No, mun mielestä toi on jotenkin osa sitä juttua, mitä metallli- tai rokkikeikkoihin kuuluu. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät halua pomppia keikoilla, mutta silloin pitäisi ehkä ymmärtää pysyä poissa eturivistä.

Eikös homman pitäisi toimia toisinpäin? Eli jos haluaa keskittyä yltiöpäiseen riehumiseen ja törmäilyyn, löytyy takaa yleensä tilaa moiselle. Keikasta muuten kinnostuneet saisivat pogoilla rauhassa eturiveissä pelkäämättä halvaantumista.. Tavallinen pomppiminen eturivissä tuskin häiritsee sinne änkeäviä..
HA!
Rappion Apostoli
11.12.2003 20:26:26
Hellacoptersin keikat on ollu ihan tajuttomia. En ole minkään muun bändin yhtä intensiivisellä ulkokeikalla. Kaveri otti sen verran iskua viime kesän Ruisrockissa, että korvatulppa lähti korvasta :D

Ihmeellinen yhtye. Olen joskus yrittänyt levyltä kuunnella, eikä iskenyt yhtään, enkä ainottakaan omista, mutta keikoilla on vienyt mukanansa aina. Hellacoptersin keikoilla onkin aina kaikki menossa mukana, jotka vähän lähempänä lavaa ovat. Hienoa.
Rappion Apostoli
11.12.2003 20:34:58
Jokunen: Öh :) Kai siellä grillijonossa aina joku on tappelemassa, mutta ei siellä varmaan kukaan pomppisi ilman sitä musiikkia ja myös artistien esiintymistä. Discot on sitten erikseen. Toisekseen ollaankin varmaan hieman samoilla linjoilla. En tarkoita, että olisi hyvä meno, jos hyppää lavalta sellaisten päälle, jotka eivät kiinni ole ottamassakaan.

Itse en kyllä oikein käsittänyt sitä The Hauntedin keikalla ollutta domea lavan edessä, meni hieman liiallisuuksiin. Itselläni on keikoilla ollut poikkeuksetta paljon hauskempaa, kun ei ole seisonut tumput suorina. Sopiva meno tuo juuri oikeanlaista maustetta live-esiintymisiin. Ilman sitä en oikein voi käsittää, mieluummin katselen sitten kotona videoilta, kuinka sormet vipeltää.
Jokunen
11.12.2003 21:05:36
Jokunen: Öh :) Kai siellä grillijonossa aina joku on tappelemassa, mutta ei siellä varmaan kukaan pomppisi ilman sitä musiikkia ja myös artistien esiintymistä. Discot on sitten erikseen. Toisekseen ollaankin varmaan hieman samoilla linjoilla. En tarkoita, että olisi hyvä meno, jos hyppää lavalta sellaisten päälle, jotka eivät kiinni ole ottamassakaan.

Näinhän se on. Mutta kyllä sinne taaksekin se musiikki kuuluu. Olisi vaan mukavampi, jos nämä moshpitit olisivat jossain muualla salissa. Ulkopuoliset joutuu tahtomattaankin mukaan.. Terrorismia!:)
HA!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)