Aihe: Tulinpa huijatuksi..
1 2
Troitek
06.01.2007 01:18:41 (muokattu 06.01.2007 01:19:43)

Elikkä ostin tossa elokuussa topsoundista ak-m2 -kitaran ja kysyin siinä oston yhteydessä selvästi myyjältä, että onko floikka aito floyd rose. No myyjä sanoi että on nii uskoin sen tietysti. Enkä tajunnu moneen kuukauteen että tallassa lukee TRS-101 ja että mitä se oikein meinaa ja sepäs onki lisenssifloikka.. Kyllä meinas pikkusen hajottaa.

Nii onko tässä enää mitään mahollisuuksia vaihtoon tai muuhun. Takuuta ois vielä jälellä. Epäilen kyllä syvästi.

Sori jos on vähän turhan pieni topiciks mut eipä tätä nii hirveesti muualle saa ja ihan on tärkeätä saada tietoa.
mugena
06.01.2007 01:53:07
No ainahan tuosta voi valittaa, mutta on aika vaikeaa todistaa, että myyjä olisi noin sanonut.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
J.RA
06.01.2007 09:09:35
Sekin vähän riippuu että miten toi teidän vuoropuhelu on mennyt. Onhan se kuitenkin lisenssinalla tehty joten periaatteessa aito.. Noin niinkuin tulkinnallisessa mielessä :)

JA vaikea tuommoisia on todistella..
-Sellasta se vaan on-
Thule
06.01.2007 13:00:32
No onhan siinä nyt ainakin se, että oletusarvoisesti maksaa tuotteesta X, niin haluaa saada myös sen mistä on maksanut. Itseäni ainakin sapettaisi aivan tuhottomasti tuollainen "erehdys", oli kyseessä mikä tuote hyvänsä. Tässä talla-asiassa kun vielä on kyse huomattavista laatueroista.
Passion is a poison laced with pleasure bitter sweet.
New intelligence arise in emptied bodies.
cruel_destiny
06.01.2007 13:02:17
menee vaan kauppaan ja sanoo, että tässä pitäisi olla OFR, mutta ei ole. Laittakaa siihen semmoinen, kiitos. odotan ulkona... :)
SurReal + toistaiseksi nimetön ja the worst lady furniture 6.1.2007 ravintola Kantis Kamppi, Helsinki (2e narikka ja äh ei me mitään maksua laiteta, lakki vaan mihin voi heittää...) "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa k
Troitek
06.01.2007 13:32:38 (muokattu 06.01.2007 13:32:53)

Kyllä se aika paljon ottaa päähän ja sillä on kyllä väliäkin! En tiiä.. Voi olla et menee tolla nii kauan ku se kestää ja ostaa uuen sitte. Oon muuten lähettäny topsoundiin sähköpostia, mutta eipä ole vastauksia paljon tullu. Ja ei ole kyllä mistään ajasta kiinni.
Hiku
06.01.2007 13:36:47
Oon muuten lähettäny topsoundiin sähköpostia, mutta eipä ole vastauksia paljon tullu.

Mun mielestä tämmöisissä asioissa ei kannata mitään spostia lähettää, vaan ottaa luurin kouraan ja soittaa, tai jos mahdollista, niin parasta olisi mennä paikanpäälle selvittämään asia.
That`s not talking, that´s mumbling!
rakula
06.01.2007 14:57:19
Ehdottomasti menet liikkeeseen ja ota mukaasi iso, karvainen ja tatuoitu kundi mukaan :)
Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa
Fortune
06.01.2007 14:58:15
Mun mielestä tämmöisissä asioissa ei kannata mitään spostia lähettää, vaan ottaa luurin kouraan ja soittaa, tai jos mahdollista, niin parasta olisi mennä paikanpäälle selvittämään asia.

Täsmälleen. Sähköposti ei ole, kuten monet nykyään luulevat, mikään ensisijainen yhteydenottomuoto erikoisliikkeissä tai muuallakaan. Suurimmassa osassa tapauksista on fiksuinta soittaa tai mennä paikan päälle, tällöin ikävääkään yhteydenottosyytä ei voida kuitata delete-nappulalla. Sähköposti ei ole vieläkään kaikissa ympyröissä mitenkään viralliseksi mielletty kommunikointikanava, johtuen varmasti osaltaan ilmaissähköpostien yms. aiheuttamasta anonyymiudesta. Eri asia olisi, jos jokaisella olisi ns. virallisempi sähköposti (etu- ja sukunimeä hyödyntävä) työnantajan tms. kautta.
Look behind you, a three-necked guitar!
-septimisti-
06.01.2007 15:10:12
Ihan varmuuden vuoksi.

Kuluttajansuojalaki 5. luku

12. Pykälä

Yleinen virhesäännös

Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:

1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

2) soveltua siihen erityiseen tarkoitukseen, johon tavaraa oli tarkoitus käyttää, jos myyjän on kaupantekohetkellä täytynyt olla selvillä tästä tarkoituksesta eikä hän ole ennen kaupantekoa ilmoittanut ostajalle, että tavara ei mahdollisesti sovellu aiottuun käyttötarkoitukseen; (13.12.2001/1258)

3) olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin; (13.12.2001/1258)

4) olla pakattu tavanmukaisella tai muuten sopivalla tavalla, jos pakkaus on tarpeen tavaran säilyttämiseksi tai suojaamiseksi; sekä

5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.

Tavaran tulee ominaisuuksiltaan vastata laissa, asetuksessa tai viranomaisen päätöksessä asetettuja vaatimuksia, paitsi jos ostajan tarkoituksena on käyttää tavaraa tarkoitukseen, jossa kyseisellä vaatimuksella ei ole merkitystä.

Jos tavara poikkeaa siitä, mitä 1-3 momentissa säädetään, siinä on virhe. Ostaja ei kuitenkaan saa virheenä vedota seikkaan, josta hänen täytyy olettaa tienneen kauppaa tehtäessä. Ostaja ei myöskään saa virheenä vedota seikkaan, joka johtuu hänen toimittamistaan tavaran valmistamiseen käytetyistä tarveaineista, paitsi jos myyjän puolella on menetelty huolimattomasti.

13. pykälä

Tiedot tavarasta

Tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja tavaran ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä tai joku muu aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun on antanut tavaraa markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa.

Myyjä ei kuitenkaan vastaa 1 momentissa tarkoitetusta virheestä, jos hän osoittaa, että:

1) hän ei ollut eikä hänen olisi pitänytkään olla selvillä annetuista tiedoista;

2) tiedot eivät ole voineet vaikuttaa kauppaan; tai

3) tiedot on ajoissa selkeällä tavalla oikaistu

14. Pykälä

Sellaisena kuin se on -ehto

Jos tavara on myyty ''sellaisena kuin se on'' tai samankaltaista yleistä varaumaa käyttäen, siinä katsotaan kuitenkin olevan virhe, jos:

1) tavara ei vastaa niitä tietoja, jotka myyjä on ennen kaupantekoa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan;

2) myyjä on ennen kaupantekoa laiminlyönyt antaa ostajalle tiedon sellaisesta tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta olennaisesta seikasta, josta hänen täytyy olettaa tienneen ja josta ostaja perustellusti saattoi olettaa saavansa tiedon, ja laiminlyönnin voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan; tai

3) tavara on huonommassa kunnossa kuin ostajalla sen hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen on ollut perusteltua aihetta edellyttää.

Toimintaohje:

1. Tutustu kuluttajansuojaviraston sivuihin.
2. Tee reklamaatio. Ts. vaadi hyvitystä itsellesi, koska tuote ei vastaa sinulle luvattua. Tässä tapauksessa loogisinta on vaatia sitä alkuperäistä floyd rose tallaa vaihdettavaksi kitaraan.

Tässä vaiheessa joko saat sen luvatunmallisen tallan kitaraasi, tai sitten joudut jatkamaan vielä kolmanteen kohtaan.

3. Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Quu
06.01.2007 15:53:41

http://www.espguitars.co.jp/gallery/alexander/index.html
http://www.topsound.fi/images/ESP_AK.jpg

Kitarasi taitaa olla vähän eri mallia kuin tuo missä OFR on... En kyl tiedä sitten, jos myyjä kerran on väittänyt että siinä on OFR, erehdyskin saattaa olla?
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
oiva tumpeloinen
06.01.2007 17:05:53
Toimintaohje:

1. Tutustu kuluttajansuojaviraston sivuihin.
2. Tee reklamaatio. Ts. vaadi hyvitystä itsellesi, koska tuote ei vastaa sinulle luvattua. Tässä tapauksessa loogisinta on vaatia sitä alkuperäistä floyd rose tallaa vaihdettavaksi kitaraan.

Tässä vaiheessa joko saat sen luvatunmallisen tallan kitaraasi, tai sitten joudut jatkamaan vielä kolmanteen kohtaan.

3. Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Noi on kyllä ihan hyviä ohjeita, mutta tässä tapauksessa olisin aika varovainen henkselien paukuttelun suhteen. Ensinnäkin on varmaan aika mahdotonta saada myyjä myöntämään, että on tullut sanottua sitä metalliklönttiä aidoksi tavaraksi eikä lisenssiksi. Jos tällaista on yleensäkään tapahtunut. Toisekseen huijaamisestakin voidaan olla montaa mieltä......tuosta kitarasta on tietoa netti täynnä ja kyllähän sen tekstin tallasta olisi voinut lukea jo kaupassakin.

Mutta kannattaa ehdottomasti soittaa liikkeeseen ja yrittää sopia heidän kanssaan jotain. Kyllähän positiiviset fiilikset kaupasta on myös kauppiaan ilo.
Lego
06.01.2007 17:12:29
No enpä ihmettele jos kyseessä on Topsound, kusisista kusisin liike. Ok, valikoima on jees mutta asiakaspalvelu kusee niin käyttäytymiseltään kuin ammattitaidoltaankin. Siihen liikkeeseen en jalallani enää astu, pitäkööt tunkkinsa, itse kyllä tietävät miksi.
I Wage War!
Kiinankeisari
06.01.2007 19:11:36
No enpä ihmettele jos kyseessä on Topsound, kusisista kusisin liike. Ok, valikoima on jees mutta asiakaspalvelu kusee niin käyttäytymiseltään kuin ammattitaidoltaankin. Siihen liikkeeseen en jalallani enää astu, pitäkööt tunkkinsa, itse kyllä tietävät miksi.

hoho, joskus oltiin porukoitten kans seinäjoella tankaamassa autoa niin siihen huoltoaseman pihaan ajoi isolla mustalla S600-mersulla nämä topsoundin pääjehut, molemmilla vielä mustat marshall-nahkatakit päällä. se on kauppa mikä kannattaa...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
DaKiller
06.01.2007 19:40:55

No ohhoh, ihme juttu. Itse olen saanut joka kerta hyvää palvelua tuossa liikkeessä. Myyjät tietävät näistä asioista oikeasti jotain ja kaupassa on muutenkin sellainen rento ilmapiiri. Itse olen vaffarin, muutaman kitaran ja jotain muutakin rompetta ostanut topsoundista ja takuulla käyn aina kaupassa pyörähtämässä, jos olen lähistöllä liikkeellä. Paras musaliike mitä on vastaan tullut.

Miinuksena tosin voisi pitää tinkaamisen vaikeutta... Tosin senhän voi tietty pistää eteläpohjanmaalaisuuden piikkiin ;) Hinnat ovat kuitenkin alkaen hyvällä tasolla.
Zewis
08.01.2007 18:19:02

Itselläni ei ole ollut mitää onglmia Topsound liikkeen kanssa.
WinterMad
08.01.2007 20:58:54
Itse olen kans kitaran ja vahvarin Top Soundista eikä ole kyllä ollut mitään ongelmaa. +++
Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh?
Lilli
08.01.2007 22:07:05

Taitaa minunkin osaltani asia olla kutakuinkin jotain tuon suuntaista - sillä erotuksella, että mitään en Topista enää tilaa vaan kys. puodista haen itse... jos nyt koskaan haenkaan. Niin makaa kuin petaa.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Fonisoul_
09.01.2007 00:58:03 (muokattu 09.01.2007 00:58:54)

Mullakin on kyllä ihan hyvä mieli jäänyt asiakaspalvelusta tuolla. Kysyin että voisinko Kochin studiotonea koesoittaa, ja tottakai antoi luvan. Lisäksi myyjä vielä asiantuntevasti kävi läpi vahvistimen ominaisuudet, dynamiikan ym. Normaalisti kaupoista löytyy se yksi tai kaksi putkivahvaria joista myyjä ei osaa sanoa mitään muuta kuin "näihin me ollaan luotettu vuosikaudet ja näitä on paljon mennyt kaupaksi".

Hintaa voi tietty neuvotella ja käytetyistä hyvitetään sopivasti. Kusetusta en ole kuullut aikaisemmin kellään tulevan vastaan. Taitaa olla inhimillisestä erehdyksestä kyse.

Edit: Topsoundin suurin ongelma on varmaankin Markun musiikki siinä parin kilometrin päässä ja Markunkin pulju on kuitenkin sen verran pieni ettei se ehkä paljoa tunnu. =)
Soul with a capital "S"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)