Aihe: Mielipiteitä Warwick tubepath 10.1 nupista 1 | |
---|---|
![]() 05.01.2007 21:10:53 (muokattu 06.01.2007 19:02:59) | |
Nyt ois hankinnassa Tubepath 10.1 nuppi ja WCA 115 PRO ja WCA 411 PRO kaapit. Nupissa on siis 1000w tehoa ja kaapeissa 900w. Basso on Fender highway 1 jazzbass ja soitan bändissä pop/rok/alternative/heavy tyylistä musiikkia. Edellisissä kokeilussa olleissa kaapeissa ei soundi ole enää pysynyt puhtaana, kun soiton voimakkuus kasvaa. (Siis suunnilleen 500w kamat). Kertokaa kaikki kokemukset ja mielipiteet erityisesti nupista. Saako siis tuolla reilulla tonnilla laatunupin. Kaapit ovat kuitenkin suht hyvät. Ja haittaako se, että nupissa on 100w enemmän tehoa, kun kaapeissa? Kiitos etukäteen ps. Sama aihe myös Warwick klubissa | |
![]() 05.01.2007 23:05:47 | |
Vaikka itselläni on Tubebath 5.1, sanon vain kuitenkin:tehokas vahvistin harvemmin hajoittaa heikommin tehoa kestäviä kaiuttimia. Jag känner en bott | |
![]() 11.01.2007 23:20:31 | |
ei o kokemusta kyseisestä nupista, eikä Warren nupeista muutenkaan. Tilasin itse juuri saksasta Carvin B1500 nupin. Kannattaa tsekata jos haluaa paljon tehoa alle topolla. Saanut tuo nuppi muutenkin ihan positiivista palautetta. en tiedä mitä kaappeja olet käyttänyt, mutta kokemukseni mukaan tuo soundin likaisuus johtuu ennemin siitä et vahvarista loppuu hönkä kesken. Ja yhdyn edelliseen tossa et sitä tehoa saa olla aika paljonkin enemmän, mitä kaappi kestää. Ei sitä täysillä kuitenkaan o tarkotus jyrätä. Nyt ois hankinnassa Tubepath 10.1 nuppi ja WCA 115 PRO ja WCA 411 PRO kaapit. Nupissa on siis 1000w tehoa ja kaapeissa 900w. Basso on Fender highway 1 jazzbass ja soitan bändissä pop/rok/alternative/heavy tyylistä musiikkia. Edellisissä kokeilussa olleissa kaapeissa ei soundi ole enää pysynyt puhtaana, kun soiton voimakkuus kasvaa. (Siis suunnilleen 500w kamat). Kertokaa kaikki kokemukset ja mielipiteet erityisesti nupista. Saako siis tuolla reilulla tonnilla laatunupin. Kaapit ovat kuitenkin suht hyvät. Ja haittaako se, että nupissa on 100w enemmän tehoa, kun kaapeissa? Kiitos etukäteen ps. Sama aihe myös Warwick klubissa raketti kuuhun ja tattispala suuhun. | |
![]() 12.01.2007 12:17:16 | |
ei o kokemusta kyseisestä nupista, eikä Warren nupeista muutenkaan. Tilasin itse juuri saksasta Carvin B1500 nupin. Mistä tilasit? Toinen tehokas ja halpa + hyväsoundinen nuppi on Kustom 1200. | |
![]() 12.01.2007 12:43:30 | |
Mistä tilasit? Toinen tehokas ja halpa + hyväsoundinen nuppi on Kustom 1200. Tuoltahan minä. http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … e.php?language_id=2&language=gb Ois ollu maahantuoja Suomessakin, mutta Saksasta sai siihen hintaan casenkin (ja rahdin). Kattelin itsekin tuota Customia Inton Luthmannin sivuilla. Ihan pätevän oloinen laitos. raketti kuuhun ja tattispala suuhun. | |
![]() 12.01.2007 17:48:57 | |
Tuoltahan minä. http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … e.php?language_id=2&language=gb Ois ollu maahantuoja Suomessakin, mutta Saksasta sai siihen hintaan casenkin (ja rahdin). Kattelin itsekin tuota Customia Inton Luthmannin sivuilla. Ihan pätevän oloinen laitos. Onko luotettavakin paikka tilaa ja kaua noin kestää tulla jos tavaraa on? 8v soitellu bassoa! | |
![]() 12.01.2007 20:16:21 | |
Ensimmäinen kerta kun tavaraa tilasin heiltä. Ihan yhtä luotettavalta vaikuttaa, kun mikä tahansa muukin Eurooppalainen musatalo minun mielestäni. rahti kestää sen 7-9 pvää. pankkisiirtoon meni myös semmonen n. 5 pankkipäivää. (voi maksaa myös kortilla, mutta en omista sellaasia). Onko luotettavakin paikka tilaa ja kaua noin kestää tulla jos tavaraa on? maximi bassot kaikilla taajuuksilla. | |
![]() 18.01.2007 23:25:44 | |
Mulla oli juurikin tuo kuvaamasi setti treenikämpillä muutamien viikkojen ajan testissä ja meni kyllä tilaukseen itselläkin (en oo vielä saanut sitä). En oo tosin ihan varma paljonko tulee tuota 15-tuumaista kaappia keikoilla kanniskeltua, mutta kun se ei enää tuossa konkurssissa paljoa tuntunut niin en viitsinyt "vajaata" settiä ostaa. 4x10 riittänee mulle ja sille aion teetän huppucasen, 15-tuumainen saa kulkea alastomana sen verran mitä tarvii. Kokeilin stäkkiä vain treenikämpässä missä normaalisti vedän Hartke3500+410XL setillä. Kokeilun aikana tuli soiteltua roots-bändin kanssa presarilla ja progemman pumpun kanssa musarin stingray5-bassolla eli sekä aktiivia että passiivia. Nuppi on kaikin puolin loistava, putkietuasteen lämmin soundi yhdistettynä trankkupäätteen 1000W voimaan ja headroomiin. Gain-potikalla saa aikaan pientä säröä mutta ei mitää räkä-sellaista. Tehoa riittää niinkuin arvata saattaa, siinä kun Hartken mastervolumepotikka huinii treeneissä usein klo3 tienoissa, Warressa se pysyi kirkkaasti alle puolenvälin. EQ:n suhteen mulla ei oo oikeastaan mitään mielipidettä kun ne tahtoo mulla aina olla melkeen suorassa. Alimman botnen korostamista varteen nupissa oli joku low-boost-nappi joka todella pisti lahkeet lepattamaan, sitä tuli käytettyä kun kämpän akustiikka antaa aika hyvin siihen mahdollisuuden. Pikkukeikoilla tuolla voi karata mopo hiukan käsistä. Nuppi oli kaikin puolin laadukkaan oloisesti tehty, metallia eikä mitään muovikitkuttimia. Voisin uskoa että räkkiin laitettuna tuo kestää normaalia roudaamista vuosia. Samaa en voi sanoa nykyisestä Hartkestani eikä sitä edellisestä Ashdownista. Joskus tuli soitettua muutama keikka kaverin Warre Profetilla ja siinä oli samaa jämäkkyyden tuntua. Muutenkaan en muista kuulleeni että warren vahvistimissa olisi ollut mitään ongelmia. Liitännöissä löytyy kaikki mitä mulle tuli mieleen tarvita, XLR-out PA:han, erillinen plugilähtö virittimelle, efektilenkki ja kaappilähtö nykytyyliin speakonilla. Pikkuinen haittapuoli oli pientä huminaa pitävä flekti mutta kai kilowatin teho vaatii ilmaa pysyäkseen viileänä. Lisäksi nuppi painaa aika reippaasti esim nykyiseen Hartkeen nähden. Neodym-kaapit sen sijaan ei paina mitään, niitä nostelee ihan ilokseen. Toisto niistä riitti viisikieliselläkin alas asti ja kun iso päätekään ei helpolla kyykkää niin tuli soiteltua välillä H-kieltä niin että kaljapullot putoili hyllyiltä. Yläpäätä tuli 410-kaapin pillistä aika reippaasti mun makuun mutta sille on onneksi oma potikkansa. Eli voin suositella lämpimästi. Kaikenlaisia merkkejä on tullut kokeiltua ja omistettuakin kaikenlaista. Puolisen vuotta on tullut mietittyä tällaisen tehokkaamman hybridinupin hankintaa ja sinä aikana tullut kokeiltua ihan keikkatilanteessa SWR:n ja Ampegit vastaavanlaisia malleja mutta tähän tuli päädyttyä. | |
![]() 20.01.2007 13:56:26 | |
Mulla oli juurikin tuo kuvaamasi setti treenikämpillä muutamien viikkojen ajan testissä ja meni kyllä tilaukseen itselläkin (en oo vielä saanut sitä). En oo tosin ihan varma paljonko tulee tuota 15-tuumaista kaappia keikoilla kanniskeltua, mutta kun se ei enää tuossa konkurssissa paljoa tuntunut niin en viitsinyt "vajaata" settiä ostaa. 4x10 riittänee mulle ja sille aion teetän huppucasen, 15-tuumainen saa kulkea alastomana sen verran mitä tarvii. Kokeilin stäkkiä vain treenikämpässä missä normaalisti vedän Hartke3500+410XL setillä. Kokeilun aikana tuli soiteltua roots-bändin kanssa presarilla ja progemman pumpun kanssa musarin stingray5-bassolla eli sekä aktiivia että passiivia. Nuppi on kaikin puolin loistava, putkietuasteen lämmin soundi yhdistettynä trankkupäätteen 1000W voimaan ja headroomiin. Gain-potikalla saa aikaan pientä säröä mutta ei mitää räkä-sellaista. Tehoa riittää niinkuin arvata saattaa, siinä kun Hartken mastervolumepotikka huinii treeneissä usein klo3 tienoissa, Warressa se pysyi kirkkaasti alle puolenvälin. EQ:n suhteen mulla ei oo oikeastaan mitään mielipidettä kun ne tahtoo mulla aina olla melkeen suorassa. Alimman botnen korostamista varteen nupissa oli joku low-boost-nappi joka todella pisti lahkeet lepattamaan, sitä tuli käytettyä kun kämpän akustiikka antaa aika hyvin siihen mahdollisuuden. Pikkukeikoilla tuolla voi karata mopo hiukan käsistä. Nuppi oli kaikin puolin laadukkaan oloisesti tehty, metallia eikä mitään muovikitkuttimia. Voisin uskoa että räkkiin laitettuna tuo kestää normaalia roudaamista vuosia. Samaa en voi sanoa nykyisestä Hartkestani eikä sitä edellisestä Ashdownista. Joskus tuli soitettua muutama keikka kaverin Warre Profetilla ja siinä oli samaa jämäkkyyden tuntua. Muutenkaan en muista kuulleeni että warren vahvistimissa olisi ollut mitään ongelmia. Liitännöissä löytyy kaikki mitä mulle tuli mieleen tarvita, XLR-out PA:han, erillinen plugilähtö virittimelle, efektilenkki ja kaappilähtö nykytyyliin speakonilla. Pikkuinen haittapuoli oli pientä huminaa pitävä flekti mutta kai kilowatin teho vaatii ilmaa pysyäkseen viileänä. Lisäksi nuppi painaa aika reippaasti esim nykyiseen Hartkeen nähden. Neodym-kaapit sen sijaan ei paina mitään, niitä nostelee ihan ilokseen. Toisto niistä riitti viisikieliselläkin alas asti ja kun iso päätekään ei helpolla kyykkää niin tuli soiteltua välillä H-kieltä niin että kaljapullot putoili hyllyiltä. Yläpäätä tuli 410-kaapin pillistä aika reippaasti mun makuun mutta sille on onneksi oma potikkansa. Eli voin suositella lämpimästi. Kaikenlaisia merkkejä on tullut kokeiltua ja omistettuakin kaikenlaista. Puolisen vuotta on tullut mietittyä tällaisen tehokkaamman hybridinupin hankintaa ja sinä aikana tullut kokeiltua ihan keikkatilanteessa SWR:n ja Ampegit vastaavanlaisia malleja mutta tähän tuli päädyttyä. Kiitos mielipiteestä! Ostin ton setin joku viikko sit ja hyvin on potkinu. Painoa noilla kamoilla tosiaan on, mut ei ainakaan vielä haittaa :D | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)