JivE 05.01.2007 13:56:05 | |
---|
Tervehdys taasen! Kysymystä pukkaa taas teille viisaille ja kokeneille. Elikkä haussa olisi kitaracomboa kotisoittoon, mutta millä voisi tarpeentullen soittaa treenejä ja ehkä jopa keikkoja. Tehoa voisi olla varmaankin sen yli 100w, eli trankkupeliä varmaankin haetaan. Pääasiallinen käyttö tulee luultavasti olemaan kotisoittoon ja nauhoituksiin. Soundista sen verran eli hakusessa on pääasiassa hyvät clean soundit. Jotain todella tummaa. Särö ei ole pääasiassa sillä sitä voi buustata tarvittaessa pedaalilla. Hinta mieluiten siinä alle 500e, ja ymmärrän myös, ettei voi paljoa vaatia tämänhintaiselta trankkucombolta, mutta ainakin parasta mahdollista. Kiitos vastauksista ja avusta jo näin etukäteen. |
Muuki 05.01.2007 14:00:01 | |
---|
Kyllä ne parhaat cleanit taitaa putkilla lähtä. Trankuista Vox? Europe on maailman paras bändi. |
mindsnare 05.01.2007 14:11:26 (muokattu 05.01.2007 14:11:45) | |
---|
Peavey classic 30 saattais toimia. Tosin putkivehje, mutta pystyy sillä himassakin soittaa. |
rockhard 05.01.2007 14:36:00 (muokattu 05.01.2007 14:39:15) | |
---|
rrock! |
Mikaelo 05.01.2007 14:36:43 | |
---|
H&K Edition Tube. Putkipeli, mutta jos tosiaan hyvät puhtaat on hakusessa niin.... Pitäs käytettynä irrota 400 euroon. Täällä jäsen Juccizen tekemiä ääninäytteitä laitteesta, http://mp3.jucciz.com/editiontube/In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Y3J 05.01.2007 15:03:42 (muokattu 05.01.2007 15:14:13) | |
---|
Olisko Voxin 100wattine Valvetronix mitään? Iteltä löytyy tuommoinen ja monenlaisia saundeja siitä irtoaa, eikä oo vielä kertaakaan pettänyt keikalla. Etuasteessa on putki. Eli ei ihan kuulosta perustrankulta. Taitaapi olla semmonen vahvari josta joko tykkää tosi paljon tai ei sitten ollenkaan, joten kannattaa testata :) EDIT: kliineistä oli kyselyä, tuosta löytyy jo presetteinä kaikenlaista kliseisistä grungehäröilyistä bluussiin ja beatleseihin. Suosittelen ___b Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän, |
JivE 05.01.2007 17:22:03 | |
---|
Olisko Voxin 100wattine Valvetronix mitään? Iteltä löytyy tuommoinen ja monenlaisia saundeja siitä irtoaa, eikä oo vielä kertaakaan pettänyt keikalla. Etuasteessa on putki. Eli ei ihan kuulosta perustrankulta. Taitaapi olla semmonen vahvari josta joko tykkää tosi paljon tai ei sitten ollenkaan, joten kannattaa testata :) EDIT: kliineistä oli kyselyä, tuosta löytyy jo presetteinä kaikenlaista kliseisistä grungehäröilyistä bluussiin ja beatleseihin. Suosittelen ___b http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vt_valvetronix_gitarrencombo.htm mahtaako olla kyseinen vahvari kyseessä? |
rainmaker 05.01.2007 17:30:35 | |
---|
H&K Edition Tube. Putkipeli, mutta jos tosiaan hyvät puhtaat on hakusessa niin.... Pitäs käytettynä irrota 400 euroon. Täällä jäsen Juccizen tekemiä ääninäytteitä laitteesta, http://mp3.jucciz.com/editiontube/ Taitaa olla tehoa 80 Wattia liian vähän :) "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Mikaelo 05.01.2007 17:32:06 | |
---|
Taitaa olla tehoa 80 Wattia liian vähän :) Taisi ketjun aloittaja puhua 100w trankusta ;) In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Y3J 05.01.2007 18:39:28 | |
---|
Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän, |
JivE 05.01.2007 20:07:52 | |
---|
Onko tietoa mikä liike tuota Voxia myy pääkaupunkiseudulla? |
Guildfinger 05.01.2007 20:27:22 | |
---|
Torilla on myynnissä myös ihan oikea trankkuvahvistin: Acoustic, 50w. Tuskinpa tehot silti loppuvat kesken:) Itse olen sen verran puristi, että minun vahvistimissani ei hyväksytä puolijohteita, digitaalitekniikkaa. Hinta oli 230e tms. ..kukaan ei vaan oikein hiffaa näistä nykyään. Itse ei voi ostaa, kun on jo vähän liikaa sälää:) |
Tomtom 05.01.2007 20:27:22 | |
---|
Taitaapi olla ainakin DLX:ssä ja viissin esim. Espoon Musiikissa. Ai, mut sehän ei oo enää PK-seutua ; ) "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Juustonaksu 05.01.2007 20:32:26 | |
---|
Session Sessionette tms 75W vai mitä se oli tuttuni studiolla oli kyllä aikamoinen yllätys trankuksi. Pirun hyvä clean. Ei tosin päihittänyt vieressä pällistelevää 70-luvun Peavey Classic 75w 2x12'' vekotinta. Alkoi se himottaa kyllä täysillä. Pitää urkkia, jos olisi myymässä. ;-) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Guildfinger 05.01.2007 21:15:03 | |
---|
Session on hyvä suositus myös. Kitarapaja myi niitä luultavasti läjittäin 80-luvun puolivälissä. Lisätään Music Manit suosituksiin! Pitäisi mahtua budjettiin, ja puhutaan jo puoliksi putkivahvistimesta. Vanhat vekottimet ovat vielä korjattavissakin, sitten kun niitä ongelmia tulee. |
mathias 05.01.2007 22:45:45 | |
---|
Entäpäs Rolandin Jazz Chorukset? Osa tykkää, osa ei. Mutta luulisin, että kannattaa kokeilla. |
Omat kokemukset Jazz Choruksista ovat ihan hyviä, mutta pidän niitä mausteina. Silloin kun etsitään helinää ja ilmaa poppisbiiseihin tai kasarigoottisoundia, niin kyllä. Botnea ei silleen ole hirmuisesti..verrataan siis trankkuja:) |
JivE 06.01.2007 10:44:13 | |
---|
Mikäs on lautalaisten yleinen mielipide noista mallintavista comboista? Olen kuullut juttua, että ne olisivat huonoja. |
Juustonaksu 06.01.2007 11:30:14 | |
---|
Mikäs on lautalaisten yleinen mielipide noista mallintavista comboista? Olen kuullut juttua, että ne olisivat huonoja. Mitkä mallintavat tässä tapauksessa? Esim. Vox Valvetronixit on mallintavia putkietusella vai päätteellä, mutta ne voittavat kirkkaasti useimmat transistorivahvistimet ihan 100-0. Voxilla et mene metsään kevyemmässä musiikissa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Y3J 06.01.2007 23:51:43 | |
---|
Mikäs on lautalaisten yleinen mielipide noista mallintavista comboista? Olen kuullut juttua, että ne olisivat huonoja. Itsehän kehuin tuon jo maasta jos ei taivaaseen nii ainaki kerrostalon korkeimpaan kerrokseen, mutta itse ainakin ostin tuon vahvarin koska täällä sitä niin paljon suositeltiin. Ainoa huono puoli (siis jos saundillisia mielipiteitä ei lasketa, nekin tosin olivat enemmän myönteisiä) kyseisessä vahvarissa on se että input-jakki tippuu joskus sisälle. Mutta onneks tämä ongelma poistui jokunen vuosi sitten kun vahvareitten valmistusmaa vaihtui :) Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän, |