Aihe: Muusikon seurustelusta
1 2 3 4 5 6 7 8
uruttaja
20.12.2006 17:30:08
Ohhoh, tulipas paljon vastauksia ja keskustelua aiheesta.
Itse aloitin ketjun siksi, että elän täysin muusikkojen ympäröimänä ja minulla on yksi ystävä joka ei soita mitään. En ole ikinä ajatellut että voisin seurustella kenenkään kanssa joka ei ymmärrä musiikista mitään, jotenkin tuntuu ettei sellainen ihminen voi ikinä oppia tuntemaan minua. En ketjun aloituksellani siis tarkoittanut tilanteita jossa musiikin takia oltaisiin paljon keikkareissussa ym. vaan lähinnä pohdin henkistä puolta. Voiko sitä "yhteyttä" koskaan löytää ja olla samalla aaltopituudella jos toinen ei ymmärrä musiikin merkitystä.

Voi ymmärtää oikein hyvin.
tuluppa
22.12.2006 17:24:50

Vaikeeta tommosta o funtsia etukäteen. Kyllä sitä on toiseen ihmiseen kiinnostuttu iha eri juttujen takia. Munsta se yhteinen sävel (...) voi ihan yhtä hyvin löytyä vaikkei yhteisiä musiikillisia intressejä oiskaan.

Nykyisen parisuhteen kauniimpi osapuoli on kovempi käymään keikoilla ja kuuntelemaan musiikkia ku minä ite, vaikkei hän mitään virallisesti soitakkaan. Ymmärrystä musiikillisiin juttuihini tuntuisi löytyvän, ja hän onkin lähinnä laiskaa allekirjoittanutta hoputellut että nyt niitä rautoja tuleen. En laita vastaan.
Sampo-Ukko
25.12.2006 23:38:04
Tuntuupas typerältä laittaa tänne tällainen keskustelunaihe, muttamutta..
Haluaisin kysyä teiltä muilta muusikoilta, voitteko kuvitella seurustelevanne henkilön kanssa joka ei itse tiedä musiikista mitään. Musiikki on varmasti iso osa nimittäis teistä jokaista!

Kysymys pomppasi mieleeni oman tilanteeni takia. Olen kauan ja akiivisesti harrastanut musiikkia, ja se on esillä jokapäiväisessä elämässäni (on paljon keikkaa, bändejä, orkestereja ja opiskelua musiikin saralla) On vaikea kuvitella seurustelevansa ihmisen kanssa joka ei ymmärtäisi musiikkia (ts. ei olisi itse sitä harrastanut) tuntuu ettei hän voi sitten koskaan ymmärtää minua kokonaisuudessaan.

Mitä mieltä te muut olette? Onko omakohtaisia kokemuksia ja miten yhteiselo musiikista tietämättömän kanssa on onnistunut?

Itse olen juuri sellaisessa suhteessa.... Itselleni (metalli-)musiikki on ollut aina tärkeä rakennusaine minuuden muovaamisessa.Olen nyt 4 vuotta ollut ihmisen kanssa, joka ei pysty ymmärtämään alkuunkaan minussa sitä puolta, jonka metalli musiikki on aikaan saanut. Tämä on ollut aina suuri ongelma suhteessamme. Alkuaikoina sentään suostui tulemaan keikoille, jotka oli kotipaikka kunnalla, mutta nykyään on turha laittaa hänen nimeään vieraskirjaan. Ei ole tulossa.
Kotona harvoin tulee kuunneltua musiikkia silloin kuin tyttöni on läsnä. Musiikki jota kuuntelen, on hänen mielestään kamalaa paskaa, josta musiikki on kaukana.

siitä on aikaa, kun olisin kahta riffiä pidemmälle päässyt biisin teossa. ja sanoja ei ole enää tullut lainkaan. Ei vaan ole tilaa luovalle tekemiselle. Tunnen olevani vitun tukossa.

Kuten ehkä tekstin sävystä huomaa, suhde ei voi hyvin ja ilmassa onkin merkkejä siitä, että astiakaapin sisältö hakeutuu kahteen eri osoitteeseen lähitulevaisuudessa.... ei silleen ettenkö rakastaisi tuota tyttöä...
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
-Cale
25.12.2006 23:46:45 (muokattu 25.12.2006 23:47:45)
siitä on aikaa, kun olisin kahta riffiä pidemmälle päässyt biisin teossa. ja sanoja ei ole enää tullut lainkaan. Ei vaan ole tilaa luovalle tekemiselle. Tunnen olevani vitun tukossa.

Kuten ehkä tekstin sävystä huomaa, suhde ei voi hyvin ja ilmassa onkin merkkejä siitä, että astiakaapin sisältö hakeutuu kahteen eri osoitteeseen lähitulevaisuudessa.... ei silleen ettenkö rakastaisi tuota tyttöä...

Aika paha sillä se tuhoaa sun luovuutes. Voisi tyttösi hieman joustaa tässä asiassa, ja antaa sun hommailla sulle tärkeitä juttuja. Jos mun tekemisiä tyttöystävä rajoittais noin ankaralla kädellä, tulisi siihen loppu hyvin nopeasti.

Edit: Mitähän mäki luulen olevani joku vitun ihmissuhdeneuvoja, stana! :D
Sampo-Ukko
26.12.2006 00:02:18
Aika paha sillä se tuhoaa sun luovuutes. Voisi tyttösi hieman joustaa tässä asiassa, ja antaa sun hommailla sulle tärkeitä juttuja. Jos mun tekemisiä tyttöystävä rajoittais noin ankaralla kädellä, tulisi siihen loppu hyvin nopeasti.

Edit: Mitähän mäki luulen olevani joku vitun ihmissuhdeneuvoja, stana! :D

juu en kirjoittanut tuota saadakseni minkäänlaista vastausta... varmaan tuo punaviini saa avautumaan....

Eli en tarvi neuvoja, osaan itsekkin vetää vituiksi asiani, kiitosvaan! X-D
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Spike
26.12.2006 11:01:03
Itse olen juuri sellaisessa suhteessa.... Itselleni (metalli-)musiikki on ollut aina tärkeä rakennusaine minuuden muovaamisessa.Olen nyt 4 vuotta ollut ihmisen kanssa, joka ei pysty ymmärtämään alkuunkaan minussa sitä puolta, jonka metalli musiikki on aikaan saanut. Tämä on ollut aina suuri ongelma suhteessamme. Alkuaikoina sentään suostui tulemaan keikoille, jotka oli kotipaikka kunnalla, mutta nykyään on turha laittaa hänen nimeään vieraskirjaan. Ei ole tulossa.
Kotona harvoin tulee kuunneltua musiikkia silloin kuin tyttöni on läsnä. Musiikki jota kuuntelen, on hänen mielestään kamalaa paskaa, josta musiikki on kaukana.

Heheheh, kohtalontoveri. Oma muija sentään kykenee muutamia panteran biisejä diggailemaan, mutta brutaali dm on ilmeisesti viimeinen musiikkityyli, jota suostuu kuuntelemaan.
Clearly motivated by an unholy alliance. Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box
fifi
29.12.2006 12:04:50

En pystyisi olemaan musiikista mitään ymmärtämättömän kanssa. Opiskelen itse alaa siinä määrin intensiivisesti, että jos mies ei ymmärtäisi asioista mitään, keskustelunaiheet loppuisivat siihen.

Sen sijaan meillä ei siltikään ole samanlaiset musiikkimaut, enkä sellaista ikinä menisi vaatimaan toiselta. Yhteneväisyyksiä on, mutta molemmilla on inhokkeja, joita ei halua kuulla. Ja siihen on olemassa ratkaisu:

a) kuuntele lempimusiikkiasi täysillä silloin, kun toinen ei ole kotona
b) hanki korvakuulokkeet
c) hanki useat stereot talouteen
d) kuuntele musiikkiasi työ/koulumatkalla.

Meillä toimivat nämä kaikki, eikä todellakaan tarvitse erota sen takia, mistä toinen tykkää tai ei tykkää. Välillä käydään samoissa konserteissa, useimmiten ei.

Ehkä tätä kutsutaan jo jonkin sortin vanhuudeksi, mutta kun ikä alkaa kolmosella, ei tarvitse koko ajan olla kuin paita ja peppu, tykätä samoista bändeistä ja juosta samoilla keikoilla. Kaikkea ei tarvitse jakaa toisen kanssa, ja silti on kivaa yhdessä.
Ad surdas auras canere
Ronsto
29.12.2006 13:53:59

On vaikea kuvitella seurustelevansa ihmisen kanssa joka ei ymmärtäisi musiikkia (ts. ei olisi itse sitä harrastanut) tuntuu ettei hän voi sitten koskaan ymmärtää minua

Itsellä on just nyt tämä tilanne päällä ja ei kyllä onnistu millään. Muija ei ymmärrä musiikista mitään ja sitten vielä kehtaa laittaa jonkun NRJ:n päälle ja sitä sitten kuunnellaan autossa/meillä. Pasnat, ei tästä tule mitään. Muuten kyllä ihan fiksu ja kaunis nainen.

Ei tämä vain toimi, kun molemmat on ihan eri maailmoissa.
Steven Seagal
Petzku
29.12.2006 17:11:40
Kyllä onnistuisi siinä missä muusikonkin kanssa olettaisin. Mutta kyllä se harmittaisi jos tyttöystävä olisi koko ajan naukumassa jotain tyyliin "elä soita tuota paskaa". :D
Metal Up Your Ass!
Silenseux
05.01.2007 13:31:23

musiikista tietämätön ihminen saattaa olettaa että muusikon päivä on klo8-16 ja illalla sitten ei mietitä musiikkia, eikä voi ymmärtää sitä että muusikko joutuu monista muista aloista poiketen harjoittelemaan paljon myös vapaa-aikoinaan. musiikista tietämätön seurustelukumppani luultavasti loukaantuu jos toinen viettää vaan yksin suuren osan ajastaan harjoitellen. jos molemmat ovat muusikkoja, se ei haittaa koska treenaamista voi harrastaa yhtäaikaa ja kummallakin on tekemistä.
Musiikki on lempimusiikkiani.
Kitarajeesus
05.01.2007 14:45:24
Minulle musiikki ja kuvataide on ollut järjettömän suuri osa elämää. Olen opiskellut niitä alle kouluikäisestä ja niiden kautta pystyn toteuttamaan itseäni ja purkamaan syvimpiä tuntojani. Teen paljon keikkaa ja jatkuvasti musiikkia useille kokoonpanoille, opetan jne. Ja nyt olen seurustellut vajaa pari vuotta tytön kanssa joka ei ymmärrä eikä ole myöskään ollenkaan kiinnostunut siitä, mitä musiikki minulle merkitsee. Omille keikoille on turha pyytää ja bändin demoja kuunteluttaa. Usein vain tuntuu ettei hän tunne minua kunnolla koska musiikki ja luominen on niin suuri osa minua.. Tuo on ahdistanut tässä suhteessa alusta alkaen eniten ja olen aina tiennyt että juuri minun kaltaiseni ihminen ei pysty pidemmän päälle elämään ihmisen kanssa joka ei edes toisen vuoksi, tai edes sopuisamman yhteiselon vuoksi suostu edes joskus esittämään kiinnostunutta.. Tiedän että olen silloin itsekin helvetin vaikea tyyppi.. Nyt on alkanut tuntua että olisi jo korkea aika etsiä viereen se oma muusikkotyttö, hajoan tämmöiseen kohta.. Vaikka toki tuota tyttöä edelleen kovasti rakastan.

Pieni vuodatus.. :)
Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää.
south_of_heaven
05.01.2007 22:56:14
musiikkimaku voisi olla tärkeä yhteys, mutta mulle on ihan sama kunhan on jotain yhteistä
mulla ei kyllä ole yhtään mitään.
tcitc
06.01.2007 01:00:37
Miun kihlattu on musikaalinen. Se osaa soittaa jonkin verran nuoteista ja oppii lisää, kunhan sitä opettaa. Mielestäni musikaalisuus ei taaskaan liity millään tavoin musiikkityyleihin. Vaikka inhottaa ajatella, niin on ne countrynkin soittajat musikaalisia.

Ja muutenkin uskon että ihmiset on synnynnäisesti musikaalisia ja musikaaliset taidot on vaan yks osa musikaalisuutta. Musikaalisuus on sellanen käsite, kun vaikka seksuaalisuus, elikkä siihen kasvetaan ja oma musikaalisuus muotoutuu kokoajan jollain tavalla.

Jaa, pitänee lähettää tää viesti, vaikka huomasin sivuavani aihetta kai pahastikin. Oli niin hienoja ajatuksia. Omasta mielestä ainaki.
Kitarajeesus
14.01.2007 17:24:02
No nyt tuli sitten lopullinen ero että kaikki kivat muusikkotytöt saa ottaa yhteyttä. Herkkä taiteilijapoika etsii samanhenkistä tyttöä rinnalleen :)
Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää.
Wespa
14.01.2007 17:38:05 (muokattu 14.01.2007 17:39:04)
kaikki kivat muusikkotytöt saa ottaa yhteyttä. Herkkä taiteilijapoika etsii samanhenkistä tyttöä rinnalleen :)

Mulle kans! Vai saaks esittää lisätoiveitaki? :P

Edit. Nöyrin osanottoni..kai?
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Rocco_Longfella
15.01.2007 09:30:29 (muokattu 15.01.2007 10:03:13)
Voin olla onnellinen siitä, että saan soittella niin paljon kun huvittaa ja mitä huvittaa. Muutenkaan ei ole musiikin suhteen mitään ongelmaa, kun maut menee aika hyvin päällekkäin, mitä nyt emäntä kuuntelee aika paljon kaikkea Burzumeita ja Mayheita sun muita, mitä en vain voi sietää. Mutta kuunnelkoon mitä kuuntelee kunhan ei häiritse minua, niin en sitten itsekkään häiritse häntä ja yhteiselo toimii, jee.

Saa nähdä miten käy, kun bändi tulee kehiin. Reeniksellä asuminen ei luultavasti tule kuuloonkaan sellaiselle omistuksenhaluiselle tyttöselle. Mutta jossei voi antaa toiselle aikaa, niin voi samantien lähteä menemäänkiin. Ei sillä, että musiikki välttämättä menisi oman kullan edelle, mutta jossei tilaa anneta tarpeeksi, ei suhdekkaan toimi.

Eli ei haittaa harrastusta ainakaan tässä vaiheessa, mitä nyt luovuus kärsii aika kovasti, kun ei saa olla yksin niin usein kuin ehkä haluaisi.

(e) Pientä korjailua.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. Bella Italia #21
ten
15.01.2007 10:22:49
Fantasioin yhteisistä, intiimeistä jameista. Olisi enemmän jaettavaa yhdessä.

Niin minäkin. Olen tuolle avokille monta kertaa ehdottanut, että "ostetaan nyt se piano, niin säkin voit taas soittaa ja sit voidaan jammailla yhessä".

Eli siis vaikea kuvitella omalle kohdalle, että seurustelisin jonkun kanssa joka ei välitä tai tiedä musiikista pätkääkään. Mutta yhteiset jamit aina lauantaisen saunan ja seksin jälkeen (sarcasm overload). Olis se vaan niin siistiä.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Kitarajeesus
19.01.2007 18:51:40
Mulle kans! Vai saaks esittää lisätoiveitaki? :P

Edit. Nöyrin osanottoni..kai?

Nooh, parempi ehkä näin, joskus tämä ois ollu edessä kuitenki vaikka onhan se pari vuottakin aina jotain. Voi kuulostaa nyt säälittävältä mutta kun joskus sen oman muusikkokullan haluaisin löytää (kunhan tästä nyt ensin selviän :).. ) niin mitähän keskustelufoorumeja, chatteja jne. on, muitakin kuin tämä varsin miesvaltainen muusikoiden.net, missä voisi tutustua samanhenkisiin ihmisiin?
ganesha
19.01.2007 21:13:02
Kyllä ne lätkäjätkät on niin kaukana asennemaailmaltaan minusta, että kyl niitä musiikista kiinnostuneita ihmisiä yleensä kattelee ja niihin tutustuu. Ihailen sellaisia miehiä, joilla on joku suuri intohimo johonkin musiikkiin. Ainahan nainen etsii parempaa kuin itse on... kun taas miehelle taas oma ylemmyydentunne tuntuu olevan tärkeämpää.

mä en kyllä miehenä ihan allekirjoita tuota viimeistä....:O
viina. hanuri. ja naiset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)