Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Demolevyn painaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Hades
27.12.2006 13:08:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvittaisiin 100 kpl parin biisin demolevyjä tietenkin mahdollisimman edullisesti, mutta jäljen täytyisi olla edustavaa. Koppa normaali jewelcase, ja värikuvat kansissa. Kaikki suunnittelu tulee bändiltä.
 
Mitä suosittelette:
- polttaa kotikoneella & tilata tulostusfirmasta vain kannet & tarralappu CD:n kanteen
- tehdä koko setti alan firmassa
 
Pikaisella googlettamisella firmojen hinnastoissa on astronomisia eroja. Miksi? Onko halpa aina aivan kräpiä; pätkiikö levyt, onko kannet suttusia? Onko kellään esimerkiksi kokemusta tästä, joka näyttää olevan erityisen halpa:
 
http://www.cdnetti.fi/hinnasto.jsp
 
www.Emellan.net
Hargon
27.12.2006 13:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä cdnetin painojälki kotipolttoiset voittaa mennen tullen. Mulla on ainakin hyviä kokemuksia ko. palvelusta.
 
Tietämättömyys on autuain olotila silloin, kun kiveksesi ovat alasimella ja pajavasara jo matkalla alaspäin.
kivi
27.12.2006 19:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä suosittelette:
- polttaa kotikoneella & tilata tulostusfirmasta vain kannet & tarralappu CD:n kanteen
- tehdä koko setti alan firmassa

 
Tehdä alan firmassa, ehdottomasti. Kansien painatus erikseen maksaa enemmän kuin sen 1,5 euroa jonka voitte varautua per levy kaikkineen maksamaan.
 
Onko kellään esimerkiksi kokemusta tästä, joka näyttää olevan erityisen halpa:
 
http://www.cdnetti.fi/hinnasto.jsp

 
Cdnetti ei mun mielestäni ollut erityisen halpa, ainakaan silloin kun kilpailutin kopiointilafkoja. Jos siis kyse on kuten muistelisin, siitä firmasta jonka palvelussa levy kansineen kaikkineen kootaan internetissä ja tulostetaan etätyönä.
 
Kyllä levy pitää koota ja masteroida kokonaisuudeksi erikseen, olipa vaikka 100 kpl demo, ja kannet pitää tehdä .pdf-tiedostoiksi painon spesifikaatioihin.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Hades
29.12.2006 12:55:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cdnetti ei mun mielestäni ollut erityisen halpa, ainakaan silloin kun kilpailutin kopiointilafkoja.
 
Onko sulla jotain edullisempia muistissa?
 
Kyllä levy pitää koota ja masteroida kokonaisuudeksi erikseen, olipa vaikka 100 kpl demo, ja kannet pitää tehdä .pdf-tiedostoiksi painon spesifikaatioihin.
 
Ei uponnut, mitä tarkoitat?
 
www.Emellan.net
Johnny Buzz
29.12.2006 13:08:56 (muokattu 29.12.2006 13:09:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehdä alan firmassa, ehdottomasti. Kansien painatus erikseen maksaa enemmän kuin sen 1,5 euroa jonka voitte varautua per levy kaikkineen maksamaan.
 
Cdnetti ei mun mielestäni ollut erityisen halpa, ainakaan silloin kun kilpailutin kopiointilafkoja. Jos siis kyse on kuten muistelisin, siitä firmasta jonka palvelussa levy kansineen kaikkineen kootaan internetissä ja tulostetaan etätyönä.
 
Kyllä levy pitää koota ja masteroida kokonaisuudeksi erikseen, olipa vaikka 100 kpl demo, ja kannet pitää tehdä .pdf-tiedostoiksi painon spesifikaatioihin.

 
Kyllä tuo cd-netti oli halvin ainakin omassa kilpailutuksessa. Ei sieltä kuitenkaan tilattu, sillä tuohon halvimpaan hintaan sisältynyt levy ei ollut sellainen, jonka halusimme. Eli halvimpaan hintaan levyn pinta olisi ollut kirkas ja painatus olisi tullut siihen mustalla. Halusimme siis valkoisen levyn ja siihen mustan painatuksen. Tämän tekeminen tuli halvemmaksi eräässä toisessa monistuslafkassa. Siellä pääsimme juuri tuohon 1,50 € (sis. alv. 22 %)kapplehintaan sisältäen kannet, levyn, kotelon ja painatukset/ tulostukset.
 
Näe vuosien 2006 ja 2007 parhaat keikat yhden illan aikana! Soulstab live 31.12. @ Bar Mendocino, Helsinki. Kaksi settiä, klo 22:30 & 00:30. Vapaa pääsy. www.soulstab.com
Fortune
29.12.2006 13:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuonne Cd-nettiin kai edes voinut ladata omia kansigrafiikoita kunnollisella laadulla, piti tyytyä johonkin Poptori-tyyliseen valmissapluunaan? Valokuvan kai sai ladata, mutta se nyt on yhtä tyhjän kanssa.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
duluoz
04.01.2007 14:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tänään kolahti cdnetistä näytekappale luukusta, ja ihan kelvolliselta näyttää. Label-painatusjälki yllättävän paljon aidon näköinen. Ja kyllähän sinne voi omat kannet suunnitella ja ladata, tosin ainoastaan jiipegginä, mutta ei kai sillä nyt niin suurta merkitystä liene. Lopputulos ratkaisee, ja se on hintaan nähden hyvä demolevyä varten. Ja kannattaa tosiaan ensin tilata se ilmainen näyte, niin voi itse tarkastaa ennenkuin tekee isomman tilauksen.
 
Fortune
04.01.2007 18:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kyllähän sinne voi omat kannet suunnitella ja ladata, tosin ainoastaan jiipegginä, mutta ei kai sillä nyt niin suurta merkitystä liene.
 
Joo, en minä kyllä mitään tekstiä jpg-pakattuna haluaisi painoon lähettää. Mutta kai se sitten on helppoa ja halpaa (jos ei paremmasta tiedä).
 
Look behind you, a three-necked guitar!
kivi
05.01.2007 12:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tänään kolahti cdnetistä näytekappale luukusta, ja ihan kelvolliselta näyttää. Label-painatusjälki yllättävän paljon aidon näköinen. Ja kyllähän sinne voi omat kannet suunnitella ja ladata, tosin ainoastaan jiipegginä, mutta ei kai sillä nyt niin suurta merkitystä liene. Lopputulos ratkaisee, ja se on hintaan nähden hyvä demolevyä varten. Ja kannattaa tosiaan ensin tilata se ilmainen näyte, niin voi itse tarkastaa ennenkuin tekee isomman tilauksen.
 
Et sitten arvele, että olisivat näytelevyn kohdalla olleet vähän huolellisempia ja mahdollisesti jopa suunnitelleet sellaisen ulkoasun joka sopii tulostustekniikkaan?
 
Mä en usko näytelevyihin, enkä usko minkään painettavan lähettämiseen jpeg-tiedostona, en edes parhaalla laadulla. Hyvä näytelevy on sellainen, että otetaan viisi esimerkkiä yhtiön oikeista duuneista keskeltä sarjaa, ja katsotaan miten toimii.
 
Kuten Fortune sanoi, tässä mennään sen mukaan tietääkö paremmasta vai ei.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
duluoz
05.01.2007 19:29:50 (muokattu 05.01.2007 19:31:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et sitten arvele, että olisivat näytelevyn kohdalla olleet vähän huolellisempia ja mahdollisesti jopa suunnitelleet sellaisen ulkoasun joka sopii tulostustekniikkaan?
 
Kyllä tuo kävi mielessä, mutta päätin luottaa silti firmaan vaikka rahat menisi. En tosin ihan tajunnut mitä tarkoitit tuolla loppuosalla, koska itse kyllä suunnittelin ulkoasun.
 
En löytänyt hakemallakaan yhtäkään todelliseen kokemukseen perustuvaa kirjoitusta cd-netin laadusta, joten toiminpa samalla koekaniinina. Voin tulla muutaman viikon päästä kertomaan oliko näytelevyssä kyse suuren luokan vedätyksestä, vai lunastiko lafka lupaukset.
 
Ja tietenkin sen pitäisi olla aika selvä juttu, ettei noilla hinnoilla voi odottaa parasta. Mutta kun avauksessa puhuttiin kotona itse tekemisestä, niin kyllä cdnetti varmaan sen voittaa.
 
Agathon
09.01.2007 06:37:06 (muokattu 09.01.2007 06:39:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten tietoa Cdnetin tuotteista, että onko CD:t valmiiksi koottu? Siis, että esim inlay ym on paikoillaan? Tilasin itse myös testiversion, katsotaan mitä sieltä tulee. Mun mielestä tuo itse netissä koostaminen oli hyvä juttu, mikäli tuotos vastaa yhtään sitä, miltä siellä näytti.
 
Itse en oikein jaksa uskoa, että tekisivät jotenkin paremman testiversiosta ja sitten lähettäisivät valmiin paketin paskaa. Olisi kyllä vähintäänkin outoa liiketoimintaa...
 
Simo78
09.01.2007 08:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en minä kyllä mitään tekstiä jpg-pakattuna haluaisi painoon lähettää. Mutta kai se sitten on helppoa ja halpaa (jos ei paremmasta tiedä).
 
Kyllähän demossa on kyse siitä, että sisältö on hyvää ja ulkokuori kelvollista. Ei täydy MUN mielestä ollakaan mitään täysin protasoa, kelvollinen riittää, varsinkin jos hinta halpa! Säästetään ne isommat rahat ja paremmat laadut sitten omakustanteisiin ym.
 
Fortune
09.01.2007 10:01:03 (muokattu 09.01.2007 10:04:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän demossa on kyse siitä, että sisältö on hyvää ja ulkokuori kelvollista. Ei täydy MUN mielestä ollakaan mitään täysin protasoa, kelvollinen riittää, varsinkin jos hinta halpa! Säästetään ne isommat rahat ja paremmat laadut sitten omakustanteisiin ym.
 
No, kukin tyylillään. CD-netti ei ole niin halpa, etteikö löytyisi painopaikkaa, jossa kansien painatuskin voidaan hoitaa oikeasti eikä bittikarttakuvia painamalla ja siten tekstien laadusta tinkimällä.
 
Suttuinen kansi antaa viestin suttuisesta sisällöstä, miksi tehdä huonosti kun hyvinkin voi? Mutta en siis kiellä käyttämästä :)
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Simo78
09.01.2007 13:36:52 (muokattu 09.01.2007 13:41:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo cd-netti oli halvin ainakin omassa kilpailutuksessa. Ei sieltä kuitenkaan tilattu, sillä tuohon halvimpaan hintaan sisältynyt levy ei ollut sellainen, jonka halusimme. Eli halvimpaan hintaan levyn pinta olisi ollut kirkas ja painatus olisi tullut siihen mustalla. Halusimme siis valkoisen levyn ja siihen mustan painatuksen. Tämän tekeminen tuli halvemmaksi eräässä toisessa monistuslafkassa. Siellä pääsimme juuri tuohon 1,50 € (sis. alv. 22 %)kapplehintaan sisältäen kannet, levyn, kotelon ja painatukset/ tulostukset.
 
Kuinka monta kappaletta? Toi cd-netin tarjous, kun on sama oli sitten 100 tai 300. Muualta kun olen katsonut, hinta on alkanut halpenemaan vasta vähän isommilla painoksilla... Uskallatko laittaa linkkiä paikasta?
 
No, kukin tyylillään. CD-netti ei ole niin halpa, etteikö löytyisi painopaikkaa, jossa kansien painatuskin voidaan hoitaa oikeasti eikä bittikarttakuvia painamalla ja siten tekstien laadusta tinkimällä.
 
Suttuinen kansi antaa viestin suttuisesta sisällöstä, miksi tehdä huonosti kun hyvinkin voi? Mutta en siis kiellä käyttämästä :)

 
Epäilen että ei ole kyllä "suttuinen", ehkei ihan protasoa! Onhan noita loistavia demoja tehty ilman mitään kansia! Kuinka moni normaalikulutta/baarin pitäjä niitä nyt lähtee sen kummemmin sihtailemaan. Olen nähnyt näitä "parempilaatuisia" kansia(en nyt sano mitä/kenen) ja ei ne ole nyt niin häikäiseviä olleet=)
 
Agathon
09.01.2007 15:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmiset tuomitsee Cdnettiä, vaikka eivät ole nähneet edes tuotoksia. Mä odotan testiversiota ja tuomitsen sitten. Se on ihan sama missä sen kannnen painaa, jos kannen tekijä ei ymmärrä kannen teosta mitään.
 
Fortune
09.01.2007 15:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen että ei ole kyllä "suttuinen", ehkei ihan protasoa! Onhan noita loistavia demoja tehty ilman mitään kansia! Kuinka moni normaalikulutta/baarin pitäjä niitä nyt lähtee sen kummemmin sihtailemaan. Olen nähnyt näitä "parempilaatuisia" kansia(en nyt sano mitä/kenen) ja ei ne ole nyt niin häikäiseviä olleet=)
 
Se jpg-pakkaus sen sutun tekee. Ei sitä ole grafiikalle eikä tekstille tarkoitettu.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Agathon
09.01.2007 16:09:18 (muokattu 09.01.2007 16:10:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se jpg-pakkaus sen sutun tekee. Ei sitä ole grafiikalle eikä tekstille tarkoitettu.
 
Itseäni arveluttaa nimenomaan tekstivihkosen laatu, mutta saas nähdä kun testiversio tulee. Laitoin siihen hupiin eri fonteilla ja kokoisena tekstiä.
 
Simo78
10.01.2007 07:38:22 (muokattu 10.01.2007 07:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmiset tuomitsee Cdnettiä, vaikka eivät ole nähneet edes tuotoksia. Mä odotan testiversiota ja tuomitsen sitten. Se on ihan sama missä sen kannnen painaa, jos kannen tekijä ei ymmärrä kannen teosta mitään.
 
Plussat tästä! Tätä samaa tarkoitin, vähän huonolla ilmaisulla=) Ja noita huonoja kansia on paljon... Ehkäpä minun käsitys suttuisesta on vähän eri. Kyllä ihan normaalilla tulostimella saa kelvollisia kansia aikaiseksi, jos ei väsää mitään liian ihmeellistä--> yksinkertaiset kannet, selkeä teksti jne. jne.
 
Agathon
10.01.2007 16:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli testilevy ja hyvältä näyttää. Kimurantit fontit on vähän suttua (siis sanotuksissa), mutta se oli odotettavaakin. Niitä kun ei juur tulisi käyttää, painoi missä tahansa. Promo/demo, mikälie, lähtee tuonne kyllä painoon.
 
Hinnastosta:
 
- cd-levyjen monistus
- 4-väripainettu levyn pinta
- cd-kotelo normaali, jewel case
- 4/4-väripainettu kansivihko
- 4/0-väripainettu pohjakortti
 
_____
Määrä: _100_200_300
ALV0 hinta: _172,13_344,26_516,39
ALV22: _37,87_75,74_113,61
Hinta: _210,00_420,00_630,00
Voimassaolo: _31.1.2007
 
Tällä formaatilla menee. Mun mielestä huokee. Onko halvempia jossain?
 
kivi
11.01.2007 21:14:23 (muokattu 11.01.2007 21:18:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä formaatilla menee. Mun mielestä huokee. Onko halvempia jossain?
 
2,10 euroa levy???
 
Viimeksi kun tein tarjouspyyntökierroksen 100 kpl promo-cdr -erästä, ainakin Digitalplant, Akun tehdas ja Studio 57 olivat selvästi Cd-nettiä halvempia. Myös Z-tradingilla ja Måndagilla on joskus hyvinkin edullisia tarjouksia, vaikka niiden listahinnat ovat cd-nettiä kovempia.
 
Tietysti pitää muistaa, että hinta määräytyy aina ja kaikkialla kysyjän mukaan. Silloin halvin ALVillinen hinta suomessa tehdystä cd-r:stä kansineen koteloineen oli 1,6 euroa levy, cd-netin tarjous oli 2 euroa. Tsekeissä toki pääsee noin euroon per levy lasimasteroiduissakin.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «