Aihe: Kenkiä kuten New Rock mutta hillitympiä?
1
kirjoittelija
04.01.2007 16:40:40 (muokattu 04.01.2007 16:41:07)
Onkohan mitään kenkävalmistajaa joka tekisi sellaisia rokkaavantyylisiä kenkiä kuten esim. New Rock, mutta jonka kengät eivät olisi ihan niin korkeita ja niin rock? Mies tartteisi uudet kengät ja tuntuu että vaihtoehtoja on kovin vähän, siis tyyliin rockit, tennarit, perus miestenkengät tai maiharit. Kai jotain välimuotojakin löytyy? Kengissä pitäisi nimittäin olla vähän erikoista näköä, ja sitä pohjaa ettei farkkujen lahkeita tartteis heti astua rikki, mutta ei saisi olla ihan niin kolossaaliset kuin New Rockit. Toivotontako?
On kivaa olla kiva.
Jani The Rock
04.01.2007 16:58:02 (muokattu 04.01.2007 17:02:13)

Välimuotoja kyllä löytyy. Ihan normivalmistajiltakin, ja sitten ovat tietysti lisäksi broguet, stompperit ja creepersit. Itse käytän paljon creepersejä ja nyt olis aikomus hankkia broguetkin.

Vaikkapa Garagelandin sivuilta pääsee tsekkaamaan mistä on kyse.
http://www.garageland.fi/trade/productlist/15/

Edit: Pikku huomautuksena, että laadussa on eroja. Mulla on ikivanhat Dr. Martensin creepersit, jotka kestävät varmaan kolmannen maailmansodankin. T.U.K.:n valmistamat ovat huomattavasti kevyempää tekoa; pohjat kestävät hyvin, mutta pohjallisten liimaukset irtoilevat. Undergroundin valmistamista stomppereista on kuulunut sellasta, että pohjat tuppaavat halkeilemaan.
Your funeral, my trial.
kirjoittelija
04.01.2007 17:49:11
Kiitokset linkistä, mutta ei näytä ihan siltä mitä etsitään. Nuo kengät näytti enemmänkin fifties-rock -tyylisiltä, tai mikä se tyyli sitten ikinä onkaan.

Huomasin muuten juuri että siipan kengät eivät olekaan New Rockit niinkuin olen aina luullut, vaan Ten Points -merkkiset. Harmittavan huonosti löytyy netistä kuvia TP-mallistoista (tai sitten en vaan osaa) mutta kenties tuolta merkiltä voisi löytyä jotain mielenkiintoista.

Lisää vinkkejä vaan kehiin!
On kivaa olla kiva.
hanuristi
04.01.2007 17:54:29
Kiitokset linkistä, mutta ei näytä ihan siltä mitä etsitään. Nuo kengät näytti enemmänkin fifties-rock -tyylisiltä, tai mikä se tyyli sitten ikinä onkaan.

Huomasin muuten juuri että siipan kengät eivät olekaan New Rockit niinkuin olen aina luullut, vaan Ten Points -merkkiset. Harmittavan huonosti löytyy netistä kuvia TP-mallistoista (tai sitten en vaan osaa) mutta kenties tuolta merkiltä voisi löytyä jotain mielenkiintoista.

Lisää vinkkejä vaan kehiin!

Ten Pointsia en osaa linkittää, mutta mulla on muutamat kyseisen merkin monot.
Toisissa on vaivaton 15 cm korko ja solkia, toisissa vähän vähemmän, 12 ja solkien lisäksi korko koostuu "metallimakkaroista".
Kirppikseltä mä oon noi bongannut.
Hanuristille viinaa
-Cale
04.01.2007 18:23:19
Kyllä esim. So Whatilta löytyy niin hinnaltaan kuin kooltaan ja ulkonäöltäänkin hillitympiä kenkiä, kuten myös Dockersilta.

http://www.leatherheaven.com/index.php?cPath=1842_1161_1864

Iteltä löytyy So Whatin vastaavat, eli siis vähän hillitympi malli. Ja myös Dockersit löytyy, vähän samantyyliset.
kirjoittelija
05.01.2007 11:00:23
Kylläpä on muuten helvetin kiva kun on kenkävalmistajia nimeltä So what tai Ten points. Koita nyt sit noilla etsiä jotain kenkiä netistä, jee! Yritysten pitäis tajuta antaa ittelleen nimeksi vaikka quququqlaaqlaaqlaa tai ritva-liisa rimpsanen-virtanen niin eipä löytyis paljoo harhaanjohtavaa dataa.
On kivaa olla kiva.
Dilu
17.01.2007 13:12:31
koitas etsiä myös dockers-merkillä
Da Make
17.01.2007 17:40:02
koitas etsiä myös dockers-merkillä

Komppia. Pari tuollaisia löytyy, eivätkä ole mitenkään överit. Nahka sklobot hieman tavallista järeämmällä pohjalla.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
-Cale
17.01.2007 20:38:32
Komppia. Pari tuollaisia löytyy, eivätkä ole mitenkään överit. Nahka sklobot hieman tavallista järeämmällä pohjalla.

On muuten ehdottomasti maailman parhaat jalkineet! Itellä on myös Dockersit jo ainakin viidettä vuotta mutta ei ole rikki mistään paikasta, mitä nyt vuoraus sisältä hieman aukottaa. Ja mikä parasta, todella hyvät jalkaan, vaikka suht. painavat ja paksupohjaiset ovatkin.
Volante
03.03.2007 19:05:57
Nostanpa vaikka tämän sitten, kun itsellänikin on kenkäostosten teko edessä - rakkaat maiharini alkavat uhkaavasti lahota. Joku New Rock -tyyppinen ratkaisu kiinnostaisi, esimerkiksi seuraava malli on mielestäni hyvännäköinen eikä mikään järin "kolossaalinen" edes:

http://www.leatherheaven.com/images/products/NR64_Nr64.gif

Kysymys kuuluukin, että saako vastaavia mistään vähemmän suolaiseen hintaan, tai edes pienempinä kokoina? Tuo 200 euroa, minkä kyseiset popot LeatherHeavenissa kustantavat, ei välttämättä edes ole paha hinta vuosia säilyvistä kengistä, mutta koot lähtevätkin sitten 40 ylöspäin, tarvitsisin noin kokoa 37-39.

Ei välttämättä tarvitsisi olla mikään New Rock -ratkaisukaan, toivoisin tosin että tuota pohjaa löytyisi hiukan kun olen kuitenkin tällainen hädintuskin 160 cm kääpiö.
Nidhöggr
05.03.2007 19:03:44
Nostanpa vaikka tämän sitten, kun itsellänikin on kenkäostosten teko edessä - rakkaat maiharini alkavat uhkaavasti lahota. Joku New Rock -tyyppinen ratkaisu kiinnostaisi, esimerkiksi seuraava malli on mielestäni hyvännäköinen eikä mikään järin "kolossaalinen" edes:

http://www.leatherheaven.com/images/products/NR64_Nr64.gif

Kysymys kuuluukin, että saako vastaavia mistään vähemmän suolaiseen hintaan, tai edes pienempinä kokoina? Tuo 200 euroa, minkä kyseiset popot LeatherHeavenissa kustantavat, ei välttämättä edes ole paha hinta vuosia säilyvistä kengistä, mutta koot lähtevätkin sitten 40 ylöspäin, tarvitsisin noin kokoa 37-39.

Ei välttämättä tarvitsisi olla mikään New Rock -ratkaisukaan, toivoisin tosin että tuota pohjaa löytyisi hiukan kun olen kuitenkin tällainen hädintuskin 160 cm kääpiö.

http://www.kenkameklari.fi/newro.htm
Hinta on kyllä yhä kallis, mutta ainakin joissakin on myös noita pienempiä kokoja.
Krää-ähh.
Volante
05.03.2007 21:37:35
http://www.kenkameklari.fi/newro.htm
Hinta on kyllä yhä kallis, mutta ainakin joissakin on myös noita pienempiä kokoja.

Kappas, tähän en ole törmännytkään. Ei muuten ole yhtä suolaiset hinnat kuin Nahkataivaassa... Kiitokset tästä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)