NYdoll 06.12.2003 15:21:57 | |
---|
Olipas hauska huomata, että Dave Grohlkin ajatteli, ettei Nirvana ollut mikään elämää suurempi kulttuuri-ilmiö. Miehen omin sanoin "se oli vain bändi". Tänään tuli mtv3:lta se Foo Fighters Sessions, jossa oli haastattelu.. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
pitkätukka 06.12.2003 15:47:56 (muokattu 06.12.2003 15:48:09) | |
---|
Olipas hauska huomata, että Dave Grohlkin ajatteli, ettei Nirvana ollut mikään elämää suurempi kulttuuri-ilmiö. Miehen omin sanoin "se oli vain bändi". Tänään tuli mtv3:lta se Foo Fighters Sessions, jossa oli haastattelu.. http://www.partyrepubliken.de/foo_nirv.mov |
sormunen 06.12.2003 15:50:04 | |
---|
Olipas hauska huomata, että Dave Grohlkin ajatteli, ettei Nirvana ollut mikään elämää suurempi kulttuuri-ilmiö. Miehen omin sanoin "se oli vain bändi". Useimmiten mukanaolijat ovat tota mieltä. Koska ei se niille niin erikoista ole. Näkeminen vaatii hiukan etäisyyttä. |
Rauhanlähettiläs 06.12.2003 18:09:47 | |
---|
Kurt oli maailman rasittavin sinänsä ettei se koskaan ajatellut kuin itseään. Niin minä-minä-minä ettei kyllä kukaan oo ikinä. Mutta kyllä mä nirvanasta tykkään, siinä on jotakin erilaista mikä vaan pistää tykkäämään. in a modern culture my friend you must be careful. They´ve got a million ways to kill you. in this dangerous world. there`s an art to growing old.Taking changes Magic happens. |
pitkätukka 06.12.2003 18:37:56 | |
---|
Kurt oli maailman rasittavin sinänsä ettei se koskaan ajatellut kuin itseään. Niin minä-minä-minä ettei kyllä kukaan oo ikinä. . Jaa tunsitko hänet paremminkin? |
NYdoll 07.12.2003 13:57:43 | |
---|
Jaa tunsitko hänet paremminkin? Älä jaksa. Kyllä on kumma juttu, että tällaisesta asiasta pitää sitten ruveta kuittailemaan. Onhan täällä höpötelty ties mitä Kurtin vatsakivuista ja huumeiden (hoidon) aloittamisesta 7-vuotiaana. Kyllä tuo itsekeskeisyys minun mielestäni ainakin paistoi miehen käytöksestä läpi niin, ettei sitä tarvinnut miehen paras ystävä olla sen huomatakseen... Toisin kun silloin kun puhutaan siitä minkä takia mies alkoi esim. vetää niitä aineita. Mutta nämähän ovat taas minun mielipiteitäni. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
Stain 07.12.2003 14:06:03 | |
---|
Kurt oli maailman rasittavin sinänsä ettei se koskaan ajatellut kuin itseään. Niin minä-minä-minä ettei kyllä kukaan oo ikinä. Mutta kyllä mä nirvanasta tykkään, siinä on jotakin erilaista mikä vaan pistää tykkäämään. Jaa.. minä kun olen saanut sellaisen kuvan että Kurt oli todella mukava ja kohtelias muita ihmisiä kohtaan. Noh, poikkeuksia on varmasti ollut. Kukapa jaksaisi aina miellyttää kaikkia. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
pitkätukka 07.12.2003 14:57:58 (muokattu 07.12.2003 14:58:40) | |
---|
Älä jaksa. Kyllä on kumma juttu, että tällaisesta asiasta pitää sitten ruveta kuittailemaan. Onhan täällä höpötelty ties mitä Kurtin vatsakivuista ja huumeiden (hoidon) aloittamisesta 7-vuotiaana. Kyllä tuo itsekeskeisyys minun mielestäni ainakin paistoi miehen käytöksestä läpi niin, ettei sitä tarvinnut miehen paras ystävä olla sen huomatakseen... Toisin kun silloin kun puhutaan siitä minkä takia mies alkoi esim. vetää niitä aineita. Mutta nämähän ovat taas minun mielipiteitäni. Ohhoh. a) Ei se jäänyt huumeisiin koukkuun 7-vuotiaana. b) Cobain ol lähinnäi hiljainen ja ystävällinen. Ei ollut koulussa kavereita sillä kuin muutama. En taas ymmärrä mistä tuo itsekkyyskin on temmattu... Kerropas, mistä sen huomaa. |
NYdoll 07.12.2003 15:15:37 | |
---|
no kerroppa sinä, että mistä tiedät millanen se oli koulussa? Et tainnu olla parhaita kavereita... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
Angie 07.12.2003 15:21:35 (muokattu 07.12.2003 17:47:49) | |
---|
Takaisin alkuperäiseen aiheeseen: Kun puhutaan Cobainin laulamisesta, niin mun mielestäni on väärin sanoa, että sen laulanta oli "rasittavaa melankoolista määkymistä". No joo, melko rumastihan Cobain tottakai lauloi, mutta sehän oli se juttu. Hitto, ei ne soittaneet mitään poppista, Nirvana soitti grungea ja harvemmin sitä kauniisti lauletaan. Ja vaikka Cobain olisi laulanut kuinka kammottavasti, niin kovin monen laulajan en ole nähnyt laulavan niin fiiliksellä, kuin hänen. Esimerkiksi Lennon, joka on myöskin melkoisen arvostettu musiikkitaiteilija, hän lauloi hyvin ja Lennonin laulua kestää kuka tahansa kuunnella, mutta ei Lennonin nähnyt olevan niin usein messissä laulamissaan biiseissä. Cobain oli aina. (Nyt saan kaikki Beatles-fanit kimppuuni, mutta näin se on mun mielestäni ja mä itse pidän kumpaisestakin yhtyeestä, Beatlesista sitä paitsi RUTKASTI enemmän. Cobainista vaan huomas, että se lauloi niitä biisejä ajatuksella ja oli niinkuin Idols-tuomarit sanoisivat, enemmän läsnä, kuin Lennon.) Cobainilla oli oma persoonallinen tyylinsä laulaa ja mun oma henk.koht. mielipiteeni on, että Cobainia on mahtava katsoa esiintymässä, koska se sen läsnäolo on todella huomattavaa ja ihailtavaa (eikä se johdu huumeista, ei ne monella muullakaan auttaneet asiaa..). ..ja vielä tämä: "Eihän se tehny ku yhen biisin, josta ne kaikki muut biisit on vaan vähän muunneltuja plagiaatteja.." Mun mielestäni Nirvanalla on aika paljon toisistaan poikkeavia biisejä. Olet varmaan kuullut aika monta, kaksi, kolme?... En usko että kovin montaa, kun et jaksa kuunnella Cobainin määkymistä.. edit: kirjoituserheitä You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard. |
pitkätukka 07.12.2003 15:33:43 | |
---|
|
Angie 07.12.2003 17:40:56 | |
---|
Across the Universe Heh,mun mielestä kaikkienaikojen paras biitlesin kipale. Niin minustakin. :) You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard. |
juici 07.12.2003 17:58:21 | |
---|
Ja vaikka Cobain olisi laulanut kuinka kammottavasti, niin kovin monen laulajan en ole nähnyt laulavan niin fiiliksellä, kuin hänen. Esimerkiksi Lennon, joka on myöskin melkoisen arvostettu musiikkitaiteilija, hän lauloi hyvin ja Lennonin laulua kestää kuka tahansa kuunnella, mutta ei Lennonin nähnyt olevan niin usein messissä laulamissaan biiseissä. Cobain oli aina. Cobainhan piti Beatlesista paljon ja olihan Cobain nuorena poikana saanut lahjaksi bassorummun jota hakaten oli mennyt kaupungille laulamaan täyttä kurkkua Beatlesin biisejä. Ennen kuin Beatles löi vielä kunnolla läpi niin Lennonkin ääntä arvosteltiin. Silloin beatlet laitettiin tällaiseen äänenkauneusjärjestykseen: 1. Paul 2. George 3. John 4. Ringo "And now for something completely different..." |
Angie 07.12.2003 18:10:34 | |
---|
Cobainhan piti Beatlesista paljon ja olihan Cobain nuorena poikana saanut lahjaksi bassorummun jota hakaten oli mennyt kaupungille laulamaan täyttä kurkkua Beatlesin biisejä. Cobain oli jossain sanonut, että suurimmat musiikilliset vaikuttajansa ovat Pixies ja ABBA(?!). Pixies on Nirvanan musiikista vielä ehkä hieman huomattavissa, mutta että Abba... Aika hauskaa. You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard. |
Gypsy 07.12.2003 18:32:05 | |
---|
Pitkätukka, miten musta tuntuu, että sä pidät Kurt Cobainia jotenkin omanas ja luulet tietäväs kaiken siitä? Jos joku muu sanoo lukemansa perusteella, minkälainen kurt oli, niin sä sanot, että tunsitko kurtin? Miten siis ite voit väitellä täällä kurtista, koska et ite sen enempää tuntenu kurtia ja kaikki sun tiedot kurtista perustuu siihen samaan luettuun tekstiin niinkun muillakin. |
pitkätukka 07.12.2003 18:40:37 (muokattu 07.12.2003 18:42:07) | |
---|
Pitkätukka, miten musta tuntuu, että sä pidät Kurt Cobainia jotenkin omanas ja luulet tietäväs kaiken siitä? Jos joku muu sanoo lukemansa perusteella, minkälainen kurt oli, niin sä sanot, että tunsitko kurtin? Miten siis ite voit väitellä täällä kurtista, koska et ite sen enempää tuntenu kurtia ja kaikki sun tiedot kurtista perustuu siihen samaan luettuun tekstiin niinkun muillakin. Ei kukaan ole sanonut lukeneensa mitään, kun näitä "faktoja" on iskenyt pöytään. Lähinnä mututietoa olen korjannut. Edit: Jos noita kirjoja olisi ko. henkilöt lukeneet, niin eivät tuommoista tekstiä lähettelisi. Edit2: Niin ja en mitenkään pidä omanani, korjailen vain muiden harhakuvitelmia. |
Rauhanlähettiläs 07.12.2003 20:33:32 | |
---|
Jaa tunsitko hänet paremminkin? Joo en. sen paremmin :p in a modern culture my friend you must be careful. They´ve got a million ways to kill you. in this dangerous world. there`s an art to growing old.Taking changes Magic happens. |
Rauhanlähettiläs 07.12.2003 20:38:52 | |
---|
Ohhoh. a) Ei se jäänyt huumeisiin koukkuun 7-vuotiaana. b) Cobain ol lähinnäi hiljainen ja ystävällinen. Ei ollut koulussa kavereita sillä kuin muutama. ... Tsekkaappas se NYidolin teksti uusiks. Katsos siinähän just luki et kirjoteltu vaikka mitä mikä on täyttä shaittia. Ilmeisesti ymmärrämme kaikki että Kurtista liikkuu aina miljoonan laista juttua. Ja jos luet vaikka Cobainin elämän kertaa niin huomaat ettei varmasti ollut mikään ihan helpoin ihminen kanssakäytäväksi. in a modern culture my friend you must be careful. They´ve got a million ways to kill you. in this dangerous world. there`s an art to growing old.Taking changes Magic happens. |
pitkätukka 07.12.2003 20:43:15 (muokattu 07.12.2003 20:43:25) | |
---|
Ja jos luet vaikka Cobainin elämän kertaa niin huomaat ettei varmasti ollut mikään ihan helpoin ihminen kanssakäytäväksi. Olen lukenut. Itse ainakin ajattelen, että tuo vaikea kanssakäyminen johtui siitä, että Kurtiin oli vaikea tutustua juuri ujouden takia.
|
Hmm... sanonpa nyt jotain vaikken koko massiivista ketjua jaksanutkaan lukaista. Kurt Cobain oli sukupolvensa sankari. Pullamössöihmisten ääni, ja komea sellainen. Hän oli grungen pioneeri, vaikkei sitä ehdottomasti perustanutkaan. Hän oli angstinen, nihilistinen ja mikä tärkeintä: aina tuomassa tätä esille. Minulle Kurtin kuolema on jäänyt mieleen yhtenä suurimpana tragediana John Lennonin kuoleman ohella. Kurt oli omaa luokkaansa, vaikkei hän ollutkaan mikään tilusankari... ei grungessa edes saa olla liiallista kikkailua, sen on tarkoitus olla rumaa! - Pullamössömies "Järkevä ihminen sopeuttaa itsensä maailmaan; järjetön yksilö sopeuttaa maailman itseensä. Siksi kaikki kehitys maailmassa on sidoksissa järjettömiin." - Bernard Shaw |