Aihe: B-Band
1 2
ÄM
03.01.2007 15:56:31

Onkos kellään ääniesalla kokemuksia B-Bandin rumpumikityssysteemistä? Minkälaista soundia tarjoo jne?

Hirveesti ei oo kuullu juttua, mutta noin paperilla (siis ruudulla) vaikuttais mielenkiintoiselta.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
MrGuitarist
03.01.2007 21:14:03
Uusimmassa Riffissä oli juttua kyseisistä mikeistä. Testausta oli tehty niin studiossa kuin livenäkin. Mielenkiintoiselta vaikuttaa jokatapauksessa.
Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee..
ÄM
04.01.2007 13:29:33

Uusimmassa Riffissä oli juttua kyseisistä mikeistä. Testausta oli tehty niin studiossa kuin livenäkin. Mielenkiintoiselta vaikuttaa jokatapauksessa.

Ach-soo!
pitääpä koppaa lehti jostain.
Kiitosta!
Da Make
04.01.2007 13:46:45
Ärsyttävintä on ettei noille ole sellaista "multi di pre-amppia" eli laitosta joka ottaisi useamman signaalin käsittelyyn samanaikaisesti ja niistä saisi sitten ihan linjatasoisena ulos.
Innostuisin kokeilemaan mutta tulee kalliiksi ostella erikseen kaikki.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
aimotuska
04.01.2007 14:04:25 (muokattu 04.01.2007 14:06:29)
Ärsyttävintä on ettei noille ole sellaista "multi di pre-amppia" eli laitosta joka ottaisi useamman signaalin käsittelyyn samanaikaisesti ja niistä saisi sitten ihan linjatasoisena ulos.
Innostuisin kokeilemaan mutta tulee kalliiksi ostella erikseen kaikki.

Voi olla, että nyt on mulla jotain ymmärretty väärin, mut eikö nuo ole sinänsä ihan tavallisia mikkejä? Normi-XLR:llä kaukoon ja sieltä tiskiin. Mihin siinä enää DI:tä tarvitaan?

E: Niinkun vaikka tossa: http://www.b-band.com/drum-systems/dm-k.php
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
Da Make
04.01.2007 14:41:58 (muokattu 04.01.2007 14:51:30)
Voi olla, että nyt on mulla jotain ymmärretty väärin, mut eikö nuo ole sinänsä ihan tavallisia mikkejä? Normi-XLR:llä kaukoon ja sieltä tiskiin. Mihin siinä enää DI:tä tarvitaan?

E: Niinkun vaikka tossa: http://www.b-band.com/drum-systems/dm-k.php

Hmm, olen varmaankin katsellut vanhaa mallia.
Siinä oli tuollainen samantyyppinen vanteeseen kiinnitettävä ratkaisu, mutta lisäksi myytävänä oli erilaisia pre-amppeja. Tomeille omanlaisensa, snarelle omanlaisensa jne.

Ovatko ne nyt älynneet laittaa ne samaan pakettiin?
Helkkarin hyvä jos noin on !

edit:
Ja niinhän siinä mainitaankin.
Jep, eipähän mitään sitten ja kiitos oikaisusta !
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
ÄM
04.01.2007 15:16:00

Hmm, olen varmaankin katsellut vanhaa mallia.
Siinä oli tuollainen samantyyppinen vanteeseen kiinnitettävä ratkaisu, mutta lisäksi myytävänä oli erilaisia pre-amppeja. Tomeille omanlaisensa, snarelle omanlaisensa jne.

Ovatko ne nyt älynneet laittaa ne samaan pakettiin?
Helkkarin hyvä jos noin on !

edit:
Ja niinhän siinä mainitaankin.
Jep, eipähän mitään sitten ja kiitos oikaisusta !

Mun käsityksen mukaan toi vanteessa oleva on just se Pre-Amppi ja ja siitä lähtevä toinen piuha menee sitten sinne rummun sisällä olevaan mikkiin. Voipi olla, että ne nyt myy niitä samassa paketissa, selvyyden vuoksi, mutta samasta systeemistä lienee edelleenkin kyse.

Itse kelasin, että jos noissa pre-ampeissa olis enempi inputteja (vaikka kaks) ja erillisen gainit, sais esim pari tomia aina samaan, jolloin ei menis mikserissä kanavia niin paljon (loppuu meinaan käsiin). Ennen kun olen neljällä tomilla vetäessäni laittanut aina yhden mikin kahden rummun väliin, on homma, toki vähän kompromissisesti, hoitunut niin.
Da Make
04.01.2007 15:17:25
B-Band mikki olisi varmaankin oivallinen bassarimikitykseen kun ei haluta käyttää aukkoa etukalvossa livenä.
aimotuska
04.01.2007 16:00:22
Sinänsä aika kalliita nuo etuvahvarit: 254€ mikki & preamp, mut pelkkä mikki on vain 85€, joten preampin hinnaksi jää semmoset 169€.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
ÄM
04.01.2007 16:16:49

B-Band mikki olisi varmaankin oivallinen bassarimikitykseen kun ei haluta käyttää aukkoa etukalvossa livenä.

Tää olis mulla just se pääpointti. Nyt on viritettynä normimikki sisään, eikä oikein pelitä.

Jos ois kaikki B-bandia, kelailin niin, että digimikseriin, kun tallentaa säädöt, vois rumpusoundit olla suht siinä, kun ei mikkien asennot muutu, tai no ainakin hyvä lähtökohta, soundchekkiin lähdettäessä.
Roberto
04.01.2007 18:42:57

Onkos kellään ääniesalla kokemuksia B-Bandin rumpumikityssysteemistä? Minkälaista soundia tarjoo jne?

Hirveesti ei oo kuullu juttua, mutta noin paperilla (siis ruudulla) vaikuttais mielenkiintoiselta.

Terve.

Homma toimii niin, että joka rumpuun tulee sisälle runkoon kiinni b-bandin DST-kontaktimikki, eli samanlainen mut vähän isompi lätkä kun niiden kitarahommissa. Siitä menee piuha noihin mustiin klöntteihin jotka toimii etusena, impedanssimuuntimina DST:stä mikkitasoiseen ulostuloon ja niistä löytyy myös muutamia eq-vaihtoehtoja. Snare-etusessa (DM-S) on myös lisämikille input ja gain säätö. Lisämikkiä käyttäessa DST:stä tulee ainoastaan yli 2 khz:in kamat ja toisesta mikistä loput.

Mielestäni toimivat bassarissa ja virvelissä mainiosti, tomeista en oikeen löytänyt hyvää soundia. Mun kannut on kyl aika vintagehommaa, joten saattaa olla et moderniin läiskeeseen tomitkin toimii. Mahtavinta on just se, että bassareissa voi olla umpinaiset etukalvot ja eipä se mikkiständiviidakon puutekaan paljo ahdista. Phantomia pitää löytyä, muuten ei futaa!
ÄM
05.01.2007 10:56:47

Terve.

Homma toimii niin, että joka rumpuun tulee sisälle runkoon kiinni b-bandin DST-kontaktimikki, eli samanlainen mut vähän isompi lätkä kun niiden kitarahommissa. Siitä menee piuha noihin mustiin klöntteihin jotka toimii etusena, impedanssimuuntimina DST:stä mikkitasoiseen ulostuloon ja niistä löytyy myös muutamia eq-vaihtoehtoja. Snare-etusessa (DM-S) on myös lisämikille input ja gain säätö. Lisämikkiä käyttäessa DST:stä tulee ainoastaan yli 2 khz:in kamat ja toisesta mikistä loput.

Mielestäni toimivat bassarissa ja virvelissä mainiosti, tomeista en oikeen löytänyt hyvää soundia. Mun kannut on kyl aika vintagehommaa, joten saattaa olla et moderniin läiskeeseen tomitkin toimii. Mahtavinta on just se, että bassareissa voi olla umpinaiset etukalvot ja eipä se mikkiständiviidakon puutekaan paljo ahdista. Phantomia pitää löytyä, muuten ei futaa!

Mutta miten esim pasarin soundi;
saako varioitua pyöreän ja tarkan soundin välillä? Meinaan, kun normimikin suuntauksella pystyy vaikuttamaan paljon, tuleeko "nuijan iskua" mukaan vai ei, miten B-band suhtautuu tähän? Voiko aparaatin kiinnittää eri kohtiin rummun sisällä, vaikuttaakseen soundiin? Ja poimiiko laite yleensäkään kalvolta nuijan ääntä?
ÄM
05.01.2007 13:52:22

No saahan sitä eq:lla ruuvattua hulluuteen saakka. Lähtökohtana mun pahvilaatikkobassarissa on etuasteessa bass boost ja 4kHz boosti päällä. Olin vähän kahden vaiheilla yläpään boostauksen kanssa mut jätin kuitenkin päälle, saahan sitä pois jos ahdistaa.

Nuijaa tulee mun mielestä ihan normaalityyliin, ja aparaatin sijoittaminen bassarissa on suositeltu olemaan mahd kaukana pedaalista, koska runkoa pitkin kaikenlainen kitinä ja muu mekkala siirtyy aika hyvin. Samoin löysät ruuvit kuuluu aika nopeasti, mutta esim. mun 15v vanhalla Camcolla ei ollut mitnään ongelmaa.

Livehommiin, sanoisin. Studiossa sit eri kujeet.

OK,
hyvältä vaikuttaa.

Miten kuvailisit basarisoundia?

Mitens vielä toi snare, tuleeko mattoa mukaan? Entäs kuinka kuuluu sutien suhina? Että onko se lisämikki-inputti sitä varten, että se todella tulee tarpeeseen, vai onko soundi kohdillaan?

Mikäs niissä tomeissa sitten oikein kusi?
Roberto
07.01.2007 15:18:22

Miten kuvailisit basarisoundia?

Löps. Ja buuuuUUUMMMM. Etukalvo rules. No enmätiedä, paa sähköpostiosoitetta ni voin lähettää pätkiä tai jotain.

Mitens vielä toi snare, tuleeko mattoa mukaan? Entäs kuinka kuuluu sutien suhina? Että onko se lisämikki-inputti sitä varten, että se todella tulee tarpeeseen, vai onko soundi kohdillaan?

Mattoa tulee kyllä, jos ihan sutipuuhissa olisin niin ehkä se toinen mikki ois tarpeen.

Mikäs niissä tomeissa sitten oikein kusi?

Niiden koosta johtuen sama soundi joka bassarissa on sellanen mukavan jämäkkä tumps kuulostaa lähinnä siltä kun olis pää kurkkupurkissa. Yritin siis saada tomin omaa soundia ilmestyville, en mitn metal-läpinää.
Reddie
10.01.2007 17:32:50
Niiden koosta johtuen sama soundi joka bassarissa on sellanen mukavan jämäkkä tumps kuulostaa lähinnä siltä kun olis pää kurkkupurkissa. Yritin siis saada tomin omaa soundia ilmestyville, en mitn metal-läpinää.

Siinä em. Riffissähän pelien soundia oli kuvattu aavistuksen metalliseksi... Taitaa olla samasta ilmiöstä tossa kyse. Ja sitäkin se lehti sano että juuri livenä mielenkiintoinen peli, muttei niinkään studioon.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Roberto
10.01.2007 18:07:31

Siinä em. Riffissähän pelien soundia oli kuvattu aavistuksen metalliseksi... Taitaa olla samasta ilmiöstä tossa kyse.

Joo, siitä tulee semmonen kuumottava kailotus :)

Ja sitäkin se lehti sano että juuri livenä mielenkiintoinen peli, muttei niinkään studioon.

Aivan. Tai no, saahan niistä trigattua vaik mitä jos ja kun..
ÄM
11.01.2007 13:23:19

Jeh,
kuuntelin klipit, basarista ja snarestas; ookoolta kuulostaapi. Kiitosta Robertolle niistä.

Umpikalvoista kun en luovu, niin basariin tämä lienee ehdoton. Snarekin on passeli. Välillä pohtii, että on riesaa vaihtaa sitten snarea, jos välillä tulee tarve soittaa toisella snarella. Mutta ketä mä huijaan; kun uuden ostin, en ole vanhaan koskenutkaan, kuin satunaisesti reeneissä. Tomit silti yhä kiinnostaa, että josko niistä kuitenkin mun pöntöillä sais OK-soundit. Olis tavallaan kiva, että olis koko kattaus sit samaa linjaa, helpottamassa soundien mahd. nopeaa kohdille saamista.

Täytyypä pohtia, hintahan on aika hirviä koko satsille ja sillä tietty toivoisi saavan viimosen päälle. Basariin varmaan hankin joka tapauksessa, koskaa umpikalvoilla tämä lienee paras ratkaisu, live-käytössä.
miffe
11.01.2007 14:19:53
Täytyypä pohtia, hintahan on aika hirviä koko satsille ja sillä tietty toivoisi saavan viimosen päälle. Basariin varmaan hankin joka tapauksessa, koskaa umpikalvoilla tämä lienee paras ratkaisu, live-käytössä.

Entäs tollaset http://www.dwdrums.com/may/index.htm

Maksaa kuulemma aika paljon, enkä omakohtaisia käyttökokemuksia voi antaa.
miffe, äänimies
ÄM
11.01.2007 15:02:21

Entäs tollaset http://www.dwdrums.com/may/index.htm

Maksaa kuulemma aika paljon, enkä omakohtaisia käyttökokemuksia voi antaa.

Joo-o
mä luulen, että noilla saattaa tulla erinäisiä ongelmia. Tällä hetkellä mulla on tohon tyyliin asennettu basarimikki ja soundi on aika hirvee. Lisäksi matalaa kiertoa ilmenee yllättävän herkästi, just sillä taajuudella, millä rummun pitäis soida.

B-Bandeissä sen sijaan, käsitykseni mukaan, ei olis niinkään noita ongelmia.

En sitten tiedä, josko esim tomit sais noilla ja oikeilla mikki valinnoilla paremmin, kuin B-Bandeilla.

Mutta kuten Roberto mua neuvokin, sais tomit varmaan parhaiten hyvillä klipsimikeillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)