Aihe: paremman wahin tarpeessa
1
Huolevi
05.01.2007 12:23:23

Cry baby kaipaa uutta ja kallista erikoisvalmisteista potikkaa jälleen, kun CRC tai vaseliini ei tehoa. Olisiko kellään kokemusta wahista, jossa potikka ei kulu niin vauhdilla, tai se on paremmin suojattu pölyltä?

Onko kenelläkään kokemusta esim. Fulltonen tai Voxin waheista?
"soitan, siis olen"
Dr. Muff
05.01.2007 17:23:04
Cry baby kaipaa uutta ja kallista erikoisvalmisteista potikkaa jälleen, kun CRC tai vaseliini ei tehoa. Olisiko kellään kokemusta wahista, jossa potikka ei kulu niin vauhdilla, tai se on paremmin suojattu pölyltä?

Onko kenelläkään kokemusta esim. Fulltonen tai Voxin waheista?

Rasvat on myrkkyä wahin potikalle. Jos puhdistaa pitää niin sitten elektroniikan puhdistysspraytä joka ei jää potikkaan.

Jos tosiaan olet paremman wahin tarpeessa niin www.realmccoycustom.com .Halpojakin ovat. Vai miten on, onko 180-235 rahaa liikaa wahista joka kestää loppuelämän ja on soundiltaan paras? Saatavuus on itselle kysymysmerkki kun en ole tilannutta hetkeen seurannut. Tammikuun alusta oli joku aika sitten puhe. Sillon olisi pitänyt olla määräykset täyttävät pedaalit euroopan markkinoilla. Noissa uusissa on vielä lisänä fuzz ystävällinen ulostulo. Lienee Foxroxin kehittämä bufferi.

Dunlop valmistaa Buddat ja Voxit. Esim samat potikat niissä on joten se on ojasta allikkoon jos Voxiin vaihdat. Esim Morleyssä ei ole potikkaa vaan ledi, suljin ja sensori. Se ei kulu. Tosin soundi on sanalla sanoen hirveä.
Insane Kane
05.01.2007 18:27:09
Tulipas mieleen että dunlopin hottipotti taitaa olla parhaiten suojattu pölyä ja shaissea vastaan noista wah-potikoista.
Mites jos laittaisit siihen Fulltonen potikan?
Vai kenties soundi ei muutenkaan miellytä?
DIY päin v**tua =)
Huolevi
05.01.2007 20:47:10

kiitos tiedoista! :)
"soitan, siis olen"
Kimmo72
05.01.2007 21:01:19
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Guitar Hero
05.01.2007 22:55:27
Dunlop valmistaa Buddat ja Voxit. Esim samat potikat niissä on joten se on ojasta allikkoon jos Voxiin vaihdat. Esim Morleyssä ei ole potikkaa vaan ledi, suljin ja sensori. Se ei kulu. Tosin soundi on sanalla sanoen hirveä.

Hmm... Voipi olla yksilöstä kiinni. Mulla on ollut viimeiset 5-6 vuotta voxi ja hyvin on kestänyt, vaikka runtua on saanut ihan kunnolla..
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
Dr. Muff
06.01.2007 09:50:45
Hmm... Voipi olla yksilöstä kiinni. Mulla on ollut viimeiset 5-6 vuotta voxi ja hyvin on kestänyt, vaikka runtua on saanut ihan kunnolla..

Lähinnä tarkoitin sitä, että kyseiset pedaalit ovat saman valmistajan, samoista osista valmistamia, joten kyseisten laitteiden kestävyys lienee samaa luokkaa. Kuluvia osia nuo kytkimet ja potikat, siinä missä kieletkin. Fulltonen ja Teesen potikat ovat speksattu kestämään enemmän. Luulen että noiden potikoiden kulumista hieman liioitellaan. Itselle niiden kuluminen ei ainakaan koskaan ole muodostunut ongelmaksi. Rutinaa aiheuttava johdinpinnoille kerääntynyt on suurempi kiusankappale.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)