Aihe: Mitä treenaat tällä hetkellä?
1 2 3 4 5 6 7 821 22 23 24 25
miscage
21.12.2006 09:38:58
Kumiset lätkät on kyllä huomattavasti hiljaisempia. Olen tuota Remon pädiä testannut, ja kauhea metelihän siitä lähtee.

Jees, pitää katsoa jos joskus kumiseen insvestoisi. Onneksi koululaisten joululomien jälkeen alkaa taas kämppä olla normisti 5krt/viikko auki, joten pädiä ei hirveästi tarvitse.
Even your girlfriend fucking sucks.
Foe mounier
23.12.2006 00:52:01
Nyt kun tuli loma niin pidän taukoa treenaamisesta. Sillon kun huvittaa soitan mitä tahdon. Kun loma loppuu niin vois käydä kaikki osa-alueita läpi koska niissä löytyy parannettavaa.

Treenaus on kivaa.
Youni
27.12.2006 17:13:36
Ensi vuoden alussa setti himaan ja Syncopationssia uudenlaisilla variaatioilla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
dictatorsh*t
28.12.2006 10:47:41
Rudimenttiloita olen ruvennut pyörittelemään.
polytoximaniac
29.12.2006 22:34:28 (muokattu 29.12.2006 22:35:23)
Tällä hetkellä tollasia 16-osa komppilappusia ope antanut harjoiteltavaks... Myös lattari-hommeleita (mm. bossa novaa) on tullut soiteltua... Sit rudimentteja... Ihan paradiddleä sekä käsillä että jaloilla... Kokeilin sellaista piruuttani et vasen käsi ja oikea jalka menee yhtäaikaa ja päinvastoin... Kivaa aivojumppaa (tosin hyvin turhauttavaa sellaista kun vähänkin keskittymisen herpaannuttua menee perseelleen)... Syncopation-kirjaa pitäis alkaa seuraavaks vääntelemään... Siinä toivossa et pääsis tutkinnosta joskus läpi :)
Kiitos ja anteeksi
gulfstream650
30.12.2006 18:04:30

Mää reenaan settiä, jossa ei oikeastaan ole treenattavaa. Sen verran tuttua kamaa, mutta kun basisti on epävarma. Soitellaan sitten myötätunnosta.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Nolte
30.12.2006 19:02:53
Pitäisi alkaa treenaamaan. Se ei kuitenkaan pelkkä peruskomppi käy kaikkiin maailman biiseihin, joten olen usein pulassa. :)
Hyvät kamat - huono soittaja!
DethBanger
31.12.2006 01:26:38
No täl hetkellä varmaan etin täydellistä tomien virettä meijän musiikkiin. Aika lähellä jo on.. Varsinaisesti TREENAAN ehkä täl hetkel nopeeta tuplabasarikomppia siten että ei menis pois tahdista, et luonnistuis paremmin kun nyt.
kuunnelkaas meidän thrash metalliamme osoitteessa www.mikseri.net/rayha , toivottavasti petytte!
Narcosynthesis
02.01.2007 13:59:26

Itse havainnut sopivan raivostuttaviksi uudelleenlämmittelyiksi seuraavat kirjat
David Garibaldi: Future sounds
David Garibaldi: The Funky beat

...Varsinkin jälkimmäisen kanssa tulee aika usein spontaaneja itkuraivareita kun omat kurjat hermoratani ei kykene David-sedän aksenttijuttuihin. Toisaalta molempien kirjojen esimerkkien tahkoamisesta oon huomannut olevan kiistatonta hyötyä, vaikka niin pirun vaikeeta välillä onkin.

Paradiddlepuolella leikin varmaan kaikille tutuilla vanhoilla kunnon Stick control ja rolls, rolls, rolls - opuksilla, joita voi soittaa aina. Vähän liian harvoin tulee tosin soitettua:)

Tämän lisäksi väännän jaloilla Stick controllia niinikään...auttaa ihan kivasti tuplapedaaliongelmiin & toivottavasti tämän ansiosta meikäläinenkin on jonain päivänä vähän enemmän kuin ns. One trick pony, kuten Vinnie Paul kerran upeasti muotoili:D
Roitto
02.01.2007 16:59:45 (muokattu 02.01.2007 17:01:16)
E: guuh, tästä lähtien kyllä katson mille palstalle kirjotan :D
Ihmettelinkin miksi rumpalit oli eksyny kitarapalstoille.
Yhden miehen Fight Club
Epämuusikko
03.01.2007 00:55:02
David Garibaldi: Future sounds
Stick control
rolls, rolls, rolls
loistavia kirjoja

David Garibaldi: The Funky beat
Mikä tämä on?
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
Narcosynthesis
03.01.2007 09:06:13 (muokattu 03.01.2007 09:07:55)

Funky Beat vissiinkin ilmestyi joskus 1990-luvun lopulla. Kirjassa tuli mukana kaksi cd:tä, joiden avulla voi myös soitella bändin kanssa ilman Garibaldin rumpujuttuja tai niiden päälle (jotain Tower of Poweria ainakin taitaa löytyä niiltä...)

Muutoin kirja on kai ikäänkuin tarkoitettu Future Soundsin jälkeen käytettäväksi. Suurin osa harjoituksista on rakennettu siten, että annetaan esim 4 kpl snare/haitsu-linjoja ja 4 kpl basarilinjoja, joita sitten soitetaan ristiin ja näin saadaan yhteensä 16 harjoitusta. Säästyypä tilaakin.

Itse olen havainnut tehtävät haastaviksi, ajoittain jopa liiankin. Aksentit on tuttua Garibalditykitystä, jossa hermoradat venyy ja paukkuu ja niitä soittaessa kehittyy varmasti, mutta Funky Beat ei mielestäni ole niin "hauska" harjoiteltava kuin Future Sounds, ehkä sen takia, että komppiharjoitukset eivät ole yhtä suoria ja niiden groovailuun tarvitaan aikaa ja keskittymistä.

Yllättävää sinänsä, mutta kovinkaan moni ei ole ilmeisesti kuullut ko.kirjasta. En tiedä, vedettiinkö se pois, vai eikö se saavuttanut suosiota, tms...

Jos haluat, voin kyllä lainata sitä. CD:iden olinpaikasta en tosin osaa sanoa:)

Niin, ja harjoittelulistaan voisi vielä lisätä Jim Chapinin Jazz-oppaan, jonka nimi ei nyt tule mieleen:)
Nolte
05.01.2007 11:21:49
Sun pitää Nolte vaan vakuutella soittokaverit, että ne muut biisit ovat niin huonoja.
Ne ovat niin huonoja biisejä, että niihin on täytynyt keksia jonkinlainen muu komppi...

On yritetty, ei ne usko. Meidän säveltäjä on aika jääräpäinen heppu. Viimekädessä se vetoaa siihen, että hän on säveltänyt sen rumbakompin siihen biisiin. Joskus olen siihen sanonut, että sitten se on väärin sävelletty, mutta sitä korttia ei kannata hirveän usein ruveta käyttelemään. Juu nou...? ;)
Hyvät kamat - huono soittaja!
Kesukka
05.01.2007 11:35:39
On yritetty, ei ne usko. Meidän säveltäjä on aika jääräpäinen heppu. Viimekädessä se vetoaa siihen, että hän on säveltänyt sen rumbakompin siihen biisiin. Joskus olen siihen sanonut, että sitten se on väärin sävelletty, mutta sitä korttia ei kannata hirveän usein ruveta käyttelemään. Juu nou...? ;)

Joo, nuo säveltäjät ja yleensä muiden instrumenttien soittajat ovat sitten itsepäistä porukkaa!

Sano niille, että ei Youngin veljeksetkään mitään rumbakomppeja säveltele!
Phil Rudd ei rumbaa soittele. Rumba on lehti eikä komppi.

No mutta toisaalta sitä olisi kiva osata kaikenlaista soitella. Tulee tuommoista usein mieleen kun taidot loppuu kesken...
Narcosynthesis
05.01.2007 13:19:24

Joo, on se vaikeeta kun synisti tekee biisin jossa on kahden tahdin pituinen filli, jossa kädet ja jalat vetävät jotain ihme 120-osa-synkopaatiota ja sitten herra ihmettelee, että miten niin et osaa, osaahan Jason Rullokin!;)

...mitä siihen sitten sanoa...syyttääkö tyhmää synistiä, koska se ei ole kiva, vaan sitä, ettei itse ole jaksanut treenata 6 tuntia päivässä?;)
Limbus
05.01.2007 18:32:57

Tällä hetkellä jurraan erilaisten koordinaatio sekä- jazztreenien kanssa. Myös Derek Roddyn Endurance-treeni on työn alla. Sitten aina silloin tällöin Stick Control:ia käsillä ja jaloilla sekä jotain satunnaista improvisaatiota.
"Voin hyvällä syyllä sanoa alkaneeni elää vasta kun pidin itseäni kuolleena miehenä" -Rousseau-
Brother Michael
06.01.2007 00:15:57
Treenin alla riden soittaminen, ts. hakee sitä herkkyyttä tai "tatsia" siihen rideen. Kaikenlaista aksentointia, hyppimistä kellon ja pellin selän välillä, jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice. Tuollaista siis tällä haavaa, hieman samantyylistä basaritreeniä on myös meneillään.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
miscage
06.01.2007 00:20:25
Pädin varassa lähinnä oltu ja paradiddleä ja jotain single strokeja pyrkiny treenaamaan. Ensi viikosta alkaen treenis auki normaalisti ja sitte alkaa taas shoittaminen kunnolla.
Even your girlfriend fucking sucks.
fomira
08.01.2007 20:59:38
Hoplaa! Tuli kai annettua joku ’uudenvuodenlupauksen’ kaltainen… Eli soittotaito olisi tarkoitus nostaa uudelle tasolle seuraavan puolen vuoden aikana. Saas nähdä miten käy… Tuntuu että kehitys on pysähtynyt, ja jotain olisi tehtävä. Olen tätä ennen paukuttanut rumpuja n. kolme vuotta. Olen pyrkinyt kartoittamaan ongelmakohdat ja ne ovat tässä:

-Vasen käsi ja KAIKKI sillä lähtevä härdelli: Tajusin oman laiskuuteni mm. single- ja doublestrokeharjoituksissa: olen soittanut niitä lähes pelkästään oikealla aloittaen. Tähän tulee muutos. Piste. Kaikki treenataan nyt huolella myös vasemmalla alkaen.

-Double stroke roll

-Time: JOKAISET treenit jatkossa metronomin kera.

-Jalat: Hevimeteliä kun toisinaan tykkää paiskoa, olisi hyvä jos tuplat luistaisivat edes jotenniin. Eivätkä pelkästään tuplat, haitsun tehokkaampi hyödyntäminen on myöskin mielessäni.

Kertokaahan kokeneemmat vinkkejä hyväksi treeniohjelmaksi, jotta em. osa-alueet kehittyvät. Minulla on käytännössä mahdollisuus istahtaa setin ääreen 3-4 kertaa viikossa, pari tuntia / kerta. Padia voin naputella joka ilta. Tämän lisäksi bänditreenejä on 2-3 kertaa /vko. Nyt pitäisi saada sellainen säännöllinen rutiini aikaiseksi. En odota ihmeitä tältä puolen vuoden jaksolta, mutta jonkunlaisen tukevan perusjalan ajattelin sillä saavan aikaiseksi soittoa ajatellen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)