kivimetalli 05.01.2007 00:49:15 | |
---|
Heips, Pitäisi saada jonkinlainen pedaali jolla voi mukavasti vaihdella soundeja. Soitan pääasiallisesti grunge ja punk -tyylin musiikkia. Eli Ramones, Apulanta, Nirvana, Him yms. Onko jollain kokemuksia "TONEWORKS AX1500G" -laitteesta. Ja onko siinä yhtään grunge-henkeä? =) |
mpk 05.01.2007 01:06:14 | |
---|
Vehkeestä löytyy grungea/rockia varten muutamia erilaisia säröjä, mutta yksikään ei kuulosta kovin luonnolliselta. Suosittelen AX1500:sta lähinnä tutustumislaitteeksi muihin efekteihin kuten chorukseen, tremoloon, delayhyn ja wahiin, jos ei efektit muuten ole tuttuja. Jos musatyyli on yksinkertaisempi grunge (esim. Nirvana/Mudhoney), tarvitset lähinnä jonkun hyvän, tasapuolisen särön ja sen saat joko vahvistimesta tai yksittäisestä säröpedaalista (esim. Bossin DS-1 ja DS-2). |
kimurantti1 05.01.2007 01:08:00 | |
---|
Jep, voin allekirjoittaa kaiken mitä edellinen kirjoittaja sanoi. Minkä vahvistimen eteen laite tulisi? |
kivimetalli 05.01.2007 01:16:14 | |
---|
Vahvistin vaihtelee useinkin, enkä nyt muista malleja. Omistan tällähetkellä Ibanezin TS7 Tubescreamer johon olen hyvinkin tyytyväinen, mutta tartteis hiukan monipuolisuutta. Valmisefektejä en sinänsä kalastele, mutta kuinkakohan vapaa mahtaa olla AX1500G:n säätövara? Saako grungesäröstä edes kuukausien työllä luonnollista? : ) |
kimurantti1 05.01.2007 01:54:42 | |
---|
Saako grungesäröstä edes kuukausien työllä luonnollista? : ) Ei siitä musta hyvää grungesäröä saa. Se laite on hyvä juurikin eri efekteihin tutustumiseen. Vahvistinmallinnoksissa on parantamisen varaa. |
T.M 05.01.2007 08:25:08 | |
---|
Kokemuksia löytyy. Kaiutinmallinnokset kytken ainakin itse pois päältä vahvistimella soittaessani. Säröt laitteessa on vähän niin ja näin. Muista efekteistä tykkään kovastikkin ja sieltä löytyy myös sopivaa häröilyvaihdetta. Soundien haku on minun mielestäni helppoa. Grungeen (mitähän sillä tässä tarkoitetaan, Pearl Jam,Nirvana yms. varmaan) ei ole paras mahdollinen särötin. Liian digitaalisen/steriilin kuuloinen omaan korvaani. Voi tietty johtua paskoista kombovahvistimista mitkä omistan. Semmoista puolisäröosastoa en ole laitteesta saanut irti vaan enempi metallista mättöä mistä tulee kuitenkin jotenkin digitaalinen olo. |
Ei ole AX1500, hyvä särömallintaja ei. Laite on enemmänkin siristin kuin särötin. Wahi on myöskin alkeellisimmasta päästä. Muiden efektien testailuun ihan kelpo peli, kuten jo edellä on tullut mainittua. Hyvä ominaisuus on nauhoitusominaisuus, jos yksinään soittelee, niin voi treenata vaikka jotain soolon pätkää. Ja kun laittaa luurit päähän niin ei muutkaan samassa tilassa häiriinny..pahasti. Vahvistimen eteen tuota vempainta on melkein turha tarjota. Missä Oikeus? Missä Vääryys? |
LesPaul70 05.01.2007 11:35:45 | |
---|
(Insert standard reply.) http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=351 Eipä ole oma mielipide tuosta merkittävästi muuttunut. Laite löytyy yhä, pelittää 100% eli ainakin luotettavuus hyvä. Enpä sitä tosin paljon muuta käytä kuin viritysmittarina, phaserina (tykkään laitteen molemmista phasereista) ja joskus harvoin ufoefekteihin kun olen "sopivassa luovassa mielentilassa". Muihin tarkoituksiin löytyy parempiakin efektejä ja soundinlähteitä. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
saastara 05.01.2007 14:56:51 (muokattu 05.01.2007 14:58:00) | |
---|
Ihme juttu.. Minulla oli tuo vanhempi AX 1000G ja kyllä itse sain siitä irti ihan kelvollisia kotosoitto soundeja.. Menihän siinä tosin säätämiseen pari kuukautta. :) Sai siirtyä sitten Pod Xt Liven tieltä. Oiva päätös. Eli siis, kyllä tuo ihan kelpo peli on jos ei kuuta taivaalta odota.. Fender Hot Rodin kanssa tuo kuulosti oikeastaan jopa todella hyvältä. Mutta jos pelkästään isoa kavalkaadia säröjä haet, ei tuo ole ehkä paras vaihtoehto. E: Ja eikös grunge-meininki tarkoita sitä, että angstataan flanellipaidoissa, lauletaan epävireessä ja soitetaan huonosti..? :) Siinä ei ole laitteilla paljon väliä. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Jonte 05.01.2007 15:55:16 | |
---|
Heips, Pitäisi saada jonkinlainen pedaali jolla voi mukavasti vaihdella soundeja. Soitan pääasiallisesti grunge ja punk -tyylin musiikkia. Eli Ramones, Apulanta, Nirvana, Him yms. Onko jollain kokemuksia "TONEWORKS AX1500G" -laitteesta. Ja onko siinä yhtään grunge-henkeä? =) Aika vaikea opiskeltava, ilman suomenkielistä manuaalia Jontelle tiukka paikka. Mutta esim. tanssimuusikolle kelpo peli maustamaan komppeja ja riffejä. Mukana on paljon turhaa, kuitenkin säädettävä viritysmittari on kätevä ja ilmeisen tarkka. Kumma muuten, miten kuulokkeilla on paljon siistimmät äänet kuin vahvistimen kautta. Grunge-termi on Jontelle 100 % uusi ja outo, siihen ei voi sanoa muuta kuin että jos järjestävän seuran talossa ei ole, niin sitten pitää tuoda oma Grunge mukana. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
kimurantti1 05.01.2007 15:57:00 | |
---|
Aika vaikea opiskeltava, ilman suomenkielistä manuaalia Jontelle tiukka paikka. Häh? Musta tuo on varmaan helppokäyttöisin mallintava multimuljutin markkinoilla. |
Jonte 05.01.2007 21:23:29 | |
---|
Häh? Musta tuo on varmaan helppokäyttöisin mallintava multimuljutin markkinoilla. Niin. Ja katso miten vaikea tämäkin Jontelle on. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
saastara 05.01.2007 21:38:32 | |
---|
Niin. Ja katso miten vaikea tämäkin Jontelle on. Jonte onkin selkeästi toiminnan mies. Ei turhaa sähläämistä. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
kivimetalli 06.01.2007 00:35:44 | |
---|
E: Ja eikös grunge-meininki tarkoita sitä, että angstataan flanellipaidoissa, lauletaan epävireessä ja soitetaan huonosti..? :) Siinä ei ole laitteilla paljon väliä. :) Onhan se niinkin, ainakin jos emme katso grungen isipapasta mallia : ) Sitten toinen vaihtoehto olisi tuo BOSS me50. En missään nimessä halua laitetta josta löytyy 50 erilaista valmis-säröä, mutta muokattavuus on vain näennäistä. Lisäksi tykkään muljuttamisesta hyvin paljon. |