Aihe: Mitä tapahtuu ADAT-liittimen ja Firewireliittimen välissä?
1
Säätäjä
04.01.2007 19:43:07
Törmäsin tollaseen laitteeseen:

http://www.thomann.de/fi/m_audio_profire_litebridge.htm

Ainoa ratkaisu, mitä mä oon keksinyt jos haluaa käyttää LE-Toolsia useamman ADAT-väylän kanssa (siis useamman kuin 1 sisään ja 1 ulos). Ajattelin tällaisella systeemillä välttyä HD-Toolsin ostamiselta.

Pisti vaan miettimään, että jos etuset ovat laadukkaat, ADC on myös täyttä timanttia ja BigBen kellottaa koko systeemiä, niin voiko tollanen äänikortti jollain tapaa pilata signaalitien? Elikkäs mitä tapahtuukaan ADAT-liittimen ja Firewireliittimen välissä? Mun järkeni sanoo, että optinen signaali muuttuu sähköiseksi jossain kohtaa, mut se onkin sit siinä mun osalta!
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
milcoin
04.01.2007 23:49:41 (muokattu 05.01.2007 00:07:37)
Törmäsin tollaseen laitteeseen:

http://www.thomann.de/fi/m_audio_profire_litebridge.htm

Ainoa ratkaisu, mitä mä oon keksinyt jos haluaa käyttää LE-Toolsia useamman ADAT-väylän kanssa (siis useamman kuin 1 sisään ja 1 ulos). Ajattelin tällaisella systeemillä välttyä HD-Toolsin ostamiselta.

Pisti vaan miettimään, että jos etuset ovat laadukkaat, ADC on myös täyttä timanttia ja BigBen kellottaa koko systeemiä, niin voiko tollanen äänikortti jollain tapaa pilata signaalitien? Elikkäs mitä tapahtuukaan ADAT-liittimen ja Firewireliittimen välissä? Mun järkeni sanoo, että optinen signaali muuttuu sähköiseksi jossain kohtaa, mut se onkin sit siinä mun osalta!

Informaatio on digitaalista riippumatta siitä, onko se optinen vai joku muu tiedonsiirtoformaatti. Joten ei vaikuttane laatuun. Mopotoolsiin et kuitenkaan saa äänitettyä kerralla kuin 18 raitaa.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Rml
05.01.2007 09:04:07

Informaatio on digitaalista riippumatta siitä, onko se optinen vai joku muu tiedonsiirtoformaatti. Joten ei vaikuttane laatuun. Mopotoolsiin et kuitenkaan saa äänitettyä kerralla kuin 18 raitaa.

Nyt aamuharmauden keskellä saatan ymmärtää väärin, mutta m-powered ja le kykenee kummatkin noin ilman uutta tuottajapäivitystään nauhoittamaan 32 raitaa kertaheitolla ja päivityksen kera olikos 48... ja tässä aasinsiltana kysäisin onko kellään kokemusta 7.3 pt:Stä? Onkohan päivitysensä väärti...
Säätäjä
05.01.2007 09:52:59
Nyt aamuharmauden keskellä saatan ymmärtää väärin, mutta m-powered ja le kykenee kummatkin noin ilman uutta tuottajapäivitystään nauhoittamaan 32 raitaa kertaheitolla ja päivityksen kera olikos 48... ja tässä aasinsiltana kysäisin onko kellään kokemusta 7.3 pt:Stä? Onkohan päivitysensä väärti...

Kaatuilee ainakin ihan vitusti, eli ei, ainakaan ennen seuraava fixiä.
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
milcoin
05.01.2007 10:01:01

M-poweredista en tiedä mutta LE:ssä voit äänittää 18 sisääntulosta samaan aikaan. Eli 32 raitaa kerralla juu mutta osalle raidoista tulee sillon samaa matskua.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
SBII
05.01.2007 11:44:53
M-poweredista en tiedä mutta LE:ssä voit äänittää 18 sisääntulosta samaan aikaan. Eli 32 raitaa kerralla juu mutta osalle raidoista tulee sillon samaa matskua.

Joo, näin se on mun mielestä M-poweredissakin, vaikka kortissa enemmän sisääntuloja olisikin. MPT:n avulla sessiossa käytettävissä olevien raitojen (mono tai stereo) määrän saa kasvatettua 48:aan.

Saa nyt nähdä mitä tapahtuu jos ja kun digi003 ilmestyy piakkoin. DUC:ssa odotellaan jopa LE:n/HD:n välimuotoa, joka saattaisi lisätä myös sisääntulojen ja raitojen määrää ja ehkä tuovan jopa DSP-tehoa ja surroundtuen, mutta nähtäväksi jää tuleeko vain hieman päivitetty 002 eikä mitään uusia ominaisuuksia softaan.. :)
Säätäjä
05.01.2007 11:53:00 (muokattu 05.01.2007 11:53:38)
mutta nähtäväksi jää tuleeko vain hieman päivitetty 002 eikä mitään uusia ominaisuuksia softaan.. :)

Todennäköisesti ei tuu muutakuin taas uudet kolme maksullista ei toimivaa päivitystä vuoden sisään. Viime aikoina nimittäin kasvanut sellainen Zeppelinin ilmalaivan kokoinen meisseli otsaan. Mikään ei oikeesti vituta niin paljon kuin se, kun DAW kaatuilee. Perkele, avauduin.
PIM
05.01.2007 12:27:56 (muokattu 05.01.2007 12:28:40)
Todennäköisesti ei tuu muutakuin taas uudet kolme maksullista ei toimivaa päivitystä vuoden sisään.

Vaihda Reaperiin, siihen saat ladata keskimäärin kolme maksutonta päivitystä viikossa;) Eikä lisenssikään ole hinnalla pilattu, $40/$200 (ei kaupallinen/kaupallinen käyttö).

Niin ja raitoja voi äänittää just niin monta kerrallaan kun rauta antaa myöden.
Da Make
05.01.2007 12:33:12 (muokattu 05.01.2007 12:44:52)
edit: Ei mitään sittenkään.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)