Aihe: Jann Wilde & Rose Avenue
1 2 3 4 5
Bonham
02.01.2007 19:31:50
Kuinka hienoa, että suomalainen musiikki huomioidaan maailmalla:
http://kriton-music.blogspot.com/20 … /whats-wrong-with-this-picture.html

Onkos sulla Bonham muuten jotain kytkyjä Liimataiseen, kun Hype Productionsin bändejä täällä aina niin avoimesti hehkutat?

No sulla ainakin taitaa olla tuohon linkittämääsi lafkaan???

Mä olen töissä musan parissa, joten kytkyjä on moneen suuntaan. Ja mun periaatteeni on, että mielummin kehutaan kuin haukutaan...

Indie lafka haukkuu toista, way to go boys!!!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Happening Place
02.01.2007 20:06:13
No sulla ainakin taitaa olla tuohon linkittämääsi lafkaan???

Ei oo.

Toi on musta helvetin hauska ja osuva kirjoitus. Ihan rehellisesti sanottuna, kerro sille Liimataiselle kun sen kerran tunnet, että hoitaa jonkun ammattilaisen ottamaan pojista uudet promokuvat. Noi fotot on oikeasti niin kamalaa kuraa, että ne syö uskottavuutta (musiikillisesti) ihan kehityskelpoiselta bändiltä.

Jos eka kontakti bändiin on tää: http://www.hypeproductions.fi/kuvat/JW13a.jpg ...niin eipä tee kamalasti mieli tsekata mistä on kyse. Ellei sit satu diggaamaan camp-huumorista.

(Ton kuvan muuten postasi aikoinaan yhelle maililistalle Spinen Henkka.)
aikavaikea
02.01.2007 20:09:24
Noi fotot on oikeasti niin kamalaa kuraa, että ne syö uskottavuutta (musiikillisesti) ihan kehityskelpoiselta bändiltä.

Tuo on valitettavasti totta. Bändin nimi ja promokuvat karkottavat ainakin meikäläisen pois, jos ne ovat ensikontakti tähän orkkaan. Pitänee kuunnella biisit jossain vaiheessa kun ihan täyspäiset täällä niitä hyviksikin sanovat. Muuten en olisi ikinä sitä tehnyt.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Bonham
02.01.2007 20:16:03
Ei oo.

Toi on musta helvetin hauska ja osuva kirjoitus. Ihan rehellisesti sanottuna, kerro sille Liimataiselle kun sen kerran tunnet, että hoitaa jonkun ammattilaisen ottamaan pojista uudet promokuvat. Noi fotot on oikeasti niin kamalaa kuraa, että ne syö uskottavuutta (musiikillisesti) ihan kehityskelpoiselta bändiltä.

Jos eka kontakti bändiin on tää: http://www.hypeproductions.fi/kuvat/JW13a.jpg ...niin eipä tee kamalasti mieli tsekata mistä on kyse. Ellei sit satu diggaamaan camp-huumorista.

(Ton kuvan muuten postasi aikoinaan yhelle maililistalle Spinen Henkka.)

On siitä ollut puhetta, niistä kuvista ja imagosta... mutta ei se taas ole mun asiani. Mä vaan diggaan niiden musasta. Tuolla aiemmin juuri puhuin tuosta meikkaamisesta sun muusta... se vaan nyt taitaa olla tän ajan juttu. Osan porukasta se karsii valitettavasti pois bändiä kuulematta.
Bonham
02.01.2007 20:21:05
Tuo on valitettavasti totta. Bändin nimi ja promokuvat karkottavat ainakin meikäläisen pois, jos ne ovat ensikontakti tähän orkkaan. Pitänee kuunnella biisit jossain vaiheessa kun ihan täyspäiset täällä niitä hyviksikin sanovat. Muuten en olisi ikinä sitä tehnyt.

Tuo linkitetty kuva taitaa muuten olla aika vanha, ennen levydiiliä jne... tosin ei ne uudetkaan kuvat mun mieleen ole... ja taas se meikki ja muu osasto. No, kuten sanottu, ei ole mun asia. Mutta musasta tykkään
Happening Place
02.01.2007 20:27:38
On siitä ollut puhetta, niistä kuvista ja imagosta... mutta ei se taas ole mun asiani. Mä vaan diggaan niiden musasta. Tuolla aiemmin juuri puhuin tuosta meikkaamisesta sun muusta... se vaan nyt taitaa olla tän ajan juttu. Osan porukasta se karsii valitettavasti pois bändiä kuulematta.

Ei ne meikit oo se juttu, vaan ettei bändi näyttäis ihan totaalisilta idiooteilta. Ja olkoon kuvat otettu milloin tahansa, levy-yhtiön sivuilla ne on edelleen.

Eikä millään pahalla siis tota Liimatais-kytkyä, oon vaan pannu merkille miten oot esim. So Called Plania ja Negativea hehkuttanu. Vertaan vaan tapaus Hanna Marshiin, josta jengi kuulemma täällä hiiltyi.

Ja noi yleisögallupit... niin. En sano mitään.
Bonham
02.01.2007 20:30:35
Ei ne meikit oo se juttu, vaan ettei bändi näyttäis ihan totaalisilta idiooteilta. Ja olkoon kuvat otettu milloin tahansa, levy-yhtiön sivuilla ne on edelleen.

Eikä millään pahalla siis tota Liimatais-kytkyä, oon vaan pannu merkille miten oot esim. So Called Plania ja Negativea hehkuttanu. Vertaan vaan tapaus Hanna Marshiin, josta jengi kuulemma täällä hiiltyi.

Ja noi yleisögallupit... niin. En sano mitään.

So Called Plan on ihan paikallisen bändityön hedelmiä, jonka etenemisessä sain onneksi olla osallisena, siitä olen onnellinen! Se, että se päätyi Hypelle, ei asiaan vaikuta.

Negative on täällä sellaisen ryöpytyksen kohteena, että jo periaatteessa sanon siihen mielipiteeni, vaikka se melko turhaa onkin.

Mikähän tuo Hanna lienee???
Happening Place
02.01.2007 20:36:51
So Called Plan on ihan paikallisen bändityön hedelmiä, jonka etenemisessä sain onneksi olla osallisena, siitä olen onnellinen! Se, että se päätyi Hypelle, ei asiaan vaikuta.

Negative on täällä sellaisen ryöpytyksen kohteena, että jo periaatteessa sanon siihen mielipiteeni, vaikka se melko turhaa onkin.

Mikähän tuo Hanna lienee???

http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … +marsh&c=0&dest=msg#results
Bonham
02.01.2007 20:48:48
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … +marsh&c=0&dest=msg#results

Oho! Menny multa ihan ohi...

Vielä tohon imagoon, mulle lähes 100 prossaa nykyisistä heavybändeistä on suht naurettavan näköisiä ja nimineen lähinnä korneja. Oi niitä aikoja, kun heavy-yhtye voi olla nimeltään vaikka Sateenkaari:)
Tympee Huttunen
02.01.2007 22:37:27
Oho! Menny multa ihan ohi...

Vielä tohon imagoon, mulle lähes 100 prossaa nykyisistä heavybändeistä on suht naurettavan näköisiä ja nimineen lähinnä korneja. Oi niitä aikoja, kun heavy-yhtye voi olla nimeltään vaikka Sateenkaari:)

Suurella osalla hevibändeistä on vielä aivan yhtä paljon mietitty imago camohousuineen ja hihattomine paitoineen:) JW&RA:n imago saattaa olla aika tökerö, mutta musiikki on kyllä aikas hyvää ja jopa omaperäistä näinä aikoina, toisin kuin lukemattomat metallitrendibändit, jotka soittivat kaksi vuotta sitten nu-metallia ja nyt emocorea.
kivi
03.01.2007 00:44:37 (muokattu 03.01.2007 00:46:29)
Ei oo.

Se mikä sun blogilinkissäsi pisti harmittamaan, oli se peesaaja (nimim. 'Fiil Inc'), joka kommenteissaan kertoi saaneensa just ko. promon ja ettei kehtais käyttää sitä lasinalusenakaan. Ei noin, kyllä pitää oman mielipiteen muodostamiseen käyttää jotain muuta kuin satunnaisia blogeja ja ruskeaa kieltä.

Itse kuva-analyysi oli ihan oikea, hauskakin, joskin oikeanpuolimmaisen töyhtöhyypän kampauksen ihmettely sai epäilemään että arvostelija on ehkä ollut kiinnostuneempi vaikkapa äidin tissistä tuossa 80-luvulla. Mitään uuttahan kokonaisuudessa ei ollut.

Poseeraaminen on taitolaji. Mutta huonolla maulla on pointtinsa, ja juntti-glam on ihan validi juttu siinä kuin oikeakin glam.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Pablo Kigero
03.01.2007 11:14:07

Tiiättekö miksi tää bändi on huono?

Koska me pyydettiin nimmareita meidän pippeleihin , eikä ne antanu! :(
MIKÄÄN bändi, joka noin toimii ei voi olla hyvä!

No ei mutta on tää ihan hyvä bändi. Soft is selling!
Now it's right, time to roll!
Happening Place
03.01.2007 13:58:54
Se mikä sun blogilinkissäsi pisti harmittamaan, oli se peesaaja (nimim. 'Fiil Inc'), joka kommenteissaan kertoi saaneensa just ko. promon ja ettei kehtais käyttää sitä lasinalusenakaan. Ei noin, kyllä pitää oman mielipiteen muodostamiseen käyttää jotain muuta kuin satunnaisia blogeja ja ruskeaa kieltä.

Joo, mutta toikin todisti oikeaksi sen, että ehkä kannattais tosiaan jättää se visuaalinen puoli ammattilaisten käsiin.

Eikä tossa oo kyse siitä, että noi jannut näyttäis rumalta, vaan että ne näyttää feikiltä. Kaks tasan eri asiaa.

Bonhamin muuten aikuisena ihmisenä luulis ymmärtävän, että jos bändi ei oo julkaissut kuin yhden sinkun, jota ei oo soitettu radiossa, eikä oo tehny juurikaan keikkaa, niin mitään "yleisögallupeja" (eli kai vissiin jotain netti- tai puhelinäänestyksiä) ei voiteta kuin vilunkipelillä eli organisoidulla spämmillä.
Bonham
03.01.2007 14:04:40
Joo, mutta toikin todisti oikeaksi sen, että ehkä kannattais tosiaan jättää se visuaalinen puoli ammattilaisten käsiin.

Eikä tossa oo kyse siitä, että noi jannut näyttäis rumalta, vaan että ne näyttää feikiltä. Kaks tasan eri asiaa.

Bonhamin muuten aikuisena ihmisenä luulis ymmärtävän, että jos bändi ei oo julkaissut kuin yhden sinkun, jota ei oo soitettu radiossa, eikä oo tehny juurikaan keikkaa, niin mitään "yleisögallupeja" (eli kai vissiin jotain netti- tai puhelinäänestyksiä) ei voiteta kuin vilunkipelillä eli organisoidulla spämmillä.

Näinhän se usein kai menee (olen siis aikuinen?). Mutta toisaalta, kun on päässyt näkemään nykyään varsin usein, miten tehokkaasti puskaradio toimii nuorison parissa... bändejä bongataan netistä ja innostus leviää äärettömän nopeasti. Joutuu alati hämmästymään mulle entuudestaan tuntemattomien bändien suosiota livekeikoilla, vaikka niitä julkaisuja ei siis ole.
kivi
03.01.2007 14:55:50 (muokattu 03.01.2007 14:57:01)

Totta, totta. Hm, näyttikö susta Plastic Tears feikiltä? Ei? Crystal Extasy ei myöskään näyttäne feikiltä? Smack ei ainakaan näyttänyt feikiltä.

Sen sijaan Pyhät Nuket / Holy Dolls näytti feikiltä. Yö se vasta feikiltä näyttikin, samoin Dingo. Negative on vasta äskettäin lakannut näytämästä feikiltä.

En menis sanomaan (ja mä olen samanikäinen kuin Bonham), koska aikanaan tuli seurattua hyvin läheltä mm sellaisia ilmiöitä kuin Melrose ja paljon myöhemmin Rasmus, jotka molemmat onnistuivat keräämään valtavan yleisön ja hypen ennen ensimmäistäkään levytystä. Mä muistan kun Tokela oli about 16 ja Melrosesta tehtiin hypeä että kaikki tajuaisivat alusta alkaen kuinka kova bändi se oli (ja on), samoin Rasmus oli vetänyt nuokkarit täyteen kattoa myöten jo kauan ennen ensimmäistä ikärajallista keikkaa, ja silloin bändin tuotanto koostui yhdestä suomenkielisestä (!) nyyhkypop-singlestä (!!!).

Perinteinen julkaisupolitiikka ja siihen kytkeytynyt markkinointi ovat vain yksi tapa hoitaa homma. Nykyään kai nuorempien kuluttajaryhmien kohdalla yhtä merkityksetön kuin radio. Sen sijaan JWRA:n sinkkubiisi "Boys of..." oli netissä ladattavana kai aika käsittämättömän monen latauskerran ajan, ja jos katsoo bändin keikkalistaa, niin aika hyvin ovat ennen ekaa sinkkua päässeet ihan oikean kiertue-elämän makuun Negativen kanssa.

Toi organisoitu spämmi tahriintui muuten käsitteenä aika pahasti tuossa tekijänoikeuslakiuudistuksen tiimoilla. Tietysti suurin osa vastustajista oli pihalla kuin naurismaan aidat ja aivan väärin motiivein liikkeellä, mutta oli asiassa toinenkin puoli: älykäs ihminen saattoi myös huomata ettei tekijänoikeus parantunut ollenkaan, ja sekin saattoi innostaa vastustamaan...
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Walrus
03.01.2007 16:33:34

Sen verran pitää korjata ton keikkailun suhteen että JWRA oli just Negativen lämppärinä niin Keski-Euroopan kuin Suomenkin kiertueilla ja sitä ennen pojat on kyllä muutenkin keikkailleet ahkerasti eli kaikki nuokkarit sun muut paikat on jo kierretty.

Tosta visuaalisesta puolesta sen verran että Tommilla ei välttämättä ole niin paljon ymmärrystä eli silmää visuaalisuuden suhteen sillä Negativen kanssa tähän ei varmaan tarvinnut käyttää niin paljon huomiota koska pojat näyttää aina lähes yhtä tyylikkäiltä niin lavalla, kuvissa kuin arkielämässäkin ja Jonne osaa ton postailun ilman apuakin :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Happening Place
03.01.2007 16:40:11
Sen verran pitää korjata ton keikkailun suhteen että JWRA oli just Negativen lämppärinä niin Keski-Euroopan kuin Suomenkin kiertueilla ja sitä ennen pojat on kyllä muutenkin keikkailleet ahkerasti eli kaikki nuokkarit sun muut paikat on jo kierretty.

Ok, seison korjattuna!
Henko
04.01.2007 00:55:31

Suurella osalla hevibändeistä on vielä aivan yhtä paljon mietitty imago camohousuineen ja hihattomine paitoineen:) JW&RA:n imago saattaa olla aika tökerö, mutta musiikki on kyllä aikas hyvää ja jopa omaperäistä näinä aikoina, toisin kuin lukemattomat metallitrendibändit, jotka soittivat kaksi vuotta sitten nu-metallia ja nyt emocorea.

Aika hyvin sanottu.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
OlawiSladen
05.01.2007 03:34:10
Joo tulipa nähtyä tämä livenä joskus vuonna 2005...ei ollut kummonen .Toivottavasti kehitystä on tapahtunut..ainakin silloiseen verrattuna vähintäänkin suotavaa.
"Trust me ~I know what I`m doing..." ~Sledge Hammer
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)