pehko 03.01.2007 13:28:25 (muokattu 03.01.2007 13:28:39) | |
---|
tässä nyt ei soundista tarvitse mitään mainita, mutta lähinnä sitä mietin, että onko tosta jos sähkökitaralla soittelee bassokamojen (nuppi+kaappi) läpi niin onko siitä itse kamoille haittaa? HEAVY...FUCKING...METAL! |
absqua 03.01.2007 14:02:16 | |
---|
tässä nyt ei soundista tarvitse mitään mainita, mutta lähinnä sitä mietin, että onko tosta jos sähkökitaralla soittelee bassokamojen (nuppi+kaappi) läpi niin onko siitä itse kamoille haittaa? Ei ole haittaa, kyllä bassokamat sen kestävät. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
L.Ruoska 03.01.2007 23:51:33 | |
---|
Asiaa, just ajattelin tulla kysymään samaa =) Ostan kans kitaran ja siirryn tuonne ohuempien kielien puolelle. Tai pikemminkin laajennan =) KEMOSABE -
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
poppamies 04.01.2007 00:00:43 | |
---|
Yks suosituimpia vahvistimia blueskitaristeilla oli aikoinaan Fender Bassman. G strings are for strippers! |
pehko 04.01.2007 12:49:48 | |
---|
joo, itsekkin ajatellut jo pitkään tuota laajentamista kitaran puolelle. ja lähinnä sävellyshommissa se olisi passeli. ei kuitenkaan viittisi ruveta enää mitään kitara kaappia osteleman. eli hyvä jos hommat pelaa näin. HEAVY...FUCKING...METAL! |
hollstro 04.01.2007 12:50:04 | |
---|
Bassovahvistimella voi soittaa, mutta saundi on ihan eri kuin kitaravahvistimella. Tyypillisesti bassovahvistinta ei saa särölle kitaralla muuten kuin aivan järjettömällä äänenpaineella. Kerran kokeilin omaa 375W putkimarsua 8x10" kaapilla kitaralla ja ääni oli Jaakobin ääni. Jumaleissön miten leipo. |
Heikki L. 04.01.2007 13:42:41 | |
---|
GK backline & warren 2x10-kaappi toimi ainakin yllättävän hyvin. Kitaristi soitti lankkuskebaa ja nailonkielistä tuon pinkan läpi yksissä treeneissä, kun kitaravahvistinta ei ollut saatavilla. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
hemmo 04.01.2007 14:52:15 | |
---|
Vanhemmilla Marshallin putkinupeilla voi skulata skitalla sekä sbassolla. Kaapista toki riippuen. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
balzary 04.01.2007 15:39:35 | |
---|
GK backline & warren 2x10-kaappi toimi ainakin yllättävän hyvin. Kitaristi soitti lankkuskebaa ja nailonkielistä tuon pinkan läpi yksissä treeneissä, kun kitaravahvistinta ei ollut saatavilla. Mä olen välillä pilittänyt treenikämpällä kitaraa samanlaisen GK:n nupin ja Ampegin kaappien läpi, hyvältä kuulosti. Kustom + Ampeg oli hyvä kans. EQ:ta joutuu tietty vähän ruuvailemaan eri asentoon. Kaikkea kannattaa kokeilla. |
Hughes 04.01.2007 15:58:48 (muokattu 04.01.2007 16:01:01) | |
---|
Vanhemmilla Marshallin putkinupeilla voi skulata skitalla sekä sbassolla. Kaapista toki riippuen. Jep, ennen Marshallilla tehtiin vain "nuppeja", ei erikseen basso-tai kitaranuppeja..muista valmistajista en tiedä.. Yksi suosittu skebaläjä hevipiireissä on Marshallin JMP putkinuppi ja 1984B 4X12" bassokaappi. http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
munakorva 04.01.2007 16:00:34 | |
---|
Gk backline 600 ja 4x10 kaappi. Sitten vielä Gk vakiosärö ja kitara dropattu C-hen. Melko jyrät saundit sai! Hyvältä siis kuulosti. |
pardy 04.01.2007 16:28:39 | |
---|
Gk backline 600 ja 4x10 kaappi. Sitten vielä Gk vakiosärö ja kitara dropattu C-hen. Melko jyrät saundit sai! Hyvältä siis kuulosti. Uskon. Sillä nupin omalla sirkkelisäröllä saan bassonikin kuulostamaan ihan kitaralta ihan vaan sillä että basson 2-alueisella eq:lla vedän diskantit täysiin ja bassot nolliin ja pelkkä tallamikki kehiin. Voimasointuja peliin vaan ja moshaamaan! |
Ainakin Warren Profet 3.2 + 410 kaappi tuotti sellaisen nu-metal / modernin soundin kitaralla, kun edessä oli Iban vielä PD-7. Itse en tykännyt yhtään, mutta joku muu voi tykätäkkin. Ääntä kyllä lähti ihan bändisoittoon saakka. |
kuoppisjr 05.01.2007 13:58:13 | |
---|
about 10 vuotta sitten saman reenikämpän jakajat olivat soitteet kitaraa (tms???) marsun (350w nuppi, 500 kaappi) läpi. jokin komponentti oli pasahtunu.. korjaus makso reilu sata markkaa. maksovat sen mutta vitutti ku eivät ilmottaneet mitään, tiedä sitten miten se oli todellisuudessa hajonnut. reilut viisi vuotta sitten vastaava tapaus eri treeniksellä, kompohartkeen oli laitettu tietokone ja poppia kuunneltu sen läpi. ku liitin sitten basson ni savut nousi heti ja rikki tietty. makso pari sataa markkaa vioittuneen komponentin vaihto. molemmat tapaukset oli tehty luvatta. tiedä sitten mikä oli syynä hajoamiseen kummassakin tapauksessa mutta vitutti korjauttaa vaikka molemmissa tapauksissa syyllisyys myönnettiin ja korjaus maksettiin. en laittais mitä sattuu bassokaoihin... näillä kokemuksilla |
Wolfie 06.01.2007 13:13:26 | |
---|
On tullut harrasteltua. Laney antaa melkein täydellisen näkkäricleanin humbucker-kepillä. Single coileilla se on sitten jo todella ikävä yläpäänaskali. Pitäisi vain hommata joku säristin siihen eteen ja kokeilla miten toimii säröjen kanssa. Antaa jo cleaneilla sopivilla säädöillä melko hauskan jytinän. Ja vielä säätää vähän niin alapään saa nakattua kokonaan pois. Sen päälle olisi hauska kokeilla jotain soundia värittämätöntä muristinta näkkärisärön aikaansaamiseksi. Jos vaikka saisi aikaiseksi sen "yhden ja ainoan". Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Multi-instrumentalisti 06.01.2007 16:45:23 | |
---|
Mites sitten toisinpäin... bassolla kitarakamojen läpi soittaminen, nuppi varmaan kestää mutta entä kitaralle tarkotettu kaappi? VAROITUS: Kirjoitukseni saattaa sisältää sarkasmia ironiaa tai jopa satiiria! |
poppamies 06.01.2007 17:01:21 (muokattu 06.01.2007 17:02:00) | |
---|
Mites sitten toisinpäin... bassolla kitarakamojen läpi soittaminen, nuppi varmaan kestää mutta entä kitaralle tarkotettu kaappi? Periaatteessa voisi sanoa että ei kestä. Siis kun puhtaan "tavallisista" kitaracomboista missä joku 12" elementti ja kaappi auki takaa, puhumattakaan jostain pienestä leikkicombosta 10" elementillä. Eri asia on sitten isommat vehkeet suljetulla kaapilla. Olen itse soittanut yhden kesän bassoa Marsun 100w kitaraputkinupilla ja 4x12" kaapilla. Ei ollut mulla eikä Marsulla mitään moittimista. G strings are for strippers! |
KillingMachine 20.01.2007 11:08:38 | |
---|
Kyllä itse olen ainakin soitellut sähkökitaralla välillä Behringerin läpi, kun ei ole jaksanut vaihtaa Rolandiin. Kyllä vaikuttais kestävän, mutta soundi ei minulla ainakaan ollut mikään kovin hyvä. Basistit kunniaan. |