Aihe: Korvamonitoriin parempaa soundia
1
Johannes_t
03.01.2007 13:22:49

Mikä avuksi, kun pelkkä linjasoundi ei kuulosta niin mukavalta, että sitä jaksaisi napeilla kuunnella illasta toiseen?

EBS:n Microbass II, Sansamp ja bassPOD olisivat ymmärtääkseni ihan varteenotettavia vaihtoehtoja? Kokeneemmat, valaiskaa!
absqua
03.01.2007 13:54:28 (muokattu 03.01.2007 13:56:20)
Mä olen käyttänyt sansampin acoustic di:tä sellaisilla keikoilla joissa on syystä x ollut pakko vetää ilman vahvistinta. Hyvin on toiminut kun voi itse ruuvata haluamansa zoundin. Eli toi sansamp on vain kuuntelun säätämiseen, pa-linja lähtee eri di-boksista.

Muulloin ineariin tulee mikitetyn kaapin soundi, jota kuuntelen toisesta napista. Toisessa korvassa on tulppa.
Nappeina vanhat E1:t.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
03.01.2007 22:20:24

Toi mikitys on tietysti, jos ei helpoin, niin ainakin halvin vaihtoehto. Mites, onko siinä jotain ongelmia? Mitä mikkiä ootte käyttäny?
absqua
03.01.2007 23:39:55
Toi mikitys on tietysti, jos ei helpoin, niin ainakin halvin vaihtoehto. Mites, onko siinä jotain ongelmia? Mitä mikkiä ootte käyttäny?

Ei siinä mitään ongelmia ole, paitsi että tarvitaan se yks paikka lisää viuhkaan ja lavalle tulee ständi sojottamaan.

Mikkinä on ollut audix olikohan se D4 (senkun MD421 joskus).
ahmaniea
04.01.2007 10:10:10
Mulla on ongelmana ollu lähinnä se että napeilla ei oikeen saa riittävästi "jytinää" aikaiseksi, eikä se sit oikeen tunnu basson soitolta. Mä yleensä koitan seistä mahdollisimman lähellä styrkkaria niin sieltä saa edes jonkin verran puntteihin tutinaa, varsinkin jos voi tuutata vähän kovempaa miksaajaa ja muita soittajia suututtamatta.

Useimmissa napeissa voi käyttää erilaisia adaptereita korvan ja kuulokkeen välissä. Jos käyttää sellasta ihan umpinaista vaahtomuovinpalaa, mä saan yleensä paljon paremman bassosoundin korviin kun sellaisilla vähän vuotavilla kuusihässäköillä, mut niissä on taas omat haittapuolensa. Kannattaa ainakin koittaa erilaisia jos mahdollista. Ärsyttävää on myös se, että jos korviin tulee pelkkää yläpäätä, sitä helposti kompensoi erilaisella tatsilla.

Mut nää on tietty ihan mielipidekysymyksiä ja koittamalla selvinnee parhaiten. Lisäks bändin lavavola ja balanssi näyttelee tässäkin aika suurta osaa, vaikkakin in-earit tietty vaimentaakin ulkoopäin tulevaa mölyä. Jos vielä tarvii laulaa, niin se on toinen juttu.
absqua
04.01.2007 10:15:57
Mä pidän nappia toisessa korvassa osittain siksi että sieltä napittomalta puolelta saa sitä jytinää eestiin. Kuulostaa ehkä skitsofreeniseltä, mutta siihen tottuu nopeasti.
sirdickyj
04.01.2007 11:16:59
Mikä avuksi, kun pelkkä linjasoundi ei kuulosta niin mukavalta, että sitä jaksaisi napeilla kuunnella illasta toiseen?

EBS:n Microbass II, Sansamp ja bassPOD olisivat ymmärtääkseni ihan varteenotettavia vaihtoehtoja? Kokeneemmat, valaiskaa!

Ihan vaan mielenkiinnosta; miksi sulla on korvamonitorointi? Eikös se ole vähän hätävarjelun liiotittelua? Kun kumminkin sulla on käsittääkseni hyvät bassokamat ja mieleinen soundi, niin miks sitä pitää jollain korvamonitoroinnilla sössiä?

Tietenkin, jos jotain stemmalauluja vetelee, niin se on sit eri juttu. Vai kuunteletko muuta bändiä niistä? Basson kuuntelu korvamonitoreista ei mun mielestä kuulosta mistään kohtaa toimivalta raykaisulta, juurikin esim. edellämainitusta syystä, ettei tömise perse.
Pataan! ...+alv.
Johannes_t
04.01.2007 11:40:53

Ihan vaan mielenkiinnosta; miksi sulla on korvamonitorointi? Eikös se ole vähän hätävarjelun liiotittelua? Kun kumminkin sulla on käsittääkseni hyvät bassokamat ja mieleinen soundi, niin miks sitä pitää jollain korvamonitoroinnilla sössiä?

Tietenkin, jos jotain stemmalauluja vetelee, niin se on sit eri juttu. Vai kuunteletko muuta bändiä niistä? Basson kuuntelu korvamonitoreista ei mun mielestä kuulosta mistään kohtaa toimivalta raykaisulta, juurikin esim. edellämainitusta syystä, ettei tömise perse.

Niinpä! Ton yhden orkesterin kanssa ollaan päätetty tehdä homma in-eareilla, siellä kun on kuuden tyypin lisäksi taustanauhaa ja muuta kailottamassa. Kai sitä voisi todeta teknikoille, että meikä vetää kulmalla. Toisaalta, jos soundin saa kohdilleen korvamonitoriin, niin se on sitten aikamoista juhlaa. Kaks piippunen miekka, sano.
sirdickyj
04.01.2007 11:47:10
Niinpä! Ton yhden orkesterin kanssa ollaan päätetty tehdä homma in-eareilla, siellä kun on kuuden tyypin lisäksi taustanauhaa ja muuta kailottamassa. Kai sitä voisi todeta teknikoille, että meikä vetää kulmalla. Toisaalta, jos soundin saa kohdilleen korvamonitoriin, niin se on sitten aikamoista juhlaa. Kaks piippunen miekka, sano.

Jep, tämä juuri. Eli sulla sen monitoroinnin tarpeen määrittää muun bändin kuuleminen?

Toi taustanauhahässäkkä kyllä on joo vähän sellanen...meillä ne menee vaan Silvion korviin, sillä on ainoastaan korvamonitorit. Kellään muulla ei oo mitään.

Sattuu muuten olemaan niin, että Silvio soittaa paljon paremmin, kun sillä on ne korvamonitorit, joten kai ne puolustaa paikkaansa. Itse en semmosia kaipaa, kun kamat hönkii perseen vieressä.
Pataan! ...+alv.
hemmo
04.01.2007 11:48:26

Sattuu muuten olemaan niin, että Silvio soittaa paljon paremmin, kun se ei juo kaljaa ennen keikkaa, joten kai ne puolustaa paikkaansa.

Jep.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
Basismi
04.01.2007 13:34:50
Kyllähän se piisaa että runpalille menee taustanauhat?

Olen kanssa haaveillut in-eareista, lähinnä siksi että ilman tulppia ei pysty vetään ja tulpilla soundi puuroutuu. In-earit hoitelis molemmat tontit, demppaa ja toistaa.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Teijo K.
04.01.2007 19:06:14

Kyllähän se piisaa että runpalille menee taustanauhat?

Olen kanssa haaveillut in-eareista, lähinnä siksi että ilman tulppia ei pysty vetään ja tulpilla soundi puuroutuu. In-earit hoitelis molemmat tontit, demppaa ja toistaa.

Takavuosina kun soittelin rokkipoppia käyttelin korvamonitoreita aina jo pelkästään nauhattoman basson takia. Auttoi kovastikin nuotissa pysymään.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
magic
04.01.2007 20:19:50

Itsellä on välissä Sansamp, ja nappeina Westone UM2, ja bassokamat jää nykyään aina kotiin !

Sansamp teki jo ihmeitä soundiin, mutta Shure E2:n vaihtaminen UM2:iin nosti jo sellaisen hymyn huulille että muut ihmetteli mitä olin nauttinut !
Kokeilin myös Shure E5:ia, ja soundi on niissäkin ihan kohdallaan mutta eivät "mekaanisesti" sopinut minun koriini ! (Olisi muuten myytävänä jos olet kiinnostunut)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)