Aihe: Randall vs Peavey
1
TVän
02.01.2007 23:42:22
Moro!

Alkuun hyvää alkavaa vuotta kaikille tasapuolisesti..

Ja sittenpä asiaan.. Pari viime vuotta olen koittanut louhia jonkun
sortin metallia 100w:lla marsun trankku nupilla ja kaappi on ollut
marsun 412A ja olen ajatellut siirtyä putki aikaan. No monia hyviä vaihtoehtoja
on testailtu mm. studio oloissa jne. Mutta rahasta se taas kiikastaa joten
pari minulle sopivaa vaihtoehtoa olen kartoitellut (siis rahallisesti) ja ajattelin
kysyä vähän tipsiä jos jollain olisi kokemuksia ko. laitteista tai muuten vain
vinkkejä laite hankinnan varalle..

-radall rh50t
tai
- peavey valve king 100

Tälläisiä olen pyöritellyt mielessäni, mutta en ole vielä päässyt päätokseen.
Kaapistakaan en ole vielä päässyt varmuutteen..

Joten kiitos etukäteen vinkeistä!!

Ps. Kitarat mitä käytän ovat esp/ltd viper 301 ja tokai ex55

Ps2. Ja laitteet tulee treeni ja live käyttöön..
Lancelot
03.01.2007 00:10:38 (muokattu 03.01.2007 00:13:13)
Ensinnäki ehkä kannattaa testata kummatkin. Ite en näin tehnyt mutta en silti kadu Valvekingin ostoa pätkääkään. Todella hyvät säröt lähtee jo pienellä volalla ja gainia kyllä löytyy yllin kyllin. Kitaran jatkeeks vaan buusti(esim. Bad monkey) ni toimii. Cleanit on nyt ihan perus hyvää, ei nyt mikkään "fenderit" mut ihan asialliset.

Kyl toi 100w vaan tuntuu aika kovalta ku ei volaa oikeen voi nostaa yli 1:n ees reeniksellä! Keinokuormakin voi olla hyvä vaihtoehto vaikken sitä viä aivan välttämättömäksi ole todennut mut hankintalistalla on toki joskus..

Niin ja siinä ku on periaatteessa 2 lead -kanavaa: Lead ja Lead boost. Pelkällä leadillä lähtee mukavat hempeily rockit mut itellä oikeestaan se boost on koko ajan päällä ja siit Apinalla buustaan viä päälle tarvittaessa.

Edit. Niin ja kaapiksi sopisi esim mainiosti Framuksen suht. edulliset 2x12 tai dragon4x12 jotka kumpainenki ovat v30 elementeillä.
JuliusUK
03.01.2007 12:08:26 (muokattu 03.01.2007 12:11:10)
Itse omistan tuon Randallin comboversion tuosta nupista (RG50TC), johon olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen. Kyllä lähtee niin hevi kuin bluessimpi särö. En tiedä kuinka erilaiselta tämä nuppi soundaa, mutta Kannattaa ihmeessä testata! Toisaalta testimahdollisuudet saattavat olla hieman kiven alla kun Randallia ei näyttäis oikein kukaan myyvän Suomessa. Espoon Musiikin sivuilla kyllä lukee että Randallia tuovat mutta ei niillä mielestäni viimeksi kun siellä kävin mitään Randallia myymälässä ollut. Kun ostin combon sieltä vuosi sitten se oli viimeinen kappale ja sanoivat että jotain häikkää heillä oli Randallin kanssa, en sitten tiedä miten on tilanne nyt. Kysymällähän sekin selviäisi :)

Ainoa juttu minkä olen huomannut on että putket ovat alkaneet helisemään. Soundi ei ole muuttunut, mutta ei niiden putkien siellä takana pitäisi helistä.. En sitten tiedä johtuuko siitä että putket istuvat löysästi socketeissaan vai onko putkissa jotain mätää.. Pitänee viedä tarkistettavaksi jossain vaiheessa.

E: Jos rahasta kiikastaa tuo Randallin combo saattaisi myös olla varteenotettava vaihtoehto. Kyllä siinä hönkää riittää, joskus melkein harmittaa kun ei voi luukuttaa pääteastetta ihan niin täysillä kuin olisi säätövaraa ;)

http://www.thomann.de/fi/randall_rg_50_tc.htm (hmm jostain syystä tuo etupaneeli on kuvassa musta eikä hopeanvärinen niin kuin minulla..)
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
duc
03.01.2007 12:32:02
Tuossa Randallin compoversiossa tuntui olevan vähän ikävän kuuloinen elementti, nupissa ei olisi sitä ongelmaa.
Kelle
03.01.2007 13:39:13 (muokattu 03.01.2007 13:40:33)
Jos budjetti kestää niin lähtisin kyllä ton randallin sijaan kattomaan Peavey Valveking-nuppia ja sitä Framuksen 2x12 kaappia Vintage 30-elementeillä.

On meinaan tosi rouhee soundi kun uskaltaa sitä middlee nostaa ja tehot riittää treeni/live/studio käyttöön loistavasti.

Ja ainakin toi linkin Randall näyttäisi olevan puoliputki- eli hybridivahvistin. Pääteaste on toteutettu putkilla, mutta etuaste sen sijaan transistoreilla.
Jacksoni sen olla pitää!!!
duc
03.01.2007 14:03:13
Ja ainakin toi linkin Randall näyttäisi olevan puoliputki- eli hybridivahvistin. Pääteaste on toteutettu putkilla, mutta etuaste sen sijaan transistoreilla.

Kyllä siinä on neljä 12AX7-putkea etuasteessa, ei vaan Thomannin vepissä ole jaksettu mainita niitä.
M4ss3 m/
03.01.2007 16:12:53 (muokattu 03.01.2007 16:13:21)
Voiko tuommoista Randallin nuppia käyttää kotikäyttöön ja toimiiko se vahvarin sijasta? Vois antaa tietoo vähän noista vahvareista.
:Aloittelija(vuosi tullu soiteltuu)
Kelle
03.01.2007 16:14:01
Kyllä siinä on neljä 12AX7-putkea etuasteessa, ei vaan Thomannin vepissä ole jaksettu mainita niitä.

Juu mitäpä turhaan ilmoitella noin mitättömästä speksistä.
Jacksoni sen olla pitää!!!
Lancelot
03.01.2007 16:17:37
Voiko tuommoista Randallin nuppia käyttää kotikäyttöön ja toimiiko se vahvarin sijasta? Vois antaa tietoo vähän noista vahvareista.

Kaapin se toki vaatii myös. Kyllähän sillä varmasti kotonakin vetelee. Siinä tapauksessa toi combo versio vois olla järkevämpi
M4ss3 m/
03.01.2007 16:32:02
Kaapin se toki vaatii myös. Kyllähän sillä varmasti kotonakin vetelee. Siinä tapauksessa toi combo versio vois olla järkevämpi

Voisitko suositella jotain hevicomboa(tiedät jo varmaan kuinka hevi sen pitää olla:)
:Aloittelija(vuosi tullu soiteltuu)
Troitek
03.01.2007 16:56:27 (muokattu 03.01.2007 16:58:08)

Itse omistan tuon Randallin comboversion tuosta nupista (RG50TC), johon olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen. Kyllä lähtee niin hevi kuin bluessimpi särö. En tiedä kuinka erilaiselta tämä nuppi soundaa, mutta Kannattaa ihmeessä testata! Toisaalta testimahdollisuudet saattavat olla hieman kiven alla kun Randallia ei näyttäis oikein kukaan myyvän Suomessa. Espoon Musiikin sivuilla kyllä lukee että Randallia tuovat mutta ei niillä mielestäni viimeksi kun siellä kävin mitään Randallia myymälässä ollut. Kun ostin combon sieltä vuosi sitten se oli viimeinen kappale ja sanoivat että jotain häikkää heillä oli Randallin kanssa, en sitten tiedä miten on tilanne nyt. Kysymällähän sekin selviäisi :)

Minkälaista heviä oot soitellu? Tai et riittääkö säröä mitenkä.

Ja ton valve kingin särömääristä kans, et ei tarttes mitää pedaaleja etee. Oishan se kiva et tarvittavat lähtis vahvistimesta itestään.
Lancelot
03.01.2007 17:20:38 (muokattu 03.01.2007 17:24:10)

Ja ton valve kingin särömääristä kans, et ei tarttes mitää pedaaleja etee. Oishan se kiva et tarvittavat lähtis vahvistimesta itestään.

No toi Valvekingi ei välttämäti tarvi pedaalia eteen jos sitä pääsis kunnolla luukuttaan tai keinokuormaa käyttäen. Tosin pikkuvolalla(mikä on jo helekutin äänekäs!) se buusti on hyvä. Eikä siitä buustin käyttöä pitäisi nähdä mitenkä negatiivisena juttuna koska ei mitenkä muuta vahvarin saundia.

Täs on taas tää klippi jos et vielä ole kuullut: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243504&type=hi

Eli säädöt ovat siten että vol:0.5 gain:2 jne.. Bad monkeystä level:7 gain:0
Joten mielestäni gainia piisaa vaikka naapureille viä.

Voin sanoa et volume ku on 1:llä ni jo jytisee!
TVän
03.01.2007 21:42:35
Radall tuli testattu kaapilla ja ilman...
Hyvin jytisi, pitäs saada vielä peaveyn testiin niin pääsis vertailemaan....

Sitä tuosta peaveystä olen jäänyt miettimään, miten nupin hinta on
noin alhainen, kun kuitenkin kyseessä on täys putki nuppi???

Onko tästä tietoa jollain???
Joku koira haudattuna???

Jollain tais olla peavey omistuksessa, mites siitä lähtee säröjä ilman
pedaalija eli ihan kitara vahvistin yhdistelmällä...
Voisko kuvitella soittavansa heavyä???
duc
03.01.2007 22:02:37
Noista sekä Randall että Peavey taitavat olla Kiinassa tehtyjä, mikä selittää isolta osalta alhaisen hinnan.
Mandarax
03.01.2007 23:52:16
Tuossa olisi syksymmältä samaa aihetta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=134468&o=0&#p6187188
Itekin olen tuota Randallia miettinyt T-kaupasta tilaavani kun on niin kovasti suitsutusta saanut. Testamaan en ole päässyt - onko kellään tietoa missä mahtais onnistua pääkaupunkiseudulla? Ja siitä hopeanvärisestä pleksistä - huomasin että pari päivää sitte vaihtu kuva uuteen Thomannilla ja pari egeekin tais siinä sivussa pudota. Taitaa olla vaan päivitetty ulkonäkö kun Randallin kotisivuillakin vaihtu tuohon kokomustaan versioon...
JuliusUK
04.01.2007 19:31:59

Kyllä minä väittäisin ettei Randallista säröt lopu kesken, ainakaan comboversiosta, harvoin tarvitsee gainia väännettyä yli puolenvälin, kyllä tuolla vaikka mitkä thrashit lähtee. Tuossahan on tosiaan Gain, Level ja periaatteessa myös mastervola josta sitä säröä saa lisättyä. Kyllä se pienilläkin volyymeilla on toiminut hienosti.
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
Faceless
04.01.2007 19:56:54
(hmm jostain syystä tuo etupaneeli on kuvassa musta eikä hopeanvärinen niin kuin minulla..)

Kysyin thomanilta tuota asiaa, niin tuo kuvassa oleva on kuulemma uus malli, en kyllä tiiä sitten onko niillä mitään muuta eroa...
TVän
04.01.2007 21:00:22
Tässätäpä sain kivasti tietoa, nyt vain tuumimaan kumpaan
kallistun....

Kiitos kaikille!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)