Aihe: Apulanta - Eikä vielä ole edes ilta 7.2.2007
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Keppis
02.12.2006 21:18:27
Kesän Aitoon keikan jälkeen en myötähäpeältä uskalla keikkoja mennä kattoon, mutta tää koneeseen kadonnut on kyllä hämmästyttävän loistava kappale. En uskonut että apulanta enää pystyisi tällaiseen.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
Todenpuhuja
13.12.2006 00:01:36
Pitihän tuo sinkku nyt käydä sitten itsekin hommaamassa. Ja yllättävän kovia biisejä onkin jopa näin parin kuuntelukerran perusteella. Varmaan paras ykkössinkkubiisi sitten jonkun Plastik-albumin. Tiukka kitarariffi ja sopivan tarttuva kertsi, aikalailla sukulaisbiisi kyllä tuolle "Pahempi toistaan"-rallille, mutte mielestäni huomattavasti parempi. Onhan tuo kieltämättä vähän sellainen yleisönkosiskelubiisi, mutta ainakin se järkyttävä umtsikomppi on jäänyt tällä kertaa pois. Piano on kiva lisä taustalle, vaikka ei kovin näyttävässä roolissa olekaan. Ja se sellainen suvantovaihe biisin toisella puoliskolla on kyllä kappaleen parasta antia.

Mutta ei siinä kaikki, mielestäni ylivoimaisesti noista kolmesta kappaleesta paras on tuo keskimmäinen. Vähän erityylistä Apulantaa, mutta siinä on jotenkin hemmetin kiva poljento ja fiilinki. Ei ehkä sopisi tulevan levyn yleisilmeeseen, mutta näin b-puolisinkkuna on loistava valinta.

Kolmaskin kappale on yllättävän tasokas, eikä Sipen sävellystaitoja tarvitse näemmä moittia. Sellaista Apulantamaista umtsiumtsikompilla varustettua poljentoa sekin on. Kertsi on jotenkin tosi härö, mutta kyllä sekin menee hyvin.
"Peace, love & Kingston Wall!"
jonsku1
30.12.2006 04:00:11 (muokattu 30.12.2006 13:33:30)
Mutta ei siinä kaikki, mielestäni ylivoimaisesti noista kolmesta kappaleesta paras on tuo keskimmäinen. Vähän erityylistä Apulantaa, mutta siinä on jotenkin hemmetin kiva poljento ja fiilinki. Ei ehkä sopisi tulevan levyn yleisilmeeseen, mutta näin b-puolisinkkuna on loistava valinta.

Mä kyllä diggaan aika kanssa järkyttävän paljon. Tulee pikkasen mieleen Dandy Warholssin Get Off. Mutta ei liikaa kuitenkaan. Mukavan rento poljento kyllä ja hyvät sanat. Kokonaisuudessaankin tämä uusi sinkku on herättänyt uuden mielenkiinnon Apulantaa kohtaan. Myös Koneeseen kadonnut biisi kolahtaa.

EDIT: Tulee pikkasen mieleen Dandy Warholssin Get Off.

Vaikka ei tämä nyt enää selvinpäin siltä hirveästi kuulosta :D
would
30.12.2006 12:58:16
Koneeseen kadonnut on varmaan apulannan vaikein biisi laulaa. Haluampa nähdä miten se Tonilta taipuu livenä. Vai haluanko?
ten
31.12.2006 22:02:33 (muokattu 31.12.2006 22:03:01)
Koneeseen kadonnut on varmaan apulannan vaikein biisi laulaa. Haluampa nähdä miten se Tonilta taipuu livenä. Vai haluanko?

Nyt kun muistais säkkärin laulumelodian, niin hyvä, mutta ainakaan kertsi ei ole juuri Maailmanpyörää vaikeampi. Toisaalta eihän sekään mikään kovin helppo ole. Enkä ole sitä tainnut livenä ikinä kuullakaan.

MUTTA... Toivon kuitenkin että jotain kehitystä tapahtuisi laulun sarallakin. Siis livenä.
Jos tiedätte mitä meinaan.

E: maailmanpyörästä tuli Maailmanpyörä
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Ojankaivaja
01.01.2007 02:47:41
Hyvä biisihän tuo KoKa, Tonde säveltää loistavaa tavaraa vuodesta toiseen. :)

Tietääkö joku muuten, että mikä kitara tonilla on tässä kuvassa?
http://apulanta.fi/Valokuvat/Kuva.c … ?lang=fi&kuva=2005/IMG_2995.jpg
juici
01.01.2007 11:29:22

Hyvä biisihän tuo KoKa, Tonde säveltää loistavaa tavaraa vuodesta toiseen. :)

Tietääkö joku muuten, että mikä kitara tonilla on tässä kuvassa?
http://apulanta.fi/Valokuvat/Kuva.c … ?lang=fi&kuva=2005/IMG_2995.jpg

Eiköhän tuo lie Wirtasen nykyinen työhevonen Schecter C-7 Blackjack.
Keppis
01.01.2007 17:30:00
MUTTA... Toivon kuitenkin että jotain kehitystä tapahtuisi laulun sarallakin. Siis livenä.
Jos tiedätte mitä meinaan.

Entiä, kun mun mielestä livelaulu on menny ihan perseeks. Entiä onko yli yrittämistä vai mitä. Jotenkin tuntuu että vanoihin piiseihin on väkisin tungettu melodisempaa laulua ja ei toimi.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
Exhausted
01.01.2007 21:33:34

Vanhoihin biiseihin on lisätty keikoilla sellaista fiilistelyä mikä vähän särähtää korvaan, vaikka ehkä lisää mielenkiintoa omaan suoritukseen. Tsekatpaaka muuten Kesäaine-DVD:n studionurkasta kun Toni kysyy Sipeltä että "haluatko tähän sellasta fiilistelyä mitä olis muutaman keikkavuoden jälkeen vai vedänkö suoraan" tms :D
Exhausted
03.01.2007 23:14:32

Kuulin nyt muuten viimein tuon Koneeseen kadonnut-sinkun b-puolet, ja ei kyllä oikein toiminut. Vaan eipä Apulannan b-puolissa pitkään aikaan ole ollut mitään odotettavaakaan.
gorgonoidi
06.01.2007 14:57:58

Tuo uusi biisi on erittäin hyvä. Diggaan!
Stain
06.01.2007 23:31:33
Itse olen taas toista mieltä tuosta KK:sta. Todella tylsä ja apaattinen renkutus. Livenä varmasti vielä hirveämpi.

Mä olen menettänyt toivoni Apulannan suhteen jo ajat sitten. Keikoilla nyt pystyy just ja just käymään kun siellä soitetaan myös niitä vanhoja ja oikeasti hyviä biisejä. Mutta niidenkin tulkinta onkin sitten taas jo eri juttu..
It's a bittersweet symphony, this life
Pyry
08.01.2007 18:10:25 (muokattu 08.01.2007 18:11:25)
www.levy-yhtio.com :in etusivulla on julkaistu Evoein kansikuva... muistuttaa melkoisen paljon jotain hevibändien levyn kantta tuo kansi.. auringon pimennystä sun muuta. menee hommelit mielenkiintoiseksi..
Todenpuhuja
08.01.2007 18:29:12
Näinpä näkyy julkaistaneen. Minusta näyttää tuollaisena pikkukuvana ainakin hemmetin hienolta! Jotain metallivaikutteitahan siinä selvästi on, mutta maisema on silti jees.
"Peace, love & Kingston Wall!"
carnation
08.01.2007 19:15:40
www.levy-yhtio.com :in etusivulla on julkaistu Evoein kansikuva... muistuttaa melkoisen paljon jotain hevibändien levyn kantta tuo kansi.. auringon pimennystä sun muuta. menee hommelit mielenkiintoiseksi..

Hauska kontrasti tuon "jylhän", "coolin" ja "heavyn" kansikuvan sekä räikeästi esiin pomppaavan Apulanta-nimen välillä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
enemie
09.01.2007 08:30:07
Komee on kansi ainakin!
jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
gorgonoidi
09.01.2007 08:51:23

Kansi on ihan hieno juu, mutta en oikee tuosta tyylistä diggaa. Jotenkin liian rävätkät värit tai jotain, mutta muuten ihan ok.
ten
09.01.2007 09:39:36
Tulee mieleen vähän se joku Bodomin kansikuva, missä oli aikalailla samanlainen värimaailma. Viikatemies vaan puuttuu. Hieno kansi kyllä. Todellakin erilainen kuin mikään muu ennen. Jännää.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Exhausted
09.01.2007 11:32:15

On pimeää, eikä vielä ole edes ilta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)