Aihe: Ensiferum
1 2 3 4 58 9 10 11 12
gorgonoidi
04.12.2006 20:22:37

27.01.2006.

Tjhäähh?? :)
Räbbänä
04.12.2006 21:02:26
Tjhäähh?? :)

Kappas vain, no noin se tekkee tepposet. Vuodet menee liian nopiaan.

sääh....
"Hattu pois päästä!"
Virva Holtiton
04.12.2006 21:17:13 (muokattu 04.12.2006 22:36:59)
Jos haluaa rehellistä kansanperinnemusiikkia, voi kuunnella jotakin muuta.

No ei kai. Tätä en varmaan kansanperinnemusiikin harrastajana tiennytkään.. ;)

Pidetään vain mielessä, että eihän tässä muinaiskulttuureja herätellä vaan soitetaan heviä. Sitä menettää paljon jos koko ajan vain tarkkailee perinnerehellisyysmittari kädessä melodiakuvioita.. :)

Olenko missään väittänyt, että näin pitäisi edes tehdäkään? Ja mistäs sait sen päähäsi, että kuuntelen "perinnerehellisyysmittari" (mitä ikinä tällä sitten tarkoitatkaan) kädessä melodiakuvioita? ;)

Olen vain ilmaissut oman mielipiteeni ja täten antanut sen oman viisisenttisen tähän keskusteluun, joten en juurikaan näe sinulla tarvetta saati aihetta tarpeettomaan piikittelyysi saati saivarteluusi. Olen kuunnellut metallia ja muuta musiikkia laaja-alaisesti vuodesta 1988 alkaen, eli enköhän minä osaa itsekin tehdä tarvittavat johtopäätökset kuuntelemani musiikin suhteen, sekä nauttia musiikista oikealla tavalla täysin rinnoin, vai mitä luulet. ;) Kunhan tulin maininneeksi vain, että näennäiskalevalaisuudet vain eivät minusta ole Enskassa "se" juttu, vaan pikemminkin puhtaan melodisen metallin puolella hyvä meininki ja taitava ote soittoonsa. Niistä asioista olen varsinkin keikalla Ensiferumin suhteen aina tykännyt. :)
http://www.hirwenkota.cjb.net
saastara
05.12.2006 03:18:17
Tarkoitus ei ollut nyt Virva hyökätä mitenkään musiikinkulutustasi kohtaan.. saatika olla mitenkään erityisen piikikäs.

Kukin smurffaa tavallaan.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
anssopikasso
07.12.2006 22:53:00
Aa mutta rakas Werihukka, mie tarkoitinkin aikaisempia keskusteluja, joku sielä ainakin muistaakseni puheli että Mäenpää lähti bändistä heti Ensiferum -albumin jälkeen. :)
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
saastara
09.12.2006 18:30:14
Aa mutta rakas Werihukka, mie tarkoitinkin aikaisempia keskusteluja, joku sielä ainakin muistaakseni puheli että Mäenpää lähti bändistä heti Ensiferum -albumin jälkeen. :)

Herra Joku Ehkä olisi näin väittäessään väärässä.. Kuten Werihukka tuolla jo totesikin. :)
south_of_heaven
10.12.2006 21:38:15 (muokattu 10.12.2006 21:49:59)
30. päivä voisin mennä katsomaan, ehkä pääsisi paremmin tutustumaankin. Silloin se keikka kai oli?
Voisi vähän kuunnella levyjäkin ennen sitä.

edit. jep, sillonhan se on.
itki south_of_heaven
santa
11.12.2006 09:57:52
no nyt on kuultu toi uutukainenkin. loistavaa mättö vanhoja perinteitä kunnioittaen.
saastara
11.12.2006 15:24:23
no nyt on kuultu toi uutukainenkin. loistavaa mättö vanhoja perinteitä kunnioittaen.

Tuostahan on täällä aiemminkin puhetta ollut.. Vielä en kyllä tiedä mitä ovat nämä perinteet joita Enska materiaalillaan kunnioittaa.. Eivät ne ainakaan meidän perinteitämme ole. :) Mutta ei siitä sen enempää..

Itselle ei tuo uutukainen uppoa laisinkaan, kuten on jo sanottua tultua..
Novac
01.01.2007 16:30:38

Olipas muuten kova keikka Nosturissa...
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Landola59
01.01.2007 17:29:48
Onpas muuten hyvä suomalainen metelibändi. Joskus ei tullu kuunneltua muuta kuin ensiferumia, nykyseltään joskus tulee muisteltua ja fiilisteltyä kyseisen bändin biiseillä... Mukavia myöskin itse soittaa heidän kappaleensa! eivät järisyttävän vaikeita ainakaan ekalla levyllä. Ironiltakin löytyi mukavia ralleja.
Joikhaa poikha joikhaa!
Sipri
01.01.2007 18:52:03
Enska kyllä toimii helevetin hyvin! Ostin ekan levyn ihan vaan heräteostoksena, ja siitä se lähti. Nyt pitäisi vielä Dragonheads hankkia ja liput Teatrian keikalle.
Jos minä sanon että se on näin silloin se on noin!
Narcosynthesis
03.01.2007 09:48:45

Kova bändi...tosin Mäenpään lähdettyä en ole ollut enää niin innostunut. Uusi levy tulee kyllä varmasti ostettua, vaikka Lindroosin Petrin kyvyt keulahahmona Mäenpään jälkeen epäilyttävätkin.

Suosikkibiisit meikäläisellä Lai Lai Hei ja Windrider, sekä ekan levyn eka biisi (intro excluded), jonka nimi ei nyt tule mieleen.
Jetku
03.01.2007 18:18:36
Kova bändi...tosin Mäenpään lähdettyä en ole ollut enää niin innostunut. Uusi levy tulee kyllä varmasti ostettua, vaikka Lindroosin Petrin kyvyt keulahahmona Mäenpään jälkeen epäilyttävätkin.

Suosikkibiisit meikäläisellä Lai Lai Hei ja Windrider, sekä ekan levyn eka biisi (intro excluded), jonka nimi ei nyt tule mieleen.

Hero in a dream?

Mun mielestä ainakin livenä Pete vetää hommansa 110% hyvin. Paras valinta Mäenpään manttelinperijäksi.
Novac
03.01.2007 20:50:50

Mun mielestä ainakin livenä Pete vetää hommansa 110% hyvin. Paras valinta Mäenpään manttelinperijäksi.

Samaa mieltä. Livenäkin Lindroos on kaikenlisäksi helvetin hyvä.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Räbbänä
03.01.2007 21:29:49
Samaa mieltä. Livenäkin Lindroos on kaikenlisäksi helvetin hyvä.

Mää en jotenkaan pidä tästä Lindroosista, Mäenpää oli mielestäni parempi. Sen takia en keikallekkaan ole menossa kuun lopussa.
"En pysty... en kykene..."
Werihukka
03.01.2007 22:07:30

Mää en jotenkaan pidä tästä Lindroosista, Mäenpää oli mielestäni parempi. Sen takia en keikallekkaan ole menossa kuun lopussa.

Ei kannata verrata kuolevaista jumalaan :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Lammikkovalas
03.01.2007 22:09:29
En kyllä pysty kuvittelemaan ketään muuta kuin Lindroosin Peten joka olisi voinut otaa Jarin paikan hänen lähdettyään bändistä. Kaikki vanhemmat biisit eivät toimi välttämättä ihan yhtä hyvin kuin Jarin kanssa, mutta vasta biisit, jotka on tehty Petelle esitettäviksi antavat todellisen kuvan hänen taidoistaan, ja siitä kuinka hyvin hän sopii Enskaan.
I broke my G-string while fingering A minor
Mipe-iha-ite
03.01.2007 22:24:02
ihan hyvä se pete on. Myönnettäköön kuitenkin että Mäenpää oli parempi. Liput Teatrialle hankittu.
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)