Aihe: jackson rr3 vai ltd mmv bo?
1 2
-miska
02.01.2007 19:52:14
jjuu mutta siinä jacksonissa mikä on täällä rovaniemen musiikkikaupassa ni siin on hometta ja jotku huonot mikit (ei oo duncaneita nähnykkää)tunkkanen ääni..
ja mun kaverilla on mmv sn ja se sanoo et vire pysyy hyvin ainaki sillä ja sit se viel leikkii floikalla. emmä mitää jackson rr5 osta ku rahaa on jtn 500e nii se on jo liian kallis.. oon nyt päättäny ostaa mvm sn et ei enää tartte kirjotella mut kiitti kuitenki.
Vesihiisi
03.01.2007 15:09:46 (muokattu 03.01.2007 15:22:06)
Jos kannessa on viilu (yhdestä palasta tehty), niin ei kai niitä runkopalojen saumoja silloin näykään. Mutta onko sillä oikeasti väliä, monestako palasta runko on tehty, ainakaan kun sitä ei nää päällepäin?

Kitaran takaa niitä katselinkin.

Edit: Olettaisin että palojen määrällä on isokin merkitys soundille. Miksi muuten laatukitaroiden rungot tehtäisiin yhdestä kappaleesta? Tästä saisi varmaankin alkuun aivan uuden threadin.
mhaarala
03.01.2007 18:52:58
No yleensähän kitaroiden rungot tehdään kahdesta tai kolmesta palasta. Yksipalaiset ovat sitten jo harvinaisempaa herkkua, koska riittävän isot palat riittävän hyvää soitinpuuta ovat sen verran kiven alla. Yksipalaisen soundillinen ylivoimaisuus esim. kaksipalaiseen verrattuna lienee usein kiinni enemmänkin korvien välistä kuin korvista. Sitten taas jos runko on kasattu viidestä tai seitsemästä epämääräisen laatuisesta rivasta, niin sointi alkaa usein olla jo aika tukkoista...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
mhaarala
03.01.2007 20:00:41
No jos vertaan toisiinsa kaverin Warmothia (soloist-tyylinen) missä on yksi palainen loimuseetri-runko, omaa Charvelia, vanhaa Jackson PS2:ta ja vanhaa Ibanez SX:ää missä runko on kasailtu seitsemästä palasta, niin kyllä siinä soinnissa on aika selkeä ero. :)

On toki puiden laadussa muutenkin eroa...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
NRider
03.01.2007 23:17:21
Uskon kyllä, jos kokemuspohjaa on, sitä kun ei itselläni tästä aiheesta juuri ole.
Soundiin vaikuttaa moni asia, varmasti myös runkopalojen määrä, mutta itse en kitaraa sen perusteella tuomitsisi, kuinka monesta palasta sen runko on tehty. Varsinkaan jos se soi hyvin, vaikka on 25 palasesta kasattu. Keskittyisin hieman oleellisempiin asioihin, kuten mikkeihin (jotka ainakin RR3:sen vanhemmassa mallissa olivat surkeat) :)
tiala1
04.01.2007 20:08:44
Itse kävin juuri kokeilemassa tota MMV BO:ta Oulun Musiikkikullaksessa ja hyvältä vaikutti. Mikit ei pörissy eikä ollut mitään vikaa. Kaula oli sopivan paksuinen eli ei liian paksu eikä liian ohut. Harmoniat soi mukavan helposti. Ainoa miinus on tietysti se jakin paikka ku se on siinä ala sarvessa.
Voih.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)