Aihe: Fender Telecaster -76
1 2
Jarzki
03.01.2007 11:35:47

Paljonkos tuollaisesta kehtaa maksaa, hieman modattu (virittimet + 2 kytkintä pellissä joilla voi vaikuttaa mikrofonien ulosantiin), alkuperäiset virittimet + tuhkis tulee mukaan. Kaveri tuli yllättäen myyntituulelle vaikka luulin että ei se siitä koskaan luovu..
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
J.Hollström
03.01.2007 11:51:42
Bertrand
03.01.2007 13:07:25
Telecaster on maailman paras kitara. Nuo "modaukset" laskevat aina arvoa. Varsinkaan tuollaista vanhahkoa jumalakitaraa ei saisi ikinä mennä raiskaamaan. Ei niitä "modailla".
J.Hollström
03.01.2007 13:23:10
Noihin 70-lukulaisiin on usein vaihdettu virittimet, koska ne alkuperäiset oli oikeasti huonoja. Ko. F-logollisia peltikuorisia (toimivia) saa uutena ~70 eur ja arvo ei niistä juurikaan tipahda. Ylimääräiset kytkimethän voi poistaa (tosin reiät jää) joten kitaran saanee lähes orggiskuntoon. Pahimpia modauksia on refinit, jotka tiputtaa sitten radikaalimmin hintaa (~40...50%) riippuen työn jäljestä.
Bertrand
03.01.2007 13:25:56
Joo, olisi pitänyt olla vähän täsmällisempi sanoissaan. Eihän siinä tosiaan mitään, jos hajonneita osia kuten virityskoneistoija vaihdetaan uusiin.
Joees
03.01.2007 14:20:38
Off menee mut menköön...

Vitsi mä haluisin jonkun vanhan telecasterin. 70-luvulta ja siitä alaspäin. Kuolannu aina sellasten perään, ja joskus mä sellasen vielä hommaankin.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Jarzki
03.01.2007 14:50:58

Sinänsä tämä modi ei paha ole koska sekin on tehty samalla aikakaudella eli lähes kitaran ollessa uusi... Ainakin itse lasken sen vintagemodiksi :) Eri asia jos se olisi kyhäilty viime viikolla
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Joees
03.01.2007 15:40:57
Sinänsä tämä modi ei paha ole koska sekin on tehty samalla aikakaudella eli lähes kitaran ollessa uusi... Ainakin itse lasken sen vintagemodiksi :) Eri asia jos se olisi kyhäilty viime viikolla

Höpö höpö... Hintaa vaan alas modin takia hitusen jos mahdollista. Sehän on ihan sama onko se tehty tänään, huomenna vai 30 vuotta sitten.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
J.Hollström
03.01.2007 15:49:54
No jos jotain hintaindikaatioita voisi laittaa, niin itse maksoin '75-customista 1700 eur (ilman laukkua) viime vuonna. Customien hinta on hieman perusteleä korkeampi, joten ~1400 eur voisi olla semmonen kultivoitunut hinta-arvaus näkemättä ko. kitaraa. Toki kunto, väri, originaali laukku ja lippuset ja lappuset pitää ottaa huomioon jotka vaikuttaa hintaan (veli maksoi '75 minttitelestä muistaakseen 2650 eur kaikilla mausteilla). Modifioinnin ajankohdalla ei ole merkitystä hintaan, siitä rokotetaan armottomasti. Orggis tuhkis on must!
J.Hollström
03.01.2007 18:33:30
Vintage Guitar Price guide 2007 tarjoilee hintahaarukkaa $2000...$2600 '76 Telelle. Hinnat tuntuu olevan kovassa nousussa...
Joees
03.01.2007 19:18:27
http://www.tdpri.com/telephoto/data/516/Tele69_2.jpg

Mun kuusysi refin. Susosittelen unelmasi toteuttamista :-)

Huoh... Nättihän tuo. Mä haluisin ihan vaahteraa otelautaan. Muuten tuo olis ässä. Ootko itse teetättänyt maalauksen tuohon vai oliko jo kun ostit? Nauhat on ilmeisesti myös vaihdettu?
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Feggy
03.01.2007 20:04:40

Vintage Guitar Price guide 2007 tarjoilee hintahaarukkaa $2000...$2600 '76 Telelle. Hinnat tuntuu olevan kovassa nousussa...

Katos. Mitäs sanotaan '76 Stratosta?
J.Hollström
03.01.2007 20:10:30
Katos. Mitäs sanotaan '76 Stratosta?

Sama haarukka.
Feggy
03.01.2007 20:11:50

Sama haarukka.

Eli hinta on puolisen tonnia noussut keskitasosta.
Freewheeler
03.01.2007 20:58:34
Huoh... Nättihän tuo. Mä haluisin ihan vaahteraa otelautaan. Muuten tuo olis ässä. Ootko itse teetättänyt maalauksen tuohon vai oliko jo kun ostit? Nauhat on ilmeisesti myös vaihdettu?

Siinä on vanha, metrin päästä suhtkoht orkkiksen näköinen blondimaalaus, en tiedä missä ja kuka on tehnyt. Nauhat on vaihdettu ja kiilloitettu ammattilaisella. Pleksi uusi, samoin etumikki. Alkuperäinen mikki on tallessa, mutta se on toivottoman honottava ja vinkuva tapaus . Kaulan kolo liian suuri (kaula heiluu), otelautamerkit vinossa, bodyn reunojen pyöristykset miten sattuu... Mutta hieno on soundi ja soittotatsi!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Joees
03.01.2007 21:12:46
Siinä on vanha, metrin päästä suhtkoht orkkiksen näköinen blondimaalaus, en tiedä missä ja kuka on tehnyt. Nauhat on vaihdettu ja kiilloitettu ammattilaisella. Pleksi uusi, samoin etumikki. Alkuperäinen mikki on tallessa, mutta se on toivottoman honottava ja vinkuva tapaus . Kaulan kolo liian suuri (kaula heiluu), otelautamerkit vinossa, bodyn reunojen pyöristykset miten sattuu... Mutta hieno on soundi ja soittotatsi!

Oikee asenne! ;-) Pikkuvikoja... Tossa olis johonkin 1600 rahaan saatavissa muistaakseni -78 telecaster. Juu u.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Bald Anus
04.01.2007 11:09:12

Olisi kyllä aika namu sellanen -50' Strato kolmiasentoisella mikinvalitsimella. Tai muuten vain vanha Strato. Jos nakkais tuon oman Straton muutamaksi kymmeneksi vuodeksi kaappiin? :)
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
kimurantti1
04.01.2007 16:19:13 (muokattu 04.01.2007 16:26:01)
Onko mitään sivustoa, missä selitettäisiin tarkemmin vintage Fendereistä? Siis muutakin kuin hintoja. Esim. miten speksit muuttuivat, eri vuosikerroista: mitä mahdollisia heikkouksia voi xxxx - xxxx ajalla valmistetuissa Teleissä jne.

Lähinnä Stratot ja Telet kiinnostaa, miksei vahvistimetkin. Ei sillä että opiskelijalla sellaisiin olisi varaa, mutta ainahan sitä voi itseään kiduttaa...
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Groovelover
04.01.2007 16:35:02
Onko mitään sivustoa, missä selitettäisiin tarkemmin vintage Fendereistä? Siis muutakin kuin hintoja. Esim. miten speksit muuttuivat, eri vuosikerroista: mitä mahdollisia heikkouksia voi xxxx - xxxx ajalla valmistetuissa Teleissä jne.

Lähinnä Stratot ja Telet kiinnostaa, miksei vahvistimetkin. Ei sillä että opiskelijalla sellaisiin olisi varaa, mutta ainahan sitä voi itseään kiduttaa...

Toi on aika hyvä, paljon infoa ja kuvia: http://www.provide.net/~cfh/fender.html
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)