Aihe: Soitinten ryöstö 1 | |
---|---|
![]() 07.12.2003 14:55:56 | |
Otsikko ei varmaankaan kerro mistä on kysymys, mutta tarkoitan sitä tilannetta, kun joku maineikas bändi on viihteellä ravintolassa, ja heidän mielestään paska bändi menee tauolle, niin porukka hyppää lauteille, ja alkaa veivata omaa matskuaan.. Haluaisin nyt peräänkuuluttaa, että mitäs tällaisia on tapahtunut? Itse tiedän ainoastaan Sleepy Sleepersin harrastaneen joskus tällaista. Yksityiskohtia en kerro, koska en ole varma tapahtumien oikeasta kulusta. | |
![]() 07.12.2003 15:51:23 | |
Otsikko ei varmaankaan kerro mistä on kysymys, mutta tarkoitan sitä tilannetta, kun joku maineikas bändi on viihteellä ravintolassa, ja heidän mielestään paska bändi menee tauolle, niin porukka hyppää lauteille, ja alkaa veivata omaa matskuaan.. Jaa sellaisiako ne on ne ammatti miehet? Olen aina pitänyt ammattilaisena sellaista muusikkoa, joka ei heti ensimmäisessä käänteessä ole tuppautumassa lauteille soittamaan ja tekemään selväksi olevansa muusikko, kun on itse viihteellä X | |
![]() 07.12.2003 16:31:12 (muokattu 07.12.2003 16:31:47) | |
Jaa sellaisiako ne on ne ammatti miehet? Olen aina pitänyt ammattilaisena sellaista muusikkoa, joka ei heti ensimmäisessä käänteessä ole tuppautumassa lauteille soittamaan ja tekemään selväksi olevansa muusikko, kun on itse viihteellä Tämä pätee varmaan humppaosastoon, mutta noita soitinten ryöstöjähän tekee nimenomaan se rock porukka. Voipi olla, että tämä juttu olisi paremmin sopinut tuonne yleistä osastoon | |
![]() 07.12.2003 16:47:58 | |
Tämä pätee varmaan humppaosastoon, mutta noita soitinten ryöstöjähän tekee nimenomaan se rock porukka. Voipi olla, että tämä juttu olisi paremmin sopinut tuonne yleistä osastoon Eiköhän kerätä pieni joukko tanssimuusikoita ja hyökätä kostoksi vaikkapa sliippareiden keikalle vetämään Jätkän Humppaa ;) X | |
![]() 07.12.2003 17:55:20 | |
Joooo. Jamit ovat erikseen. Ja kyllä soittimen lainaamiseen on ainakin lupa saatava. | |
![]() 07.12.2003 18:08:19 | |
Joooo. Jamit ovat erikseen. Ja kyllä soittimen lainaamiseen on ainakin lupa saatava. Tottakai! Mutta yritinkin peräänkuuluttaa tässä historiaa, että mitä tällaisia "luvattomia käyttöjä" on tapahtunut ja minkä bändien toimesta? | |
![]() 07.12.2003 20:45:43 | |
Haluaisin nyt peräänkuuluttaa, että mitäs tällaisia on tapahtunut? No meille itselle sattui tällainen tapaus joitain vuosia sitten kun vedettiin ulkoilmakeikka Mac Donaldsilla. Tuli tauko ja mentiin sisälle hampurilaisille. Meidän laulaja tuli vähän meidän muiden jälkeen ja sanoi että jotkut soittajat halusi vetää muutaman kappaleen sillä aikaa kun olimme tauolla. Mikäs siinä. Ihan hyvänkuulloista musiikkia tuli ja hyvännäköinen mimmi laulamassa. Nurkan takana oli iso keikkabussi parkissa. Kyljessä luki Eini. Ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa tuollaisesta . Pojat kysyivät kohteliaasti lupaa. "G-strings are for strippers" | |
![]() 07.12.2003 21:10:23 | |
Ryöstö ja ryöstö: Virossa, tarkemmin Saarenmaalla olin yleisönä jossain kissanristiäisissä, johon iltaohjelmaksi oli tilattu paikallinen jazz-trio ja laulaja, joka oli kuvankaunis ja lauloi hyvin (väittivät paikalliseksi kuuluisuudeksi, nimen olen unohtanut). Kun he menivät tauolle ja panivat taustanauhan pyörimään, menin kysymään, voisinko tauon aikana soitella talon flyygeliä ja voisivatko he pistää taustanauhan pois päältä. Suostuivat. Kun aloitin, he tulivat kesken "lakisääteistä" taukoaan ja kysyivät, saavatko soittaa ja laulaa mukana (he eivät käyttäneet flyygeliä, muistaakseni kitara, basso, rummut). Lupasin sillä ehdolla, että eivät fibaa. Edelleenkin mulle on epäselvää, tulivatko sen takia, että soitin niin hyvin, vai sen takia, että yrittivät paikata mitä paikattavissa on, ettei yleisön kärsimys olisi ollut sietämätön. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 29.12.2003 12:03:26 | |
Onhan tuota soitinten ryöstöä tapahtunut, mutta yleensä niinpäin että harrastelijat, jotka luulevat olevansa ammattilaisia hyökkäävät lauteille. Olen myöskin pistänyt merkille, että muutaman rohkaisun jälkeen kuka tahansa Jamppa on omasta mielestään hyvä rumpali. Sillointällöin loppuillasta kun on settien välillä taukoa niin kotvan kuluttua kuulen, kun joku jo sotkee rumpusettiäni. Keikkasettini on kuitenkin sen verran maailmaa nähnyt, että en kovin helposti ole naputtamassa siitä. Edellytän kuitenkin, että soittaja saa lyöntinsä osumaan kalvoihin. Toinen asia mitä vielä useammin tapahtuu on, että paikallinen Pavarotti tulee esittelemään taitojaan. Siis miksi ihmiset luulevat, että he osaavat laulaa, jos ääni on (Junnua lainatakseni), kuin perskarva eli yhtä ohut ja epäpuhdas. Kerran eräs herra vispasi vasenta kättään muistaakseni jonkun foxin tahdissa ja laulullaan kiilasi ja hidasti vuorotellen. Pari säkeistöä tätä "taidetta" kuuntelin ja sitten tylysti biisi poikki, kuin seinään. Loppu laulu ja se vasurin vispaaminen siihen paikkaan, eikä tullut "Mauri" enää pyytämään coveria. | |
![]() 29.12.2003 12:50:10 | |
Jaa sellaisiako ne on ne ammatti miehet? Olen aina pitänyt ammattilaisena sellaista muusikkoa, joka ei heti ensimmäisessä käänteessä ole tuppautumassa lauteille soittamaan ja tekemään selväksi olevansa muusikko, kun on itse viihteellä Minä olen pitänyt ammattilaisina niitä jotka osaavat vapaa-ajallaan pysyä pois työpaikalta. | |
![]() 29.12.2003 13:00:15 | |
Mä olin lauantaina hääkeikalla. Ja kiippareitten taakse juoksi jostain vähän väliä meidän tilaaja eli pomo! Mitäs siinä muuta kun sivummalle diggaileen. Se itseasiassa soitti välillä ihan okei. Kamat säily ehjinä. My name is Baron, M.i.k.key Baron | |
![]() 29.12.2003 13:18:10 | |
Mä olin lauantaina hääkeikalla. Ja kiippareitten taakse juoksi jostain vähän väliä meidän tilaaja eli pomo! Mitäs siinä muuta kun sivummalle diggaileen. Se itseasiassa soitti välillä ihan okei. Kamat säily ehjinä. Jengi on kyllä ihan sekaisin... soitti välillä ihan okei huh huh.. Mä vetäisin turpaan jos tilaaja tulis vetämään. hoho My name is Baron, Fuzzy Baron | |
![]() 29.12.2003 13:42:01 | |
Yks hanuri-jaakko oli kerran ollut jossain marttojen tilaisuudessa vetämässä kurttua niin maan perkeleesti. Siihen oli yksi ukko tunkenut hanuritaiteilijan eteen kiinnostuneena katsomaan ja olipa pikkusen näpelöinyt mahaansa sormillaan kun tekijämiehet konsanaan. No tämä hanuristi kun oli lopettanut biisinsä oli kysynyt tältä näpeltäjältä:"Osaatko sinä soittaa haitaria?" Mahannäpeltäjä oli sanonut´: "En tiijjä kun en oo millonkaan kokeillut!" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)