Aihe: Kokemus
1 2 3 4 5
paice60
02.01.2007 22:50:50
Tarkoitat varmaan, että sinulla on hyvät suhteet?
Samanlaista yleisö on kansallisuudesta riippumatta, tietenkin erilaiset "etiketit" pitää ottaa huomioon riippuen miten juhlallinen tilaisuus on jne..

Jaa puhutko tikkuaskien etiketeistä, HEHE. Kun me oltiin Saariselällä siinä ennen joulua ja siellä ei ollut kuin enimmäkseen ulkomaalaisia,niin hyvin tuntuivat kuuntelevan myös kotimaista musiikkia. Väliin heittää jonkun ulkomaisen biisin, niin ovatten tyytyväisiä. Eiköhän tossakin päde se että jos soittaa hyvin, niin ei sillä ole mitään väliä mitä soittaa. Niin että mites toi meihin liittyy? No , sitähän minäkin.
Miks´ mä oon täällä?
rintapek
02.01.2007 22:55:52

Tarkoitat varmaan, että sinulla on hyvät suhteet? ..

"Suhteilla" soitetaan kerran tai parhaimmillaan kaksi.
Ilman niitä ei välttämättä kertaakaan, mutta ... got the point
One kind of music only - the good kind
EP
02.01.2007 23:02:16
baron
02.01.2007 23:06:36 (muokattu 02.01.2007 23:11:55)

Tarkoitat varmaan, että sinulla on hyvät suhteet?

Mua on melkein "itkettänyt" että jotkut palstan prot ei tajua, että menestyäkseen alalla soittotaito on yksi, kieltämättä tärkeä osa, mutta taito markkinoida on vähintään yhtä tärkeä!!

PS Mä oon kertonyt tän ennenkin, mutta iso liikeyritys järjestää vuosittain henkilökuntajuhjat, joihin tarvitsee bändiä ja soitin TJ:n sihteerille, onko tämän vuoden bändi jo valittu.
Sihteeri sanoi, että heillä on vakkari probändi joka on aina soittanut, mutta TJ oli ollut tyytymätön viimeeksi volyymiin.
Mä sanoin että kukaan ei oo tyytymätön mun bändin volyymiin, sihteeri kävi minuutin pikakeskustelun TJ:n kanssa ja probändi sai fudat, mun bändi on ollut ja varmaan tulee olemaan vakkari!!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
paice60
02.01.2007 23:11:25
Mua on melkein "itkettänyt" että jotkut palstan prot ei tajua, että menestyäkseen alalla soittotaito on yksi, kieltämättä tärkeä osa, mutta taito markkinoida on vähintään yhtä tärkeä!!

No ei välttämättä. Meitä myy ainakin 7 eri toimistoa eli he hoitavat sen markkinoinnin ja me se soittopuoli. Tietenkin onhan se soitto yksi markkinointi ja jos se hoituu niin keikkaahan pukkaa. Kyllä nämä ammattitriot ja -kvartetit melkein järjestään ovat toimistojen leivissä.
Miks´ mä oon täällä?
baron
02.01.2007 23:13:44

No ei välttämättä. Meitä myy ainakin 7 eri toimistoa eli he hoitavat sen markkinoinnin ja me se soittopuoli. Tietenkin onhan se soitto yksi markkinointi ja jos se hoituu niin keikkaahan pukkaa. Kyllä nämä ammattitriot ja -kvartetit melkein järjestään ovat toimistojen leivissä.

Mähän en millekään toimistolle provikaa maksa, mä hoidan sen ite!
paice60
02.01.2007 23:14:52
Mähän en millekään toimistolle provikaa maksa, mä hoidan sen ite!

Ei mekään makseta mitään provikkaa, sen hoitaa ravintolat.
Miks´ mä oon täällä?
baron
02.01.2007 23:22:12

Ei mekään makseta mitään provikkaa, sen hoitaa ravintolat.

Muutama toimisto on ottanut yhteyttä, mutta kun mä oon niitten sopimusluonnokseen tehnyt mun lakimiehen ehdottamat muutokset, ei ne oo enää halunnutkaan mua leipiinsä.

Mä kun en suostu tekemään kuin kivoja keikkoja.
paice60
02.01.2007 23:24:03
Muutama toimisto on ottanut yhteyttä, mutta kun mä oon niitten sopimusluonnokseen tehnyt mun lakimiehen ehdottamat muutokset, ei ne oo enää halunnutkaan mua leipiinsä.

Mä kun en suostu tekemään kuin kivoja keikkoja.

Soittaja - lakimies. Noi kun yhdistää, niin ei tartte tehdä yhtään keikkaa ammatikseen.
Miks´ mä oon täällä?
EP
02.01.2007 23:24:38
Tällainen tuli mieleen:
Oli eräs juhlallinen tilaisuus takavuosina jonne menimme soittamaan ja sovittiin, että laitetaan tummat puvut ja solmiot kaulaan.
Olimma roudannet kamat lavalle ja seuraavaksi piti vaihtaa vaatteet jolloin päntimme uusin jäsen ilmoittikin, että hänellä ei ole edes kauluspaitaa!
"Ei ole koskaan ollut, eikä tule!" Voi vi...tu! :/
pekkajau
02.01.2007 23:42:12 (muokattu 02.01.2007 23:44:32)
Tällainen tuli mieleen:
Oli eräs juhlallinen tilaisuus takavuosina jonne menimme soittamaan ja sovittiin, että laitetaan tummat puvut ja solmiot kaulaan.
Olimma roudannet kamat lavalle ja seuraavaksi piti vaihtaa vaatteet jolloin päntimme uusin jäsen ilmoittikin, että hänellä ei ole edes kauluspaitaa!
"Ei ole koskaan ollut, eikä tule!" Voi vi...tu! :/

Siihenkö se koko keikka sitten hupeni? Kauluspaitaan! Voi perkele!
EP
02.01.2007 23:50:18
Siihenkö se koko keikka sitten hupeni? Kauluspaitaan! Voi perkele!

Ei, mutta seuraava hupeni!
pekkajau
02.01.2007 23:55:03
Ei, mutta seuraava hupeni!

Siltä uudelta jäseneltäkö?
EP
02.01.2007 23:57:05
Siltä uudelta jäseneltäkö?

Juu, siltäkin..
pekkajau
02.01.2007 23:57:49
Juu, siltäkin..

Ei vittu voi keikat olla kiinni yhestä kauluspaidasta jos osaa soittaa!
pekkajau
03.01.2007 00:05:13
Lähden heti aamulla ostamaan kauluspaitoja ettei mene nämä vähäisetkin keikat.
EP
03.01.2007 00:24:11
Mut ihan oikeesti, jos teillä on haluan soittaa kansainvälisissä kongresseissa:
1. Niistä löytää tiedon netistä 1-2 vuotta aikaisemmin
2. Kongressinjärjestäjillä on kädet täynnä hoitaa tieteellistä ohjelmaa, kutsuttuja luennoitsijoita, hotelleja ym
3. Jos joku soittaa ja kysyy, onko kukaan ehtinyt harkita bändiä päättäjäisbankettiin, niin ei oo, jos sanot, että sulla on tiedossa, niin ne on kiitollisia, ei siihen mitään suhteita tarvita.

Eli jos luulette pystyvänne homman hoitamaan, ilmainen vihje: Helsingissä järjestetään niin paljon isoja kongresseja, että meille kaikille riittää.

Epäilen, että se noin helposti onnistuu, vähättelet vaa ommaa "ruttiiniasi". :)
EP
03.01.2007 00:27:21
Lähden heti aamulla ostamaan kauluspaitoja ettei mene nämä vähäisetkin keikat.

Mutta muista osttoo sitte niitä "lanellisia", muilla ei tee mittää!
baron
03.01.2007 00:34:02 (muokattu 03.01.2007 00:42:26)

Epäilen, että se noin helposti onnistuu, vähättelet vaa ommaa "ruttiiniasi". :)

Ai, mites sä luulet, että mä keikkoja saisin?
Soitan hyvän keikan, otan varakkaan näköisen yleisön yhteystiedot ja tyrkytän itseäni jatkossa!

Missä kohdassa tää on vaikeaa, se hyvä keikka vai?

Edit: Ai nyt mä tajuan: Mähän "leveilin" että mä oon hyvä markkinoija, pitäiskö mun pitää kursseja, miten bändiä markkinoidaan?

(Mites mä muka keikkoja olisin saanut, jollei markkinointi handussa??)

Edit 2: Mä oon uskomattoman hyvä, mulla on unelmakeikka kiikarissa, mutta siitä ei voi vielä puhua!!

Edit 3: Millä hemmetillä te luulette, että mä oon päässyt festareille, Lintsille ym soittamaan?
Ei mua tulla himasta hakemaan, kyllä mun pitää tyrkyttää itseäni
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)