Aihe: Mimmoisen symbaali setin ostaisin??
1 2 3 4
Rumpupoika
02.01.2007 09:42:11
Se Sabian B8 setti kuulosti ihan okoolta. Mitäs mut on mieltä?
Narcosynthesis
02.01.2007 11:11:16

Sabian B8 voi olla sellainen, että jonkun ajan päästä haluat parantaa soundia ja joudut pistämään kaikki uusiksi, vaikka halpaseteistä B8 onkin ihan parhaasta päästä soundiltaan.

Itse neuvoisin panostamaan aluksi varsinkin Hi-hattiin kunnolla, koska sitä tulee kuitenkin piestyä musiikkityylistä riippumatta aika paljon, ja huono haitsu vaikuttaa yleissoundiin paljon. "Ihan ok" kombo aluksi voisi olla siis esim. joku Ufip:n haitsu (Ufipin 13-tuumaiset ja pikkuhaitsut ovat hyvälaatuisia ja pienestä tuumakoosta huolimatta hyväsaundisia, joten sitä kautta voi säästää), esim. Paisteen 2002 tai vaikka Alpha-sarjan crashi ja esimerkiksi Meinl:n Classic-sarjan Ride (Kannattaa ostaa isokokoinen, jos ei pidä pingisoundista). Efektisetiksi Thomannilta ainakin löytyy 10' ja 12' splash + 18' China-settiä Meinl:n Classic-sarjaa hintaan 105 Euroa, mikä ei tosiaan ole kovin paljon...Omasta mielestäni Classicit ovat HUOMATTAVASTI Sabianin B8-sarjaa paremman kuuloisia, mutta mielipidejuttujahan nämä kaikki ovat, joten suosittelen, että nappaat kapulat mukaan ja marssit testaamaan!
Rumpupoika
02.01.2007 13:19:39
Minä tykkäisin Meinlin jostain sarjasta tai Paisteen Rudesta mutta ovat aikas kalliita.
Narcosynthesis
02.01.2007 15:14:58

No juuri tuo aiemmin mainitsemani Meinlin Classic-sarja on hinta-laatusuhteeltaan aika käypäinen...ja Rude-sarjojahan on muillakin valmistajilla, joten kannattaa tsekkailla niitä, jos vaikka saisit halvemmalla. Tosin aika kalliita nuo rudet tuppaa aina olemaan.

Katteleppa vaikka tuolta:
http://www.thomann.de/fi/symbaalit.html

Itse tilailin Thomannilta sähkösetin ja hyvin toimi kuljetukset sun muut.
Rumpupoika
02.01.2007 18:33:37
No juuri tuo aiemmin mainitsemani Meinlin Classic-sarja on hinta-laatusuhteeltaan aika käypäinen...ja Rude-sarjojahan on muillakin valmistajilla, joten kannattaa tsekkailla niitä, jos vaikka saisit halvemmalla. Tosin aika kalliita nuo rudet tuppaa aina olemaan.

Katteleppa vaikka tuolta:
http://www.thomann.de/fi/symbaalit.html

Itse tilailin Thomannilta sähkösetin ja hyvin toimi kuljetukset sun muut.

Milläs merkillä Rude sarjaa on?
Bacchus
02.01.2007 20:37:29

RUDE-sarja löytyy ainoastaan Paisteelta.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Narcosynthesis
03.01.2007 08:58:23

Joo, sori, siis Rude-niminen sarja tosiaan on Paisteen trademarkki, anteeksi sekoilu!

Tarkoitin siis, että samantyyppisiä symbaaleja löytyy muiltakin valmistajilta. Ainakin Ufipilla on ollut mainioita murskean kuuloisia "viimeistelemättömiä" peltejä. Kohtuukalliita nekin tosin olivat.
HeavyMachinery
03.01.2007 14:47:39

kyllä se vitutus tulee aiemmin...

Jep ostin kaksi Stagg:in rässiä, kahden viikon päästä möin ne niskikselle.....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Danko
03.01.2007 14:59:53

Jep ostin kaksi Stagg:in rässiä, kahden viikon päästä möin ne niskikselle.....

Kauas se Byzance china kerkes oleen? (-:
HeavyMachinery
04.01.2007 09:54:28

Kauas se Byzance china kerkes oleen? (-:

varmaan reilun vuoden mutta setissä ei viihtynyt kun kuukauden... "Se oli liian kongahtava"
Nolte
04.01.2007 10:06:19
varmaan reilun vuoden mutta setissä ei viihtynyt kun kuukauden... "Se oli liian kongahtava"

Sie veteletkin heavya jazz-peltilöillä. ;)
Hyvät kamat - huono soittaja!
HeavyMachinery
04.01.2007 11:07:19

Sie veteletkin heavya jazz-peltilöillä. ;)

On muuten harvinaisen totta..... Kaikki pellit on jotain turkkilais vaikutteisia ja ohkaisia...
Narcosynthesis
04.01.2007 12:08:57

On muuten harvinaisen totta..... Kaikki pellit on jotain turkkilais vaikutteisia ja ohkaisia...

Sama täällä, olen suuri ohkaisten peltien ystävä, vaikka väännänkin pääasiassa metallia. Diggailen myös sivumennen sanoen pienikokoisista pelleistä, tälläkin hetkellä suurin crashi taitaa olla '16, ja sitäkin käytän enemmän ridenä:)
Nolte
04.01.2007 12:45:42
Jep. Kyllä minäkin tykkään enemmän ohkaisista, varsinkin crasheista. Taidankin ruveta vaihdattelemaan tuota 16" A-Customiakin ehkä tuuman isompaan, ohuempaan peltiin. Ride saa olla tuollainen medium -tapaus. Haitsujen kohdalla tuntuu siltä, että jos yhdellä parilla meinaa pärjätä, niin se pitäisi sitten olla myös mediumia.

No, tämä nyt on taas tätä hifistelyä. Pitäisi ensin opetella soittamaan...
Hyvät kamat - huono soittaja!
Narcosynthesis
04.01.2007 14:41:53

Haitsujen kohdalla tuntuu siltä, että jos yhdellä parilla meinaa pärjätä, niin se pitäisi sitten olla myös mediumia.

Hyvä pointti...itse menin tyhmänä kerran ostamaan thin haitsut, joiden koko oli kaiken lisäksi 13'...:( Olin näet hieman aiemmin testannut samanmoisia - ja kokoisia haitsuja...en vaan tajunnut, että ne oli thick/medium-paksuutta ja saundi sitä mukaa tietenkin aika paljon murskeampi. Thinneinä kuulostivat vaan sellaselta pakaranläpsyttelyltä. Harmitti "vähän".
HeavyMachinery
04.01.2007 15:26:31

Sama täällä, olen suuri ohkaisten peltien ystävä, vaikka väännänkin pääasiassa metallia. Diggailen myös sivumennen sanoen pienikokoisista pelleistä, tälläkin hetkellä suurin crashi taitaa olla '16, ja sitäkin käytän enemmän ridenä:)

Mulla on pienin crashi 17" muuten 19"
20" masterworkin crashia olen jo tilaillut pitkään.....

Diggailen itse isoista pelleistä koska niissä on heleyttä ja alapäätä yhtä aikaa...
Rumpupoika
05.01.2007 11:15:45
Kiitos kaikille, Ufipit oliskin aika hienoja ja härskejä!
Narcosynthesis
05.01.2007 13:01:42

Mulla on pienin crashi 17" muuten 19"
20" masterworkin crashia olen jo tilaillut pitkään.....

Diggailen itse isoista pelleistä koska niissä on heleyttä ja alapäätä yhtä aikaa...

Itse taas pidän pienistä, koska niissä on usein nopeampi ätäkki...Tosin pakko myöntää, että syy voi olla myös peltejä hiplailevassa soittotyylissäni;)
Niskamies
05.01.2007 13:02:58 (muokattu 05.01.2007 13:03:09)
Itse taas pidän pienistä, koska niissä on usein nopeampi ätäkki...Tosin pakko myöntää, että syy voi olla myös peltejä hiplailevassa soittotyylissäni;)

Mäkin harrastan peltien hiplailua, ja mun pienin pelti on 18". Siitä löytyy tosi lämmin ja pitkä sointi, ja syttyy vaikka ajattelun voimasta. Sama juttu oikeastaan ridessa. Kiva että kaikkiieen pelteihin voi sekä aksentoida että kompata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)