Aihe: Overdrive-buusteriksi ronskimpiin riffittelyihin
1
moikki
02.01.2007 18:34:51
hey ja hyvää uutavuotta.

Niin, olen tässä etsiskellyt jotain mukavaa boosteria CatalinBradin SCOD-purkille. Suosin aika kevyttä soundimaailmaa, mutta välillä tarvii irrota rouheat riffittelyt. Tällähetkellä mulla on Marshallin Jackhammer, mutta se on hieman tukkoinen tuohon hommaan. tai siis Paska. Bad monkeytä monet ovat kehuneet, mutten pitänyt siitä. Olen kelaillut jotain ihan iisiä säröä josta paljon volaa ja hieman Gainia. That's it. onko ehdotuksia?

Barbellin DirectDrive on aikas vahva ehdokas. Toinen on Hot Cake, mutta sillä on jo enemmän hintaakin. Sellaiseen 0-200 euroa vois olla hintahaarukka.

Styrkkana putki-Laney ja mahonki kepukka.

Edit: JA haulla tsiigailin jotain, ja joskus ennenkin kyselin aiheesta, mutta nyt en enää ketjua löytänyt

Ibanez TS7
Jees jees
saastara
02.01.2007 18:35:44 (muokattu 02.01.2007 18:36:58)
Modattu SD-1?

E: Hot Cake on myös sangen oiva.. Sillä tosin onkin hintaa lähes neljä kertaa enemmän. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
masterhat
02.01.2007 18:47:10
Modattu SD-1?

E: Hot Cake on myös sangen oiva.. Sillä tosin onkin hintaa lähes neljä kertaa enemmän. :)

lueskelin tuolla, ja joku kiukutteli ettei modattu sd-1 oikein toimisi. tai et se värittäis liikaa soundia?? onkohan perää? Pidän kuitenkin Catalinin soundista, joten sellainen melko luonnollinen värkki olis mukava.
Head like a hole
Insane Kane
02.01.2007 19:11:41
lueskelin tuolla, ja joku kiukutteli ettei modattu sd-1 oikein toimisi. tai et se värittäis liikaa soundia?? onkohan perää? Pidän kuitenkin Catalinin soundista, joten sellainen melko luonnollinen värkki olis mukava.

Riippuu toki miten SD-1 modaa. Noita eri modeja on nettikin pullollaan.
Itse en henk.koht parempaa boosteria tiedä kuin SD-1 tahi oma modattu OD-2
DIY päin v**tua =)
msm40
02.01.2007 20:49:47 (muokattu 02.01.2007 20:59:20)
Buustaamiseen Bad Monkey sopii Barberin DD:tä huomattavasti paremmin mutta DD on sitten pelkkänä särönä parempi, eli molemmat... Näin mulla Laneyn GH50L:n kanssa. Muista en sano kun en tiiä.

Öö... huomasin just ettet pitänyt Bad Monkeystä eli eipä ollut tästä postauksesta mitään apua.
All you really need is your imagination... And a Tele...
McNulty
02.01.2007 20:58:58 (muokattu 02.01.2007 21:01:38)
That's it. onko ehdotuksia?

Juur sullen ovat kehittäneet seuraavanlaisen vempaimen:
http://www.jimdunlop.com/index.php? … 264&pmh=products/p_and_e_detail

Kovasti ovat valtameren takana foorumeilla isoot pojaat kehunneet tuota... varmasti varteenotettava vaihtoehto boosteria ja pientä rosottajaa ajatellen.

edith: BBE:llä on myös hyviä vaihtoehtoja...
http://www.bbesound.com/products/stomp_boxes/index.asp

Esim. Sonic Stomp, Boosta Grande tai vaikka Green Screamer jos TS-tyylistä kaipailee.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Dr. Muff
02.01.2007 21:01:43

Jos pelkäät soundin värittymistä ei Direct Drivekään sovi kuvioon. Joskus tosin soundi voi värittyä hyvällä tavalla ja pedaalit toimia hyvin yhteen. Hotcake alkaa jo olemaan melko neutraali. Nyt mulla on kyllä toisinpäin, eli ensin direct drive ja sitten hotcake. Hotcake vain aavistuksen säröllä ja dd hieman enemmän, drive noin 13:30. Niiden edessä trebleboosteri jolla saa tarvittaessa niin tujun soundin että heikottaa. Hotcake toimii myös Big Muffille 'boosterina'. Hakaset siksi koska kaikista mulla on unity gain, en boostaa, stäkkään.

Uraltone SD-1 oli mulla vähän aikaa, pidin enemmän japsi sd-1stä, jotenkin eloisampi soundi. Totuuden nimissä on sanottava etten pitänyt kummastakaan erityisesti, eivät reagoi soittoon. Saahan sen toki modattua vaikka delayksi jos viitsii.
punainenettan
03.01.2007 19:37:16
Siitä purkkia efektiluuppiin! Ei voi sanoin selittää mitä tekee saundille, eli kannattaa käydä testaamassa.

http://www.aphex.com/demo1403.htm
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)