Aihe: Onko tietoa Tokai ES-malleista?
1 2
taho
01.01.2007 22:29:49
http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=5856&highlight=135
Tuossa vielä mielenkiintoinen vertailu noiden kitaroiden kauloista.
Shakata
01.01.2007 22:36:27
Itse aikonani pähkäilin Ibanezin Artcore sarjalaisten, Tokain ES-60 sekä Epiphonen Dotin välillä. Ibanezin malleja en sitten päässyt missään testailemaan, joten Tokai ja Dotti jäivät kalkkiviivoille.

Ensimmäisenä testasin Tokain ES-60 sarjalaista, joka oli mielestäni kaikin puolin hyvä kitara. Viimeistely mainio ja soitettavuudessa ei ollut valittamista. Kauemmin kitaraa soitellut ystävänikin tykkäsi Tokaista. Olisin varmaan ostanut tämän kitaran, jos ei Epiphone Dotin huokeampi hinta ja mukavampi "yleisolemus" olisi houkutelleet enemmän. Tykkään paljon Epiphonen kitaroista, enkä niinkään pidä niitä vain Gibsonin kopioina, vaikka osa Epiphonen malleista toki niitä onkin. En nähnyt mitään järkeä maksaa Tokaista paria sataa enempää. Sillä hinnalla sain Dottiini jo uuden satulan ja uudet mikit ;) Hehee...kivaa!

Itse olen kokeillut kolmea Dottia, joista yksikään ei ole ollut huono. Kahdessa muussa -06 Dotissa oli kyllä paksumpi kaula kuin omassa yksilössäni. Oman Dottini -05 kaula on mielestäni se perinteinen 335:n kaula, mutta tiedä sitten. Sopii kouraani ja se riittää. Tykkään niin kamalasti Dotista, enkä tästä millään luovu. Tää on se mun kitara! Tai ainakin yks niistä :)
Wahi
01.01.2007 22:50:07
2-3 Dottia olen testannut, ja molemmat/kaikki aivan kelvottomia. Potikat ja kytkin vaikuttivat erittäin heikoilta ja halvoilta (mitä ne kyllä ovatkin). Nauhat törröttävät otelaudan reunojen yli. Maalia oli reunalistoilla jne. Viimeistely kehnoa...

Ibanezin AS73 ja 83 sen sijaan ovat tehneet erittäin hyvän vaikutuksen. About samassa hintaluokassa, mutta mielestäni huomattavasti parempia. Voi tietenkin olla (ja tod. näk. onkin), että kokeilemani Epi Dotit olivat vain huonoja yksilöitä. Jos ei tarvitse olla ihan 1:1 ES-335 malli, niin suosittelen erittäin lämpimästi tutustumista Ibanezin puoliakustisiin.
Kiinankeisari
02.01.2007 11:43:06
2-3 Dottia olen testannut, ja molemmat/kaikki aivan kelvottomia. Potikat ja kytkin vaikuttivat erittäin heikoilta ja halvoilta (mitä ne kyllä ovatkin). Nauhat törröttävät otelaudan reunojen yli. Maalia oli reunalistoilla jne. Viimeistely kehnoa...

Ibanezin AS73 ja 83 sen sijaan ovat tehneet erittäin hyvän vaikutuksen. About samassa hintaluokassa, mutta mielestäni huomattavasti parempia. Voi tietenkin olla (ja tod. näk. onkin), että kokeilemani Epi Dotit olivat vain huonoja yksilöitä. Jos ei tarvitse olla ihan 1:1 ES-335 malli, niin suosittelen erittäin lämpimästi tutustumista Ibanezin puoliakustisiin.

ite olen törmännyt pariin dottiin kaupoissa, toinen oikein kelvollinen ja toinen ei-niin-hyvä. AS73:sen hyvyys oli tiedossa useamman testisession jäljiltä jo ennenkuin sellaisen itselleni kaappasin levytukusta. saas nähdä että minkä verran uudet mikit vielä parantaa tuota pakettia joka jo nyt on hintaansa nähden aivan käsittämättömän hyvä. kitaraopeni veikkasi että olen maksanut siitä 1000e...

ps. koeta nyt wahi saada se iba ostettua, on se sen verran hyvä :)
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Wahi
02.01.2007 11:57:28
ps. koeta nyt wahi saada se iba ostettua, on se sen verran hyvä :)

HOhoo, joo :D Viime perjantaina tuli tehtyä pitkät testit AS-83:n kanssa. Nyt haluan vain odottaa että tuleeko Levytukkuun AS73 mallia sillä uudella vaalealla värityksellä. Jos tulee, niin saattaa olla että pitää sitten semmoinen hommata :D Tuo AS83 tuntuu joka kerta vain paremmalta. Mikit menisi tosin kuitenkin vaihtoon.

Ibanez on kyllä aina osannut tehdä puoliakustiset kitarat. Kitaraopellani on samallainen kitara jota John Scofield käytti. Ei se signature vaan sama malli jota Scofield käytti ennen signaturea. Vasta sen jälkeen tehtiin tuo signature malli. On kuulema parempi kuin Gibson, varsinkin jazziin.
Tomtom
02.01.2007 12:25:56
Ei välttämättä löydy ihan joka kaupasta, mutta hankin tuossa männävuonna jenkeistä Hohnerin 335:n, malli on HS-35. Hintaa tuolle kertyi alle 300€ suomeen. Vehjes oli käytetty, mutta aivan ehta ja esim. viimeistelyltään vimpan päälle tuommoiseksi halpikseksi. Laite on parhaillaan Oeschin käsittelyssä, pistettiin Duncanit "push-push puolituksilla", Bigsby, Earvana, hihnalukot eli modauksille tulee enemmän hintaa kuin ite kitaralle. Kannattaa tsekata noi Hofner-Hohner-Höfner- luutut mikäli sattuu vastaan. Tuon yhden yksilön perusteella oivia pelejä. Tuollaisen hinta on kuitenkin jotain puolet esim. Tokain tai Epin Sheratonin hinnoista ja ilman modauksiakin tuolla kepittää kyllä.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
fox
02.01.2007 12:28:28

Ibanez on kyllä aina osannut tehdä puoliakustiset kitarat. Kitaraopellani on samallainen kitara jota John Scofield käytti. Ei se signature vaan sama malli jota Scofield käytti ennen signaturea.

Elikkästen ihan vakio Ibanez Artist AS200, poislukien kannessa olevan jakin "vahvikelevy"..

Vasta sen jälkeen tehtiin tuo signature malli.

Jonka ainoa ero on, että jakki on nyt siellä reunassa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Wahi
02.01.2007 12:38:11 (muokattu 02.01.2007 12:38:20)
Elikkästen ihan vakio Ibanez Artist AS200, poislukien kannessa olevan jakin "vahvikelevy"..

Joo, tuohan se olikin. En mallia muistanut.

Jonka ainoa ero on, että jakki on nyt siellä reunassa..

Haha, ja hintaa on luonnollisesti nostettu?
fox
02.01.2007 13:15:37

Joo, tuohan se olikin. En mallia muistanut.

Itselleni on tutumpia ne pikkukoppaset semiakustiset, eli AM-Artistit..

Haha, ja hintaa on luonnollisesti nostettu?

Todennäköisesti, onhan siin jotain muitakin "kosmeettisia" eroja, muistaakseni kaularaudan suojuslevy on messinkinen, ja siin on sitten JSM-200, tjsp.. Taitaapa siit olla halvempi versiokin muistaakseni eli JSM-100..
Oikein hyviä nuo semiakustiset wanhat Ibat kyllä.. jos kohta rupeevat olemaan hinnoissaankin.
Tuosta Epin Dotista sen verran, että meidän "ekstra-kitaristilla" on moinen, mutta minun kätöseen siin on vähän paksu kaula..kun oon tuohon 60´s slimtaper-profiiliin tottunut. Toki nää on täysin henkilökohtaisia kriteerejä. Nimimerkki Ossin vähän vanhemman mallin Tokaissa taas oli ihan hyvän tuntuinen kaula.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kiinankeisari
02.01.2007 17:13:42
HOhoo, joo :D Viime perjantaina tuli tehtyä pitkät testit AS-83:n kanssa. Nyt haluan vain odottaa että tuleeko Levytukkuun AS73 mallia sillä uudella vaalealla värityksellä. Jos tulee, niin saattaa olla että pitää sitten semmoinen hommata :D Tuo AS83 tuntuu joka kerta vain paremmalta. Mikit menisi tosin kuitenkin vaihtoon.

no nuo iban vakiomikit on ihan hyvät, ulostuloa ei ole kauheasti esim. verrattuna mun tokain vakiomikkeihin. saundi on aikas tumma, musiikkiopiston bändireeneissä soitan peaveyn classic 50:sen kans ja sen vahvistimen kans nuo mikit pelaa oikein hyvin, peittää mukavasti se peaveyn pistävän diskantin. omalla voxilla se saundi vaan jää pikkasen muhjuiseksi ja ei joka välissä jaksa kuitenkaan vahvistintakaan säätää niin tilasin sitten jenkeistä kokeeksi täämmöset mikit:

http://store.guitarfetish.com/livialhuch.html

saas nähdä miten pelaa.
Kiinankeisari
02.01.2007 17:41:50
omasta mielestäni ne mikit oli juuri se heikko kohta tuossa ibassa, mitä wahin kanssa soiteltiin, mutta makuasia, sanoi kissa kun...

no niissä on semmonen aika tsääs-saundi, jonkun mielestä varmaan ihan kauhean tumppu. mutta akustinen saundi on ainakin mun kepissä niin hyvä että mikkejä vaihtamalla luulis pääsevän hyvään lopputulokseen...
Wahi
02.01.2007 17:51:44
no niissä on semmonen aika tsääs-saundi, jonkun mielestä varmaan ihan kauhean tumppu. mutta akustinen saundi on ainakin mun kepissä niin hyvä että mikkejä vaihtamalla luulis pääsevän hyvään lopputulokseen...

Joo, jazzit hoituu. Mutta ehkä vähän liian tumma/paksu soundi tarpeisiini. Testattiin Laney GH-50 (vai mikä GL olikaan?) ja Laney LC15R comboon. LC15 ja H&K 212 kaappi Greenbackeilla oli jo vähän liian paksu soundi. Pelkän combon kanssa ihan ok soundi.

Mutta kannattaa tosiaan ainakin vähän aikaa soitella niillä originaali mikeillä niin sitten huomaa oikeasti hyvät ja huonot puolet ja tarvitseeko vaihtaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)