Aihe: Ihmetys PodXT Liven kanssa Japanissa, apuja!?
1
muroaivo
02.01.2007 16:21:08

Pahoittelen heti alkuun, koska tiedän, että kyseisestä laitteesta löytyy boardilta jo useampikin keskustelu. Olen vierailemassa serkkuni luona Japanissa ja ostin täältä lauantaina siis PodXT Liven. Muutaman päivän laitetta räplänneenä olen huomannut siinä ominaisuuden, jota kovasti ihmettelen serkkuni kanssa:

Lankun pedaalin Wah On/Off kytkin vaikuttaa perin oudolta. Pedaalin pohjassa on rautainen uloke, jonka olisi tarkoitus painaa itse lankussa olevaa kytkintä. Kytkin on lankussa pedaalin alla olevassa reiässä sijaitseva "nappi". Nappi on todella jäykkä, valkeaa muovia. Pedaalin pohjassa oleva uloke ei ylety nappiin, vaikka pedaalin painaa pohjaan asti, vaan pedaalin pohjassa olevat kumiset "ulokkeet" ottavat ensin kiinni lankkuun. Kytkintä pystyy käyttämään vain painamalla pedaalin kärkeä todella lujaa ja pelkäänkin, että tämä hajottaa koko laitteen.

Kysyisinkin siis, onko tuo aivan normaali ilmiö kyseisessä laitteessa? Voisiko napin päältä tai pedaalin pohjassa olevan metalliulokkeen kärjestä mahdollisesti joku osa vai ovatko kaikki osat todellakin tallessa?

Lähdemme kotimatkalle lauantaina, ja miun pitäisikin käyttää pedaalia liikkeessä viimeistään perjantaina, jos siinä todellakin on jotain vikaa. Syy siihen, että kysyn täältä ennen liikkeeseen lähtöä on se, että liikkeen myyjät puhuvat todella huonosti englantia, eivätkä miun Japanin taidotkaan ole kummoiset. Lisähuolta aiheuttaa se, että pedaali oli liikkeen ainoa ja oli ollut esillä ja varmasti myös muiden asiakkaiden testattavana ennen ostoa. Pyytäisinkin kaikilta pedaalin omistavilta mahdollisimman pikaista apua/vastausta. Jos jollakin vaan on ylimääräistä aikaa ja halua auttaa, pari kuvaa oikeanlaisen lankun pedaalista ja "pedaalin alusesta" olisi erittäin tervetulleita!

Kiitos jo etukäteen kaikille auttajille!
-muroaivotus-
Exhausted
02.01.2007 16:29:40

Kyllä itse ainakin saan runnoa aika vahvasti sitä pedaalia että wahi menee päälle. Tällainen 60-kiloinen kaveri saa melkein hypätä koko painollaan sen päälle. Jos kokematon kaveri kokeilee mun XT Liveä niin ei se saa wahia siitä päälle. Se kytkin ei tosiaankaan ole samanlainen kuin Crybabyssä. Itsellä on XT Live ollut nyt pari vuotta käytössä ja moitteetta on toiminut.
Swan
02.01.2007 16:33:35
Sama juttu myös FBV-polkimissa, kunnon rouhaisun vaatii. Ei se siitä hajoa.
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
Jarsan
02.01.2007 16:38:50
Kysyisinkin siis, onko tuo aivan normaali ilmiö kyseisessä laitteessa?

Väittäisin että tuo on aivan normaalia. Kyseinen "ominaisuus" taitanee löytyä jokaisesta laitteesta, jossa expressio-pedaali on toteutettu samalla tavalla.
saastara
02.01.2007 16:52:36
Itsekin saan omaa Xt Liveäni melko miehekkäästi rouhaista ennen kuin menee wahi päälle.. Elikkäs sanoisin, että asiaan kuuluu. Kovaa tekoa on tuo, ei se hevillä hajoa.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
atha
02.01.2007 17:23:52 (muokattu 02.01.2007 17:41:34)
http://www.thomann.de/fi/line6_px1.htm

Sopivan muuntajan kun vaihtaa, niin eiköhän tuo rokki soi Suomessakin.
-Cale
02.01.2007 20:05:13
Sori kun lainaan tätä topikkia mutta mistä mä löydän tuon Podin mukana tulleen ID:n? Että pääsisin kirjautumaan line 6:n sivuille... Vai tuleeko ton kakkosen mukana sellasta?
MrCrab
02.01.2007 21:35:25 (muokattu 02.01.2007 21:36:22)
Sori kun lainaan tätä topikkia mutta mistä mä löydän tuon Podin mukana tulleen ID:n? Että pääsisin kirjautumaan line 6:n sivuille... Vai tuleeko ton kakkosen mukana sellasta?

Löytyy sieltä takaa. SERIAL: xxxx....

Olen itekin pohtinut tuota.. kiitos. Kai sitä sitte uskaltaa talloo... :
-Cale
02.01.2007 22:07:19
Löytyy sieltä takaa. SERIAL: xxxx....

Olen itekin pohtinut tuota.. kiitos. Kai sitä sitte uskaltaa talloo... :

Hmm... Mistä sen sieltä löytää, ei mulla ainakaa ollu tollasta Serial: xxx...? Ja mitä noihin kenttiin pitää laittaa, kun on username ja password? Saako ne olla ihan hatusta vedettyjä vai pitääkö toi koodi poimia jostain? Jeesatkaa :P
Lennu
02.01.2007 22:20:50

Hmm... Mistä sen sieltä löytää, ei mulla ainakaa ollu tollasta Serial: xxx...? Ja mitä noihin kenttiin pitää laittaa, kun on username ja password? Saako ne olla ihan hatusta vedettyjä vai pitääkö toi koodi poimia jostain? Jeesatkaa :P

Ahaa, oot tainnu imuttaa koko laitteen jostain vertaisverkosta vai?
"Yritinhän joskus perehtyä intialaiseen nuorisokulttuuriin katsomalla intialaista musiikkikanavaa töllöstä. Vähän sääliksi käy intialaista nuorisoa." -Derek Riggs
MrCrab
02.01.2007 22:22:20

ööö.. siis pedaalin takaa pitäsi ainakin löytyy sellanen koodi, jonka sitte laitat sinne line6:in sivuilla. Näin saat ne user ja pw. Mulla se koodi on siellä expressionpedaalin alapuolella, inpuin kohdalla... (kai... en ole himas..)

http://www.the-soundfactory.com/images/tgs/lin-podxtlive.jpg tossa se näkyy.

|LINE6| |xxxxx-xxxxx-|
-Cale
02.01.2007 22:32:32
ööö.. siis pedaalin takaa pitäsi ainakin löytyy sellanen koodi, jonka sitte laitat sinne line6:in sivuilla. Näin saat ne user ja pw. Mulla se koodi on siellä expressionpedaalin alapuolella, inpuin kohdalla... (kai... en ole himas..)

http://www.the-soundfactory.com/images/tgs/lin-podxtlive.jpg tossa se näkyy.

|LINE6| |xxxxx-xxxxx-|

Jahas, mulla kun ei ole pedaalia, on vaan toi punainen munuainen :) Mitenköhän saan nuo nyt selville?

Ahaa, oot tainnu imuttaa koko laitteen jostain vertaisverkosta vai?

Ei kai sitä nyt ostaa kannata hyvänen aika ;)
Invader
02.01.2007 22:42:40
Jahas, mulla kun ei ole pedaalia, on vaan toi punainen munuainen :) Mitenköhän saan nuo nyt selville?

Question
Where is the serial number located on my POD?

Answer
The serial number for your Line 6 Product is located in most cases on the bottom or back of your product. The serial number usually begins with a (21) followed by a series of letters and numbers.
Tai sitten ei..
-Cale
02.01.2007 22:59:13
Okei, tänks kaikille! :)
muroaivo
03.01.2007 01:32:24

Kannattaa sitten muistaa että verkkovirta on Japanissa 110V ja täällä 220V. Saattaa käämit kiehahtaa jos ei oo tarkkana...
T:sähkön suurlähettiläs

Kiitoksia vinkistä! Tuota pohdiskelin itsekin kovasti ennen ostopäätöstä. Asiaa ei Line 6-tuotteiden kanssa ainakaan helpota yhtään myöskään se tosiseikka, että kaikki toistaiseksi tapaamani Line 6-tuotteet vaativat 100V AC:tä ja kaikki muuntajat on tehty toimimaan vain ostomaan verkkovirralla. Eli Suomesta ostettuun muuntajaan voit syöttää vain 230V, kun taas Japanista ostettuun vain 110V. Jos muuntaja olisi tehty yhtään järkevästi, olisi se sellainen "universaali", joka toimisi alueella 110V-240V. Näin se kävisi vissiin joka maassa, kun vaan vaihtaisi sopivan adapterin, jotta sopii seinään.

Itse ratkaisin tuon ongelman siten, että ostin täältä sellaisen "muuntimen" (en tiedä, miksi näitä kutsutaan oikeasti:), joka muuntaa 220V-230V virran 110V:ksi, ja johon tuo Japaninmaan sähköpistoke käy. Maksoi täällä n. 17€. Tosin pari päivää oston jälkeen huomasimme, että serkkuni on täällä oman Suomesta ostetun Podinsa kanssa ja minä olen lähdössä Suomeen täältä ostetun Podin kanssa, joten vaihdoimme muuntajat päikseen:)

Kiitoksia vielä kovasti kaikille vastauksista! Pitänee vain uskoa, että tuo on vehkeen "normaalirakenne" ja totutella käyttämään sitä. Nyt sitten miettimään, josko vielä ostaisi täältä kitarankin kotiin vietäväksi...
-muroaivotus-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)