Aihe: Kokemus
1 2 3 4 5
Tankero
02.01.2007 12:57:55
Merkillistä - oon aika pitkälti samaa mieltä Simplexin kanssa.

Sama täällä. Pari esimerkkiä. Muuan uusi vuosi takasin päin oltiin Patelan Ramadassa soitilla. Yleisö sveitsiläisiä. Ohje talolta soittaa kansainvälistä viihdettä. Näin tehtiin. Ei olis humpalla pitkälle pötkitty.
Viime lauantaina Simosen Kaken kans Kantolan ravintolassa humppaa tuelta.
Varmasti, vissiin.
baron
02.01.2007 14:27:00

Sama täällä. Pari esimerkkiä. Muuan uusi vuosi takasin päin oltiin Patelan Ramadassa soitilla. Yleisö sveitsiläisiä. Ohje talolta soittaa kansainvälistä viihdettä. Näin tehtiin. Ei olis humpalla pitkälle pötkitty.
Viime lauantaina Simosen Kaken kans Kantolan ravintolassa humppaa tuelta.

Sviddu kun mä meen Kuubaan, haluan kuulla salsaa ja Riossa bossaa enkä mitään kansainvälistä hömpötystä.
Sama juttu kun tänne tulee turisteja, ei meidän kuulu mennä kontalleen niiden edessä vaan kunnon humppaa, on niillä kotona sitten jotain kertomista.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
v_m_kangas
02.01.2007 14:41:12

Sviddu kun mä meen Kuubaan, haluan kuulla salsaa ja Riossa bossaa enkä mitään kansainvälistä hömpötystä.
Sama juttu kun tänne tulee turisteja, ei meidän kuulu mennä kontalleen niiden edessä vaan kunnon humppaa, on niillä kotona sitten jotain kertomista.

Samaa mieltä. Sen verta liennytystä, että sinne voi siteeksi heitellä sitä kansainvälisempää. Esim korvaa ne beattimössöt sitten enemmän kansainvälisellä meiningillä, mutta muuten peruskattaus.
Humppaa tai soita humppaa
Riksteri
02.01.2007 14:51:24
Samaa mieltä. Sen verta liennytystä, että sinne voi siteeksi heitellä sitä kansainvälisempää. Esim korvaa ne beattimössöt sitten enemmän kansainvälisellä meiningillä, mutta muuten peruskattaus.

Ei suomalaisessa tanssimusiikissa juurikaan kansallisia piirteitä ole, allaoleva biisilista toimii aika universaalisti. Ranskaa, Suomea ja Englantia pääosin, Italia ja Saksa vielä puuttuvat.

1) Ranskalaiset korot - Am- Baron (instr.)
2) Paratiisi - Am - Decker90
3) Hukun - Decker90
4) Odotusta Pariisissa Cm -laulaja
5) Apache - Am - korgie (instr.)
6) The rise and fall of flingel bunt - C - korgie (instr.)
KoskPaavo
02.01.2007 15:01:34

Komppia tuelta, omanarvontunnon puutetta ja ulkomaanpelleporukan perseennuolentaa jos ei kehdata humppaa ja haitaria niille soittaa.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
Anonymous-jazz
02.01.2007 15:21:35

Onhan noita forrestereita ja erektuksia tämä pieni maa täynnä...
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Tankero
02.01.2007 16:08:26

Mee ihmeessä. Jotenkin ei vain tullut mieleen ryhtyä lyömään humppaa, kun etukäteen oli nimenomaan painotettu mitä soittaa. Onneksi taittuu.
Uuden vuoden aattona puoli viideltä kyseltiin Rukalle keikalle. Olis pitänyt soittaa alkuksi viihdettä ja sitten rokkia tms. Sinä vissiin olisit mennyt tarjoamaan sinne humppaa? Niinkö.
Varmasti, vissiin.
Tankero
02.01.2007 16:09:02
Komppia tuelta, omanarvontunnon puutetta ja ulkomaanpelleporukan perseennuolentaa jos ei kehdata humppaa ja haitaria niille soittaa.

Vaikka ne sattuis ite olemaan jotain muuta vailla?
Varmasti, vissiin.
uruttaja
02.01.2007 16:11:02
Mee ihmeessä. Jotenkin ei vain tullut mieleen ryhtyä lyömään humppaa, kun etukäteen oli nimenomaan painotettu mitä soittaa. Onneksi taittuu.
Uuden vuoden aattona puoli viideltä kyseltiin Rukalle keikalle. Olis pitänyt soittaa alkuksi viihdettä ja sitten rokkia tms. Sinä vissiin olisit mennyt tarjoamaan sinne humppaa? Niinkö.

Voi perseensuti. Mikähän valopää siellä taas on säteillyt.
Tankero
02.01.2007 18:17:55
Aina se ei ole noinkaan, siis että ne ite ois vaatineet. Tilaaja voi olettaa niiden vaativan. Ei olis eka kerta kun tilataan väärää kamaa kohdeyleisölle.

No, minä en ota kantaa teidän tykityksiin tai tilauksiin. Kuten Baron totesi, minäkin haluaisin reissussa kuulla jotain muuta kuin samaa shaissea mitä täällä kotomaassa tuputetaan tötteröt pullollaan.

Kukapa ei haluais. Eihän tässä siitä ollutkaan kyse, mutta jos multa tilataan humppaa, niin sitten sitä ja jos jotain viihdepläjäystä niin sitten sitä.
Jos asia olis mun päätettävissä niin ulkolaisille tarjoilisin Jätkän humppaa ja Väliaikaista ym.
Varmasti, vissiin.
Tankero
02.01.2007 18:19:05
Voi perseensuti. Mikähän valopää siellä taas on säteillyt.

Siihen aikaanhan on helppo saada soittajia kiinni. Hyvin olis vielä ehtinytkin Rukalle siinä pimeydessä.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
02.01.2007 18:22:18 (muokattu 02.01.2007 18:22:52)
Siihen aikaanhan on helppo saada soittajia kiinni. Hyvin olis vielä ehtinytkin Rukalle siinä pimeydessä.

Tuota minä justiin tarkoitin. Samaten sitä, että miksi ihmeessä yhtenä vuoden vilkkaimmista päivistä herättiin toimintaan vasta tuossa vaiheessa.

EDIT: toisaalta olis ollut jollekkin hyvä sauma rahastaa.
veeka
02.01.2007 18:32:54
Tuota minä justiin tarkoitin. Samaten sitä, että miksi ihmeessä yhtenä vuoden vilkkaimmista päivistä herättiin toimintaan vasta tuossa vaiheessa.

EDIT: toisaalta olis ollut jollekkin hyvä sauma rahastaa.

Juu näinhän se oli tilanne. Meitäkin pyydettiin sinne mutta kun siihen aikaan illasta oli jo omat menot kullakin sovittuna. Siellä oli kuulemma ollut joku sopimushärdelli.
työtä työttömille, viinaa soittajille
uruttaja
02.01.2007 18:37:38
Juu näinhän se oli tilanne. Meitäkin pyydettiin sinne mutta kun siihen aikaan illasta oli jo omat menot kullakin sovittuna. Siellä oli kuulemma ollut joku sopimushärdelli.

Niin varmaan. Eikös siellä vedä viikkobändit?
paice60
02.01.2007 20:55:10

Siellä nyt on aina joku ihme härdelli päällä. Ei mikään mukava paikka, kämppäkin on ihan perseestä. Ainoa hyvä siinä on että siellä pääsee rinteeseen ilmaiseksi.
Miks´ mä oon täällä?
rintapek
02.01.2007 21:33:09

Voi sen humpan siltikin soittaa hyvin ja meiningillä. .

Jjep. Jos "erectus" ensin soittaa mehtäkukkia "casiomeiningillä" ja sitten "erectus" soittaa twillight timen "casiomeiningillä", niin mitä eroa siinä on, paitsi että biisi vaihtuu?

Toimiston pikkujouluissa taannoin kaksi kundia veti ihan vain taustamusana instrumentaaleja sähkiksellä ja läskibassolla. Ja että toimi. Kerrankin sai itse vain istua ja kuunnella.

Parinkymmenen vuoden takaa vieläkin muistan, kun sattumalta eksyin Juttutupaan, ja siellä oli keikalla M.A. Numminen ja Pedro Hietanen. Unpluggedina ihan siinä pöytien välissä. En ole koskaan ollut suuri fani, mutta tapa, jolla nämä kaksi onnistuivat täyttämään tilan oli jotain kadehdittavaa. Meininki siis oli aivan mieletön. Biiseistä suurinta osaa en edes tuntenut entuudestaan, mutta sowhat.
Arvostukseni parivaljakkoa kohtaan nousi kertalaakista ja rutkasti.

Ei se ole se, mitä vedät, vaan miten vedät.
Tietysti täysin väärä bändi täysin väärässä paikassa on kokonaan toinen juttu.
One kind of music only - the good kind
Fuzzy Boner
02.01.2007 21:40:28
Siellä nyt on aina joku ihme härdelli päällä. Ei mikään mukava paikka, kämppäkin on ihan perseestä. Ainoa hyvä siinä on että siellä pääsee rinteeseen ilmaiseksi.

Ruka vai?

Meitsi diggaa.
Te-Pe-Vä
baron
02.01.2007 22:17:07

Kukapa ei haluais. Eihän tässä siitä ollutkaan kyse, mutta jos multa tilataan humppaa, niin sitten sitä ja jos jotain viihdepläjäystä niin sitten sitä.
Jos asia olis mun päätettävissä niin ulkolaisille tarjoilisin Jätkän humppaa ja Väliaikaista ym.

1. Tietenkin soitetäan mitä tilataan
2. Mulla on jonkunlainen rutiini soittaa kansainväliselle yleisölle, kun Helsingissä pidettävät kansainväliset kongressit usein tilaa mun bändin päättäjäisbankettiinsa, varmaan siksi että mulla on kansainvälinen bändi:-)
3. Usein tilaus on pari settiä kotimaista ja pari settiä "kansainvälistä". Tuntuvat kovin tykkäävän kotimaisesta Suomessa, meikäläistä "eksotiikkaa".
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
EP
02.01.2007 22:38:38
..Mulla on jonkunlainen rutiini soittaa kansainväliselle yleisölle, kun Helsingissä pidettävät kansainväliset kongressit usein tilaa mun bändin päättäjäisbankettiinsa..

Tarkoitat varmaan, että sinulla on hyvät suhteet?
Samanlaista yleisö on kansallisuudesta riippumatta, tietenkin erilaiset "etiketit" pitää ottaa huomioon riippuen miten juhlallinen tilaisuus on jne..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)