Rivihemmo 02.01.2007 12:55:00 | |
---|
Oisko kellään ideaa, kuinka eristää kerrostalossa sähkörumpujen soitosta aiheutuvan naputuksen kuuluminen muihin asuntoihin? Yks vanha eläkeläisäijjä mun alakerrasta oli valittanu taloyhtiön isännöitsijälle, ettei voi keskittyä lukemiseen ku mä "mätkin" rumpuja yläkerrassa. Jonkunlainen alusta ainakin haitsu- ja basaripedaaleiden alle kai poistas ongelman, basarin naputus kuuluu koviten..kävin itte sen toteamassa alakerrassa sil aikaa ku se äijjä naputteli mun rumpuja.. |
Niq 02.01.2007 13:27:07 | |
---|
Tee joku kellutettu ratkaisu, paksu vanerilevy tms. rumpujen alle ja levyn alle muutama kumitassu erottamaan se lattiasta. Tuollainen melu kuitenkin kulkee suurimmalta osin rakennetta pitkin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
jokuhan oli tehnyt tennispalloista kellutuksen. Päällekkäin kaksi levyä, joissa reikiä, reikien kohdalla pallot. Kuulemma toimi juuri tuohon tarkoitukseen. Linkkiä en nyt löytänyt. |
Peicco 03.01.2007 15:06:23 | |
---|
Mä luulen, että tuollaisessa kotelorakennealustassa se jytinä tulee kuitenkin siitä pedaalien jytinästä vanerilevyyn tms. runkomateriaaliin. Mikään ei estä kokeilemasta tuota useasti ehdotettya tennispalloviritelmää, mutta on siinä sen verran duunia, että en lähtisi rakentelemaan ennen kuin pääsisin jonnekin vastaavaa kokeilemaan. Pelkkä mattokin jo vaimentaa suuresti pedaalin aiheuttamaa meteliä. Tämän huomasin etenkin haitsucontrollerin kanssa. Pari vinkkiä: - Koita muuntaa basari verkkokalvolliseksi tai osta verkkokalvopadi. Tämä hiljentää jossain määrin nuijan tuottamaa meteliä. - Säädä herkkyyttä modulista siten, että pad toimii kevyemmälläkin polkemisella. - Siirry tukutukusta jazziin.... A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope |
Tindrum 03.01.2007 15:11:45 | |
---|
... sil aikaa ku se äijjä naputteli mun rumpuja.. Pyydä se mukaan jammailemaan ja ongelma katoaa... ; ) m©
Tiina Lymi on ihana. |
grind 03.01.2007 15:15:11 | |
---|
|
fabarm 04.01.2007 17:51:56 | |
---|
Sähän voit valittaa, ettet pysty keskittymään soittamiseen, kun se äijä lukee kirjaa alakerrassa....miten voi häiritä, ihmettelen vaan.....paksu kumimatto alle. Massa eristää parhaiten. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
markkuliini 04.01.2007 19:28:07 | |
---|
Sähän voit valittaa, ettet pysty keskittymään soittamiseen, kun se äijä lukee kirjaa alakerrassa....miten voi häiritä, ihmettelen vaan.....paksu kumimatto alle. Massa eristää parhaiten. No kyllä se kopina alkaa nopeasti käymään hermoille. Yllättävän hyvin se kerrostalossa kuuluu. Itsellä juuri meni hermot naapurin kahteen pikkukoiraan jotka aloittivat aina haukkumisen saman tien kun ihmiset lähtivät töihin. Eli yleensä kello 8 aamulla. |
Kari Vieri 05.01.2007 12:11:54 | |
---|
Itse ostin settini alle Kodin ykkösestä noin 1,5 senttiä paksun "Rytmi".- nimisen maton. Sen päälle laitoin millenium rumpumaton. Käänsin rumpusetin niin että basari on lähellä "kantavaa" seinää. Se on siis se seinä joka on betonia eikä levyä. (kerrostaloasunto) Tämän jälkeen otin työkalusalkustani superlonilla pehmustetut levyt ja laitoin ne basarin pedaalin ja basarin triggerin jalkojen alle. Ei kuulemma kuulu alakertaan ja naapuriin ollenkaan. Olen soitellut myöhään iltaisin jopa. Tälläista tällä kertaa KV Kari "Kartsa" Vieri |
Tindrum 05.01.2007 12:40:30 | |
---|
... Eli yleensä kello 8 aamulla. Eli juuri kun nukuttaa makeimmin... ; ) m©
Tiina Lymi on ihana. |
HeavyMachinery 05.01.2007 15:35:42 | |
---|
Tee joku kellutettu ratkaisu, paksu vanerilevy tms. rumpujen alle ja levyn alle muutama kumitassu erottamaan se lattiasta. Tuollainen melu kuitenkin kulkee suurimmalta osin rakennetta pitkin. Oiskohan tossa bisnes rakoa jos rakentelisi noita case hommien ohella... Kuka olisi valmis maksamaa tuollaisesta 120x160cm alustasta 200€ ? Kivi villalla kellutamisessa tulee muuten parempi tulos.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
markkuliini 05.01.2007 19:18:13 | |
---|
Eli juuri kun nukuttaa makeimmin... ; ) Eli juuri silloin kun on jo keikan jälkeen ehtinyt pari tuntia nukkua. :) |
K.Suninen 06.01.2007 19:05:59 | |
---|
Eli juuri silloin kun on jo keikan jälkeen ehtinyt pari tuntia nukkua. :) Eli silloin ku on jamit puolesssa välissä "NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make
sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W |
WyW 06.01.2007 23:37:10 | |
---|
Oiskohan tossa bisnes rakoa jos rakentelisi noita case hommien ohella... Kuka olisi valmis maksamaa tuollaisesta 120x160cm alustasta 200€ ? Kivi villalla kellutamisessa tulee muuten parempi tulos.... Jos en asuis 1. krs ni tilaisin heti. Justiin meinasin ehdottaa jotain kivi-/betonilaattaa, alle paksu kumimatto vähä vaik villaa, sit viä joku materiaali päälle. Pitäis vaa tommone tehä jo sillee koottavaks, että sen sais liikuteltua :D. Onks muuten mitään ideaa, millä sais tosta basarihärvelistä järeämmän. Että vois vähä tuplaaki treenata? The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
HeavyMachinery 07.01.2007 11:06:59 | |
---|
Jos en asuis 1. krs ni tilaisin heti. Justiin meinasin ehdottaa jotain kivi-/betonilaattaa, alle paksu kumimatto vähä vaik villaa, sit viä joku materiaali päälle. Pitäis vaa tommone tehä jo sillee koottavaks, että sen sais liikuteltua :D. Onks muuten mitään ideaa, millä sais tosta basarihärvelistä järeämmän. Että vois vähä tuplaaki treenata? Laita painoa eteen esim.pihakivilaatta rauta kaupasta 2 €€m€liä Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
WyW 07.01.2007 12:00:28 | |
---|
Itseasias oon miettiny semmosta, ku tos TD-6KW setin bassaris o ne piikit, ni jos vaihtaski niihi pultit ja vetäis vastapalaan kii. Sit kyl tarvis tietenkin jonkinmoisen lavan, ku ei iha lattiaan tohtis kiinnittää :D The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
Strumbali 07.01.2007 12:04:59 (muokattu 07.01.2007 12:15:54) | |
---|
Tuota, tarviiko se koko setin pinta-ala kelluttaa? Basaripadin ja pedaalien alta jne. tarpeen mukaan. Itselleni riittäisi 65x30cm ja 40x20cm lätkät, jos tuo toimii. Iron Cobra tuplis ja Yamahan kumipadi. ettäjotta |
HeavyMachinery 07.01.2007 12:57:32 | |
---|
Tuota, tarviiko se koko setin pinta-ala kelluttaa? Basaripadin ja pedaalien alta jne. tarpeen mukaan. Itselleni riittäisi 65x30cm ja 40x20cm lätkät, jos tuo toimii. Iron Cobra tuplis ja Yamahan kumipadi. Kyllä se hyvä olisi mutta basari se kait yleisin ongelma on. Monesti tuntuu vaan että naapurit on pikku sieluisia kun valittaa jos vähän napsuu... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Strumbali 07.01.2007 13:55:07 (muokattu 07.01.2007 14:00:44) | |
---|
Kyllä se hyvä olisi mutta basari se kait yleisin ongelma on. Monesti tuntuu vaan että naapurit on pikku sieluisia kun valittaa jos vähän napsuu... No juu, joskus koko setin omistaneena tuntuisi, että räkin kumijalkoineen jos laittaisi ihan mattojen tms. päälle niin se riittäisi niiden osalta. Kumipädithän pitää kopsetta ihan vaan noin yleensäkin. Kyllä se oli se basari, mikä alakertaan kuului, kun siitä joskus alakerran kanssa keskusteltiin. Aattelin, että telttapatjat ja auton kumimatot on ihan riittävät. Mitään testiä tuon suhteen ei kuitenkaan tehty. Onkos tennispallot parempia kuin kössipallot? ;-D ettäjotta |
Rivihemmo 08.01.2007 03:42:04 | |
---|
Kiitos teille kaikille kirjotuksista mun alottamaan kyssään. Toi naputuksen kuuluminen naapuriin on mulle tosi problem, niin hienotuneinen ihminen ku oonkin rumpaliks....tai jotain:). Kyhään Teidän kommenttien,-pesispallovaimennin,kivi-/betoni -alustavinkkien pohjalta jotain TD-6V drumssieni alustaksi jotain lähi viikkoina, laitan sit palautetta alakerrassa asuvan proffan kanssa tekemieni testien jälkeen:)..En o muuten tukutukutuplabassari hemmoja, vaik se onki kiva efekti n.1min illan aikana...kyl yhelki basaril saa asiansa sanottuu, jos on jotain sanottavaa..:) |