Aihe: Masteroinnista
1
kivi
03.01.2007 00:07:29 (muokattu 03.01.2007 00:07:48)
Työskentelytavoista tässä olen kiinnostunut.
Minulla on masterointeja, joiden budjetti ei Svantelle asti yllä
ja on tehtävä itse, niin kyselempäs vaan muittenkin tyyliä
toteuttaa jutska.
Itse kun pukkaan miksauksen ulos Nuendosta lievästi kompressoituna, niin
käytän (Sound Forge) sitten melkeinpä pelkästään Wave Hammeria
ja she on shitten shiinä. Joku tuossa aiemmin kertoi menevän taajuuskorjaimienkin puoleen, jotta minkäslaista riskiä sinne on mennä kopeloimaan jne.jne..?

Jos rahat ei riitä Svanteen, ei se silti tarkoita että itse tekeminen on ainoa vaihtoehto.

Mikään yksittäinen ohjelma tai työkalu ei ratkaise lopputulosta. Itse olen saanut parasta jälkeä tekemällä useita kopioita kappaleesta rinnakkain ja käsittelemällä niitä sitten erikseen, jotkut taas eivät koskaan tekisi niin.

Tarpeeksi monta kertaa kokeiltuani olen tullut tulokseen, että halvimmalla saa parasta kun ottaa yhteyttä oikeaan masteroijaan. Kutakuinkin kaikki mitä teen masteroidaan aina muualla. Ei välttämättä kalliilla, mutta muualla.

Joona Lukala Turussa on hyvä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
koponen
03.01.2007 09:49:27
Kyllä täältä varmaan apuja löytyy masterointihommaan. Ainakin allekirjoittanut voi kantaa kortensa kekoon. Ei kaikesta aina tarvitse maksaa, varsinkaan jos ei olla mitään virallista julkaisua tekemässä. Laadussa joutuu väkisinkin tinkimään, muttei ole hintalappukaan suuren suuri. Laita vaikka joku masterointikisa pystyyn ;). Jos ei kenenkään lopputulos miellytä niin sen jälkeen on helppo perustella myös itselle miksi joistain palveluista kannattaa jopa vähän maksaa.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Riku Rotten
03.01.2007 10:19:15
innokkaasti käsi pystyssä

Päiväunihiekka on kohta masterointia vailla. Pikku hienosäätöä vielä vaatii Sir Spliffin kanssa, jonka jälkeen sen voi antaa parempiin käsiin finalisoitavaksi. Omaa yrittämääni "masterointia" (=masterointiblugi päälle ja tehdasasetuksia hyväksi käyttäen....) testailin vähän winampin kanssa ja se ei kestänyt equtusta. HEEELLLLPPPP!

Koska "julkaisen" biisit mikseri.netissä, niin en tule popistanin mitään rahaa saamaan ja siksi ei ole kovia haluja maksaa isosti. Krediitit tietysti saa tyyliin masteroinnin teki X. Biisejä tulee tasaisen epäsäännöllisesti, joten harrastamisen innokuus lasketaan plussaksi....
koponen
03.01.2007 11:34:44 (muokattu 03.01.2007 11:37:21)
No siis aina parempi jos saa käsiteltäväksi sellaisen version jota ei edes ole yritetty lytätä. Muutaman dB:n dynamiikalla ei ole enää juuri mitään tehtävissä vaan lopputulos on suunnilleen etukäteen määritelty ja ainoa mitä masteroinnissa saa aikaiseksi on särö. Toisaalta ei masteroinnin tarvitse itsetarkoituksellisesti mikään dramaattinen tapahtuma olla jossa käännetään spektri ylösalaisin.

Voin masteroida jonkun biisin iltapuhteina. YV:tä jos apu kelpaa edes koeluonteisesti.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Timo JM
03.01.2007 11:38:31

Koska "julkaisen" biisit mikseri.netissä, niin en tule popistanin mitään rahaa saamaan ja siksi ei ole kovia haluja maksaa isosti. Krediitit tietysti saa tyyliin masteroinnin teki X. Biisejä tulee tasaisen epäsäännöllisesti, joten harrastamisen innokuus lasketaan plussaksi....

Siinä tapauksessa se masterointi kannattaa kyllä ottaa itse haltuun.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
Nick Leeson
03.01.2007 12:14:14 (muokattu 03.01.2007 12:15:03)
Jeps.
Kyllä Kivi on varmaankin pääosin oikeassa.
Vaikka miksaa mielestään ihan hyvän otoksen,
varoo lyttäämästä tuotetta - soundaa omaan korvaan
hyvältä - ei välttämättä kuule enää "metsiä puilta",
on viisasta antaa jonkun ihan "ulkopuolisen" kuunnella
ja kenties tuoda masteroinnissa uusia ulottuvuuksia,
joita ei itse huomannutkaan.
Mitähän mr. Lukala ottaisi parin biisin masteroinnista ?
Esp
03.01.2007 13:35:27

Jeps.
Kyllä Kivi on varmaankin pääosin oikeassa.
Vaikka miksaa mielestään ihan hyvän otoksen,
varoo lyttäämästä tuotetta - soundaa omaan korvaan
hyvältä - ei välttämättä kuule enää "metsiä puilta",
on viisasta antaa jonkun ihan "ulkopuolisen" kuunnella
ja kenties tuoda masteroinnissa uusia ulottuvuuksia,
joita ei itse huomannutkaan.
Mitähän mr. Lukala ottaisi parin biisin masteroinnista ?

http://www.noisecamp.fi/index.php?s … amp;menu=otayhteytta&subdir=yes

Kysymällä herralta itseltään selviää varmasti parhaiten.
Täh?!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)