Aihe: Twin Peaks (SPOILEREITA)
1 2 3 4 511 12 13 14 1524 25 26 27 28
Räbbänä
02.01.2007 00:17:58
Jos toi oli spoileri, jumalauta..

Ei ole. Koitan vain hämmentää kaikkia onnistumatta siinä.
"En pysty... en kykene..."
Alpha
02.01.2007 00:24:34
Ei ole. Koitan vain hämmentää kaikkia onnistumatta siinä.

Hovimestari on murhaaja. No ei. Oikeasti Laura tappoi itse itsensä ja jätti rannalle...
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
Thet
02.01.2007 00:34:05
Hovimestari on murhaaja. No ei. Oikeasti Laura tappoi itse itsensä ja jätti rannalle...

Ja kietoitui siihen hemmetin muoviin.
"I need pikata for my banghole"
Kärpäsruoska
02.01.2007 00:42:05
Tein katsomispäätöksen puolisen tuntia ennen jakson alkua ja tuntuu siltä, että todellakin kannatti. Musiikkia käytettiin upeasti.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34
Alpha
02.01.2007 00:48:26 (muokattu 02.01.2007 00:59:45)
Ja kietoitui siihen hemmetin muoviin.

The Bitch...
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
jannu
02.01.2007 01:34:33
Twin Peaks on kyllä loistava. Järjen häiväähän siinä ei ole, mutta juuri sen Lynch osaa parhaiten. Heebo naruttaa katsojaa aivan käsittämättömän monimutkaisilla juonikudelmilla, jotka eivät lopulta johda oikein mihinkään, ellei satu olemaan suuri psykedeelien ystävä. Vain Lost Highway on Twin Peaksia oudompi, ja myös se on käsittämättömän loistava.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
south_of_heaven
02.01.2007 03:07:55
Olen kuullut että se on jännittävä ja outo sarja joten olen erittäin kiinnostunut. Myös Swallow the Sunin Ghost of Laura Palmer lisäsi tätä kiinnostusta :O)
itki south_of_heaven
diabami
02.01.2007 04:04:00
Voi hitsi unohdin. Onneksi on vielä mahdollisuus katsoa SubTV:ltä.
Rattata
02.01.2007 08:22:59
Kyllä tykkäsin. Varsinkin tunnelmaltaan hieno, ja tuo melkein 2 tuntia meni ihan huomaamatta.

Hyi helvetti tuota tekstitystä. Olenko ainoa jota häiritsee? Vai olenko vain pikkutarkka..

Häiritsi myös todella paljon. Suomennokset olivat syvältä, ja lisäksi häiritsi kovasti tekstityksen pieni viive.
Lebowski
02.01.2007 08:39:01
Eilen pilotin jälleen nähtyäni täytyy todeta, että Twin Peaks on kyllä tämän nykypäivän kuran keskellä vieläkin omaa luokkaansa. Lynchin luoma tunnelma hakee vertaistaan. Joku ihme lataus sarjassa on, varsinkin alku toimii mahtavasti.
Ensimmäisen kerran sarjan katsoin kun se Suomessa esiteltiin, -91, muistaakseni ja aion sen nytkin katsoa. prkl.
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Manuel Pyrhullo
02.01.2007 09:47:17 (muokattu 02.01.2007 09:49:54)
Ohjasiko David Lynch ekalla kaudella muita jaksoja kuin tämän pilotin?

e: Pilot (e00) + e02 ovat näköjään Lynchin ohjaamia.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Twin_Peaks_episodes
ozz3
02.01.2007 11:24:35
Olipa aika hurjan hyvä tuo avaus. Aivan omanlaisensa tunnelma, eipä ole missään muualla tullut tälläistä vastaan. Ja lopetus oli aivan uskomaton. Leuka on edelleen lattialla.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
apua-mies
02.01.2007 11:34:25
onpas ajan hammas syönyt twin peaksia. mtv3:n ohjelmanhankkijat ovat ilmeisesti joskus finninaamateininä katselleet yömyöhällä tätä "kiellettyä hedelmää" ja nyt yli 15 vuotta sarjan valmistumisen jälkeen muistaneet, että twin peaks olisi ollut hyvä. myöhemmin käy ilmi että sarja kierrättää tyhjiä merkkejä, yhteyksiä ja mysteerisiä elementtejä antaen loppujen lopuksi käteen huijatuksi tulemisen tunteen ja vastauksia ei mihinkään, tai ainakin hyvin vähän vastauksia. katsojien aliarviointia ja televisiohistorian suurin vedätys kritiikittömien ja sokeiden lynch fanien kustannuksella. ei ihme että sarja lopetettiin, sillä puolivälin jälkeen tuleva tason lasku on jotain käsittämätöntä.

kaikki outo ja yliluonnollinen mitä sarjassa tulee tapahtumaan on täysin randomia ja tuulesta temmattua huuhaata ja itsetarkoituksellista outoilua, millään ei ole mitään yhteyttä toisiinsa. tietty lynch fanit pitävät tästä, hehän ylistävän kaamean sekavaa ja keskinkertaista mulholland driveakin. ja se se vasta random onkin. twin peaksin monien kohtausten teennäisyys paistoi läpi jo pilotista, puhumattakaan hahmojen järjenvastaisesta käytöksestä. miten ihmeessä poliisiksi hommataan joku jälkeenjääneen oloinen hissukka, joka alkaa itkeä kun kuvaa ruumista? eikä muutenkaan saa juuri sanaa suustansa.

ja entäs sarjan loppu.. voi hyvä helvetti, mitä kusetusta. en minä sitä teille tässä spoilaa, kokekaa se karvas pettymys aivan itse.

ei kiitos enää tätä vanhentunutta, aikansa elänyttä ja fanien sokesti ylistämää "kulttisarjaa". nyt me kaikki saamme kärsiä. pitääkö tämä soopa todellakin uusia aina viiden vuoden välein? kunnon r2 dvd-julkaisua suomenkielisin tekstein pantataan ikuisuuksiin, jotta mainosrahotteiset paskakanavat saavat syytää tätä soopaa vuodesta toiseen.

lynch on ohjannut hyviäkin elokuvia kuten blue velvet ja elefanttimies, mutta nämä tällaiset twinpeaksit ja mulholland drivet menevät kategoriaan "roskaa fanipojille"
Jani The Rock
02.01.2007 11:39:22

onpas ajan hammas syönyt twin peaksia.

Ja voi sua raukka parkaa, kun joudut väkisin kattomaan sitä.
Your funeral, my trial.
juuso a
02.01.2007 12:12:41

ei kiitos enää tätä vanhentunutta, aikansa elänyttä ja fanien sokesti ylistämää "kulttisarjaa". nyt me kaikki saamme kärsiä. pitääkö tämä soopa todellakin uusia aina viiden vuoden välein? kunnon r2 dvd-julkaisua suomenkielisin tekstein pantataan ikuisuuksiin, jotta mainosrahotteiset paskakanavat saavat syytää tätä soopaa vuodesta toiseen.

DVD-julkaisun kanssa olen täsmälleen samaa mieltä, mutta että "taas" uusitaan? Monettakos kertaa esim. Bondit uusitaan?
NHR
02.01.2007 12:14:51

Eihän sillä oikeestaan tainnut loppuin lopuks olla hevon sitä sun tätäkään merkitystä kuka sen Lauran tappoi. Mahtoivatko tekijät itsekään tietää ainakaan vielä sarjan alkupuolella? Mut musiikki tässä tuntu tosiaan toimivan paljon paremmin kuin muistinkaan...

Mut kuka piru se Diane taas olikaan? Cooperin sihteeri? Vai oliko se vaan sen sanelukoneen nimi? ;)
I have as much authority as the Pope. I just don't have as many people who believe it. ~ George Carlin
Kampela77
02.01.2007 12:16:56
onpas ajan hammas syönyt twin peaksia...

Muista jatkossa provotessasi aloittaa lauseet isolla kirjaimella vai onko ajan hammas syönyt shift-näppäimen?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Ronnie James
02.01.2007 12:32:54

miten ihmeessä poliisiksi hommataan joku jälkeenjääneen oloinen hissukka, joka alkaa itkeä kun kuvaa ruumista? eikä muutenkaan saa juuri sanaa suustansa.

Ei tuo nyt mitenkään niin mahdottomalta asialta kuulosta. Ei ne poliisit aina oikeassakaan elämässä mitään yli-ihmisiä ole. Varsinkaan jossain Jenkkilän perukoilla sijaitsevassa pikkukaupungissa.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
ozz3
02.01.2007 12:47:33
Ei tuo nyt mitenkään niin mahdottomalta asialta kuulosta...

Varsinkaan kun Laura oli kaupungin "suosikkityttö".

Hmm.. kärpänen on iskenyt. Ei siis pysty lopettamaan tunnarin kuuntelemista.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)