Aihe: Rushin parhaat
1 2
Shields
06.12.2003 17:43:02 (muokattu 06.12.2003 18:15:26)
Niin, kertokaas mitkä Rushin biisit ovat parhaita ja mistä levyistä kannattaisi aloittaa bändiin tutustuminen?!? Itse olen kyseiseltä bändiltä kuullut kolme (3) biisiä: YYZ, Tom Sawyer ja Working Man, ilmeisesti kaikki plätyltä Moving Pictures.

edit: oho, enpä huomannut että toi Mitä Rushia??? kattaa aika hyvin tämän threadin...
"Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away"
Skebahessu
06.12.2003 18:20:43
Niin, kertokaas mitkä Rushin biisit ovat parhaita ja mistä levyistä kannattaisi aloittaa bändiin tutustuminen?!? Itse olen kyseiseltä bändiltä kuullut kolme (3) biisiä: YYZ, Tom Sawyer ja Working Man, ilmeisesti kaikki plätyltä Moving Pictures.

Kaikki levyt ovat erilaisuudessaan omalla tavallaan loistavia. Mutta mikä tahansa levyistä vuosilta 1976-1981 eli: 2112, farewell to kings, hemispheres, permanent waves tai moving pictures on hyvä valinta. Suosittelen permanent wavesia tai moving picturesia.

Biisejä: 2112, xanadu, freewill, spirit of the radio, the trees, limelight ym.
MK2112
06.12.2003 20:23:16

edit: oho, enpä huomannut että toi Mitä Rushia??? kattaa aika hyvin tämän threadin...

Working Man löytyy bändin ensimmäiseltä levyltä vuodelta 1974
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Bonham
06.12.2003 21:37:59
MP vaikuttaa kyllä hyvältä levyltä (niin paljon sitä on kehuttu), mutta toisaalta eikös sillä ole aika vähän biisejä?

7 kipaletta... ei se määrä vaan laatu...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
bedlam
06.12.2003 21:49:20

No hei, Master of Puppetsilla on 8 biisiä, eikä kukaan ole valittanut.
http://www.mikseri.net/kiasma
Skebahessu
06.12.2003 21:59:52
MP vaikuttaa kyllä hyvältä levyltä (niin paljon sitä on kehuttu), mutta toisaalta eikös sillä ole aika vähän biisejä

Kaikilla levyillä vuoteen 1988 asti on jotain 5-8 biisiä ja onhan ne useat biisit jotain 10 minuuttia pitkiäkin.
Shields
06.12.2003 22:10:59
No hei, Master of Puppetsilla on 8 biisiä, eikä kukaan ole valittanut.

Ja niin on muuten Seventh Son Of a Seventh Sonillakin!!! Ja kyllä seitsemän biisiä on ihan normaali määrä, sain vain jostain sellaisen käsityksen että MP:llä olisi joku 5 kipaletta. Niiden pitkien biisien on parasta olla hyviä.
bedlam
06.12.2003 22:15:52

Niiden pitkien biisien on parasta olla hyviä.

Itse asiassa levyllä on vain yksi "pitkä" biisi, The Camera Eye.
EH
07.12.2003 11:06:36 (muokattu 07.12.2003 11:07:01)
Itse asiassa levyllä on vain yksi "pitkä" biisi, The Camera Eye.

Ja onkin mielestäni ehkä levyn heikoin kipale. Siitä olisi mahdollisesti saanut hyvän 5-minuuttisen, nykyisellään ehkä vähän tylsä. Mutta kyllähän se näin on, että jos ostaa joko Moving picturesin, Permanent Wavesin tai 2112:n, niin en usko että ostostaan katuu. Varsinkin kun ne maksavat cdonilla jotain 8 euroa.
Mitä tapahtuu, jos säikähdät puolikuoliaaksi kahdesti?
Bonham
07.12.2003 11:12:32
Ja onkin mielestäni ehkä levyn heikoin kipale. Siitä olisi mahdollisesti saanut hyvän 5-minuuttisen, nykyisellään ehkä vähän tylsä. Mutta kyllähän se näin on, että jos ostaa joko Moving picturesin, Permanent Wavesin tai 2112:n, niin en usko että ostostaan katuu. Varsinkin kun ne maksavat cdonilla jotain 8 euroa.

Rush on siitä hyvä "keräilyn" kohde, että kaikkia levyjä löytyy (ja niitä riittää) ja edullisesti...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Shields
07.12.2003 11:24:20
Kuuntelin tossa just 2112:n (siis sen biisin, en levyä) ja se vaikutti loistavalta loputtomine riffeineen. Kukas toi laulaja tossa muuten on, sopii mun mielestä ainakin tohon 2112:seen hyvin, tosin parempikin voisi olla =)
MK2112
07.12.2003 11:31:01
Kukas toi laulaja tossa muuten on, sopii mun mielestä ainakin tohon 2112:seen hyvin, tosin parempikin voisi olla =)

Geddy Lee. On myös bändin basisti.
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Aerodactev
07.12.2003 11:49:44
Geddy Lee. On myös bändin basisti.

Geddy "ensikuulemalta nainen" Lee.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
bedlam
07.12.2003 11:57:12 (muokattu 07.12.2003 11:57:27)

Mutta kyllähän se näin on, että jos ostaa joko Moving picturesin, Permanent Wavesin tai 2112:n, niin en usko että ostostaan katuu. Varsinkin kun ne maksavat cdonilla jotain 8 euroa.

Eijei, Hemispheres unohtui, omalla listalla ainakin ehdoton ykköslevy. Ja ne soundit!
Skebahessu
07.12.2003 12:51:19
Geddy "ensikuulemalta nainen" Lee.

Kaikki kaverit joille on joskus tullut Rushia soitettua, toteavat yleensä: "Onhan tää musiikki ihan hyvää, mutta eikö tuo laulaja kuulosta vähän naiselta/homolta/lapselta..." , varsinkin 70-luvun levyt.
Penasol
07.12.2003 13:56:23

Kaikki kaverit joille on joskus tullut Rushia soitettua, toteavat yleensä: "Onhan tää musiikki ihan hyvää, mutta eikö tuo laulaja kuulosta vähän naiselta/homolta/lapselta..." , varsinkin 70-luvun levyt.

Itse tutustuin Rushiin kunnolla 2112- levyn ostettuani, sitä ennen olin kuullut ainoastaan Permanent Wavesia, ja olihan se Geddy aika... hmm... järkytys. Mutta ajan myötä opin pitämään lauluäänestään, eikä se enää ole mikään häiritsevä tekijä Rushin musiikissa mielestäni, päinvastoin. Tuli tuosta mieleen ystäväni kommentti kuullessaan yläasteella ensimmäistä kertaa King Crimsonin In The Court Of The Crimson Kingin: "Muuten ihan hyvä, mutta nuo huilut vittuun."
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
PekkaM
08.12.2003 09:47:34
No nyt kun kaikkia vanhoja klassikoita on kehuttu, niin pitää mainita, että myös Presto, Roll the Bones, Power Windows ja Hold Your Fire ovat kuuntelemisen arvoisia levyjä vaikka erityisesti kaksi viimeksi mainittua ovat aika synavetoisia. Presto on suosikki Rush-levyni.
Osta JEM77BFP!
bedlam
08.12.2003 10:07:56

No nyt kun kaikkia vanhoja klassikoita on kehuttu, niin pitää mainita, että myös Presto, Roll the Bones, Power Windows ja Hold Your Fire ovat kuuntelemisen arvoisia levyjä vaikka erityisesti kaksi viimeksi mainittua ovat aika synavetoisia. Presto on suosikki Rush-levyni.

Niin, näiden yleisesti suosituinpien Rush-levyjen jälkeen mielipiteet jakautuvatkin rankasti eri suuntiin. Minusta kun taas Presto, Roll the Bones ja Signals ovat bändin surkeimmat levytykset.
PekkaM
08.12.2003 10:17:51
Niin, näiden yleisesti suosituinpien Rush-levyjen jälkeen mielipiteet jakautuvatkin rankasti eri suuntiin. Minusta kun taas Presto, Roll the Bones ja Signals ovat bändin surkeimmat levytykset.

Minä varaan pohjasijat Vapor Trailsille ja Caress of Steelille. Myös Test for Echo jostain syystä tökkii pahasti.
Osta JEM77BFP!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)