Aihe: DOSBox kyssäri
1
_mane
31.12.2006 17:33:59

Minkäslainen näppäimistöasettelu sulla on? Mulla taitaa olla enkkumalli tuossa DosBoxissa, eli kaksoispiste tulee Shift+ö ja takakeno tulee Shift+nuolimerkki (Z-kirjaimen vasemmalla puolella). Muuten kaikki komennot toimii ihan kauniisti.
Tempo on vain nopeuden muoto.
-septimisti-
31.12.2006 19:08:23
Mä joskus jotain aikoja sitten tuolla dos-boxilla hääräsin. En välttämättä ihan ymmärtänyt tuota avausviestiä, mutta hommahan pelaa myös ihan niinkin yksinkertaisesti että hiirellä voi heitellä kamaa resurssinhallinasta siihen dos-box ikkunaan tai ohjelman kuvakkeen päälle.
KaljaMaha
31.12.2006 20:17:03 (muokattu 31.12.2006 20:26:05)
Näköjään oli tuosta viestistä pyyhkiytynyt ne takakenoviivat pois. Kyllä minä ne sinne laitoin :) Eli takakenoviiva aiheuttaa häslinkiä.

Kokeilin Z:n vasemmalla olevaa nappia mutta siitä tule sellainen nuolentapainen eikä takakenoviiva.

Mitä kamaa siihen DOSBoxiin voi heittää?
...
ruuvimeisseli
02.01.2007 17:07:12

Kokeilin Z:n vasemmalla olevaa nappia mutta siitä tule sellainen nuolentapainen eikä takakenoviiva.

Kokeile Enterin vasemmalla puolella olevaa '-nappia.
KaljaMaha
03.01.2007 12:13:11
Elikkäs ongelma vielä uudestaan. Takakenoviiva tulee DOSboxissa cntrl+Å yhdistelmällä. Kun takakenoviivan syöttää niin pointteri hyppää aina uudelle riville ja komento jää kesken.
...
ruuvimeisseli
03.01.2007 14:26:25 (muokattu 03.01.2007 14:26:39)

Elikkäs ongelma vielä uudestaan. Takakenoviiva tulee DOSboxissa cntrl+Å yhdistelmällä. Kun takakenoviivan syöttää niin pointteri hyppää aina uudelle riville ja komento jää kesken.

Ctrl + å, häh? Ei se ainakaan mulla sillä tule, vaan se nimenomaan hyppää uudelle riville. Kokeile nyt sitä '-nappia, enterin vasemmalla puolella. Siitä tulee kenoviiva dosboxissa.
KaljaMaha
04.01.2007 10:43:21 (muokattu 04.01.2007 10:49:00)
Ctrl + å, häh? Ei se ainakaan mulla sillä tule, vaan se nimenomaan hyppää uudelle riville. Kokeile nyt sitä '-nappia, enterin vasemmalla puolella. Siitä tulee kenoviiva dosboxissa.

Eipä tule mulla ainakaan. MUTTA, sain homman toimimaan. Kun painan peräjälkeen enterin vasemmalla puolella olevia näppäimiä ^¨ ja * niin silloin saan aikaan yhdistelmän sulkuviiva-takakenoviiva. Eli yksittäisellä näppäimellä tämä ei siis ilmesty vaan kahden yhdistelmällä. Nyt vaan pyyhin ylimääräisen sulkuviivan pois.

aaahhh.... Monkey island 1 & 2, Indyt ja Larryt. Pitäisiköhän käydä hakemassa alkoholia?
...
k...
04.01.2007 17:23:11
Jos haluaa hieman helpommalla päästä niin suosittelen hakemaan D-Fendin. D-Fend hoitaa mounttaukset ja muut säädöt kunhan ne on ensin määritetty pelille. Kaikki hoituu kuitenkin muualla kuin itse DOSBoxissa.

Suosittelen laittamaan D-Fendissä pelien General asetuksista Resolution -> 640x480 ja Scale -> Normal2x. Nämä ainakin minulla poistavat mustat reunat peleistä fullscreeninä ja ikkunaankin saa pelin isommaksi mitä normaalisti.
http://www.justfuckinggoogleit.com/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)