Aihe: TNT- hardrockia vuonojen maasta
1 2
arppah8
31.12.2006 14:33:38

Tunteeko täällä kukaan kyseistä norjalaisbändiä? Itse tutustuin bändiin joskus '84, kun kuulin biisin Seven Seas joltain hardrock-kokoelmalta. Eka levy The knights of The New Thunder oli senaikaiseen eurometalliin päin kallellaan, myöhemmät levyt olivat enemmän hardrockia. Varsinkin Intuition on loistava hevipoppilevy. Bändi ei mennyt siitä mistä aita on matalin vaan sovituksiin oli panostettu. Ja kitaristi Ronni LeTekron soolot olivat kekseliäitä ja melodisia, mistä syystä mies on omalla arvostuslistallani top5-kamaa.

Myöhemmin bändin tuotannosta on saattanut löytää kumarruksia esim. alternativen ja Beatlesin suuntaan, mikä on jakanut vanhojen fanien mielipiteitä rajusti. Me likes. Parilla viime levyllä on tosin taas palattu perinteisemmän hardrockin pariin, mutta TNT on mielestäni aina erottunut genressä edukseen omaperäisyydellään.

Juuri löysin bändin uuden liveDVDn Live in Madrid ja ihan hemmetin kova keikkatallenne on kyseessä. Laulaja Tony Harnell kiekuu edelleen kuin kulta-aikoinaan, yksi harvoja vokalisteja joilla ääni on kestänyt vuosia mallikkaasti. LeTekro on myös vedossa, vaikka miehen tavaramerkiksi muodostunut übernopea demppipikkaus onkin lähteä lapasesta. Onneksi sitä on huomattavasti vähemmän kuin parilla vuosien takaisella levyllä, jolloin miehen tyylitaju tuntui hetkeksi kadonneen. Welcome back, Ronni! Sääli vain, että 1/4-stepper- kitaraa ei lavalla nähdä.

Kyseessä on muuten Harnellin toiseksi viimeinen keikka TNTn riveissä, mies siirtyy soolouralle ja tilalle tulee brittiläisessä Shy-orkesterissa (kuka muistaa?) 80-luvulla laulanut Tony Mills.

Linkkejä:
http://tnttheband.com/
http://www.ronniletekro.com/
http://www.tonyharnell.com/

Edit: The knights.. ei itse asiassa ole bändin eka levy, vaan sitä ennen ilmestyi orkesterin nimeä kantava levy, jolla Harnell ei vielä laulanut ja tekstityskieli oli norja. Joskus löysin levyltä Harley-Davidson (!!=)-nimisen biisin, joka oli.. eh, mielenkiintoinen.
Peace, love and good happiness stuff.
slowdive
31.12.2006 15:12:37
Joskus 80-luvulla tuli tykkäiltyä. Levyn nimiä en nyt muista, enkä jaksa alkaa hakemaan, mutta ainakin se "Tell No Tales"(?) nimisellä viisulla starttaava levy taisi olla kuumaa kamaa silloin.

Jokunen tovi sitten oli pientä kasarihardrock-buumia itsellä ja siinä tuli palauteltua hieman mieliin noita vanhoja suosikkeja. Ainakin TNT kohdalla taisin tulla siihen tulokseen että aika taisi olla hieman muistoja kullannut. Ei nyt kehnoimmasta päästä kuitenkaan..
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
-Cale
02.01.2007 19:41:40
Itse "löysin" bändin tuossa viime vuoden puolella, ja sittemin on joku kokoelma tullut hankittua. Todella hyvää kasarihardrockia! Ronni LeTekron soolot ovat tosiaan hienoja ja omanlaisia, ja laulaja Tony Harnellin ääni on myös persoonallinen. Erottuu monista vastaavista kasaribändeistä edukseen.
sirdickyj
03.01.2007 00:30:23
Vitun kova bändi. Myös viimeisimmät julkaisut All the way to the sun ja etenkin My religion ovat loistavaa tavaraa.

Mutta kyllähän se Harnellin laulanta on aika heikkoa siellä kasariliveillä, vitun kornia kun stemmat tulee narulta ja ukko yrittää vetää siihen päälle ja biisi menee liian korkeelta. Ei vaan toimi. Mutta eihän niitä kukaan olis pystynyt laulamaan niitä juttuja, Harnellhan on itsekin myöntänyt kaivaneensa syvän kuopan itselleen niitä lauluja tehdessä.

Mistäs tuo DVD muuten löytyi?
Pataan! ...+alv.
arppah8
03.01.2007 01:35:21 (muokattu 03.01.2007 02:09:49)

Vitun kova bändi. Myös viimeisimmät julkaisut All the way to the sun ja etenkin My religion ovat loistavaa tavaraa.

Mutta kyllähän se Harnellin laulanta on aika heikkoa siellä kasariliveillä, vitun kornia kun stemmat tulee narulta ja ukko yrittää vetää siihen päälle ja biisi menee liian korkeelta. Ei vaan toimi. Mutta eihän niitä kukaan olis pystynyt laulamaan niitä juttuja, Harnellhan on itsekin myöntänyt kaivaneensa syvän kuopan itselleen niitä lauluja tehdessä.

Mistäs tuo DVD muuten löytyi?

Multa puuttuukin vielä tuo All the way to the sun, täytyypi hankkia. Hyvältä kuulostivat levyn biisit livenä.

Aikasta hyvin kyllä vetää minusta Tony tuolla uudella DVDllä, ei tosiaan edes yritä niitä kaikkein korkeimpia ääniä, mikä on varsin toimiva ratkaisu. Ihan kiitettävästi miehestä silti vielä ääntä lähtee. Ei kuitenkaan taitaisi Tell no tales enää kulkea=) Eikä mua ihan hirveästi häiritse tuo stemmojen nauhalta tulo, vaikka näyttää kieltämättä vähän kornilta kun kiipparisti, basisti ja LeTekro ovat laulavinaan niitä. Ronni ei yleensä ole edes lähelläkään mikkiä, pomppii vain onnellisena tasajalkaa ja aukoo suutaan=)

Aivan käsittämättömän huonoja välispiikkejä Harnell kyllä harrastaa, varsinkin sillä Japanilivellä, joka tuli Firefly-lätyn kylkiäisenä. "And over here, the funky bassman. The bassman with the funk. Morty Black!"

Ja DVD löytyi Vaasasta Kråklund Shopista. 27 egeä.

Edit: Mukana paketissa myös sama keikka cd-muodossa ja sisältä löytyvässä vihkosessa Harnellin muisteloita urasta TNTn riveissä.
Janus
03.01.2007 02:52:56
Tony Harnellin uudempaan proggikseen STARBREAKER:iin kannattaa myös tutustua, mikäli TNT yms. tipahtaa:

http://www.myspace.com/starbreaker
Tomtom
03.01.2007 10:17:25
Mulla on tuo "new thunder" treenikämpällä vinyylinä! Mää kun luulin että tuota ei ole kenelläkään enää missään. Olen käyttänyt tuota roudausmusiikkina. Kun meidän päntin progehirmuille laittaa tuo soimaan, niin johan alkaa tavara liikkumaan kämpästä ulos. Jotain perverssiähän siinä on, mutta jotenkin tuolta löytyy omituisella tapaa siistejä juttuja.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
sirdickyj
03.01.2007 17:19:24
Nonii, Live iv Madrid tilattau. CD+DVD 19,95

Vittu, samalla piti tilata Poisonin 7 days live-DVD, kitarassa Richie Kotzen. Kovaa kamaa.
Pataan! ...+alv.
Mika Antero
03.01.2007 19:19:43
Minulla oli tuo aloitusviestissä mainittu heavykokoelma vanhana kunnon c-kasettina ja diggailin Seven seas -biisistä kovin. En muista bändistä muuta kuin sen, että kasetin kansiteksteissä mainostettiin komeilla tissikansilla varustettua pitkäsoittoa. Taisi myöhemmissä painoksissa olla huomattavasti mielenkiinnottomampi kuva, muistelen.

Jos lievä off-topic sallitaan, niin Hardrock -83 oli meiksille se ainoa oikea heavykokoelma, tää ko. kasetti oli paljon heikompi esitys. Tod.näk. vuodelta -84.
arppah8
03.01.2007 21:53:05 (muokattu 03.01.2007 22:00:03)

Minulla oli tuo aloitusviestissä mainittu heavykokoelma vanhana kunnon c-kasettina ja diggailin Seven seas -biisistä kovin. En muista bändistä muuta kuin sen, että kasetin kansiteksteissä mainostettiin komeilla tissikansilla varustettua pitkäsoittoa. Taisi myöhemmissä painoksissa olla huomattavasti mielenkiinnottomampi kuva, muistelen.

Hoho, enpä tuollaista muistakaan! En ole nähnytkään muuta kuin sen kirves/kypärä/salamakannen.

Jos lievä off-topic sallitaan, niin Hardrock -83 oli meiksille se ainoa oikea heavykokoelma, tää ko. kasetti oli paljon heikompi esitys. Tod.näk. vuodelta -84.

Joo, Kasikolmosella oli hemmetin hyviä biisejä. Ja TNT löytyi juurikin Hardrock -84-kassulta. Tohon aikaan itsekään vinyyleistä mitään tiennyt, c-kasetti oli ainoa oikea formaatti;)

Nonii, Live iv Madrid tilattau. CD+DVD 19,95

Onneksi tuli Vaasassa asuessani käytettyä Kråklundin palveluita sen verran ahkerasti, että vieläkin kerran vuodessa käydessä saa mukavat alet. Muuten kävisi jo harmittamaan...
Mika Antero
04.01.2007 07:27:41
Hoho, enpä tuollaista muistakaan! En ole nähnytkään muuta kuin sen kirves/kypärä/salamakannen.

En minä nyt ihan satavarma ole niistä tisseistä, alkaa muisti pettää tässä iässä. Muistelen vain, että kannessa oli jotain peitsimiehiä ja alastomia naisia. Meinaan silloin aikaan ennen internettiä ja dikipokseja pienikin paljaan pinnan vilautus herätti huomattavasti enemmän kiinnostusta kuin nykyään, joten jäi jotenkin mieleen. Ikäkin oli tietysti otollisempi...
Journeyman
04.01.2007 12:43:26
TNT:n viisut vetosi kyllä aikoinaan ja vieläkin meikäläiseen melodisuudellaan. Tell No Tales, Intuition ja vielä Realized Fantasies ehdotonta kärkipäätä kasaribändien tuotannosta. Tonight I'm Falling, As Far As The Eye Can See - näistä tulee erittäin vahvoja nuoruuskesämuistoja mieleen, mahtavaa kruisailumusaa:). Ja kuunnelkaapa Tonight I'm Fallingin soolo, Le Tekro vetää mahtavalla tyylitajulla. On muuten mun mielestä samassa sarjassa Akira Takasakin kanssa. Kumpikin soitti nättejä, melodisia ja tosiaan tyylikkäitä sooloja, kaverien kyvyt tunnustettiin, mutta eivät kumpikaan kuitenkaan lyöneet itseään läpi aivan sinne ykkösliigaan. Siis aikana, jolloin kitaristit olivat tosiaan vähän niinkuin kilpasilla.
arppah8
04.01.2007 16:09:32

Ja kuunnelkaapa Tonight I'm Fallingin soolo, Le Tekro vetää mahtavalla tyylitajulla. On muuten mun mielestä samassa sarjassa Akira Takasakin kanssa. Kumpikin soitti nättejä, melodisia ja tosiaan tyylikkäitä sooloja, kaverien kyvyt tunnustettiin, mutta eivät kumpikaan kuitenkaan lyöneet itseään läpi aivan sinne ykkösliigaan. Siis aikana, jolloin kitaristit olivat tosiaan vähän niinkuin kilpasilla.

Olin aloitusviestissä jo tekemässä LeTekro/Takasaki- rinnastusta, mutta tulihan se sieltä=) Miehiä tuntuu yhdistävän vielä sekin, että molemmat kadottivat välillä tyylitajunsa. Takasaki vain tuntuu kadottaneen sen lopullisesti...
-Cale
04.01.2007 17:20:23
Olin aloitusviestissä jo tekemässä LeTekro/Takasaki- rinnastusta, mutta tulihan se sieltä=) Miehiä tuntuu yhdistävän vielä sekin, että molemmat kadottivat välillä tyylitajunsa. Takasaki vain tuntuu kadottaneen sen lopullisesti...

Näin kun tarkemmin ajattelee niin onhan niissä yhtäläisyyksiä, eipä ole ennen tullut tuollaistakaan ajateltua.
sirdickyj
04.01.2007 17:58:20
Mainittakoon vielä, että tosiaan tuo Le Tekro on meikäläisen suosikkikitaristeja Jake E. Lee:n ja Richie Kotzenin ohella.

Kaikki ukkoja, joilla on mainion orgaaninen ja dynaaminen kitarasoundi, mikä tekee soitostakin -myös puutteineen- inhimillisen kuuloista. Ja kaikki enemmän tai vähemmän Strato-miehiä.

Strato on kitaroiden kuningas.
Pataan! ...+alv.
-Cale
04.01.2007 18:14:30
Kaikki ukkoja, joilla on mainion orgaaninen ja dynaaminen kitarasoundi, mikä tekee soitostakin -myös puutteineen- inhimillisen kuuloista. Ja kaikki enemmän tai vähemmän Strato-miehiä.

Strato on kitaroiden kuningas.

Totta! Tämän olen myös minä saanut huomata, sikäli kun olen joutunut muiden kitaroiden kanssa röytämään.
Deeku
04.01.2007 18:27:58
Mainittakoon vielä, että tosiaan tuo Le Tekro on meikäläisen suosikkikitaristeja Jake E. Lee:n ja Richie Kotzenin ohella.

Dee Snider yritti aikoinaan kovasti saada Ronnieta mukaansa, vaan tämä pysyi uskollisena TNT:lle.

Itselläni löytyy tuo mainittu Knights Of... ja taisi olla joku toinenkin. Knightsia taitaa löytyä parikin vinyyliä. En ole aikoihin kuunnellut, mutta aina kun sen lautaselle laittaa, niin kyllähän siihen jää vähän kiinni.
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
arppah8
04.01.2007 20:06:36

En minä nyt ihan satavarma ole niistä tisseistä, alkaa muisti pettää tässä iässä. Muistelen vain, että kannessa oli jotain peitsimiehiä ja alastomia naisia.

No nyt löytyi, peitsimiehiä ei kyllä näy: http://www.rockdetector.com/assets/img/covers/193504.jpg

Oli se 80-luku hienoa aikaa;) No, ehkä tuo "virallinen" kansi toimii vähän paremmin: http://www.rockdetector.com/assets/img/covers/30558.jpg
arppah8
15.01.2007 18:13:54

Nonii, Live in Madrid tilattu. CD+DVD 19,95

Jokos sait tuon paketin? Mitäs pidit?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)