Aihe: PSR-3000 ohjelmistopäivityksessä ongelma nro 2
1
maynie
20.12.2006 22:19:38
Miten tässä kävi ?

Latasin Yamahan sivulta 3k -päivityksen (nykyisin ver. 1.7) SmartDiskille USB -kortinlukijalta (16 MB diskille). Win XP näyttää kaikki tiedostonimet (6 kpl) diskillä, mutta siirrettäessä kortti sitten soittimen levyasemaan ja käynnistettäessä soittimeen, näyttö ilmoittaa asennusohjelman tarkistussumman olevan virheellinen(Installer Program checksum error !) ja kehottaa poistamaan diskin. Missä mahtaa olla vikaa ?

Muistikortilla kaikki kuusi prg -tiedostoa kyllä siis näyttäisivät olevan. SmartMedia -kortti on aivan tuliterä ja formatoitu kahteenkin kertaan ennen käyttöä ja päivitystiedostojen downloudausta.

Osaavatko gurut auttaa ?
moder
21.12.2006 14:45:22
saattaa olla että yksinkertaisesti ladatessa tiedostoa jokin sen osa on korruptoitunut. Lataa uudestaan ja koita.
maynie
21.12.2006 21:42:32
saattaa olla että yksinkertaisesti ladatessa tiedostoa jokin sen osa on korruptoitunut. Lataa uudestaan ja koita.

Tämä tuli aluksi minullekin mieleen. Kokeilin kyllä uutta latausta, mutta tulos oli sama. Kortin formatoinnin 3k: ssa suoritin myös uudelleen ennen uutta päivitystiedostojen imurointia.

Onko siis SmartMedia -kortti ainoa mahdollisuus päivittää FIRMWARE -ohjelmisto 3k :ssa ?
Dinke
22.12.2006 09:14:07 (muokattu 22.12.2006 09:14:46)
Tämä tuli aluksi minullekin mieleen. Kokeilin kyllä uutta latausta, mutta tulos oli sama. Kortin formatoinnin 3k: ssa suoritin myös uudelleen ennen uutta päivitystiedostojen imurointia.

Onko siis SmartMedia -kortti ainoa mahdollisuus päivittää FIRMWARE -ohjelmisto 3k :ssa ?

Oletko kokeillut samaa korttia soittimessa muuhun tarkoitukseen ? (esim soittanut midi-tiedostoa kortilta). Itse olen päivittänyt 3K:n useamman kerran, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen joskus käyttänyt päivitykseen jopa digi-kameran Xd-korttia adapterin kautta. Tietääkseni päivitys ei onnistu muuta kautta.
maynie
22.12.2006 11:47:52 (muokattu 22.12.2006 15:04:05)
Oletko kokeillut samaa korttia soittimessa muuhun tarkoitukseen ? (esim soittanut midi-tiedostoa kortilta). Itse olen päivittänyt 3K:n useamman kerran, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen joskus käyttänyt päivitykseen jopa digi-kameran Xd-korttia adapterin kautta. Tietääkseni päivitys ei onnistu muuta kautta.

Mihin liitit adapterin päivittäessäsi soittimen automatiikan perusohjelmiston eli Firmwaren
järjestelmää ?

Tässä tilanteessa päivitysyritys on OS 1.54 -> OS 1.7.

Todettakoon, että päivitys onnistuu USB -muistitikullakin versiosta 1.6 alkaen. Tätä vanhemmille versioille tarvitaan SmartMedia -muistikorttia 3 k:n korttiasemassa.

Itse olen myös tallentanut kokeeksi soittimen omaa ääntä kortille korttiaseman kautta. Tämä onnistuu. Tämähän tarkoittaisi, ettei vika silloin voi olla kortissa ja korttiaseman lukupäät ovat samoin kunnossa. Myös takaisinsoitto kortilta toimii.

Kokeilin myös soittaa samaa kortille talletettua koemusiikkia (*.mid) tietokoneen korttiadapterissa ja sekin toimii. Vika ei siis voine olla myöskään adapterissa, joka olisi saattanut tallettaa webistä päivitystiedostoja virheellisesti. Tätä tallennustahan yritettiin kaksi eri kertaa, välillä formatoiden kortti uudelleen 3k :ssa.

Kokeilin ulkoista USB -korttiadapteriani (Kingston) myös 3k :n floppy disk -liitännässä, mutta tällöin tuloksena oli vain kehotus laittaa Installer Card etumaskin korttiasemaan.

Oletko saanut Firmware -päivityksen onnistumaan muuten kuin SmartMedia -korttiaseman kautta ?
maynie
24.12.2006 12:14:22 (muokattu 24.12.2006 12:16:39)
Mihin liitit adapterin päivittäessäsi soittimen automatiikan perusohjelmiston eli Firmwaren
järjestelmää ?

Todettakoon, että päivitys onnistuu USB -muistitikullakin versiosta 1.6 alkaen. Tätä vanhemmille versioille tarvitaan SmartMedia -muistikorttia 3 k:n korttiasemassa.

Tarkoitus oli kysyä onko joku saanut OS 1.7 -päivityksen onnistumaan suoraan 1.54 -> 1.7 .
Dinke
25.12.2006 16:41:21
järjestelmää ?

Tarkoitus oli kysyä onko joku saanut OS 1.7 -päivityksen onnistumaan suoraan 1.54 -> 1.7 .

Taisi olla viimeksi versiosta (muistaakseni) 1.6 jotakin -> 1.7. Kannattaa ehkä kokeilla asentaa ensin tuo 1.6 ja sitten vasta uusin versio. En ole yrittänytkään päivitystä muista kuin korttiasemasta.
Titares
31.12.2006 08:35:26
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)